• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rechts kabinet betekent hogere maximumsnelheid

Auteur: CasperH, gepost 8 september 2010 om 10:28 – 114 Reacties

130 is het nieuwe 120


Persoonlijk word ik doodmoe van al dat politieke gedraai en geneuzel, maar mocht het rechtse kabinet alsnog doorgaan dan wordt de maximumsnelheid verhoogd naar 130 kilometer per uur en dat vind zelfs ik fijn nieuws.

Uiteraard is het niet zo dat je dan ineens overal kan doorrijden, maar op plaatsen waar de veiligheid, luchtkwaliteit en doorstroming het toelaten wordt de snelheid dan tot eerder genoemde waarde opgeschroefd. Dit is opgenomen in het concept regeerakkoord dat de PVV, CDA en VVD al hadden opgesteld voordat er een Klink in de kabel van de formatie kwam.

De PVV wil overigens het liefst naar een snelheid van 140 kilometer per uur, maar de andere partijen lijken dat vooralsnog te gortig te vinden zoals dat met wel meer plannen van de PVV het geval is. De nieuwe maximumsnelheid is een evolutie van het plan van demissionair verkeersminister Eurlings om op verscheidene plekken dynamische snelheden in te voeren.

Ook interessant!

  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • vol gas
    Maximumsnelheid vanaf vandaag weer onder de aandacht
  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

camiel-eurlings, cda, maximumsnelheid, pvv, Verkeer, vvd

Vorig bericht: « Mansory betast de GranTurismo en GranTurismo S
Volgend bericht: Soort van wereldprimeur: Chevrolet Aveo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pim Brussee zegt

    8 september 2010 om 10:33

    Het gevaar is: geef de mens een vinger, en hij neemt de hele hand.

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      8 september 2010 om 10:59

      Sneller rijden is vooruitgang en vooruitgang heet progressie. Eigenlijk is dit dus een zeer progressief kabinet.

      Waar we echt voor op moeten passen is de degressieve politiek van Paars, Grijs en Groen die al onze verworven vrijheiden willen afnemen en inperken.

      Login om te reageren
  2. Lucb zegt

    8 september 2010 om 10:33

    En de PVV heeft weer het beste voorstel

    Login om te reageren
  3. Jadda zegt

    8 september 2010 om 10:35

    Goh, en wie zegt dat rechtse partijen conservatief zijn… Volgens mij vergeet men spontaan de definities van woorden. Net als het woord ‘duurzaam’ dat 99% van de tijd misplaatst is…

    Login om te reageren
  4. 406_v6 zegt

    8 september 2010 om 10:36

    Ik ben het niet altijd eens met de PVV, maar in dit geval hebben ze mijn zegen !!

    Login om te reageren
  5. Dimglor zegt

    8 september 2010 om 10:39

    Gewoon ook in België doen… 130 km zoals in Frankrijk…

    Login om te reageren
  6. Mr. CO2 zegt

    8 september 2010 om 10:41

    Erg slim, kost niks maar is wel goede reclame voor het kabinet. Wat mij betreft mag de maximumsnelheid op bepaalde plekken nog wel verder verhoogd worden naar 150 km/h.

    @Jadda,

    Klopt, die termen zijn al erg oud en nu nogal misplaatst. Groenlinks en D66 zijn wel redelijk progressieve partijen (al ben ik het vaak niet met ze eens) maar bijv. de PvdA is juist een conservatieve partij.

    Login om te reageren
  7. John zegt

    8 september 2010 om 10:41

    130, joehoeee dat betekent dat we tegenwoordig 180 kunnen rijden zonder dat roze papiertje te verliezen…
    ik heb overigens liever dat wat meer 100km/u stukken 120 worden, de A16 bijvoorbeeld…

    Login om te reageren
  8. Mr. V8 zegt

    8 september 2010 om 10:43

    Een rechts kabinet betekend vooruitgang voor NL!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 september 2010 om 08:38

      @Mr. V8: betekent is met een T. Heb je in groep 4 gehad, stam + t.

      Not a convincing argument for a right-wing ruled age of flourishment, you are.

      Login om te reageren
  9. GT-R zegt

    8 september 2010 om 10:46

    Ik neem aan dat de meeste autobloggers hier toch altijd al 130-140 km/u rijden, indien we niet in de file staan?

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      8 september 2010 om 10:54

      @GT-R: Daar heb je inderdaad een punt ;)

      Login om te reageren
    • Arnold zegt

      8 september 2010 om 14:32

      hehe dat werd echt een keer tijd maak het maar mooi zo als in duitsland dat is veel beter :D

      Login om te reageren
  10. BJ zegt

    8 september 2010 om 10:47

    Hoera. Maar eerst zien dan geloven, voorlopig is NL nog steeds stuurloos.

    Login om te reageren
  11. Zephyr zegt

    8 september 2010 om 10:48

    Best wel slim eigenlijk om ook de staatskas te vullen.

