• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Reminder: Top Gear S12E04, 21:00 uur, BBC2

Auteur: Alwood, gepost 23 november 2008 om 17:06 – 116 Reacties

te land, ter zee en in de lucht

Het is weer bijna tijd! Tijd voor Topgear. Vanavond, wederom om 21.00 op BBC2 te bekijken. En het is niet zomaar een afleveringetje, er staat een hoop moois klaar. Oja, JC heeft ook nog een Fiesta de plomp in gereden, maar dat staat los van deze aflevering.

Allereerst, de aflevering van vanavond. Naast een leuke challenge is het leukste, mooiste en duurste ditmaal op het circuit te vinden. Jawel, Topgear laat eindelijk the Stig los in een Veyron. Blijft toch spannend of de hypercar daadwerkelijk zal presteren ‘on track’.

Naast de Veyron wordt ook de Pagani Zonda F Roadster getest. Als de geruchten kloppen zal het Captain Slow zijn die de Italiaanse volbloed uit gaat laten. Als die de motor maar op toeren weet te houden. Niets is zo saai als een V12 supercar die steeds bij 2500tpm de volgende versnelling in gezet wordt.

En dan nog even over het bovenstaande plaatje en Jeremy Clarkson. De krullige ouwe Brit heeft een primeurtje door de nieuwste Fiësta van een landingsvaartuig af te rijden. De zee in, hopsakee ondergedompeld en kapot! Het zal over niet al te lange tijd wel bij Topgear of een nieuwe DVD voorbij komen. Zou de Ford zich net zo degelijk moeten bewijzen als de Hilux? Of was dit gewoon een leuke manier om van dat rotwagentje af te komen? (via: egmcartech.com)

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Funny, topgear, tv-tip

Vorig bericht: « Paniek! Het schneeuwt!
Volgend bericht: Leuke dingen om te doen met een oude Landcruiser »

Lees Interacties

Reacties

  1. kasper zegt

    23 november 2008 om 17:11

    ga zekker kijken is de mooiste auto progamma wat er is !
    geen gelul gewoon zeggen wat je er van vind !
    en fiat panda’s testen is tog niet boeient :d

    Login om te reageren
  2. NiNja! zegt

    23 november 2008 om 17:17

    Was het bijna vergeten. Hierdoor zal ik dus vanavond zeker kijken!

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    23 november 2008 om 17:24

    Jazeker, de jongens zijn in vorm.

    Gister al 6-0, vanavond een spannende Top Gear en MOTD. Leuke afsluiter van t weekend, medunkt.

    Gokje voor Veyron tijd: 1:20.3

    Login om te reageren
  4. HaJee zegt

    23 november 2008 om 17:39

    top die reminders! vooral mee doorgaan

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    23 november 2008 om 17:42

    Ik doe… Mijn best… Nee, ik ga het niet doen, ik ga het niet doen!
    YEAH!!
    Sorry Autoblog, dat moest ik ff kwijt, wat een opluchting! De Veyron zal iets van een 1.15-1.18 doen, het Top Gear testtrack is niet onmiddellijk ideaal voor een Veyron, je kan hem gewoon niet volledig loslaten op die track. Hoewel de Veyron wel nimble is als een butterfly, en kan stingen als een bee. ;) 8)

    Login om te reageren
  6. RA999 zegt

    23 november 2008 om 18:01

    @ kasper
    Nee joh, das niet boeiend. Net als je lessen Nederlands zeker :)

    Login om te reageren
  7. wilco zegt

    23 november 2008 om 18:29

    De Veyron gaat niet de beste tijd neerzetten denk ik. Wel de baan afvliegen voorspel ik.

    Login om te reageren
  8. Robin zegt

    23 november 2008 om 18:32

    @ RA999

    Whaha, inderdaad :D..

    Login om te reageren
  9. bozewolf zegt

    23 november 2008 om 18:41

    @ vlaeminck:

    1:15 tot 1:18? Weet niet wat je rookt, maar pass that shit!

