• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Refurbished Toyota GT86 is goedkope opknapservice

Auteur: willeme, gepost 13 juli 2023 om 11:57 – 7 Reacties

refurbished Toyota GT86

Wij lusten ook wel en refurbished Toyota GT86

Met telefoons, laptops en tablets zien we het al langer: refurbished producten. Tegenwoordig vervangen we als consument producten omdat we iets nieuwers willen hebben, niet zozeer omdat we het nodig hebben. Daar spelen de fabrikanten heel erg slim op in, door gestaag verbeteringen door te voeren aan hun producten zodat je alsnog wil upgraden. Apple kan makkelijk iPhones maken met USB-C stekkers, maar wacht daar zolang mogelijk mee, zodat dat een reden is om over te stappen.

Autofabrikanten doen het natuurlijk ook. In veel gevallen kun je prima in een auto van 10-15 jaar rijden zonder dat je ergens tekort komt op het gebied van veiligheid, comfort, prestaties of verbruik. Zeker als je een prouct hebt van het merk Toyota weet je dat je er heel erg lang mee kan doen.

Voorkant

Nu appalleren veel Toyota’s aan verstandige mensen, maar de inmiddels 11 jaar oude GT86 is een auto die de liefhebber aanspreekt. Dat zijn jij en ik!

Refurbished Toyota GT86

Speciaal voor de GT86 lanceert Toyota zijn ‘Refresh Service’. Dat is een methode om je auto weer in fabrieksstaat te krijgen. Het gaat in dit geval specifiek om exemplaren van 2012 tot 2016, dus de eerste serie van voor de facelift. Daarvoor zijn er maar liefst 5 programma’s in het leven geroepen.

Het begint bij een kleine mechanische schoonmaak. Niet van de buitenkant, maar van het mechaniek. De motor wordt gereinigd en er zijn nieuwe onderdelen voor de ontsteking. Alles wordt gecheckt of het naar behoren werkt. Dat kost je omgerekend 785 euro, maar volgens Toyota voel je het meteen aan de gaspedaalrespons die dan is zoals deze hoort te zijn.

refurbished Toyota GT86
refurbished Toyota GT86
refurbished Toyota GT86
refurbished Toyota GT86

De volgende stap is het vervangen van veel rubbers. Dat kost je 645 euro, maar dan worden de rubbers bij de motor, transmissie, differentieel en uitlaat vervangen. Dat lijkt veel geld voor relatief simpele onderdelen, maar vergeet niet dat het allemaal ook gemonteerd moet worden.

We gaan verder met rubber! Want voor 792 euro vervangt Toyota alle rubbers in de ophanging voor je. Dan stuurt ‘ie ook weer als nieuw. Nou, eigenlijk moet je meteen voor 765 euro de nieuwe dempers bestellen voor het echte nieuwe auto gevoel. Sowieso, nieuwe dempers voor je auto is eigenlijk nooit een slecht idee. Daar knapt ‘ie zo veel van op.

refurbished Toyota GT86

Nu alleen nog in Japan

Tenslotte is er voor 814 euro een remmenservice. Daarbij krijg je nieuwe remklauwen-, schijven én blokken. Op deze wijze remt je GT86 weer zoals de folder het beloofd had.

Op dit moment kun je alleen in Japan gebruik maken van deze service. Hopelijk komt het ook naar Nederland. Nu kun je het zien als onderhoud (en dat is het eigenlijk ook), maar dit soort projecten bieden wel een paar voordelen.

refurbished Toyota GT86

De Toyota GT86 is namelijk een auto die erg populair in de tuningscene. Als jij een niet originele auto koopt, kun je ‘m dus bij Toyota op deze onderdelen weer origineel krijgen. Niet elke aanpassing hoeft een upgrade te zijn, natuurlijk.

Daarbij gaat de GT86 een klassieker worden uiteindelijk. Voor de waarde ervan is een originele auto van groot belang. Dus het is ook een goede investering.

Check hieronder hoe het in zijn werk gaat:

Via: Carscoops

Ook interessant!

  • Toyota claimt doorbraak; de goedkope solid state accu is hier!
  • Dit wordt de volgende elektrische Toyota voor Europa
  • Zeldzaam impopulaire Toyota geschrapt, niet in NL
  • Toyota met sjoemel hardware
    Toyota met sjoemelhardware door crashtests

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

gt86, occasion, onderhoud, Toyota, Video

Vorig bericht: « Lamborghini SC63: Lambo’s hybride hypercar is hier!
Volgend bericht: De Renault Scenic E-Tech is in aantocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    13 juli 2023 om 13:23

    Da’s tezamen een goeie 3800 euro om de auto technisch weer helemaal tiptop te krijgen; best een serieus bedrag. Maar… ik heb even mobile.de aan geslingerd en zie dat een GT86 van bj. 2012-2016 in Duitsland zo tussen de 19.000 en 25.000 euro kost (twee uitschieters even niet meegeteld), dus het betreft een investering van ca. 15-20% van de marktwaarde. Da’s eigenlijk helemaal niet verkeerd.

    Moeten ze hem wel ff netjes wassen en poetsen voor oplevering, hè.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      13 juli 2023 om 14:20

      Tja of je doet het niet. Bij een gemiddelde Toyota hoef je niks van dit alles te vervangen na 10 jaar.
      Ja dit is een sportwagen, en zou het verschil zeker merkbaar kunnen zijn. Maar zal geen 3800 euro waard zijn omdat er geen defecten zijn.
      Dit past ook wel echt goed bij Japanners, want die geven graag geld uit voor extra zekerheid. Daarnaast, de Japanners die autominded zijn (en er ruimte voor hebben) geven ook best veel geld uit aan auto’s. Dit past daar goed in.

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        13 juli 2023 om 19:48

        Ook het rubber dat Toyota gebruikt droogt uit, de bougies vonken uiteindelijk minder en de dempers slijten. Dat je die moet vervangen na 10+ jaar is toch niet zo gek? Ze maken er een overzichtelijk pakketje van tegen heldere prijzen. Incl montage vind ik t geen gekke bedragen.

        Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        13 juli 2023 om 19:48

        Ook het rubber dat Toyota gebruikt droogt uit, de bougies vonken uiteindelijk minder en de dempers slijten. Dat je die moet vervangen na 10+ jaar is toch niet zo gek? Ze maken er een overzichtelijk pakketje van tegen heldere prijzen. Incl montage vind ik t geen gekke bedragen.

        Login om te reageren
  2. tmon zegt

    13 juli 2023 om 20:15

    Dit is gewoon onderhoud, dat hoort bij n 10 jaar oude auto. Bougies, iedere 20dkm. Maar als je bobines vervanvt neem je de 15 euro aan bougies gewoon mee.
    Wel megaslim om t als refurbishpakketten te marketen.
    Dan voelt t meer alsof de klant de keus maakt, dan dat de monteur zegt dat t nodig is.

    Iedere rijdersauto moet gewoon verse rubbers en dempers na 100.000km. eerder, als je ermee racet

    Login om te reageren
  3. Estate_of_mind zegt

    14 juli 2023 om 07:33

    Tsja, een grote beurt kun je ook ‘refurbishen’ noemen. Op basis van de header dacht ik op z’n minst een carbon aandrijfas ofzoiets

    Login om te reageren
  4. vpowert zegt

    14 juli 2023 om 20:26

    Zoiets verwacht je bij Porsche Classic. Het feit dat Toyota het doet verdient een pluim!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North