    Hoe hoger de snelheid, hoe hoger het verbruik van de auto. Hoe hoger het verbruik hoe vaker er getankt moet worden en daardoor meer accijns betaald wordt.

    Login om te reageren
  12. Peer zegt

    8 september 2010 om 10:50

    Ze kunnen verkeersboetes toch sowieso afschaffen? Het geld dat ze dan mislopen verdienen ze tenslotte al met de kopvoddentax.

    Login om te reageren
  13. Georgio zegt

    8 september 2010 om 10:55

    Hulde, alle wegen buiten de bebouwde kom + 20 km/h.
    Wellicht wordt het nog eens wat in Nederland.

    Login om te reageren
  14. Beetje Verward zegt

    8 september 2010 om 10:56

    Ik begrijp nooit helemaal het probleem met de max van 120. 140-150 is op de linkerbaan (als er geen congestie is) een heel normale snelheid in Nederland.

    Of is het de bedoeling dat hier 150-160 een heel normale snelheid wordt? (dat is dus 170 op de teller).

    Zullen we gewoon maar het beestje bij de naam noemen, bedoel ik maar.

    Login om te reageren
  15. Peer zegt

    8 september 2010 om 11:06

    Oei, een hele bevolkingsgroep drijgt onderdrukt te gaan worden, maar het ‘eigen’ volk is blij want de maximale snelheid gaat met 10 km/u omhoog. Progressief hoor.

    Login om te reageren
  16. marcel zegt

    8 september 2010 om 11:07

    belachelijk, zoals zoveel plannen van vooral de pvv

    Login om te reageren
  17. C30 T5 zegt

    8 september 2010 om 11:14

    Ik begrijp best dat de Pvv de snelheid omhoog wil hebben. Moet je voorstellen hoeveel reistijd dit scheelt voor Wilders als hij van of naar Limburg gaat.

    Login om te reageren
  18. corvettez06 zegt

    8 september 2010 om 11:15

    een rechts kabinet is zeker beter voor nederland , het moet hier wat directer worden en strenger inplaats van pappen en nat houden.we hebben nu met z,n alle gezien hoe links de boel probeert te ondermijn zoniet te saboteren , een ding wat ik vroeger al geleerd heb is , rechts roept en schreeuwt maar je weet wel waar je aan toe bent want ze winden er geen doekjes om, en links vertelt en belooft je van alles en puntje bij paaltje, doen ze wat anders.zo zie je maar hoe kinderachtig ze alles proberen te ondermijnen om de rechtse coalitie te verhinderen, bekijk het verleden van de nederlandse politiek heb je dat ooit door rechts zo gezien, dat bewijst dat links niet te vertrouwen is ook al hebben ze goede standpunten, ik ben zelf niet rechts niet links maar kan me wel goed vinden in de nu opgestelde stanpunten.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      8 september 2010 om 19:27

      @corvettez06:
      Dom gepapegaai van iemand die niet zelf kan nadenken.

      “we hebben nu met z,n alle gezien hoe links de boel probeert te ondermijn zoniet te saboteren”

      Hoe dan? Moet ‘links’ haar mond maar houden, omdat jij niet met ze eens bent? Dus jij blieft geen democratie??!

      “een ding wat ik vroeger al geleerd heb is , rechts roept en schreeuwt maar je weet wel waar je aan toe bent want ze winden er geen doekjes om, en links vertelt en belooft je van alles en puntje bij paaltje, doen ze wat anders”

      Ja, met ‘rechts’ weet je waar je aan toe bent. Weet je nog dat (onder andere) de zorg goedkoper zou worden “dankzij de marktwerking”?!?
      Dus niet, met dank aan “vinger-in-de-keel”-Hoogervorst!

      En een links kabinet hebben we de laatste jaren niet meer gehad (Den Uyl 1973-1977). De VVD of CDA zat er altijd bij. Sterker nog, die waren het dominantst in de afgelopen 20 jaar…

      Sommige mensen… :roll:

      Login om te reageren
  19. FelixF zegt

    8 september 2010 om 11:17

    Dat is natuurlijk iets wat een hoop mensen leuk vinden. Geen wonder dat meneer de populist daar gretig gebruik van maakt.