    Daarmee zou ie elke andere auto met secondes aan de broek geven. Zo snel issie nooit. Denk geen #1.

    Login om te reageren
  10. Thunderbird zegt

    23 november 2008 om 18:43

    Heb er weer zin in! Ben zeer benieuwd naar de Veyron!

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    23 november 2008 om 18:45

    @ bozewolf
    Je moet de Veyron ook weer niet onderschatten hoor, hij weegt dan mss 2,5 ton, hij handelt als een Lotus (heb ik helaas gelezen en niet ondervonden ;) ). De pk-gewicht verhouding is geloof ik de helft van die van de Caparo T1, dus ik denk niet dat hij zo traag zal zijn, kijk maar naar de GT-R, dat is een vergelijkbare auto. Nr. 1 zal hij niet worden, en als hij dat wordt, vinden ze toch weer een manier om hem in de doofpot te stoppen, maar hij zal wel een fantastische tijd neerzetten voor zo’n grote, luxueuze wagen. En ik ben ook überbenieuwd naar het geluid!!

    Login om te reageren
  12. AriM6 zegt

    23 november 2008 om 18:52

    @ bozewolf
    je komt uit enschede neem ik aan en Twente supporter ?

    @ de vlaeminck
    Het is mogelijk dat de veyron 1.18 neerzet omdat er wel een aantal rechte stukken in het circuit van TG zitten , maar in de bochten zal ie wel langzaam zijn.
    Dus ik ben benieuwd

    Login om te reageren
  13. vla zegt

    23 november 2008 om 18:57

    @ AriM6
    You’ll be surprised…
    http://www.youtube.com/watch?v=aZ_tuwoASs0&feature=related

    Login om te reageren
  14. Nick zegt

    23 november 2008 om 19:00

    Ik denk zelf dat het ronderecord niet verbroken zal worden. Simpelweg omdat de Gumpert en de Ascari a10 gebouwd zijn om snel over een circuit te gaan. Denk dat de veyron in de buurt van de ccx en de zonda f zal zitten.

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    23 november 2008 om 19:07

    @de vlaeminck: de veyron weegt zoiets van een 1.8 ton, geen 2.5 ton.
    1.18?No way…1.20 ofzo, of ietsje minder.

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    23 november 2008 om 19:15

    @ SimonMC
    De GT-R zette nochtans een straffe tijd neer, ik denk dat de Veyron er niet ver van zal zitten, als je eenmaal 5 miljoen spendeert aan het maken van een auto, zal het wel een goeie zijn. En blijkt dat hij zelfs lichter is! ;) :P

    Login om te reageren
  17. Chrisy76 zegt

    23 november 2008 om 19:36

    Heb geen BBC2, kan ik dit niet streamen ofzo? Ik ben die oude aflevering op Veronica zat! :(

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    23 november 2008 om 19:50

    @SimonMc: voor zover ik kan achterhalen weegt ie 2041 kg

    Login om te reageren
  19. RenJie zegt

    23 november 2008 om 20:00

    LOL@RA999 :P

    Ik ga kijken vanavond.. Of is Peter R. weer op de buis?

    Login om te reageren
  20. Volvo_440_turbo zegt

    23 november 2008 om 20:04

    http://www.hessmo.com/Hessmo/TG_Season_12.html

    @ Chrissy76, ga daar eens zien een van de dagen ;)

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 20:13

    Vorige week was een missertje (letterlijk gemist dus :( ), maar nu ga ik zeker kijken! :D

    Login om te reageren
  22. Chrisy76 zegt

    23 november 2008 om 20:16

    Joh bedankt! Kan ik het hele seizoen nog kijken… En deze probeer ik zo wel: http://www.ustream.tv/channel/top-gear-stream

    Login om te reageren
  23. hendrik zegt

    23 november 2008 om 20:21

    heel leuk, maar vorige keer vermeldde jullie dat Hammond in een vitaris RS3 zou gaan rijden, maar da was niet zo… dus….

