• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rechter: verkeersboetes zijn al jarenlang te hoog

Auteur: ricardo, gepost 10 november 2015 om 19:12 – 61 Reacties

In je gezicht, CJIB


Haha! De overheid krijgt hier even het lid op de neus van een rechter uit Arnhem.

Heeft u in de afgelopen jaren een verkeersboete ontvangen? Goed/slecht nieuws! U heeft te veel betaald, zo luidt het oordeel van een kantonrechter in Arnhem. Die deed vandaag uitspraak in de zaak van een automobilist die in 2014 een verkeersboete van 32 euro kreeg voor een snelheidsovertreding van 5 km/u. Hij was het niet met de boete eens en vocht het uit bij de rechter.

De kantonrechter heeft de man zojuist in het gelijk gesteld en bepaald dat in de jaren 2008, 2011 en 2012 in Nederland onacceptabele boeteverhogingen zijn doorgevoerd voor verkeersovertredingen. Gebruikelijk is dat de boetebedragen worden aangepast met een inflatiecorrectie. Maar in 2008, 2011 en 2012 zijn de boetebedragen met een hoger percentage verhoogd dan nodig was om de inflatiecorrectie door te voeren. Quote du jour van de rechtbank: “De overheid wilde met het extra geld de inkomsten vergroten.”

JOH.

De overheid moet de man een bedrag van 9 euro terugbetalen. Gerechtigheid!

Maar de angel van deze uitspraak zit hem in het precedent. Dit kan namelijk grote gevolgen hebben. Hoogleraar strafrecht Henny Sackers zegt daarover tegen RTL Nieuws:

“Principieel zegt de kantonrechter dat de verhogingen van de laatste jaren in strijd zijn met de wet. Prijsindexeren is wel toegestaan, maar wat heeft de minister gedaan? Hij deed het om de staatskas te vullen, zegt de rechter nu met zoveel woorden. En dat mag dus niet. Effecten kunnen aanzienlijk zijn. Dit kun je zien als een tik op de vingers van de minister.”

Nou, laat het met terugwerkende kracht corrigeren van verkeersboetes, en dat zijn er nogal wat, maar beginnen.

Ook interessant!

  • Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
    Deze verkeersboetes gaan omhoog en deze omlaag
  • Deze verkeersboetes worden in 2022 hoger (of lager!)
  • Zoveel verkeersboetes zijn er uitgedeeld in 2020
  • Diplomaat verkeersboete
    Diplomaten betalen nog altijd helft verkeersboetes niet

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, Verkeer

Vorig bericht: « Tiener (14) steelt harmonicabus, rijdt snelweg op
Volgend bericht: Geen titel, wel gratis BMW M6 voor MotoGP-coureur Marquez »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    10 november 2015 om 19:18

    Als nou iedereen zijn kentekenplaten van zijn kar trekt ..
    Dan heeft niemand toch nog last van die ongein ..

    Login om te reageren
    • bigbrabo zegt

      10 november 2015 om 22:52

      @lincoln: geen wegenbelasting , verzekering en tankbeurten hoeven te betalen.

      Nederlandse overheid maakt autorijden bereikbaarder dan ooit door afschaffen van de nummerplaat, ik stem voor je plan

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 november 2015 om 10:42

        @bigbrabo: maar de nummerplaat is net als de flitspaal een echte Nederlandse uitvinding. We zelfs een een land wiens grootste internationale muzikale bijdrage een lied is met de titel “Radar love”. Kentekenplaten en flitspalen zijn gewoon Nederland cultureel erfgoed net als bitterballen, klompen en molens (maar niet van die moderne, vooral niet die moderne).

        Login om te reageren
  2. RickS zegt

    10 november 2015 om 19:18

    En laat dat nou juist het gene zijn wat ik het minst graag bewaar in mijn archief: boetes…

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      10 november 2015 om 19:28

      @RickS: internetbankieren afschrijvingen terugzoeken inclusief betalingskenmerk :)

      Login om te reageren
  3. csx3000 zegt

    10 november 2015 om 19:19

    Ze zijn ook belachelijk hoog hier in NL in vergelijk met de andere EU landen.