    Login om te reageren
  20. Maarten87 zegt

    8 september 2010 om 11:22

    Bij 130 heb je tenminste ook een beetje het idee dat je doorrijd 120 is gevoelsmatig veel trager in mijn beleving.
    Kan natuurlijk ook komen omdat je nu met 130 iedereen inhaalt en het daardoor veel sneller lijkt en als iedereen 130 rijd je 140 zou moeten rijden voor dezelfde ervaring :P

    Login om te reageren
  21. marcel zegt

    8 september 2010 om 11:25

    Wat een farce. Die verhoging is in ambtenarenland al lang in voorbereiding. Politici wikken en ambtenaren beschikken! Zij zijn de echte regenten in dit land.
    Waarom anders zouden de tarieven voor bekeuringen anders omhoog gegaan zijn? Minder overtredingen door verhoging van de snelheid betekend verlaging van de ambtenarenbudgetten. Dus is al snel de prijs omhoog gegooid zodat zij netto/netto gelijke opbrengsten hebben….
    Tsja en dan die verhoging; een boel leuk werk voor onze heren ambtenaren, want de matrixborden hebben maar 2 posities. Het hele systeem op NL autosnelwegen is n.l. slechts gebasseerd op ‘verlagen’, niet verhogen. Da’s weer een boel opnieuw programmeren, borden ophangen en signalisatie wijzigen.
    Ik koop nu vast aandelen in een bewijzeringsfirma; want geen regent gaat nog zelf de straat op……

    Login om te reageren
  22. jtb zegt

    8 september 2010 om 11:26

    ideaal, franse auto’s hebben de km schaalindeling al opp 130 km/h staan.

    Login om te reageren
  23. Laue zegt

    8 september 2010 om 11:28

    als het kan rijd ik bijna standaard 10 km te hard op de snelweg. straks 140 :)

    Login om te reageren
  24. Jappie zegt

    8 september 2010 om 11:36

    Kan je nagaan dat in Japan de maximumsnelheid 80km is. Laat maar komen met dat rechtse kabinet, en niet alleen hierom.

    Login om te reageren
  25. Zoef zegt

    8 september 2010 om 11:45

    Hup Geert, Hup Mark, Hup Camiel! Nederland is goed bezig!

    (Zou het toeval zijn dat er bij de drie die ik noem geen enkele vrouw bij is?)

    Login om te reageren
  26. Zoef zegt

    8 september 2010 om 11:49

    Mag ik even Pim Brussee parafraseren, de nr. 1 in deze thread?
    “Het gevaar is: geef de overheid een vinger, en zij neemt de hele hand.’

    Login om te reageren
  27. sacha zegt

    8 september 2010 om 12:00

    160 is beter

    Login om te reageren
  28. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 12:04

    @Zoef,

    Camiel zit niet meer in de volgende kamer. Die wou meer tijd besteden aan zijn gezin.
    Hetzelfde geldt voor Wouter Bos. Die geeft eerst 30 miljard(€30.000.000.000) weg, en nadat hij erachter kwam dat hij naar dat geld kan fluiten trekt hij mooi zijn handen ervanaf en wast ze in onschuld.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 13:56

      @jack_abarth:

      Niet waar. Wij hebben standaard een minimale afwijking.
      Op topsnelheid wijken wij 10km/u af.

      Login om te reageren
  29. Beetje Verward zegt

    8 september 2010 om 12:04

    180 is nog beter

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      8 september 2010 om 12:19

      @Beetje Verward:

      150 op de teller is 148 echte km’s. Als bij jou auto 150 echte km’s pas bij 170 is lijkt me dat niet de bedoeling.

      Tenzij je er van houdt om te overdrijven op internet en je eigenlijk altijd 110 rijdt waar je 120 mag…..

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        8 september 2010 om 13:37

        @Benjamin1: Voertuigen die na 01-01-91 zijn toegelaten, mogen conform de EU richtlijn een afwijking hebben van 10% +4 km/h. Dit betekent dat bij 50 echte km’s de meter maximaal 59 km/h aan mag geven; bij 130 km/h is dit reeds opgelopen tot 147 km/h maximaal; dat is toch een verschil van 17 km/h.
        De exacte regels zijn in richtlijn 75/443/EWG vastgelegd.

        Snelheidsmeters mogen NOOIT een afwijking naar beneden hebben, dus bijv. 90 km/h als je in werkelijkheid 100 km/h rijdt.

        Login om te reageren
  30. Laurens zegt

    8 september 2010 om 12:06

    Als de officiële uitstootcijfers van je gebakje maar onder de 110 gram blijven LOL

    Login om te reageren
  31. Beetje Verward zegt

    8 september 2010 om 12:14

    sorry, ik bedoel 190

    Login om te reageren
  32. Sorcerer zegt

    8 september 2010 om 12:16

    Ah, ik lees dat er hard gefapt wordt op dit artikel.
    VET COOL! 10 km/h harder!

    Ze zien de huidige formatie-retry alweer falen dus er wordt weer reclame voor rechts gemaakt, voor als we weer naar de stembus moeten (desnoods nadat CDA-VVD-PVV na 1 maand weer gevallen is)…

    Alsof 10 km/h iets uitmaakt… kom op. Intussen laten we ons wel massaal door de gek houden door het huidige (inmiddels gevallen) rechtse kabinet dat de snelheid op de 5-baans A2 tussen Utrecht en Amsterdam van 120 naar 100 heeft verlaagd.