    Login om te reageren
  24. bozewolf zegt

    23 november 2008 om 20:52

    @ vla: Ik onderschat de Veyron zeker niet. 1:20 is razendsnel. Maar ondanks dat ie idd goede handling heeft, zeker voor een wagen met dat gewicht, zal dat zelfde gewicht zich toch wraken in de bochten denk ik. Daarentegen maakt ie op de rechte stukken erg veel goed wsslijk. Maar de snelste lijkt me toch erg onwaarschijnlijk. Ik blijf bij m’n 1:20.3 . Maar we gaan het zien! Over een minuut of 10 (oh oh die rhyme skills).

    @ AriM6:

    Gewoond, maar zeker Twente fan! Maar Veen is m’n 2e clubbie, heh. Potje sloeg trouwens nergens op. Alsof Veen niet meedeed. Ik telde in de samenvatting gister 2 keer balbezit, lawl. Grindheim was een *enorm* gemis voor ze. Die kerel is een beest.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 21:31

    Yeah, wat een race! Spanning…

    Nu de Lamborghini Estokee! :?

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 21:35

    :lol: Fantastisch! Ze laten een stukje Clarkson Island zien! :D

    Login om te reageren
  27. RA999 zegt

    23 november 2008 om 21:43

    Fijn dat Ziggo nu een storing aan het hebben is…

    Login om te reageren
  28. Stahlblau zegt

    23 november 2008 om 21:43

    Nou, ik wilde het net typen RA999. Balen.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 21:43

    Hé… Het signaal is een beetje dood bij mij. Bij meer zenders trouwens… :( Heeft iemand anders dit ook?

    Login om te reageren
  30. Tim zegt

    23 november 2008 om 21:44

    Same here…

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 21:44

    Ziggo is niet de enige…

    Login om te reageren
  32. slk zegt

    23 november 2008 om 21:45

    Het sneeuwt op mijn beeld. shit

    Login om te reageren
  33. Stahlblau zegt

    23 november 2008 om 21:46

    Klopt Citrofiel, mijn vechtgenote begon net ook tijdens het strijken te schelden toen RTL4 eruit lag…. hahahaha.

    Helaas lacht ze mij nu drie keer zo hard uit. :(

    Login om te reageren
  34. localhost zegt

    23 november 2008 om 21:48

    Ja, regio Utrecht ook. Lekkere timing :-(.

    Login om te reageren
  35. VantageR zegt

    23 november 2008 om 21:48

    No Signal…. Jammer, zal ‘m morgen wel downloaden

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 21:48

    Hij is er weer!!! :D

    Login om te reageren
  37. RS60-SPYDER zegt

    23 november 2008 om 21:48

    hij is kapot :'(

    Login om te reageren
  38. localhost zegt

    23 november 2008 om 21:49

    En op het moment dat ik op ‘Plaats reactie’ ram komt het signaal terug! Toch nog een rondje Veyron?

    Login om te reageren
  39. RA999 zegt

    23 november 2008 om 21:49

    Hier werkt ’t ook weer!

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 21:54

    Ik ruik valsspelerij ten behoeve van de Britse autoindustrie… Hoe kan die Jag het ooit halen!!? :shock:

    Login om te reageren
  41. slk zegt

    23 november 2008 om 21:57

    Geweldig die witte veyron.Wat een auto

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 21:57

    Gekke Britten met hun iets andere berekening… 987 hp. :roll:

    Login om te reageren
  43. AutoInformatief zegt

    23 november 2008 om 21:59

    1.18,3 Was eigenlijk te verwachten dat hij niet de snelste zou zijn aangezien de Veyron niet de snelste door die bochten is en hij het op moest nemen tegen auto’s die nog maar net straatlegaal zijn ;)

    De Veyron was trouwens ook al een keertje van de baan geweest. Aan de rechterkant zat onder de deur een kras :P

    Login om te reageren
  44. chilleville zegt

    23 november 2008 om 22:00

    Kut :O net gemist :(
    ergens een herhaling ?:O!

