• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red deze stoffige Renault 5 Turbo van de ondergang

Auteur: Loek, gepost 21 januari 2023 om 13:04 – 14 Reacties

Eigenlijk is deze Renault 5 Turbo occasion perfect, maar je moet hem wel even afstoffen.

Renault werkt aan een comeback voor de 5. De voorganger van de Clio, zo je wil. Toch wordt het nieuwe ding iets meer uit de kluiten gewassen EV en minder doodsimpele hete hatchback. Want dat maakte hete hatchbacks uit de eighties zo leuk. Het weegt niks en dus heb je ‘slechts’ 120 pk nodig om gewoon lekker te hoeken op elke weg die je maar kan vinden. Dat gevoel ga je niet meer terugkrijgen, tenzij je een origineel Vijfje vindt.

Renault 5 GT Turbo

Zoals het exemplaar van vandaag, een echte Renault 5 GT Turbo uit 1988. In het geel, ook nog, een hele toffe kleur. Hij lijkt niet gemodificeerd te zijn en ook de ’turbofan’ velgen zijn zo authentiek als het kan. En, een persoonlijke favoriet van ondergetekende, de retro-achtige Turbo-letters op de achterruit.

Stoffig

De verkoper zegt over deze Renault 5 GT Turbo occasion dat ‘ie in “perfecte staat” is. De foto’s doen anders vermoeden. Hij is op zijn minst een beetje stoffig, bijna tot het schuurvondst-achtige aan toe. Onder die laag stof gaat echter een Renault 5 Turbo schuil die dus prima in staat is, als we de verkoper mogen geloven. Het kan, maar wees er wel voorzichtig mee.

Bekend

Helemaal omdat er verder weinig over deze auto bekend is. De Renault 5 GT Turbo occasion komt dus uit 1988 en is compleet, maar zaken als de kilometerstand zijn onbekend. Tevens staat de auto op een buitenlands (Spaans) kenteken en moet je de keuring naar een gele plaat nog zelf doen. Dat ‘ie een tijdje stil heeft gestaan lijkt ook een zekerheid, anders wordt ‘ie niet zo stoffig.

Kopen

Dus ja, is dit het risico waard? Dat moet je zelf bepalen. De Renault 5 GT Turbo kan dus nog vele kanten op, maar indien dit echt in perfecte staat is, dan heb je wel een toffe auto te pakken. Wel voor een fors bedrag. De verkoper wil er namelijk 12.950 euro voor hebben. Durf jij? Dan mag je toeslaan op de advertentie van de Renault 5 GT Turbo op Marktplaats.

Ook interessant!

  • Turbo 3 Black Edition is nóg bruter
  • Dit is de allerdikste Renault van Marktplaats
  • Pluk de tofste Renault Megane van Marktplaats
  • Renault Alpine V6 Turbo

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

marktplaats, occasion, Renault, renault-5, turbo

Vorig bericht: « Verfraai je thuiswerkplek met deze gave Porsche stoel
Volgend bericht: Premium elektrische crossover (€60K): Autoblog advies! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    21 januari 2023 om 13:29

    Ding ziet er zo op de foto’s netjes uit. Zelfs het interieur is niet vernaggeld. Dus als de techniek goed is en er bij een nadere inspectie verder ook geen grote onvolkomenheden boven water komen, lijkt dit me een koopwaardig otootje. Eén nadeel t.o.v. een Golf/205 GTI uit die tijd : je moet de motor wel een beetje op toeren houden, anders gebeurt er vrijwel niets als je gas geeft.

    Login om te reageren
  2. martingtv zegt

    21 januari 2023 om 13:42

    Op de Clio 16v velgen na, lijkt redelijk originele staat.

    Login om te reageren
  3. Exit Luminar zegt

    21 januari 2023 om 14:07

    Waarom vragen mensen ineens de hoofdprijs voor ditsoort auto´s? Niet zo heel lang geleden kon je er een kopen voor een derde van de prijs.

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      21 januari 2023 om 14:37

      Omdat de generatie die dit destijds cool vond en het toen kon betalen, er nu grote kans is dat die mensen nu een extra zakcentje over hebben voor hun droom karretje van toen. Dat zie je dus terug in de vraagprijzen voor de coole auto’s uit de 80’s en 90’s

      Zo staat een Testatossa al een tijdje bij mij op de shortlist, helaas zijn ook deze prijsen de laatste jaren ook zowat verdubbeld…..

      Login om te reageren
      • vbarchetta zegt

        21 januari 2023 om 14:43

        Testatossa = Testarossa :-) 😀

        Login om te reageren
        • ronaldotour zegt

          21 januari 2023 om 22:21

          Prijsen = prijzen?

          Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    21 januari 2023 om 14:15

    Ik wil het blok wel hebben voor in m’n Daf 66.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      21 januari 2023 om 15:55

      De Vario (mits 2-snarig) kan het in ieder geval prima aan 👍

      Login om te reageren
  5. Richmond zegt

    21 januari 2023 om 14:48

    Het Spaanse kenteken komt niet overeen met het bouwjaar van de auto..dus mogelijk ook niet origineel Spaans?

    Login om te reageren
  6. geelbarrel zegt

    21 januari 2023 om 18:17

    Ali G …… Wicked !!!

    Login om te reageren
  7. bobje zegt

    21 januari 2023 om 19:46

    Prachtige wagentjes waren dat. In de regen niet mee te rijden of je moest van de vangrail houden 😂. Vandaar dat ze tegenwoordig zo duur zijn.

    Login om te reageren
  8. Michel-GR zegt

    21 januari 2023 om 22:05

    Kennis van mij had al 20 jaar een originele Zwarte turbo in de garage staan. Heb hem ontelbare keren gezegd hem over te willen nemen en wat doet die l*l… ruilt hem voor een schijtbedrag in op een of andere nieuwe Renault…

    Login om te reageren
    • DikkeKees zegt

      21 januari 2023 om 23:22

      Daarom is het gelukkig ook maar een kennis en geen vriend.

      Login om te reageren
  9. thecreativeexplorer zegt

    22 januari 2023 om 10:26

    Spijtig genoeg is deze 5 verre van origineel
    -De velgen horen bij een Clio 16v
    -Deze kleur is niet origineel
    -De regengootjes horen zwart te zijn.
    -De achterbumper is ‘gecleaned’, zie voorbumper, er hoort een zwarte band overheen te lopen.
    -De achterlichten zijn voorzien van smoke verf
    -Er lijkt een flink gat te zitten aan de linker zijkant van het instrumentarium cluster
    -De stoelen horen niet bij een R5 GTTurbo, tenminste voor zover ik dat zo kan zien bij deze. Het materiaal is anders dan de Nederlandse en de Zuid-Europese willen wel eens afwijken. Maar ook de vorm zelf lijkt niet te kloppen.

    En dan is er nog niets te zien van de motorruimte, al zou het mij niet verbazen als daar ook het een en ander is aangepast.

    Als dit een harde Renault 5 is, dan is het zeker de moeite om deze weer in oude glorie te herstellen, maar mag de prijs zeker een flink stuk zakken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North