    Zaken als de aanpak van files (nu wel goed door verbreding knooppunten, iets dat nog vóór Eurlings in gang is gezet) zijn veel belangrijker…

    Login om te reageren
  33. HotShot zegt

    8 september 2010 om 12:19

    Dat is het minste dat ze kunnen doen als ze 15% bovenop de boetes gooien. Een beetje compensatie graag

    Login om te reageren
  34. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 12:22

    @Benjamin1,

    Ervan uitgaande dat een TomTom nauwkeurig is, dan wijkt mijn teller van 100-140km ongeveer 6 af. Vanaf 140-200 loopt dit op tot ongeveer 10km/h.

    Ik weet niet hoe jij aan 2km/h komt, maar ik meen zelfs dat een teller een minila afwijking moet hebben t.o.v. de echte snelheid.

    Login om te reageren
  35. Beetje Verward zegt

    8 september 2010 om 12:29

    @Benjamin
    Mijn Honda wijst exact de juiste snelheid aan, maar dat komt door banden met een (iets te) grote buitenomtrek. Mijn Toyota geeft ongeveer 7% meer aan. Net als onze Peugeot bus. Gebruikelijk is een afwijking van 5 tot 8%.

    Verder zou ik niet al te snel jumpen in conlusions…..

    Login om te reageren
  36. Joerek zegt

    8 september 2010 om 12:41

    Afwijking is ook afhankelijk van je velg/banden maat. Wat heeft het in deze discussie nou voor waarde wat iemands teller aangeeft? Als bij iemand zn teller 170 aanwijst bij 150 echte kilometers… dan ga je nog steeds niet 170, maar kan je beter je teller laten ijken. Een teller hoort gewoon precies de snelheid aan te geven en geen afwijking, of laten jullie je graag voor de gek houden? Veel doen net alsof je ook nog eens gematst wordt bij een meting vanwege een tellerafwijking. “Ja 170 echte km/h, dat was dus zomaar 180 op je teller!”… DUS?!

    Het zal al een hoop schelen als alle tellers in de autos een beetje accuraat zijn… Is dat trouwens geen reden om terug te gaan naar de dealer als blijkt dat deze afwijkt? :)

    Login om te reageren
  37. Jan Pieter zegt

    8 september 2010 om 12:43

    Mooi dat betekent dat de bekeuringen voor mij dus wat lager worden .. !

    Login om te reageren
  38. ALI-G zegt

    8 september 2010 om 12:45

    Ik krijg zo’n naar gevoel dat alle andere partijen facisten zijn behalve PVV, Alles wat PVV zegt vinden hun weer niet goed,,, raar allemaal

    Login om te reageren
  39. Ra1kkoneN zegt

    8 september 2010 om 12:54

    @ Benjamin1: Mijn auto heeft een teller die gelijk loopt met GPS, op de kilometer precies, maakt niet uit welke snelheid. Het merendeel van de auto’s op de snelweg rijdt 110 in plaats van 120. Het verschil is dus echt wel groter dan de 2 km/h die je aangaf.

    Login om te reageren
    • KeesB zegt

      8 september 2010 om 13:28

      @Ra1kkoneN: precies, ik rijd altijd op de snelheid die Tom aangeeft, alhoewel dat bij 120km/h maar 4 km/h langzamer is

      Login om te reageren
  40. Smul zegt

    8 september 2010 om 13:12

    Ik hoop dat dit ook in België zo wordt, in Frankrijk is het inderdaad ook zo en 130 is al veel beter dan 120. je kan tenminste rapper rijden en toch nog niet je rijbewijs kwijtraken als je gepakt wordt :)

    Login om te reageren
  41. willemseles zegt

    8 september 2010 om 13:13

    Net zoals dat stuk(je) A1 tussen Bussum en Naarden-vesting zeker ? Je mag daar soms, maar dan ook héél soms 120. Allerlei dure matrixborden neergeplempt, die immer 100 aangeven op die 3 baans. Al zjn er 2 banen leeg.

    In Duitsland moet je juist ’s nachts (nachtrust)langzamer rijden.En hier, op die snelweg dit en verderop dat ?
    Voordat je het weet heb je weer een snelheidsovertreding aan je broek met al die uitzonderingen op de regel.

    gr.

    Login om te reageren
  42. Lelijk eendje zegt

    8 september 2010 om 13:45

    Eindelijk eens goed nieuws, ik hoop dat het ook in België komt.

    Login om te reageren
  43. bozewolf zegt

    8 september 2010 om 13:49

    Right. Want een politieke keuze aangaande verkiezingen maak je op welke partij de max. snelheid wil verhogen.

    Ludiek.

    Login om te reageren
    • Smokin zegt

      8 september 2010 om 13:54

      @bozewolf:

      Volgens mij zijn die verkiezingen al geweest hoor. Dus die keuzes waren al gemaakt.

      Dit is alleen mooi meegenomen.

      We hebben lang genoeg stilgestaan in Nederland.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        8 september 2010 om 14:35

        @Smokin: Volgens mij mogen we straks anders nog een keer, hoor…iets met gefaald om een kabinet samen te stellen.