    Login om te reageren
  45. RA999 zegt

    23 november 2008 om 22:01

    @autoinformatief.com
    Dat leek meer op een deuk dan slechts een kras, duur geintje :)

    Login om te reageren
  46. Stofmeister zegt

    23 november 2008 om 22:01

    je zag ook voor de ronde al onder de koeningsegggggggggggggggggggg een grote ruimte… viel me gewoon op :P

    Login om te reageren
  47. gioor zegt

    23 november 2008 om 22:02

    Zonda !! :D

    Login om te reageren
  48. Bobbbbg zegt

    23 november 2008 om 22:02

    AAAAAAAAAAAAAAAAAH 1,18,4 daar gaat mijn zondag..

    Login om te reageren
  49. AutoInformatief zegt

    23 november 2008 om 22:02

    @ RA999

    Deuk of kras. Zal niet het goedkoopste zijn nee :P

    Login om te reageren
  50. fructis zegt

    23 november 2008 om 22:03

    toch wel een grote teleurstelling vind ik, ik had nooit gedacht dat zelfs die zonda sneller zou zijn

    Login om te reageren
  51. vla zegt

    23 november 2008 om 22:03

    Waar zat die smiley ook alweer? Je weet wel, die met het tekstballonnetje ‘I told you so?’? :P

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    23 november 2008 om 22:04

    Hahaha, ik wist het… de Veyron is gewoonweg veel te zwaar om echt snel te zijn. Ondanks alle power…. een tamelijk matige tijd om eerlijk te zijn (1:18.3) en de Zonda F roadster is the business at 1:17.8! Nice one!

    Login om te reageren
  53. w0o0dy zegt

    23 november 2008 om 22:04

    Was het 1:18.4? ik dacht 1:18.3?

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 22:06

    @ vla; Je zei 1:15-1:18, en omdat Top Gear met decimalen werkt, heb jij technisch gezien niet gelijk. :P

    @ w0o0dy: Ik ben aan het twijfelen geslagen, maar ik dacht geloof ik in eerste instantie .4…

    Login om te reageren
  55. Diederik zegt

    23 november 2008 om 22:07

    Het was .3

    Login om te reageren
  56. Melvivio zegt

    23 november 2008 om 22:08

    als ze die tijden echt meten zoals je dat vaker ziet, met een stopwatch, dan maakt het geen klap uit, de top 10 is heel gewaagd aan elkaar.

    Zelfs The Stig, hoe perfect hij die baan ook kent, er zullen altijd net wat betere tijden mogelijk zijn… helemaal accuraat zal het nooit zijn.

    Login om te reageren
  57. vla zegt

    23 november 2008 om 22:08

    @ Citrofiel
    If you read this comment you will die. Lekker puh! :D

    Login om te reageren
  58. AutoInformatief zegt

    23 november 2008 om 22:09

    En eindelijk hebben ze de 1001 Pk van de Veyron losgelaten op de baan! The stig zette een tijd neer van 1 minuut en 18,3 seconden. De Zonda F Roadster zetten een tijd van 1 minuut 17,8 neer. Sneller dan de veyron dus!

    ;)

    Login om te reageren
  59. Emmanuel zegt

    23 november 2008 om 22:11

    Matige tijd? Een 2 tonner met alle mogelijke luxe aan boord en die je oma kan rijden is sneller dan al het beste wat Ferrari en Porsche te bieden hebben, zelfs hun semi-race versies (GT2/GT3 RS/Enzo/F430 Stradale/Carrera GT). En dat op een circuit dat relatief traag is., op een F1 circuit zou de Veyron relatief veeeel sneller zijn geweest. Had een slechtere tijd verwacht, om eerlijk te zijn.

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    23 november 2008 om 22:13

    Het mag eigenlijk niet als verrassing komen dat de Veyron niet de snelste is.

    En dan toch….ookal heb ik helemaal niets met dat ding…….

