
RAM kan natuurlijk niet achterblijven met de 1500: ook deze pick-up gaat elektrisch.
In het aartsconservatieve Amerika een elektrische pick-up uitbrengen: Ford durfde het aan met de aankondiging van de F-150 Lightning. Nu de meest populaire auto van de VS elektrisch gaat, kunnen ook de directe rivalen natuurlijk niet achterblijven.
De rest van de Heilige Drie-eenheid van Amerikaanse pick-ups bestaat uit de Chevrolet Silverado en de RAM 1500. Een elektrische Silverado was al eerder aangekondigd en nu komt ook bij RAM het hoge woord eruit: er komt een elektrische RAM 1500.
Een aantal jaar geleden zou deze aankondiging van RAM nog heel verrassend zijn geweest, maar tijden veranderen. En snel ook. Zelfs Amerikaanse pick-ups – veel traditioneler dan dat gaat het niet worden – moeten er dus aan geloven.
RAM komt daarom met een volledig elektrische versie van hun succesnummer, de 1500. Deze zou in 2024 op de markt moeten komen. Om hun woorden kracht bij te zetten tonen ze ook alvast een teaserplaatje van een futuristisch ogende pick-up. Waarschijnlijk zal het uiteindelijk wel meevallen met de futuristische looks, want RAM heeft een vrij traditionele doelgroep. Althans, dat is onze inschatting.

De CEO beweert stellig dat RAM niet in de voetsporen van de concurrenten volgt, maar toch lijkt het daar wel op. De F-150 Lightning is namelijk al onthuld en staat volgend jaar in de showroom. De Tesla Cybertruck zou tegen die tijd ook al volop in productie moeten zijn. En wanneer komt de elektrische RAM? Pas in 2024. Dat lijkt toch verdacht veel op het volgen van de concurrentie.
RAM blaast sowieso hoog van de toren, want de CEO roept dat ze meer zullen bieden dan wat de concurrentie beloofd. Hij treedt alleen nog niet in details, dus we moeten hem maar op zijn woord geloven.
Perfect voor wie een kleine p****l heeft en toch geen 40€ per 100km aan benzine wil spenderen… toch?
Of voor die 0,1% die daadwerkelijk een grote auto nodig heeft om iets te slepen en toch ook wel iets om luchtvervuiling geeft. (Wat de doelgroep van dit soort wagens tot 0,000001% verkleint natuurlijk)
Maar eh, liever zo dan rustig doorpompen.
@tjorque: ik word hier altijd zo moe van, dus als ik je goed begrijp rijd u een Kia Picanto en heeft u een goede genotsknuppel?
@patrick tjah ieder rijdt, zolang de wet dat toelaat, uiteindelijk wat hij wilt, jij wordt moe waarvan jij wilt moe worden en ik denk en zeg er van wat ik wil…
Heerlijk toch die vrijheid!
@tjorque: ik wordt weleens moe van dat kleine piemel syndroom wat bij een grote auto hoort. Alsof ze in Japan allemaal enorme leuters hebben met al die Kei auto’s.
@marinepower: mee eens. Idd een verouderde denkwijze
We zullen ze opnieuw matcho’s noemen.
70% van die dingen draait hier op lpg, dus kostprijs per km valt heus wel mee
99% word zakelijk op grijs kenteken gereden. Dan zijn ze zo’n beetje goedkoper dan een vw transporter die gelijkwaardig zijn uitgerust.
Hij heeft wel een punt, eerst reed ik een polo en had ik een enorme genotsknots. Maar sinds ik een forester heb is die aanzienlijk geslonken.
Mijn medeleven gaat uit naar de rijder van een Mercedes G63 AMG 6X6 en met afgunst kijk ik naar de Peel P50 eigenaar.
Ik ben benieuwd als we die dan meer hier gaan zien want die hele CO2 tax, wat amerikaanse bakken hier enorm duur maakt, gaat dan niet op
duur in aankoop tegenwoordig maar nog met V8 en loaded van opties is het een win-win in combinatie met grijs kenteken en LPG.
En voor de mensen die zeggen dat deze bestuurders iets moeten compenseren…zelfs die tolereren we, want hun jaloezie en kleine portemonnee is veel erger.