        Wijsneus. Als je de slimme jongen uit wilt hangen, doe het dan goed.

        Login om te reageren
  44. MoslimBroeder zegt

    8 september 2010 om 13:50

    Als het 140 wordt stem ik zeker op PVV!

    Hihi

    Login om te reageren
  45. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 13:57

    @RenesisHP,

    Dat zeg ik toch?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 14:07

      @jack_abarth:

      “Ik weet niet hoe jij aan 2km/h komt, maar ik meen zelfs dat een teller een minila afwijking moet hebben t.o.v. de echte snelheid.”
      Ik doelde eigenlijk hier op. Op topsnelheid geeft de teller zo’n 245km/u aan. Bij smiley borden(50km/u) is er maar een hele kleine marge. Ongeveer 1 a 2 km/u.
      Volgens mij mag de teller alleen niet naar beneden afwijken.
      Maar goed. Enigzins verkeerd begrepen.

      Login om te reageren
  46. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 14:10

    @RenesisHP,

    Die Smileyborden zijn gewoon optimistisch ;)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 14:14

      @jack_abarth:

      Mwah. Beetje.
      Ook ik heb de GPS meting gedaan en kwam schrikbarend gelijk uit op de gangbare snelheden.
      120 op teller stond ongeveer gelijk aan 118-119.
      De veronderstelde afwijking heeft ons al genoeg gekost. ;)

      Login om te reageren
  47. fant zegt

    8 september 2010 om 14:10

    Ben beslist niet voor een rechts kabinet, maar het heeft natuurlijk wel goede punten, zoals dit. En de PVV is de enige partij die weer eens lekker door wil pakken en gewoon ballen toont in plaats van de rest die het allemaal weer langzaam en voorzichtig door wil voeren.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 14:17

      @fant:

      Aan de ene kant ben ik het met je eens. Aan de andere kant heeft links/midden al genoeg jaren de kans gehad. Misschien is rechts voor de verandering niet eens zo’n slechte optie.

      Login om te reageren
  48. RenesisHP zegt

    8 september 2010 om 14:15

    Moet ik wel zeggen dat GPS geen geijkte apparatuur is.
    Ik ben echter niet het type om met een stopwatch te gaan spelen.

    Login om te reageren
  49. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 14:27

    @RenesisHP,

    Pim Fortuyn heeft er een mooi boek over geschreven, de problemen van 8 jaar Paars. Dat zou je eigenlijk voor de gein eens aandachtig door moeten lezen.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 14:36

      @jack_abarth:

      Ik ben niet zo’n fan van Pim. Heb jaren geleden wat extreme filmpjes van meneer gezien. Die kerel was echt niet zo fijn als men denkt.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      8 september 2010 om 14:37

      @jack_abarth: Fortuyn…net een Wilders, maar dan beschaafder.

      Roepen wat er fout ging kan elke idioot die 4 lettergrepen aan elkaar kan plakken. De boel zelf beter kunnen aanpakken is een gave die er slechts maar weinigen hebben. Dat had Pimmetje ook niet gelukt.

      Login om te reageren
  50. Jimmy zegt

    8 september 2010 om 14:29

    Wooow wat vinden we het allemaal vet om wel 130 of 140 kmh te rijden!!!

    Login om te reageren
  51. Laurens zegt

    8 september 2010 om 14:31

    Crux zit wel in het woordje “dynamisch”, ik zie die borden hier en daar al verschijnen. Kan net zo goed betekenen dat we in de praktijk juist minder hard mogen rijden, bijvoorbeeld omdat er ergens een “fijnstof” sensortje defect is (of een zeurpiet loopt te klagen).

    Login om te reageren
  52. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 14:47

    @RenesisHP,

    Je hoeft hem ook niet leuk te vinden absoluut niet. Maar ik bedoel ermee dat in dat boek mooi staat omschreven wat er allemaal wel niet fout is gegaan. En de mensen met de verantwoordelijkheden zijn overal mee weggekomen.
    Nogmaals het boek is interessant.

    Login om te reageren
  53. Kaptein Koekblik zegt

    8 september 2010 om 15:02

    Laat me raden. De volgende stap is een rijverbod voor hoofddoekdraagsters als maatregel om de files te beperken. Dan zou het echt weer Geertje zijn zoals we hem kennen.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 15:07

      @Kaptein Koekblik:

      Een rijverbod voor hoofddoekdraagsters is helemaal niet zo’n dom idee. Echter wel om een andere reden. Wel eens een paard met oogkleppen gezien?

      @bozewolf:
      Kun je wel bijdehand gaan lopen doen met je wijsneus. Op dit moment zijn er nog geen nieuwe verkiezingen in het vooruitzicht. En ja. Ik volg die ellende.

