• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rapide/Panamera-killer: Lotus Eterne (2015)

Auteur: robbie, gepost 30 september 2010 om 21:29 – 51 Reacties

Lotus Eterne Concept Parijs 2010


Het was je wellicht nog niet opgevallen, maar Lotus heeft vandaag op de autosalon van Parijs bekend gemaakt welke plannen ze allemaal hebben voor de toekomst. Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat ze zich willen meten met merken als Porsche, Aston Martin en Ferrari. En dan moet je natuurlijk niet alleen sportauto’s in je showroom hebben staan, maar ook een vierdeurs sportauto. Maak daarom kennis met de Eterne.

De techniek va de Eterne is (enigszins) gebaseerd op die van de Elite en dat betekend dus ook bij de Eterne er een 5.0 V8 voorin, achter de vooras te vinden is. Deze levert samen met een hybridesysteem maximaal 620 pk/720 Nm en daarmee sprint deze vierdeurs Lotus in 4 seconden naar de 100. En met een gewicht van slechts 1.800 kilo is het vergeleken met de concurrentie een relatieve lichtgewicht. De Eterne heeft standaard RWD, maar is optioneel ook verkrijgbaar met AWD. De productie moet van start gaan in het begin van 2015 en in de lente van 2015 moet de Eterne op de showroomvloer staan. Als prijs geeft Lotus voorlopig £120.000 op.

Meer over de Eterne kan je te weten komen in onderstaande video:

Lotus Eterne Concept video

Ook interessant!

  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, eterne, Hybride, Lotus, Parijs-2010

Vorig bericht: « Voorproefje op de toekomst: Lotus Elise (2015)
Volgend bericht: Laatste Lotus nieuwtje: City Car Concept [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wild2Mild zegt

    30 september 2010 om 21:30

    Ook weer de lotus stand aangekomen?

    Login om te reageren
  2. floryn zegt

    30 september 2010 om 21:34

    Mooier dan een Panamera, praktischer dan een Rapide en hopelijk sneller dan een Estoque. Ik ben benieuwd of Lotus dit allemaal op de weg gaat krijgen.

    Login om te reageren
  3. Lotusblog4life zegt

    30 september 2010 om 21:35

    Welcome to another edition of…….

    LotusBlog ;-)

    Eerlijk is eerlijk als ze dit allemaal voor elkaar krijgen, hebben de gerenomeerde merken er toch een geduchte (speel)kameraad bij.

    Ook al lijkt het allemaal een beetje op elkaar (en op Lamborghini) ’t ziet er toch netje uit allemaal

    Login om te reageren
  4. Thijs zegt

    30 september 2010 om 21:36

    Ik weet niet wie de designer van Lotus is, maar ik denk dat ik voor een hoop anderen spreek als ik zeg dat die meneer zijn bonus dit jaar verdient heeft.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      30 september 2010 om 21:38

      @Thijs: In tegendeel. Ik zou hem direct naar huis sturen. Ik vind het niet mooi en al helemaal niet lotus achtig.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        1 oktober 2010 om 10:08

        @911GT2: kijk is naar Jaguar… die zijn ook weer helemaal opgeleefd door hun radicale veranderingen! en ik weet dit niet lotus achtig is. maar misschien moeten ze het ook over een andere boeg gooien als ze willen voortbestaan als bedrijf, want het loopt de laatste (tientallen)jaren nou neit echt goed.

        Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      30 september 2010 om 22:17

      @Thijs:
      Helemaal mee eens…eigenlijk zouden ze de designer bij vag weg moeten sturen.

      Login om te reageren
    • vincent_995 zegt

      30 september 2010 om 22:19

      @Thijs:
      Helemaal mee eens, en ze zouden hem ook een standbeeld moeten geven.

      Dit zijn echt hele mooie auto’s, en dat familie-gezicht vind ik erg geslaagd. Natuurlijk zijn ook de prestaties niet mals, als dit allemaal werkelijkheid wordt, dan is lotus mijn nieuwe favoriete merk.

      Login om te reageren
    • CvD zegt

      1 oktober 2010 om 04:50

      @Thijs: Ja inderdaad helemaal mee eens. Ik vind de nieuwe Lotus lijn prachtig. Doe mij er maar een!

      Login om te reageren
  5. 911GT2 zegt

    30 september 2010 om 21:37

    Lotus heeft duidelijk haar ziel verkocht toen het naar maleisie ging…

    Login om te reageren
    • primramessar zegt

      30 september 2010 om 21:47

      @911GT2: But still alive and kicking

      Login om te reageren
    • Barnato zegt

      30 september 2010 om 21:48

      @911GT2: Helemaal mee eens! Waar is de elan die licht is met 4cylinder cabrio zoals 66 model of esprit die licht is en ferrari’s en porsches kunnen verslaan

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      30 september 2010 om 22:43

      @911GT2: Zegt de aanhanger van een al 50 jaar onveranderd model.