    Login om te reageren
    • ko3n zegt

      10 november 2015 om 19:38

      @csx3000: idd slaat echt nergens op wat je in Nederland moet betalen voor bepaalde landen in vergelijk met bijvoorbeeld Duitsland

      Login om te reageren
    • jrcornelisse zegt

      10 november 2015 om 20:15

      @csx3000: dan moet jij maar heen auto huren als je naar Scandinavië op vakantie gaat..

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        10 november 2015 om 20:41

        @jrcornelisse: daar zijn de lonen ook een stuk hoger, niet zo vreemd dus.

        Login om te reageren
  4. w211bonestock zegt

    10 november 2015 om 19:21

    Ik ben benieuwd

    Login om te reageren
  5. jurdespotter zegt

    10 november 2015 om 19:21

    32 euro boete en vervolgens naar de rechter gaan? Lijkt mij wat overdreven

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      10 november 2015 om 19:32

      @jurdespotter: Een boete voor 5km/u te hard van 32 euro is ook overdreven.

      Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        10 november 2015 om 20:42

        @csx3000: bij ons in België beginnen de snelheidsovertredingen vanaf 50€+ 5€/km te snel. Ze flitsen vanaf 6km/u te snel dus minimum dat je mag verwachten is 55€. Stuur die rechter maar naar België aub.

        Login om te reageren
        • davidw zegt

          10 november 2015 om 22:43

          @acizane80: kleine snelheidsovertredingen zijn in België duurder als in Nederland, maar de zware snelheidsovertredingen bega je toch echt wel liever in België. Qua rijverboden voor overdreven snelheid zijn wij in België ook beter af.

          Login om te reageren
          • dragspert zegt

            11 november 2015 om 02:00

            @davidw: Ik ben eens 3x achter elkaar geflitst tussen Antwerpen en Brussel waarbij de cruise control op 190km/h stond (doordeweekse dag 3:30 s’nachts). Kostte me 490 euro en 2 maanden rijontzegging (alleen voor België) 1x in Nederland aangehouden met gecorrigeerd 49km/h te hard en dat kostte me 390 euro. Kun je beter België hebben! En nee, ik rijd nooit te hard, maar als ik het doe is het echt nodig en ben ik altijd de lul:(

            Login om te reageren
            • Design_Driven zegt

              11 november 2015 om 08:53

              @dragspert: echt nodig? Zit je bij de bom ontmantelingsdienst? 3x 70 km te hard en in NL 50 km te hard en dan zeggen dat je nooit te hard tijdt, en dat is alleen die keren dat je gepakt bent. Dus, Ja sure. Ik ben geen moraal ridder al vind ik dit extreem (70km per uur te hard achterop komend verkeer kun je niet op anticiperen, tenzij je het kunt verwachten zoals in Duitsland) maar lieg dan niet tegen je zelf.

              Login om te reageren
              • davidw zegt

                11 november 2015 om 09:14

                @sketcher: in België kan je je daar enigszins nog op verwachten, zo traag rijden we hier lang niet altijd.

              • dragspert zegt

                11 november 2015 om 15:57

                @sketcher: Na een lange stilstaande file tussen Breda en Antwerpen wilden mijn ouders graag nog hun vlucht naar New York halen. Dus dan ga je gas geven, en we waren dan ook nét op tijd. En geloof me, nadat ik een horde auto’s gewoon normaal gepasseerd had en er reed niemand meer ging het pedaal onderin. Ook geen auto die het eigenlijk niet kan want ik reed toen nog met mijn X5 3.0d. De keer daarna was ik thuis bij mijn verbouwing beton aan het storten. Ik kwam om 8:45 net ff 3 zakken tekort. Dus dan maar ff gas geven op de snelweg naar de bouwmarkt.
                Dit zijn dan ook de enige bekeuringen die ik heb gehad voor snelheidsovertredingen. Dus nee, ik ben echt geen harde rijder. Omdat ik juist altijd pech heb met dit soort dingen.