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        8 september 2010 om 15:35

        @RenesisHP: Moet je voortaan wat beter opletten. Nieuwe verkiezingen kunnen pas als er een kabinet is gevallen en 4 jaar heeft uitgezeten. Dus mensen die denken dat er binnenkort weer verkiezingen komen omdat er geen regering gevormd kan worden kunnen lang wachten.

        Het is typisch van Wilders en mensen trappen er met open ogen in. Politiek is allemaal zo ingewikkeld en als er iemand heel hard roept dat ie de belastingen gaat verlagen, de pensioenleeftijd op 65 houdt de veiligheid gaat verbeteren en de Vmax omhoog gaat gooien loopt iedereen er achteraan. Het domme volk een worst voor houden en ondertussen aan z’n eigen plannetjes werken. Waar kennen we dat van…

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          8 september 2010 om 16:14

          @FelixF:

          He sufkut. Ik zeg toch dat er voorlopig geen nieuwe verkiezingen in het vooruitzicht zijn? Begrijpend lezen!

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            8 september 2010 om 20:12

            @RenesisHP: Ook goeiemorgen sufkut.
            Het is totale onzin om het op dit moment te hebben over verkiezingen. Jij zegt dat het voorlopig niet aan de orde is, omdat het er op lijkt dat rechts door gaat, maar ook al gaat dat niet door komen er geen nieuwe verkiezingen.

            Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        8 september 2010 om 17:30

        @RenesisHP: Jij denkt dat we nog 2 jaar blijven formatteren? Lolbroek.

        Het is geen toeval dat nu net na de gemiste vorming de partijen zich weer een lekker daglicht proberen te stellen. Nieuwe verkiezingen hoeft niet per se volgende week, maar ze komen eraan en zo lang gaat dat niet meer duren.

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          8 september 2010 om 17:46

          @bozewolf:

          Ik denk dat wij binnenkort gewoon een rechts kabinet gaan zien. Nieuwe verkiezingen kunnen we nu nog even vergeten.
          De laatste nieuwsberichten wijzen in ieder geval die kant wel op.

          Login om te reageren
  54. Alwood zegt

    8 september 2010 om 15:14

    Zo, dit zal echt heel erg veel gaan schelen in reistijd. Wat een ontzettend goed plan. Files zullen verdampen, uitstoot zal dalen en de Nederlander zal weer leren autorijden…

    Of niet. Laat ze vooral de bouwers-geest van Camiel vasthouden. Er is de laatste jaren echt veel verbeterd aan knooppunten en verbredingen. Wat mij betreft rijden we dan allemaal 100km/u, als het allemaal maar blijft rijden!

    Login om te reageren
  55. FelixF zegt

    8 september 2010 om 15:36

    en = of natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  56. corvettez06 zegt

    8 september 2010 om 16:06

    @kapiteinkoekblik, zo zie je maar dat dat soort idee,en van mensen zoals jou komen , en niet van geert , snap ook niet dat je de uitspraak over kopvoddentax ooit serieus heb kunnen nemen.dat was gewoon puur om dkamer in beroering te brengen , geloof het of niet zoals ali.g zegt de waren fasciten zitten niet in de pvv vriend , de nsb,ers en kontelikkers zitten meer in de linkse hoek.

    Login om te reageren
  57. majinstar zegt

    8 september 2010 om 16:17

    Beetje kortzichtig om te denken dat dit niet gerealiseerd zou worden onder een Links kabinet ? De pro amateurtjes van rijdend Nederland zullen natuurlijk verheugd zijn met het nieuws. Ik hoop dat ze veel ongelukken krijgen en zichzelf dood rijden.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      8 september 2010 om 16:26

      @majinstar:

      Wat geef jij een enorme domme reactie….. Het is nog dommer om te denken dat dit wel onder een links kabinet gerealiseerd kan worden. Dood verwensingen en dat soort dingen past wel typisch bij de linkse terreur politiek. Mijn complimenten!.

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 16:28

      @majinstar:

      Jij bent ook een randdebiel ook. Mensen een beetje dood wensen. :|

      Login om te reageren
  58. janklaassen zegt

    8 september 2010 om 16:22

    YESS.

    lang leve rechts!

    Login om te reageren
  59. Ramshoek zegt

    8 september 2010 om 16:28

    Tegenwoordig haal ik mijn nieuws van Nu.nl; objectief en politiek neutraal. Voorheen keek ik wel eens op Telegraaf.nl. De berichtgeving is daar al een beetje PVV, maar als je de reacties van de lezers leest, slaat de angst al helemaal om je hart.
    Zodra een auto-onderwerp een beetje politieke lading krijgt, blijkt ook dit form de nodige Telegraaflezers te kennen. Alsjeblieft, laten we hier gewoon een beetje over auto’s lullen.

