• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ready to race! Subaru BRZ GT300

Auteur: robbie, gepost 30 november 2011 om 19:35 – 34 Reacties

Subaru BRZ GT300 @ Tokyo 2011
Yep, die “300” slaat inderdaad op de hoeveelheid pk’s die deze raceversie van de Subaru BRZ onder de motorkap heeft. Dit extra lichte racemonster heeft maar liefst 50% meer vermogen van de versie die jij en ik volgend jaar kunnen kopen. Nu maar hopen dat we dat geblazen blok ook in de straatversie krijgen.

Subaru heeft vandaag tijdens de Tokyo Motor Show niet alleen de normale BRZ onthuld, maar ook de versie die vanaf volgend jaar deel zal nemen aan het Japanse Super GT kampioenschap. Daar zal deze Subaru BRZ strijden in de GT300 klasse (vergelijkbaar met GT3 in Europa). Onder de motorkap ligt nog steeds een 2 liter viercilinder boxermotor, maar dankzij een turbo perst die er nu 300 pk uit ipv 200 pk.

Gaan we deze motor ook in de straatmodellen tegenkomen? De kans is redelijk groot. Tijdens de LA Auto Show toonde Subaru al een STI variant van de BRZ (in concept vorm) en we weten van de Impreza dat die ook met 300 pk leverbaar is. Ga er dus maar vanuit dat we in 2013 kunnen scheuren met een 300 pk sterke, achterwielaangedreven Subaru BRZ.

Ook interessant!

  • Dikkere Subaru BRZ
    Dikkere Subaru BRZ komt feestje verpesten
  • Subaru en Toyota onthullen binnenkort samen sportief model
  • Is dit de mooiste Subaru BRZ die je kunt krijgen?
  • 'Toyota GR86 wordt geen Subaru BRZ-kloon'

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

brz, gt300, Racing, Subaru, tokyo-2011

Vorig bericht: « Nissan Leaf Nismo, opladen tijdens rijden en Mazda slaat slim stroom op #Groen7
Volgend bericht: Krijgt de nieuwe BMW M6 600 pk? En komt in 3 versies? »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    30 november 2011 om 19:44

    Achterlijke grootte spoiler ,zo die is er uit.

    Login om te reageren
    • tuning zegt

      30 november 2011 om 19:52

      @norge: niet huilen, ze weten echt wel wat ze doen qua spoiler in de racerij hoor. Het gaat eerder om de prestaties dan de looks.
      Ik vind het er echt bruut uit zien. :D

      Login om te reageren
      • norge zegt

        30 november 2011 om 19:56

        @tuning: Echt waar ? :mrgreen:

        Login om te reageren
    • ilovelamp zegt

      1 december 2011 om 07:41

      @norge: En dat die spoiler er puur voor downforce op zit, en niet voor de mooiheid snap je niet?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 december 2011 om 16:54

        @ilovelamp: Ik dacht dat het een koffie tafel was.:mrgreen:

        Login om te reageren
  2. Subie-power zegt

    30 november 2011 om 19:46

    Wat een bom, nu alleen nog wachten op de straat versie met 300 pk

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    30 november 2011 om 19:46

    Dit is de raceversie en ziet er erg dik uit, maar een gewone BRZ verlagen, mooier velgen, een spoiler en je komt al een heel eind.

    Login om te reageren
  4. mclarenf1lm zegt

    30 november 2011 om 19:48

    Een woord, DAMN!
    Die ziet er goed uit.
    Hopelijk gaat er ook een team in racen in Europa.

    Login om te reageren
    • Alfaxa zegt

      30 november 2011 om 20:12

      @mclarenf1lm:
      Dat gaat dus niet gebeuren. De auto is gebouwd volgens de JAF-GT300 reglementen. Die reglementen zijn alleen geldig in de SuperGT (GT300). De enigste (zeer kleine) kans om deze auto in Europa te zien racen is in de Dutch Supercar Challenge. Als dat al gebeurd, is dat waarschijnlijk pas over een paar jaar.

      Login om te reageren
  5. jack_abarth zegt

    30 november 2011 om 19:57

    De wielbakken voor ogen een beetje raar t.o.v. de motorkap.
    Te hoog ofzo, weet niet wat ik er precies aan zie.

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    30 november 2011 om 19:58

    Dikke bak!
    Als ze hem niet fabriek-af uitbrengen met 300pk dan worden ze wel getuned tot 300pk, we weten nu dat het perfect mogelijk is. Subtiele hint van Subaru ;)

    De koplampen zijn wel spuuglelijk! is wit plastiek dan zo veel zwaarder dan geel?
    Ze hadden er gewoon beter LED’s in gestoken, zoals Audi dat doet met hun LMP1

    Login om te reageren
    • degraafm zegt

      30 november 2011 om 20:02

      @vale46: Geel licht geeft beter zicht, heb ik me ooit laten vertellen.

      wat een heerlijk dikke bak is het zo!

      Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      30 november 2011 om 20:19

      @vale46: “In sommige vormen van GT racing, zoals bijvoorbeeld de gt3 en degelijken rijden verschillende klassen samen dezelfde race. De gele koplampen laten zien of de auto auto tot eenzelfde groep behoort. Als een rijder van een auto met gele koplampen een auto met witte koplampen ziet verschijnen in de spiegels, weet hij dat deze in een hogere klasse zit en dus geen competitie is. Hierdoor is het dus duidelijker te zien we tegen wie aan het racen is”
      bron: http://lowprofileosr.blogspot.com/2011/11/short-waarom-hebben-sommige-racewagens.html

      Login om te reageren
      • Jesper zegt

        30 november 2011 om 20:31

        @trigger565:

        Nice! Dat wist ik nog niet :D

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        30 november 2011 om 20:59

        @trigger565: Thanks, weet ik dat ook weer :)

        Login om te reageren
  7. mazdarx8 zegt

    30 november 2011 om 20:21

    moet er dan echt elke dag een artikel over dit model gaan?
    hij ziet er in ieder geval wel een stuk dikker uit zo.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      30 november 2011 om 21:11

      @mazdarx8: Bang dat hij beter gaat worden dan de RX-8? ;)

      Login om te reageren
  8. dustin24 zegt

    30 november 2011 om 20:33

    Hebbon!

    Login om te reageren
  9. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    30 november 2011 om 20:44

    En weer die achterlichten! ARGH! lelijk :x

    Login om te reageren
  10. mierenneuker zegt

    30 november 2011 om 20:48

    Voor de geïnteresseerden, dit is de versie die met de Japanse DTM variant mee gaat doen, de SuperGT.
    Eigenlijk is dat veel boeiender dan DTM aangezien er twee klasses tegelijk racen, GT300 (waar deze onder valt) met 300 PK en GT500 (uiteraard, met 500 PK dus)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 november 2011 om 21:45

      @mierenneuker: Thx! Dankzij jou en @Alfaxa ken ik nu deze klasse. En dankzij @Trigger565 weet ik nu dat de GT300 met geel licht rijdt en de GT500 met wit licht. Super!

      OT: Wat is het toch een mooie auto.. en de GT86 ook. Geeft niks hoor Autoblog.. blijf vooral veel schrijven over deze tweeling, ik vreet het allemaal op! ;)

      Login om te reageren
  11. masterstig zegt

    30 november 2011 om 21:46

    Weet iemand waarom die koplampen vaak bij dat soort auto’s geel zijn? Voor het zicht op de weg ofzo, ik weet wel dat je met geel beter dingen kunt zien maar hoe het precies zit weet ik (nog) niet.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 november 2011 om 21:53

      @masterstig: Lees jij de comments niet voor je iets post?? Scroll eens naar boven..

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        1 december 2011 om 07:52

        @Freewarefreak: Je hebt gelijk, sorry :D

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 november 2011 om 22:13

      @masterstig: dat is verplicht. Zo zie je het verschil tussen langzame deelnemers (gele lampen) en snelle deelnemers (witte lampen). Aan de kleur van de lampen weet je dan hoe snel de persoon is die achter je zit.

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        1 december 2011 om 07:52

        @robbie: Aahh thanks!

        Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        1 december 2011 om 11:01

        @robbie: veranderd de kleur van de lampen bij een auto die eerst langzaam en later snel is?

        Login om te reageren
  12. mightymike zegt

    30 november 2011 om 22:36

    Gewoon straatversie kopen en een dikke garret op knallen akrapovic systeem en hopla een heerlijke bak!!!

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      1 december 2011 om 00:16

      @mightymike:

      Zowiezo leveren ze nog niks voor toyota/subaru…liever nog n HKS uitlaat systeem.

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        1 december 2011 om 06:11

        @speedlimit: ach ja wat is niet is kan nog komen, trouwens vrij logisch, toyota heb alleen supra waar zoiets onder zou kunnen en subaru tja hoopte stiekem dat hier al wat lekkers voor gelast was aangezien er 9 van de 10 keer een andere uitlaat onder gaat( in het geval van de impreza)

        Login om te reageren
  13. jdmfan zegt

    1 december 2011 om 07:35

    Ziek ding, deze volgt de Legacy GT300 dus op

    Login om te reageren
    • Alfaxa zegt

      1 december 2011 om 08:57

      @jdmfan:
      Ja, maar waarschijnlij rijdt de Legacy volgend jaar ook nog mee. Het team dat de Subaru BRZ gaat inzetten, R&D Sport, heeft altijd #62. Ook dit jaar hadden ze #62 voor de Legacy. Deze BRZ heeft #61, dus waarschijnlijk behoudt de Legacy #62.

      Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    1 december 2011 om 08:58

    Subaru,
    Ze hebben dus de rally wereld verlaten na 3 succesvolle wereldkampioenschappen en gaan zich nu richten op het toerwagen segment.

    We gaan deze in Europa, nee, over de hele wereld tegenkomen.

    Straks, als het works team in Japan ervaring heeft opgedaan.
    En zal Subaru ongetwijfeld proberen het truucje voor de tweede keer uit te halen nl. alles winnen wat er te winnen valt.

    En die 300 pk’s?
    Er zullen al blokken klaar staan die er 500 uitpersen.
    Want dat is gewoon te doen bij de 2 liter closed deck engine.
    Want als er 1 dingis wat Subaru heeft, is het wel ervaring met snelle motoren.

    Login om te reageren
  15. lesmoutas zegt

    1 december 2011 om 11:02

    Ja, verstand van snelle motoren. Subaru heeft zich zelfs ooit nog eens, een blauwe maandag, bemoeid met de F1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North