• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RAM importeren wordt een stuk makkelijker gemaakt

Auteur: Loek, gepost 23 februari 2023 om 21:07 – 29 Reacties

Het merk RAM wil hun netwerk uitbreiden naar Europa en dat betekent dat een RAM verkrijgen nog nooit zo makkelijk was.

Het leuke van een auto importeren uit een ver oord is dat sommige modellen hier nooit geleverd zijn. Zo weet je vrijwel zeker dat je een zeldzaam ding hebt, want er zijn auto’s die elders doodnormaal zijn waar in Nederland maar een handjevol of zelf maar één van is. Hoe anders is dat voor de RAM. RAM is natuurlijk gewoon het relatief nieuwe merk van Dodge (en dus van Stellantis) dat zich specialiseert in de retepopulaire RAM pick-up trucks, maar die kennen wij betrekkelijk goed. In Nederland worden RAMs bij bosjes geïmporteerd omdat je ze hier op grijs kenteken mag rijden. Waarom zou je met een donders trage Transit in de weer gaan als je ook een HEMI V8 voorin je bedrijfswagen kunt hebben liggen?

RAM 1500 TRX Havoc geeft je leven wat kleur

Officiële import

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is er overigens WEL een Nederlands RAM-netwerk met RAM dealers waar je er eentje officieel geïmporteerd kunt kopen. Dus RAM zet officieel voet in Europa.

Kanttekening

Het officieel importeren van RAM naar Europa en naar verwachting dan ook Nederland, heeft wel een kanttekening. Namelijk dat het voorlopig gaat over de RAM 1500 REV, de volledig elektrische versie van de truck. De benzineversies en al helemaal de RAM TRX kun je hier vergeten. Wellicht dat liefhebbers van de benzine-RAM zo makkelijker toegang hebben tot de elektrische versie en overstappen. Tenzij de lol er vanaf gaat wanneer het je de V8 kost.

Wanneer en hoe precies RAM voet zet op de Europese markt wordt nog niet bekend.

Ook interessant!

  • RAM 1500 TRX Havoc geeft je leven wat kleur
    RAM 1500 TRX Havoc geeft je leven wat kleur
  • Dit is de productieversie van de RAM 1500 REV
  • De RAM 1500 als bedrijfswagen
  • RAM 1500 Revolution
    RAM 1500 Revolution is elektrische weldoener

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

ram, RAM-1500, Stellantis

Vorig bericht: « Range Rover verzekeren kun je vergeten in Londen
Volgend bericht: Opgefriste Peugeot 508 is Le Mans racer »

Lees Interacties

Reacties

  1. youknowme zegt

    23 februari 2023 om 21:49

    Een groot deel van de lol met een Amerikaanse Pick-Up is inderdaad de V8 voorin. Ooit een stukje gereden in een RAM met de HEMI V8 en als ik in de markt was voor een auto waar een grote kar achter moet kunnen dan zou ik het wel weten :) Opzich een een leuk idee dat je straks in Nederland direct bij de dealer een elektrische RAM kan kopen maar ik betwijfel of het hier dan echt aanslaat. Wellicht in landen met meer ruimte voor een grote pick-up en een laadinfrastructuur om met zo’n ding een beetje makkelijk op je bestemming te komen. Binnenkort de RAM REV de best verkochte auto/truck in Noorwegen?? ;)

    Login om te reageren
  2. RJB zegt

    23 februari 2023 om 22:02

    In Leeuwarden zit toch een officiele Dodge RAM dealer? https://www.dodgefriesland.nl/

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      24 februari 2023 om 07:39

      Ze verkopen alleen gebruikte auto’s en geen nieuwe. Dus de term officiële Dodge dealer die zij gebruiken is niet correct

      Login om te reageren
  3. 078spotter zegt

    23 februari 2023 om 22:06

    Machtige auto,als spotter zet ik er wel es 1tje op de foto…maar er rijden er nu zo veel dat het niet bij te houden is

    Login om te reageren
  4. erwh zegt

    23 februari 2023 om 22:25

    Nooit begrepen dat deze dingen worden toegelaten op de Europese wegen (en ja ik vind die V8’s ook lekker klinken, dus over dat gedeelte hoor je mij niet klagen).

    Login om te reageren
    • William zegt

      24 februari 2023 om 07:34

      Scheelt qua formaat en gewicht weinig met een XXL bestelbus van de bekende bedrijven. Zie ook de grote dually bussen van hoveniers etc met aanhangers. Het is meer ’t imago wat sommige mensen stoort.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        24 februari 2023 om 14:22

        Niet helemaal, je hebt minder overzicht wat er onder schuin voor je gebeurt. Kleine kinderen zie je makkelijk over het hoofd.
        Met moderne SUV’s en crossovers gaat het ook al die kant op, maar de lengte van de motorkap maakt wel uit. Dat boezemt mensen angst in.

        En in verhouding met een goed 4×4 busje is een pick-up onnodig onpraktisch, wel comfortabeler.

        En ja mensen vinden het nu eenmaal heel vervelend om verder aan de kant te moeten gaan omdat een ander meer ruimte afdwingt. Ik snap dat wel. In de VS is veel meer ruimte op de weg, maar hier natuurlijk niet.

        Zou zelf een pick-up pas overwegen als ik hovenier ben in heuvelachtig gebied (limburg ofzo). En dan zou ik eerder voor een goed aangeklede Hilux gaan als ik ook wat comfort wilt. De kosten van de V8 (of een derde van de laadbak gevuld met een lpg tank) maakt dat je onnodig hard moet werken.