    130 km/u is goed, een dynamische maximum snelheids regeling nog beter, net als voldoende asfalt…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 16:32

      @Ramshoek:

      Dat is niet zo vreemd. Vele GeenStijl bezoekers hier. ;)

      Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      8 september 2010 om 16:34

      @Ramshoek:

      Telegraaf PVV? Telegraaf is een rechtse krant om dat aan de PVV te linken snap ik niet zo. En wat is er zo erg aan PVV? (heb het zelf niet gestemd) maar ik word pas bang van al die mensen die een mening hebben over de PVV en PVV-stemmers die vooral veroorzaakt is door enge (s)linkse mensen van onder anderen door de belastingbetaler gefinancierde publieke omroep. U wist dat behalve het immigratie beleid van de PVV, hun partij programma enorm link is?

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        8 september 2010 om 16:41

        @Vreddy_B:

        Ik weet dat toevallig wel. De PVV is maar gematigd rechts. Neigt zelfs een beetje naar een middenpartij.
        Maar “discriminatie” ziet men als typisch rechts.

        Login om te reageren
  60. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 16:51

    @RenesisHP
    ik zou de pvv geen partij met standpunten willen noemen… daarom is het lastig om het links of rechts te noemen. De pvv heeft feitelijk maar 1 standpunt, de rest is erbij verzonnen om aan de verkiezingen te kunnen deelnemen, en dat is stop de islamisering… dat is een behoorlijk rechts uitgangspunt. Ik vindt het behoorlijk vergelijkbaar met de ku klux clan uit de jaren’ 50. Alleen voegden die gasten de daad bij het woord.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 17:03

      @integralechubasco:

      Ik ben geen Wilders of PVV fan(dat wist jij al) Toch begin ik zijn stompzinnige uitganspunt wel een beetje te snappen.
      Helaas heeft meneer absoluut geen goede oplossingen.

      Login om te reageren
  61. Alcantara zegt

    8 september 2010 om 16:58

    Boeien, ik bepaal nu ook al zelf hoe hard ik rij.
    Dit is net zoiets als downloaden van software ineens legaliseren…

    Login om te reageren
  62. RenesisHP zegt

    8 september 2010 om 17:04

    Sorry @taalnazi’s. Ben een . vergeten.

    Login om te reageren
  63. joost zegt

    8 september 2010 om 17:10

    wat een populistisch geneuzel … hogere max. snelheid helemaal goed, maar dit is wel erg makkelijk zieltjes winnen..

    Login om te reageren
  64. Rick-dos zegt

    8 september 2010 om 17:13

    Kruimels om het klootjesvolk tevreden te houden. En het werkt blijkbaar ook nog…

    Wacht maar totdat de impact en omvang van die 18 miljard aan bezuinigingen duidelijk worden, dan zal het klootjesvolk wel een toontje lager gaan zingen.

    En denk niet dat de PVV voor Henk en Ingrid op de barricades zal staan. Als de PVV één dag ná de verkiezingen al het “breekpunt” pensionering op je 65e laat varen, én Rutte vorige week de uitspraak deed “een regeerakkoord waar rechts z’n vingers bij aflikt” roept, dan kan dat nooit goed zijn voor Henk en Ingrid.

    Maar goed, laat dit voorstel in het regeerakkoord “toevallig” uitlekken via de Telegraaf en het klootjesvolk zal staan juichen. Met een “zie je wel” verwelkomen ze dit nieuws, alleen zich niet realiserend op hoeveel andere manieren ze genaaid zullen worden.

    Mag ik jullie tot slot er op wijzen dat er vorige week nog, door rechts middels het CDA, is voorgesteld om de boetes volgend jaar met 15% te verhogen.

    Login om te reageren
  65. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 17:15

    @RenesisHP
    De standpunten van Wilders zijn a-politiek en simpel. Recht voor zijn raap en zonder gekonkel. Genoeg mensen (stemmen) die dat graag zien in de politiek. Alleen vergeten deze Wilders-stemmers dat Nederland geregeerd wordt door een meerpartijenstelsel. Je kunt geen standpunten verdedigen zonder te onderhandelen.

    Het mooie aan Wilders is dat hij een levend bewijs is dat je niet hoeft samen te werken in de Nederlandse politiek. Terwijl ‘samenwerken’ 1 van de grondbeginselen zijn van een meerpartijenstelsel.

    Login om te reageren
  66. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 17:19

    ^ Misschien is Wilders het bewijs dat een meerpartijen kabinet niet meer werkt in de huidige tijd en dat we naar een 2-partijensysteem moeten.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 17:33

      @integralechubasco:

      Of toch gewoon 1 partij. Klinkt wel zo democratisch. ;)

      Login om te reageren
  67. mb man zegt

    8 september 2010 om 17:28

    Maak er dan gelijk 140 van.Dat is pas een fijne kruissnelheid!

    Login om te reageren
  68. mashell zegt

    8 september 2010 om 17:30

    Ik had van een rechts kabinet meer verwacht. Weg met het gedoogbeleid! Gewoon rechts inhalen legaliseren!