      Ja, JIJ hebt een goeie smaak in auto design…lmao, lamenielache

      Login om te reageren
  6. primramessar zegt

    30 september 2010 om 21:37

    Kleimodel?

    Login om te reageren
  7. Atenza zegt

    30 september 2010 om 21:37

    Mooie auto. Mis iets origineels maar kan me verder wel bekoren

    Login om te reageren
  8. John zegt

    30 september 2010 om 21:38

    Mooi ding met goede specs en een appart kontje! In dat filmpje kan je het interieur een beetje zien en dat ziet er prachtig uit! Ben benieuwd of het er ooit echt gaat komen..
    ps. “die van de Elite en dat betekenT”

    Login om te reageren
  9. jzaero zegt

    30 september 2010 om 21:40

    Awesome, mist inderdaad iets orgineels, maar hij ziet er onwijs gaaf uit!

    Login om te reageren
  10. xilver zegt

    30 september 2010 om 21:43

    Lotus is wel aan een sterke opmars bezig zo te zien oO Ben benieuwd om hun wagens in actie te zien!

    Login om te reageren
  11. The360box zegt

    30 september 2010 om 21:47

    Zo te zien komt Lotus elk jaar met een nieuwe wagen, lekker uitsmeren die handel alleen jammer dat het tot 2015 duurt, dat is nog… ver weg ja.

    Login om te reageren
  12. mmax zegt

    30 september 2010 om 21:54

    Gelukkig duurt dit allemaal nog een poosje…. misschien krabben ze zich in Maleisië nog wel eens op de kop voordat ze dit in productie gaan nemen, een lotusliefhebber zal dit niet kopen, en persoonlijk vind ik het design ook niet echt mooi.
    wel heel gelikt, en chique maar ik keur het af

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 22:07

    Deze ziet er echt goed uit! Jammer dat het volledig dezelfde neus is als bij de Elite… Mja jammer eigenlijk niet… want ze zijn alle2 echt mooi, maar toch…. :)

    Login om te reageren
  14. sebastiaan zegt

    30 september 2010 om 22:10

    maken die handel, als ik geld had zou ik deze zeker kopen.

    Login om te reageren
  15. Jipp zegt

    30 september 2010 om 22:11

    lotus heeft haar roots terug, jammer dat ze dit niet de cortina mogen noemen! mooie concepts, en allen in productie nemen, op de elise na, maak daar een nieuw model van!

    Login om te reageren
  16. Bart zegt

    30 september 2010 om 22:18

    Hmm. Mjin enthousiasme voor Lotus smelt als sneeuw voor de zon. Wat een zooitje hobbyprojecten zeg. Blijkbaar vinden ze dit mooi in Maleisië.

    Waar gaan ze het geld vandaan halen om dit allemaal te ontwikkelen? Aston Martin is al zo aan het uitmelken, en die hebben hun VH platform nog van Ford gekregen. Ik moet nog maar afwachten of het lukt om VH te vervangen…

    Login om te reageren
  17. 940 zegt

    30 september 2010 om 22:29

    @redactie

    Wederom over motor:
    Hoe zit het hier nu met de plaatsing van de motor?
    Het lijkt me logisch dat ze het platform proberen te delen, maar dit kan niet. Deze heeft de motor voorin en de Esprit achterin. Wat is het dan?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 oktober 2010 om 04:54

      @940: Elite & Eterne hebben de motor voorin (staat ook in de tekst). De Elise, Elan & Esprit hebben de motor achterin.

      Login om te reageren
  18. jer-ome zegt

    30 september 2010 om 22:29

    sow lotus doet het goed
    de oude look is helemaal weg bij elke auto
    dat beloofd wat ;)

    Login om te reageren
  19. Getl4id zegt

    30 september 2010 om 22:29

    Nou iig hebben jullie nou wel uitgebreid besproken

    Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    30 september 2010 om 22:38

    Ik moet nog een nachtje slapen over de nieuwe Lotus look. Ik ben een enorme fan van de Elise en Exige serie (heb er 3 modellen van) en dit is zo anders. Een beetje unheimisch. Daar zijn deze modellen waarschijnlijk ook voor bedoeld. Als ze in 2013 beginnen met de produktie ben je er helemaal aan gewend.

    Login om te reageren
  21. troublesome88 zegt

    30 september 2010 om 22:38

    Die ontwerpjongens bij Lotus weten in ieder geval wel waar ze mee bezig zijn..

    Login om te reageren
  22. Vince zegt

    30 september 2010 om 22:50

    Is een Lotus van 1800 kg nog wel een Lotus?

    Login om te reageren
  23. wow zegt

    30 september 2010 om 23:00

    Ze weten hellemaal niet waar ze bezig mee zijn ja met plagiaat mee doen voor kant een sneufje Aston Martin een achter kant Porsche

    Login om te reageren
  24. frans zegt

    30 september 2010 om 23:19

    Kom zeg, Colin Chapman zou zou het gedraai in zijn graf niet meer kunnen staken, had hij dit geweten.