    Vind ik het nog steeds een respectabele tijd voor die auto. Ik had het eerlijk gezegd in de 1.19 of 1.20 verwacht.

    Login om te reageren
  61. vla zegt

    23 november 2008 om 22:14

    Btw ik steek het op het hoge zwaartepunt, hoewel hij meer dan 2 meter breed is, de motor en toebehoren zitten veel te hoog! En het dak mag wel uit carbon, same for the inlet manifolds. :) Er is veel gestudeerd over die auto, maar als je het esthetische nog wat meer compromiseerd, komt het werk meer tot zijn recht.

    Login om te reageren
  62. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 22:16

    @ vla; Hartelijk dank…

    SmileyCentral.com

    Login om te reageren
  63. fer zegt

    23 november 2008 om 22:17

    Volvo 440 turbo; bedankt voor de link, is had aflevering 1 gemist en was te laat om hem nog op YouTube te kunnen zien!

    Login om te reageren
  64. vla zegt

    23 november 2008 om 22:21

    Oh en just for the record: ik had nooit verwacht dat hij nr. 1 zou zijn, de reden voor mijn hoge voorspelling was dat ik als ik aan de Top Gear testtrack-lijstdinges denk, ik niet alleen aan de Apollo Minger denk, maar ook aan de Caparo T1 en de Ultima GTR760. Die zijn volledige seconden sneller, ze zijn untouchable! ;)

    Login om te reageren
  65. donaldduck zegt

    23 november 2008 om 22:21

    Erg sterk van de Veyron,
    Ferrari, Maserati en Porsche moeten zich een beetje schamen.

    Ik hoop echter dat de SCC Ultimate Aero snel het gedrocht van
    de Gumpert weg haalt. Als, deze getest gaat worden.

    Login om te reageren
  66. Suprageex zegt

    23 november 2008 om 22:30

    Haha, khad heel de avond geen BBC2 op mn kabel, tot 20:58 :D ineens sloeg hij weer aan :D

    verder een mooie aflevering, maar Star in… begint me wel de keel uit te hangen

    Login om te reageren
  67. dekster zegt

    23 november 2008 om 22:34

    Mooie drifts van may met die zonda.
    De veyron had volgens mij trouwens de bandenmuur geraakt(mooie deuk opzij) , als het een prive-eigenaar was zou ik niet graag de rekening betalen.

    Die eco-race was echt wel lachen.(En wel een erg mooie reclame voor Jaguar)

    Login om te reageren
  68. autoinformatief.com zegt

    23 november 2008 om 22:34

    Die ster in dat karretje duurt veel te lang. Eerst was dit nog hoogstens 10 minuten en nu al makkelijk een kwartier 20 min!

    Van mij mogen ze dat hele stuk eruit halen, doen ze maar wat extra uitzenden van de challenges of een extra test ;)

    Login om te reageren
  69. vla zegt

    23 november 2008 om 22:35

    @ Suprageex
    Hah! Lucky you!

    Zeg maar wat ik me nu afvraag: iemand gelet op zijn hartslag? De Veyron ging van start + het praatje van de drie presentatoren: 80 slagen per minuut. De Veyron ging tot aan Chicago: 90-95. Door de Hammerhead naar Bentley: 110. Over de finish: 120 en dat tot aan het moment dat Jeremy de tijd voorlas. :D Jezus Christ, bij geen enkele show of film op tv heb ik ooit enige emotie gemoeid, maar nu werd mijn bloed vervangen door pure adrenaline en octaan!

    Login om te reageren
  70. dekster zegt

    23 november 2008 om 22:36

    @vlaeminck
    Als de renault F1 op het topgear track reed, gebruikte men een configuratie die dicht tegen diegene voor monaco aanleunde. Zie jij een veyron al snel zijn op Monaco?

    Login om te reageren
  71. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 22:36

    @ dekster; Ja, “May” deed het goed… *ahem*

    @ autoinformatief; Nou, het ligt aan de gast. Af en toe is het best wel lachen!