    Login om te reageren
  69. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 17:39

    @RenesisHP
    lol… beetje als rusland en poetin/medvedev… en ’s nachts de snelwegen vrijgeven…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 17:48

      @integralechubasco:

      Lol. Zoiets liever niet.
      Ik doel puur op de verkiezingen. Wij mogen 1 partij uitkiezen. Wij krijgen geen opties voor coalities en dergelijke. ;)

      Login om te reageren
  70. C70T5 zegt

    8 september 2010 om 17:42

    tja, ik ben ook niet bepaald pvv fan, maar dit voorstel slaat zo’n beetje de spijker precies keihard op z’n kop ;-)

    Login om te reageren
  71. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 17:54

    @integralechubasco
    Ja precies… zoals in de VS gaat… ben ik ook voorstander van…

    Login om te reageren
  72. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 17:55

    @RenesisHP
    @RenesisHP natuurlijk.. dat krijg je als je blind copy-past…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      8 september 2010 om 18:37

      @integralechubasco:

      Gebruik dan ook de de reply functie. :)

      Login om te reageren
  73. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 18:47

    @RenesisHP :) jij hebt zeker de betaalversie van autoblog…

    Login om te reageren
  74. handrem trekken is fijn! zegt

    8 september 2010 om 19:38

    Mooi zo! eindelijk ziet men in at Nederland niet altijd het beste jongetje van de klas moet zijn. Overal zijn regeltjes en wetten voor. En net waar regeltjes en wetten nodig zijn, zijn ze te slap of worden te streng nageleefd.
    Bah! ik ben die betutteling meer dan zat. Geef een rechts kabinet een kans! het kan toch al niet veel corrupter gaan als op dit moment!

    Login om te reageren
  75. the-budel-guy zegt

    8 september 2010 om 20:59

    zag het al aankomen de VVD (en pvv) zijn van die parijen die dit graag willen VVD omdat het meer zakelijk is en PVV om dat die doen wat het volk denkt maar niet zegt

    Login om te reageren
  76. anuspraeternaturalis zegt

    8 september 2010 om 22:06

    Fijn, 179km/h rijden en m’n rijbewijs behouden. Snel dus naar 140km/h, zodat ik 189km/h kan rijden zonder m’n rijbewijs te verliezen. ;)

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 september 2010 om 09:43

      @anuspraeternaturalis: Ik doe dat ook wel eens, even terugschakelen naar z’n drie bij 100 en even lekker doortrekken tot 180. Maar daarna laat ik ‘m direct weer terugzakken. Hoeveel kwaad kan dat eigenlijk? Weet iemand dat?

      Login om te reageren
  77. Mbaas zegt

    9 september 2010 om 11:22

    ze kunnen ebter wat sneller de formatie rond krijgen, voor de rest goed plan natuurlijk

    Login om te reageren
  78. corvettez06 zegt

    9 september 2010 om 11:34

    @intergralechubasco jij spoort echt niet met je stomme opmerkingen over de klux klux clan mensen zoals jij zaaien angst das veel gevaarlijker.

    Login om te reageren
  79. corvettez06 zegt

    9 september 2010 om 11:42

    @ franky panky v8 , dom gepapegaai?luister bekijk het gedrag hoe links zich gedraagt nog nooit z,n kinderachtig zooitje mee gemaakt stelletje jankers,pappen en net houden , of ben jij ook z,n iemand die zich in het grijze gebied bevind en nooit z,n verantwoording durft te nemen voor zijn keuzes, nogmaals ben niet rechts of links mr de papegaai , allhoewel jan marijnesse mij altijd een degelijke vent lijkt, mij is namelijk geleerd om altijd een keuze te maken rechts of links wel of niet , want zo is het leven nou eenmaal , en heb je de foute keuze gemaakt moet de consequenties aanvaarden.en niet als een of anders watje je in het grijze gebied begeven , zodat je er altijd heelhuids uitkomt , dat is waarom de nederlands politiek zo laf als ik weet niet wat is .

    Login om te reageren
    • Sharp zegt

      9 september 2010 om 12:21

      @corvettez06:

      Rechts heeft de afgelopen jaren het onderwijs verloederd. Dat zie je mooi terug in je gedachtegang en je comment.
      Natuurlijk moet ik voorgaande uitleggen, want snappen doe je het toch niet. Uit je gedachtegang blijkt hoe dom je bent en uit je spellingsfouten en schrijfwijze blijkt dat het onderwijs je in de steek heeft gelaten.

      Maar daar geef ik jou niet de schuld van. Daar geef ik de verloedering van het onderwijs door rechts de schuld van.

      Login om te reageren
  80. george zegt

    12 september 2010 om 01:16

    Een rechts kabinet betekent niets.
    Een hogere maximumsnelheid doet meer pijn.
    De 140 km van de PVV is kansloos.

    Login om te reageren
  81. Speedfreak zegt

    9 oktober 2010 om 16:25

    Het past echt bij het rechtse kabinet. Liberalisme = meer vrijheid, dus ook meer vrijheid om harder te rijden. TOP!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North