    Login om te reageren
    • primramessar zegt

      1 oktober 2010 om 11:23

      @frans: kan jij colin chapmans gedachten lezen dan? Zelfs nu hij dood is. Knap. Misschien zou hij het voortbestaan van zijn lotus belangrijk vinden. Lotus stond enige tijd geleden nog aan de rand van de afgrond. En nu heeft het merk toekomst. Om groot te worden. Om bij de top te horen. Naast ferrari, lamborgini en porsche. Wat wil je nog meer?

      Login om te reageren
  25. Timmmehhhh! zegt

    30 september 2010 om 23:52

    Ik vind ze moooooooi! Eigenlijk alle concepts wel. Erg mooie ontwerpen stuk voor stuk. Verdraaid mooi staaltje van Lotus om dit allemaal even uit de hoge hoed te toveren. Ik hoop echt dat ze het allemaal kunnen realiseren.

    Login om te reageren
  26. Jokkebrok zegt

    1 oktober 2010 om 00:24

    Oeh, lijp!!!

    Login om te reageren
  27. BaySideBlueBoy zegt

    1 oktober 2010 om 01:36

    2015 pas! :? Nou dan zal het wel gedateerd uit gaan zien. :(
    Nu ziet het er fris, elegant en modern uit…

    Login om te reageren
  28. Osca zegt

    1 oktober 2010 om 01:38

    Aston f*cks porsche & Makes a baby TADAH

    Login om te reageren
  29. frarissimo zegt

    1 oktober 2010 om 07:32

    Lotus slaat een nieuwe weg in en dat ziet er hoopvol uit.
    Mooie auto’s met een overeenkomstig design en zodoende herkenbaar als Lotus.

    Login om te reageren
  30. paulusrx7 zegt

    1 oktober 2010 om 08:28

    lekker bezig lotus!!

    Login om te reageren
  31. ardonjr zegt

    1 oktober 2010 om 08:49

    Ik vind het geweldig!

    Login om te reageren
  32. Mr. V8 zegt

    1 oktober 2010 om 10:19

    Dikke bak!

    Login om te reageren
  33. mitchell zegt

    1 oktober 2010 om 11:39

    netjes!!

    wie met me eens? mooi totaal?

    Login om te reageren
  34. Timmie zegt

    1 oktober 2010 om 12:27

    Ook Lotus verloochent nu zijn tradities door sedans te bouwen en door grotere motoren te gebruiken. Niemand is opgewassen tegen een veranderende markt!!! Geen enkel principe in autoland is zekerheid!!!

    Login om te reageren
  35. duckje zegt

    1 oktober 2010 om 13:03

    heel mooi!
    veel beter als die city car die ze nu ook laten “showen”!

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    1 oktober 2010 om 13:58

    Heel gaaf! Maar er komt nu wel heel veel te koop in de klasse die tot voor kort alleen uit de Quattroporte bestond…

    Login om te reageren
  37. agarde zegt

    1 oktober 2010 om 16:23

    De achterkant deed me een beetje denken aan een
    Opel Insignia, maar echt een hele gave auto!

    Login om te reageren
  38. binkie zegt

    1 oktober 2010 om 18:01

    nou dit zou ik graag rijden hoor.. schitterende auto, of ie nu lotus uitstraling heeft of niet!

    Login om te reageren
  39. vale46 zegt

    2 oktober 2010 om 11:49

    Het design van de nieuwe Lotussen in Parijs is echt mooi, het is een heel andere kant van Lotus. Maar ik vind deze kant véél mooier, als de modellen zoals ze er nu staan niet te veel veranderen tijdens de productie gaat dit echt een grandioos succes worden! Aan de Lotus(Toyota) techniek heb ik helemaal geen twijfels, ze hebben de beste stuurinrichting en de pittigste motorblokjes van de markt & bovendien hebben ze Lotus Engineering volledig achter zich staan.

    This is the way I like Lotur!

    Login om te reageren
  40. vale46 zegt

    2 oktober 2010 om 11:49

    Het design van de nieuwe Lotussen in Parijs is echt mooi, het is een heel andere kant van Lotus. Maar ik vind deze kant véél mooier, als de modellen zoals ze er nu staan niet te veel veranderen tijdens de productie gaat dit echt een grandioos succes worden! Aan de Lotus(Toyota) techniek heb ik helemaal geen twijfels, ze hebben de beste stuurinrichting en de pittigste motorblokjes van de markt & bovendien hebben ze Lotus Engineering volledig achter zich staan.

    This is the way I like Lotus!

    Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    4 oktober 2010 om 20:37

    Nu al 10x mooier dan een Panamera! Vergeet de rest maar;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North