Tuning om van te houden, of helemaal niet. Een ruige Porsche om te gebruiken maar af en toe mag hij even stil staan. Bij Cars & Coffee bijvoorbeeld.
Hele erge tuning, dat is het. Geen veredeling of wat voor mooie namen er ook voor het aanpassen van auto’s zijn verzonnen over de jaren. RWB is spoilers, luide uitlaten en puntje-bij-paaltje een tamelijk ordinair uiterlijk. Dat wil niet zeggen dat de uitstraling van een RWB Porsche ook maar enige overeenkomst heeft met de zoveelste Techart of Speedart of Gemballa.
Rauh-Welt Begriff is zonder twijfel uniek. Uniek in zijn foutheid maar ook in het feit dat alles er op gericht is je meer te laten genieten van je Porsche. Niet perse sneller, wel meer intens. RWB’ers moeten rijden. Een deal die je maakt bijna zodra je de auto overhandigt voor tuning. Niet mijn regels, de regels van Nakai-San. Wat dat betreft moet je ook in RWB geloven. Dat en je moet er van houden. De rubber matten tot aan de grond, het kale, het agressieve en ook het karikatuur klassieke. Op een afstand lijkt de tuning 20 jaar oud.
Bij Cars & Coffee komen wel vaker bijzondere supercars voorbij. Een zeldzaamheid als een RWB Porsche 993 verdient nog wat meer aandacht. Met z’n grijze lak en 335-rubber. De show stelen dat kan er maar één, dit keer was het een grijze Porsche 993.
Zo fout dat het lekker wordt.
993 blijft sowieso episch, maar dan wel graag de Turbo en niet dit gedrocht.
Niet de mooiste RWB, maar RWB blijft heer en meester in het tunen van Porsches!
Inderdaad, zo fout dat het lekker wordt, dat is hoe je het moet doen! P-O-R-N-O!
Hier kan ik uren naar staren en kwijlen.
Niet moeders mooiste, but who cares?
RWB FTW!
@BmwMPower: wat je zegt: RWB ftw!
Über!
machtige dingen. Speedhunters heeft meerdere artikelen over verschillende Rauh Welt auto’s: http://www.speedhunters.com/tag/rauhwelt/
die dingen zijn allemaal verschillend
Inspiratie voor dit artikel was vanmorgen bij chasing classic cars op discovery zeker?:p Ik zat zelf ook gelijk ff wat te neuzelen op google hierover.
@dragspert: Zo’n gaaf programma dat!
Ziet er gewoon uit als een raceauto voor op de straat. Niet petjes-achtig, maar gewoon puur functioneel! Juist daarom zo lekker denk ik.
@jzaero: juist.. Alsof hij zo van een circuit af komt.. Een gemballa… Tsja.. Sneu
@baasbas: Maar dit is geen Gemballa?
@jzaero: precies :-)
Toch wel bijzonder gaaf!!! Alleen de uitlaten vind ik niet bij de auto passen.
Volgensmij vind ik de 993 de mooiste 911 eigemlijk net boven de 991 en dan 964! maar dan wel het liefst van 993 een n/a! :-)
Jammer dat die voorlip er uitziet alsof ze dachten op het laatste moment “shit, dat moet er ook nog op, vlug wat pop rivetten en wat overschotjes plastiek”.
@SimonMc: Hebben ze van een botsautootje afgesloopt die frontlip.
Tjah dik. Ik vond Porches niet mooi, maar deze is minder lelijk. De nieuwe 911 ook overigens.
belachelijk lelijk
belachelijk lelijk indd
Leuk waggie
Zonde.
Wat een monster, lelijk, maar functioneel.
Beterder dan de ‘so called’ tuners (die @Alwood al noemt). Die plakken designplastic op je auto. Dit ziet eruit alsof het functioneel is, bijdraagt aan snelheid en bochtenwerk. Dattie geen flikker sneller is boeit dan ff niet ;-). Gewoon lekker om te zien dus.
Bruut!
@ar156sw: True that
Nuja, mooi ding wat kan je daar nog meer op zeggen?
En die achterspoiler nuja wat een spoiler hé.
Zonde, misschien wel de mooiste Porsche ooit die 993 (Turbo), en dan doen ze dit ermee, eeuwig zonde, lekker origineel houden zulks spul!
Ben al enige tijd bekend met Rauh Welt. Vind het echt geweldige wagens, sowieso de hele filosofie achter het ‘merk’. Geloof dat de kit door Nakai-San zelf wordt gemonteerd, allemaal oldschool handwerk.
Ben ook niet zo van de spoilers, maar op een RWB Porsche is het geoorloofd. Hebben hebben!