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        24 februari 2023 om 20:48

        Het is vooral de mentaliteit die verschilt, de bestuurders wel te verstaan.
        Uiteraard niet voor iedereen van toepassing, maar helaas wel voor diegenen die ik van kort of ver ken.

        Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    23 februari 2023 om 22:39

    Klinken lekker, maar je kan ze niet kwijt in een normale parkeerplaats en een centrum moet je er al helemaal niet mee inrijden.. En volgens mijn vrouw hebben alle gasten met zo’n ding waarschijnlijk een hele kleine pielemuis.. hahahah!

    Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      23 februari 2023 om 22:50

      Hoe weet jouw vrouw dat zo zeker…?!

      Login om te reageren
    • sizedoesmatter zegt

      24 februari 2023 om 00:02

      Ah! Dus jouw vrouw heeft een voorkeur voor kleine P’s en grote RAM’s

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      24 februari 2023 om 06:30

      Of ze allemaal een kleine hebben weet ik niet, maar je ziet zie hier regelmatig rijden en het volk dat je ermee ziet zijn voornamelijk louche aannemers en foute glazenwassers…

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 februari 2023 om 20:49

      Ik kan het niet beamen maar op IQ vlak hellen ze meestal naar de linkerkant.

      Login om te reageren
  6. steephh zegt

    23 februari 2023 om 23:37

    Dit weet vast iemand: zijn er ook kleinere auto’s met een hemi V8?

    Login om te reageren
    • peter_akerboom zegt

      24 februari 2023 om 05:33

      Charger of challenger?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        24 februari 2023 om 12:33

        En chrysler 300c, dodge magnum

        Login om te reageren
  7. shellplc zegt

    24 februari 2023 om 01:24

    Als je echt een stuk exclusiever wilt rijden koop je zo’n Ram 2500 die zijn een heel stuk zeldzamer dan een 1500 die je de laatste jaren steeds meer ziet rijden.

    Login om te reageren
    • William zegt

      24 februari 2023 om 07:37

      De heavy duties schijnen veel meer als een vrachtwagen te rijden. Zijn ook vaak duurder, trager en hoger gewicht / verbruik. Wellicht komen ze incl lading vaak al te dicht bij de 3500 kg limiet voor rijbewijs B.

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      24 februari 2023 om 08:06

      Zijn dat nog altijd Cummins zes cilinders? Vooral de eerste (de 12v) klinkt zo lekker. Naast zaken als parachutespringen en zwemmen met haaien staat rijden met een Cummins 12v met handbak ook gewoon op m’n bucketlist.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 februari 2023 om 20:50

      of een 3500

      Login om te reageren
  8. William zegt

    24 februari 2023 om 07:31

    Gaat nog jaren duren. Levering in de VS staat gepland voor 4e kwartaal 2024 dacht ik. Er is veel interesse, dus de eerste exemplaren zullen pas in 2026 naar de EU komen vrees ik.
    Tegen die tijd andere belasting regels, en met range extender sowieso wel BPM.
    Een RIVIAN R1T is vermoedelijk sneller te realiseren.

    Login om te reageren
  9. simonbv zegt

    24 februari 2023 om 09:40

    Ik lees op de website van Van Leersum Naaldwijk dat ze Official RAM dealer zijn. Op de website van Ruinemans bedrijfswagens zie ik dat ze sinds 2018 official RAM dealer zijn. En volgens mij zijn er nog wel een paar in Nederland.

    Login om te reageren
  10. carspotterjeroen zegt

    24 februari 2023 om 10:03

    Is Hedin Automotive in Houten geen officieel RAM dealer?

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    24 februari 2023 om 10:37

    Ik zit alleen maar te wachten op de versie van Alfa Romeo, de Asino ofzo. Prachtig gelijnd Italiaans koetswerk met hoogwaardig leer van binnen, en een graafmachine op de trailer erachter.

    Ze zijn nu dankzij Stellantis toch concerngenoten? Komop ff doorpakken Alfa!

    Login om te reageren
    • Hawkeye72 zegt

      24 februari 2023 om 12:05

      De Alfa Lavore zou ook prima naam zijn. Uitstekend idee BTW!

      Login om te reageren
  12. O plaat zegt

    24 februari 2023 om 11:06

    Er zijn tal van importeurs die zich officiële ram verdeler mogen noemen. Alle auto’s importeren ze echter zelf en de aanpassingen naar Europese normen ook. Enkel bij GM is het mogelijk om Europese versies te kopen bij GM zelf ondanks er hier geen dealer netwerk is. GM heeft een afdeling in Luxemburg waar Amerikanen in Europese spec worden afgeleverd. Vandaar heeft elke Camaro, Cadillac, corvette en Silverado hier oranje pinkers en geen oranje zijverlichting heeft. Terwijl je dat bij Rams en challengers wel ziet.

    Login om te reageren
  13. Hawkeye72 zegt

    24 februari 2023 om 12:03

    Gelukkig is er ook nog goed nieuws!

    Login om te reageren
  14. shellplc zegt

    25 februari 2023 om 01:25

    Volgens mij zijn 2500 ram’s niet heavy duty uitgevoerd volgens mij heeft alleen de 3500 dubbele wielen achter.
    Wel hebben ze van die oranje lampen op het dak die verplicht zijn bij auto’s die erg breed zijn.

    Login om te reageren
  15. Hoflander zegt

    25 februari 2023 om 12:57

    RAM is toch echt voot paupers vind ik. Doe mij dan maar een Ford 150/250. Kwalitatief ook veel beter. Die heb je overigens ook electrisch maar is continue uitverkocht.

    Ik zou toch een V8 lpg doen. Geen gedoe met laden, goedkope pick up verzekering en grijs kenteken. Op de Raptor na ook als 6-zitter op grijs kenteken te krijgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North