• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull: “Toppers blijven waarschijnlijk waar ze zitten”

Auteur: jaapiyo, gepost 8 december 2019 om 19:59 – 14 Reacties

RB15


Is de wens de vader van de gedachte?

2020 wordt een raar F1-seizoen. Niet omdat de Nederlandse Grand Prix potentieel voor het eerst sinds 1985 terugkeert, maar vooral ook omdat het een overgangsjaar gaat worden. In 2021 gaat er immers veel veranderen aan de regeltjes en het is de vraag in hoeverre de teams bereid zijn enorm te investeren in een bolide waar je hooguit een jaar profijt van hebt, zeker niet als je een team bent in de Formule 1.5. Natuurlijk zullen Ferrari en Red Bull proberen nog net wat extra’s te vinden om het Mercedes eindelijk lastig te maken, maar als dit niet lukt zal de focus ook bij die teams al snel richting 2021 gaan.

Maar niet alleen qua bolides zal de schaduw van 2021 over het seizoen van 2020 hangen, ook de rijderscarrousel gaat volgens veler verwachting een groot deel van de aandacht opslokken. Van de zes zitjes bij topteams is er voor 2021 nog maar eentje ingevuld, namelijk die van Leclerc bij Ferrari. Bottas en Albon maar vooral ook Vettel, Verstappen en Hamilton zijn vrij om elders emplooi te vinden.

Feitelijk wordt er nu al gespeculeerd over hoe deze situatie zich gaat ontwikkelen. Hamilton praatte onlangs met Agnelli-telg John Elkann, de oudere broer van ons aller Lapo. De Brit lijkt de sleutel van de markt in handen te hebben, want hij zit in het beste team en is de regerend kampioen. Maar je mag toch aannemen dat Max Verstappen ook overal welkom is als hij wil komen winnen. Sommigen zeggen dat mocht Hamilton bij Mercedes vertrekken het voor de zilveren een optie kan zijn om Vettel te halen. Hij is namelijk een Duitser en viervoudig kampioen. Christian Horner schat echter in dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen met wisselingen:

Almost all the top drivers will be without a contract in 2021. But Max is happy here, he fits well with us. We have to give him a good car next year, so that we can keep him. Everyone should stay with the same team for the same money. Leclerc is secure, Lewis is happy where he is, Max is happy. Why would they change?

We namen nog een glas, deden nog een plas en alles bleef zoals het was?

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, Ferrari, Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Elon Musk praat over het formaat van zijn CYBRTRK
Volgend bericht: ABT laat ons vast de nieuwe Audi RS6-R zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    8 december 2019 om 20:46

    Ik denk juist dat er heel veel zullen gaan shuffelen. En vooral dat de oudjes lekker opzouten voor nieuw talent.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      8 december 2019 om 21:05

      @fmgarcia: precies hoe meer men roept dat alles blijft zoals het is, hoe meer het zal veranderen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 december 2019 om 23:19

      @fmgarcia: moet Verstappen nu al met pensioen? Hamilton gaat wel door tot de 8e of 9e wereldtitel. Vettel zie ik nog wel eens een keer de pijp aan Maarten geven, voor hem is er niks meer aan.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        9 december 2019 om 10:05

        @mashell: Nee natuurlijk niet. Max blijft gewoon, maar doelde meer op Gros, Rai, Vet en zelfs Perez ondanks dat ik best fan ben van hem. Zijn er ineens weer 4 plekken bij redelijke teams beschikbaar!

        Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        9 december 2019 om 11:02

        @mashell: kimi rijdt ook nog steeds.

        Login om te reageren
  2. scuf1 zegt

    8 december 2019 om 22:47

    ‘Everyone should stay with the same team for the same money’. Dat zou jij wel willen Horner, maar dat is denk ik iets te makkelijk gepraat…

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      8 december 2019 om 23:08

      @scuf1: mss zinspeelde hij al op de budgetcap die eraan komt. Vallen de salarissen voor de coureurs daar niet ook onder?

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        8 december 2019 om 23:28

        @ouwedibbes83: nee de coureurs en nog een aantal best betaalde banen vallen daar niet onder.

        Login om te reageren
        • scuf1 zegt

          8 december 2019 om 23:43

          @peug206: Precies, en daarom is de verwachting juist dat de salarissen van coureurs zullen stijgen

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    9 december 2019 om 08:43

    Er zullen denk ik wel een aantal coureurs een gokje gaan maken voor de nieuwe reglementen. Zelf zie ik Max het liefst kampioen worden in een Redbull. Dit team heeft vanaf de eerste dag in hem gelooft, nu hopen dat hij dit team naar de overwinning kan brengen.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      9 december 2019 om 16:41

      @dutchdriftking: Max kan alleen wereld kampioen worden al Red Bull hem een top auto geeft, Max haalt er uit wat er in zit, en als er niet genoeg in de auto zit dan wordt hij geen wereldkampioen.

      Login om te reageren
  4. boriske zegt

    9 december 2019 om 10:04

    Als Hamilton echt de grootste wil worden dan zal die van team moeten veranderen. Wereldkampioen worden bij 3 verschillende teams. De sleutel zal inderdaad in zijn handen liggen.

    Login om te reageren
  5. HZW zegt

    9 december 2019 om 16:46

    Eerst nog maar eens zien of het fabrieksteam van Mercedes in 2021 nog op de StartGrid staat, de grootste baas aldaar is geen fan van F1.
    Met een hele grote verandering op komst zou er zomaar besloten kunnen worden om er mee te stoppen.
    Mercedes heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt in de F1, meermaals zelfs.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 december 2019 om 19:36

      @HZW: ze winnen relatief gemakkelijk erg veel dus is het relatief goedkope PR.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North