            • davidw zegt

              11 november 2015 om 09:32

              @dragspert: 3x aan 190km/u geflitst en telkens 490€ boete of wat wil je nu eigenlijk zeggen? Je moet natuurlijk ook heel veel geluk hebben met de rechter die je treft, ik vermoed dat je geflitst bent in Mechelen en daar zitten enkele zeer strenge rechters..

              Login om te reageren
              • dragspert zegt

                11 november 2015 om 20:48

                @davidw: Nee, dat was alles in totaal. Besloten door de rechtbank te Antwerpen.

              • davidw zegt

                11 november 2015 om 21:09

                @dragspert: dus 3x geflitst waarbij 1x aan 190, en dan in totaal 490€ kwijt? Best nog ok, toch?

              • dragspert zegt

                12 november 2015 om 12:48

                @davidw: Ja, het blijft veel geld maar ik kon er wel mee leven ja. Had veel gekker gekund. Het zal wel gescheeld hebben dat ik gewoon mijn verhaal netjes heb gedaan bij de rechter en ik kon bewijzen dat de omstandigheden optimaal waren (Heldere nacht met veel maanlicht, ver zicht, +- 20 graden, een serieuze auto en een grotendeels lege snelweg) Ik trof gelukkig een rechter die logisch na kon denken:)

              • davidw zegt

                12 november 2015 om 12:54

                @dragspert: van die 490€ doe je inderdaad liever andere zaken, zeker als je geen beroepshardrijder bent kan je flink balen van dat bedrag.

                Wel goed dat je het zelf bent gaan uitleggen bij de rechter, veel mensen sturen enkel hun advocaat of komen zelfs niet opdagen.

                Los daarvan vind ik twee maanden rijverbod voor een eerste overtreding best zwaar naar Belgische normen. Als je de rechtspraak er bij betrekt zal je zien dat dat veeleer uitzonderlijk is, wat dat betreft heb je dus pech gehad.

  6. super zegt

    10 november 2015 om 19:30

    past wel in de denkwijze van nl rechters; ze vinden straffen voor doodslag, moord, geweldpleging etc. blijkbaar ook meestal veeeeel te hoog

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      10 november 2015 om 19:33

      @super: Nee joh, dat bepaalt de wet, niet de rechters.

      Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      10 november 2015 om 19:38

      @super: Omdat de gemiddelde medewerker van het OM het niveau niet haalt van de gemiddelde advocaat, gaat het maar al te vaak mis met de uitspraak.

      De wet is er, je moer er alleen wel goed VOORBEREID mee omgaan en daar laat het OM vaak grote steken vallen, helaas.

      Login om te reageren
    • ko3n zegt

      10 november 2015 om 19:40

      @super: lesje maatschappijleer. De macht in Nederland is verdeeld in drie stukken (trias politica). 2 van de stukjes zijn de wetgevende en rechterlijke macht. Die zijn gescheiden dat betekend dat een rechter niet bepaald welke straffen er op een bepaalde overtreding (kunnen) staan

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        10 november 2015 om 19:53

        @ko3n: Klopt, en daarom slaat deze uitspraak nergens op. Rechter gaat niet over de hoogte van een boete of het doel van een verhoging, alleen over de vraag of een boete al dan niet terecht is gegeven.

        Login om te reageren
        • ko3n zegt

          10 november 2015 om 20:09

          @escort77: de rechter mag wel concluderen dat de verhogingen van de boetes in strijd zijn met de wet

          Login om te reageren
          • escort77 zegt

            10 november 2015 om 23:40

            @ko3n: Kennelijk, maar op basis waarvan dan? Ik zou zeggen dat de wetgever gewoon boetes mag verhogen en dat de reden van die verhoging er niet toe doet.

            Login om te reageren
            • jaimeeus zegt

              11 november 2015 om 01:42

              @escort77: dan moet daar wel een grondslag voor te vinden zijn in de wet, en die blijkt er dus niet te zijn. De wetgever kan net zo hard door de rechter op zijn/haar vingers getikt worden, dat is het hele principe van een rechtsstaat. Iedereen is gehouden aan de wet, ook de staat en de formele wetgever zelf.

              Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    10 november 2015 om 19:35

    Hoop voor de beste man dat hij niet zo eigenwijs is geweest om de oorspronkelijke boete van 32 euro niet te betalen…

    Anders kan hij nog bijbetalen, € 32,- plus aanmaningskosten plus boete over boete plus aanmaningskosten over de boete over de boete over de aanmaningskosten over de oorspronkelijke boete plus de boete zelf, vermeerderd met extra administratiekosten plus rente plus rente over rente…

    Minus 9 euro. Blijft een schuld bij het CJIB die groot genoeg is om per direkt de schuldsanering in te gaan.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      10 november 2015 om 19:40

      @moveyourmind: Nee, hij is in het gelijk gesteld, daarmee komen alle eerdere vorderingen te vervallen.

      Login om te reageren
  8. Robert zegt

    10 november 2015 om 19:48

    Damn it, m’n laatste prent kreeg ik via een autoverhuurder. Dat wordt lastig…

    Login om te reageren
  9. HIM zegt

    10 november 2015 om 19:50

    Yeah welcome to Holland. Hier naaien ze burgers door gewoon een wet te maken of klaarblijkelijk boetes te verhogen….. ZE KUNNEN HET GEWOON !!! Geen enkele Nederlandse haan die er naar kraait… Dit is toch geniaal?? Ze kunnen het gewoon:) dus stel dat de boetes omlaag gaan (utopia) dan halen ze het wel elders wel uit je zak. De burger / consument trekt altijd aan het kortste eind. Wat is nu echt het verschil tussen de overheid en de maffia??

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      10 november 2015 om 20:42

      @him: De overheid kiezen we zelf??

      Login om te reageren
      • eltee zegt

        10 november 2015 om 21:48

        @postzegel: de overheid die jij zou kiezen, zou dit niet doen?! Wat je ook kiest… Dit zal altijd zo blijven.

        Login om te reageren
        • HIM zegt

          10 november 2015 om 22:51

          @eltee: word up. Thx

          Login om te reageren
    • ceesjan zegt

      15 november 2015 om 14:28

      @him: vergeet niet dat jij nogsteeds in controle bent van je gaspedaal, je zeurt om een straf (ongeacht de hoogte) die je verdient hebt.

      Login om te reageren
      • HIM zegt

        15 november 2015 om 18:12

        @ceesjan: ik begrijp je even niet? Wat heb ik verdiend? Een straf ? Hoe hoog of wat moet die straf zijn? En wat is het doel van een straf? Zolang een regelgeving aangepast of ingevoerd wordt zonder enig doel dan heeft het een andere reden….

        Login om te reageren
  10. Rob zegt

    10 november 2015 om 19:51

    Absoluut niet verlagen die verkeersboetes. Zo hoog mogelijk maken juist.

    Want zonder de stabiele stroom verkeersboete inkomsten moet de overheid het geld ergens anders vandaan halen. Moeten ze de BTW verhogen of zoiets dergelijks. Dan heb ik er ook last van, als netjes-aan-de-verkeersregels-houdende brave borst…..

    Vind het wel prima eigenlijk dat allerlei simpel volk, die het verdommen om naar hun snelheidsmeter te kijken, onze verzorgingsstaatje deels in stand houden. Graag zelfs.

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      11 november 2015 om 01:38

      @Rob: gelukkig krijgt de overheid nog een aardige duit van VW wegens misgelopen belastingen op CO2 uitstoot…

      Login om te reageren
    • timmers522 zegt

      11 november 2015 om 08:59

      @Rob: want jij rijd nooit ongemerkt een keer te hard? Dat gebeurt iedereen een keer, en jij vind dus dat je dan maar meteen zwaarder moet worden gestraft?

