Het mode-icoon Ralph Lauren heeft zijn Bugatti Atlantic 57SC bekroond zien worden met de “Best of Show” bokaal op het concours d’élegance van Villa d’Este.
Dat Ralph Lauren een redelijk fijn gevulde garage heeft dat wisten we al maar nu heeft hij ook een serieuze bokaal om daar in de vitrinekast te zetten. Zijn fabeltastisch mooie Bugatti werd namelijk door de jury van Villa d’Este 2013 bekroond met de hoogst haalbare titel: Best of Show.
Deze Bugatti is de laatste van slechts vier gebouwde Atlantics en wordt wereldwijd beschouwd als één van de kostbaarste en meest begerenswaardige auto’s. Een ongerestaureerde 57S leverde al 3,4 miljoen euro op en in 2010 wisselde een Atlantic 57SC voor een bedrag tussen de 30 en 40 miljoen euro van eigenaar.
De autocollectie (en garage) zijn bijzonder begerenswaardig maar persoonlijk zie ik deze kleine eindbaas toch liever in deze Bugatti dan in een Ruf CTR-3. Niks ten nadele van de Ruf overigens, maar de 57SC is gewoon eindbaas der eindbazen.
De runner up kwam in de vorm van een Mercedes-Benz 680S Torpedo Roadster by Saoutchik. Deze auto werd ooit besteld door een industrieel magnaat (Charles A. Levine) die de auto besteld bij Mercedes en hem doorstuurde naar Saoutchik om er iets speciaals van te laten maken. Dat werd ook gedaan maar naar verluidt kon Levine de auto uiteindelijk niet betalen en dus werd hij nooit afgeleverd door de koetsbouwer.
De nummer drie was de Aston Martin DBS uit “The Persuaders”, een TV serie waarin Roger Moore erin reed. Het gaat om een V6 met (net als in de tv-serie) V8 wielen. Nummer vier was het Lamborghini 350 GTV Prototype. Nummer vijf was een Ferrari Dino 166P/206P.
Favoriet van sommige mensen op de redactie was echter de nummer 6, het supervreemde concept van architect en Lanciaverzamelaar Corrado Lopresto. Dit Lancia Sibilo prototype stamt uit 1978 en is gebaseerd op de Stratos. Het was het geesteskindje van Marcello Gandini, head of design bij studio Bertone destijds. Hij wilde de “Stratos van de Toekomst” ontwerpen. Enfin, terug naar de Bugatti: FOTO’S!
Pffff rijdend kunstwerk, echt geniaal!
Je zal toch de erfgenaam mogen zijn van deze man :)
Ik ben stinkend jaloers eerlijk gezegd.
@bofkont: Maar je mag niet klagen als bofkont
@felix1989: Oh doe ik ook niet hoor, maar een beetje meer geld was wel leuk geweest voor de hobby ;)
@bofkont: en hem dan laten pimpen door Westcoast Customs ;-)
@porsche928: slechte grap. Tenminste ik hoop dat het een grap was.
@porsche928: lol oh god sorry nee :)
In Baden-Baden (D) kwam ik een keer s’avonds laat zo’n Bugatti Atlantic tegen. In eerste instantie wist ik niet precies wat voor een model het was, maar daar ben ik later achter gekomen.
Ik had er nog net een (onduidelijke) foto van kunnen maken
@pinda koning: Je snapt hopelijk wel dat we nu die foto wel eens willen zien, zo iets kom je niet elke dag tegen!
@pinda koning: zien zien graag zien
@toeter11: Ik ga het opzoeken. wordt vervolgd:)
@pinda koning:
En…?
Mooi!!
Weinig nieuws van Villa d’Este dit jaar. Was er dan zo weinig te zien?
DA bikkel
Hele mooie wagens, maar klassiekers die minder zeldzaam en beter gebruikt zijn doen me toch iets meer.
Moest ik kiezen was het die mercedes geworden. Gewoon omdat die me meer aanspreekt, daar zou ik wel eens een ritje in willen maken.
will it drift ?
Prachtige auto! En zo ontzettend zeldzaam. Maar goed, dat is bij Villa d’Este sowieso wel het geval geloof ik ;).
Jay Leno heeft een supercharged replica. Net zo mooi. Maar ik denk dat je die toch sneller zal pakken voor een rondje. Wat mij dan weer leuker lijkt.
http://www.jaylenosgarage.com/at-the-garage/bugatti/bugatti-type-57-sc-atlantic/
Een Bugatti uit die periode zonder GELE lampjes in de (Marchal) koplampen?
Hij was door mij subiet gediskwalificeerd !
@desjonnies:
Oh, nu gaan ‘kenners’ me vertellen dat het een Engelse uitvoering is omdat het stuur rechts zit.
Daarom geen gele lampen.
Helaas, uit die periode was al het snelle spul RHD…………………..
@desjonnies: wat was daar de reden eigenlijk van dat heel veel rhd was? Bimmer overigens niet.
@desjonnies:
Het originele model had witte koplampen. Pas in 1936 ná de introductie, kwam de verplichting van gele koplampen en zijn de witte vervangen door gele. Er valt dus best iets te zeggen voor de witte…
Bij zo’n topic hoort toch meer beeld!!!
In dit filmpje komt iig één en ander voorbij:
http://youtu.be/mzxMsXDtXUU
Geweldige auto! Klein puntje: de Aston is een 6-in-lijn geen V6
Toch wel een ongelooflijke auto hé. Mooiste auto ooit!
Een ECHTE Bugatti (in tegenstelling tot die foie gras Volkswagens die ze tegenwoordig Bugatti durven noemen).
Die Bugatti -hoe mooi en zeldzaam ook- mag Ralph houden, ik ga voor de Mercedes 680S Torpedo… absolute Überbenz.