      Snap je punt wel, dat de mensen die zich niks aantrekken van de verkeersregels gestraft moeten worden, maar dan zou ik eerder voorstellen bij herhaaldelijk in de fout gaan de boete verhogen, zodat mensen die een keer een foutje maken niet meteen de hoofdprijs betalen

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        11 november 2015 om 17:49

        @timmers522:
        Ja, ik ben namelijk ook ontzettend simpel. Gelukkig weet ik dat betreft boetes te beperken tot maximaal 1x in jaar. En als die ene boete dan onevenredig duur is; ik maak me er niet druk over.

        En ja, 30 km/u is poepsloom, 50 op sommige stukken ook. Idem voor 80 of 100. Maar ik kan gelukkig nog wel borden lezen, dus is er totaal geen reden voor mij om toch harder te gaan rijden. Borden betreffende parkeren snap ik gelukkig ook. Hoe mensen het dan nog voor elkaar krijgen om meer dan 4 verkeersboetes in het jaar te krijgen…, ik snap het echt niet…… Je doet het dan toch echt zelf….

        Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    10 november 2015 om 19:52

    Kan ik dit verrekenen met mijn toekomstige boetes?

    Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    10 november 2015 om 19:57

    Meneer komt bij het CJIB loket aan en roept: “Kijk. Ik krijg €9 van jullie!”
    Meneer achter het loket drukt op twee knoppen op z’n toetsenbord en zegt: “Zo. Geregeld.”
    Meneer zegt: “Mooi. Waar is mijn €9?”
    Meneer achter het loket: “Die krijgt u niet.”
    Meneer: “Hoezo niet?”
    Waarop meneer achter het loket vraagt: “Zag je me net die twee knoppen indrukken?”
    “Ja?”: zegt meneer.
    “Das €9 administratiekosten. Tot ziens!”

    Login om te reageren
  13. eklasse zegt

    10 november 2015 om 20:28

    Ze ze ze ze ze zucht

    Login om te reageren
  14. ThomasBol zegt

    10 november 2015 om 20:51

    Tsja, zou top zijn als het “goedkoper” wordt maar dan mag niet iedereen gaan zeuren dat de belasting omhoog gaat wegens het niet meer kunnen dichten van het begrotingstekort. Ik scoor zelden bekeuringen dus vind de hoogte nu wel prima!

    Login om te reageren
  15. toniominestrone zegt

    10 november 2015 om 21:45

    Je gewoon normaal gedragen in het verkeer, hoef jij je ook niet druk te maken over hoge boetes, okay, er valt er bij mij ook wel eens een op de mat, it’s all in the game.

    Login om te reageren
  16. tijntje2 zegt

    10 november 2015 om 22:09

    407 euro boete gekregen, 117 gereden op een uitgestorven dubbelbaans N weg waar je 80 bleek te mogen. Ja ik weet het.. ik zit fout maar dit slaat alles, ondertussen lees je dat iemand met 40 te hard mag doorrijden ivm politie acties. heb bezwaar al geschreven. Nu wachte wanneer ik voor mag komen.

    Login om te reageren
    • davidw zegt

      10 november 2015 om 22:49

      @tijntje2: bij zulke bedragen te lezen ben ik toch gewoon blij in België te wonen. Die overtreding had je hier 185€ gekost.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 november 2015 om 10:51

      @tijntje2: Dus behalve een hoge boete wil je ook nog een donderpreek van de rechter?

      Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    10 november 2015 om 23:04

    Ja, en gaat deze ene rechter dit er door drukken? natuurlijk niet.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      11 november 2015 om 12:01

      @dutchdriftking: Deze ene rechter heeft uitspraak gedaan, en die staat. De uitspraak geldt dus in feite voor alle soortgelijke gevallen. Jurisprudentie heet dat.

      Wat niet wil zeggen dat de boetebedragen omlaag moeten, de macht om dat te bepalen heeft een rechter niet. Wel kan iedereen die vanaf nu een boete ontvangt, met deze uitspraak in de hand het boetebedrag aanvechten.

      Hetzelfde is een aantal jaar geleden gebeurd, toen iemand met succes de in rekening gebrachte administratiekosten van het CJIB aanvocht. Die zijn gewoon gebleven, en zelfs verhoogd, en de wet is erop aangepast.

      Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, of het CJIB (namens de regering) hiertegen in beroep gaat.

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        11 november 2015 om 17:48

        @potver7: Nee, die staat niet. Er is al eerder een soortgelijke uitspraak geweest van het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden (hoger dan een kantonrechter), en in dat geval was de uitspraak dat weliswaar die ene klacht terecht was omdat een te hoge boete was opgelegd maar dat dit oordeel geen rechtskracht kon hebben op andere gevallen. De hoogte van boetes wordt bepaald door de minister van Justitie, niet de rechterlijke macht. De kantonrechter waar het hier om gaat vindt dat de verhoging van een paar jaar geleden relatief te hoog is en niet strookt met de Wet Mulder, maar als hij dat gewijzigd wil hebben moet hij bij de wetgever zijn. Ik lees overigens net vanavond dat het OM van het vonnis van de kantonrecht in cassatie wil gaan bij de Hoge Raad; dan weet voortaan iedereen waar hij aan toe is.

        Login om te reageren
  18. vondudenstein zegt

    11 november 2015 om 00:22

    Laat ze nou gewoon eens een strafsysteem doorvoeren waardoor mensen die constant boetes rijden steeds meer gaan betalen.

    Kan dikke koning willem lekker zn schatkist vullen om leuke spulletjes te kopen en zn volk te naaien en hebben mensen die zich gedragen in het verkeer er minder last van. Einde discussie.

    Owja. En dronkenrijders en kinder doodrijders. Rest van hun leven direct alles de schatkist en laat hen die shitlast van ons stelsel maar oplossen. Geneuzel altijd dat de verkrachters van de wet er makkelijk vanaf komen en wij de rekening mogen betalen….

    Zo. Lekker ongenuanceerd en bot.

    Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    11 november 2015 om 04:26

    Leuke rechter, die gaat geen carrière maken vrees ik.

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    11 november 2015 om 08:22

    Ik doe zelf VOLOP mee aan de Angstcultuur : Rijd 40 per uur in de stad – zoals iedereen-
    En heb nooit bekeuringen bij traject controles. Ik kan de A2 49095478 per dag doen, ik blijf rustig rijden !

    It’s all in the mind : Ik gun ze gewoon de poen niet omdat ik de hoogte van de boetes niet in verhouding vind staan tot de gepleegde overtredingen.
    Maar ik rijd best wel vaak te hard op de snelweg, alleen houd ik het altijd binnen de perken.

    Overigens, ik kwam gisteren uit Frankrijk terug en heb uren 110 op de cruise control gereden. vanuit Duinkerken door België heen.
    Dat beviel eigenlijk best wel, het scheelt minuten en de file op de Antwerpse Ring was praktisch opgelost toen ik daar aankwam.

    We laten onszelf vaak gek maken door het gevoel van snelheid terwijl je tijdswinst overdag in het drukke overbevolkte industriële deel van Noord Europa waar wij wonen, gewoon te verwaarlozen is !

    ’s nachts om 03.00 is dan weer een heel ander verhaal !

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 november 2015 om 10:57

      @desjonnies: s’nachts om 3.00 moet je eigenlijk nog wat langzamer rijden. Het zicht is immers minder (donker duh), er zijn werkzaamheden overal, je hebt met (slaap)dronken medeweggebruikers te maken.

      Login om te reageren
    • dedon zegt

      11 november 2015 om 12:59

      @desjonnies: Dat van geen tijdswinst, hoor ik de laatste tijd zo vaak, maar naar mijn idee is dat meer indoctrinatie dan dat het gebaseerd is op de waarheid. Ik merk toch echt dat ik over het algemeen overal 25% sneller ben dan mijn schoonouders….

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        16 november 2015 om 23:38

        @dedon: dat is waarschijnlijk niet alleen de snelheid op de ‘lange baan’ maar ook vlotter reageren bij kruisingen, stoplichtje nog net wel redden e.d.
        Daar is vaak ook veel tijd mee te winnen

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North