    @ Rick dos; Idd.

    Login om te reageren
  72. dekster zegt

    23 november 2008 om 22:37

    @vlaeminck

    “Jezus Christ, bij geen enkele show of film op tv heb ik ooit enige emotie gemoeid, maar nu werd mijn bloed vervangen door pure adrenaline en octaan!”

    Jij hebt duidelijk de F1 seizoensfinale niet gezien. :D

    Login om te reageren
  73. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 22:38

    @ vla; Leuk dat je dat hebt bijgehouden! Wat een resultaat… :lol:

    Login om te reageren
  74. vla zegt

    23 november 2008 om 22:40

    @ Citrofiel
    Bwah, het is een schatting. Kon ook 200 geweest zijn. ;)

    @ dekster
    :cry: En ik weet de track van Monaco niet vanbuiten, ff wachten terwijl ik hem zoek. :)

    Login om te reageren
  75. vla zegt

    23 november 2008 om 22:43

    @ dekster
    Op het eerste zicht: bwah, hij kan het wel aan. Wel zal hij last hebben van zijn hoge zwaartepunt wanneer hij door de tunnel gaat. En toen ik het bekeek, herinnerde ik me ineens dat ik het eigenlijk al eens gereden heb in GT5 in de cinema. :P Door de heuveltjes (zeg maar heuvels!) zal hij denk ik een top 10 tijd neerzetten, een ideale auto voor dat circuit zou de Ariel Atom zijn. Ben ik juist? :P

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 22:44

    @ vla; Jah, whatever. Leuk iig dat het zoveel teweeg bracht bij jou.

    @ dekster; Gaan we nu een F1-wagen vergelijken met de Veyron? Wat heb ik gemist?

    Login om te reageren
  77. vla zegt

    23 november 2008 om 22:47

    @ Citrofiel
    Bij jou niet dan? Ik besefte het trouwens zelf niet, het was pas toen ze van start gingen dat ik besefte dat mijn hart tekeer ging! :D

    Login om te reageren
  78. dekster zegt

    23 november 2008 om 22:49

    @citrofiel
    Ik maakte de vgl tussen het topgear track en Monaco, gestaafd door de Renault F1.

    Login om te reageren
  79. Citrofiel zegt

    23 november 2008 om 22:53

    @ dekster; Ah, die reed dus ook op het TG track? Ik ben het vergeten… Wat was de tijd dan? Dat verklaart nl. wss jouw reactie voor mij. ;)

    @ vla; Als ze nu een 2cv rond het track zouden jagen, dán zou ik lol hebben. Die Veyron daarentegen vind ik niet zo boeiend dat ik lichamelijk mee ga met wat er op tv gebeurt.

    Login om te reageren
  80. dekster zegt

    23 november 2008 om 22:56

    @Citrofiel

    That’s quite fast. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=l658lYfk308

    Login om te reageren
  81. vla zegt

    23 november 2008 om 22:57

    @ Citrofiel
    Serieus?! Ik bedoel, ik heb niets met een Pagani, maar dat geluid gaf me ook rillingen over mijn rug! Hoewel: ik voelde niets zoals ik bijvoorbeeld iets voel bij een DB9, zo’n overweldigend gevoel van vreugde. Mss dat je gelijk hebt!

    Login om te reageren
  82. w0o0dy zegt

    23 november 2008 om 23:00

    Erg grappig… als de amerikanen een auto maken die hard gaat dan roept iedereen dat het ding alleen maar rechtdoor kan. Nu komt Bugatti met een 1000pk quad turbo 4wd auto en een prijskaartje van 1,2 miljoen voor belastingen die vooral hard rechtuit gaat en in alle bochten zo langzaam is dat een elise er buitenom omheen kan rijden en dan is het opeens een geweldige prestatie.

    Het ding had gegeven de pk’s, het koppel en de zogenaamd geavanceerde 4wd en ophanging en actieve airbreaks veel sneller moeten zijn. De Veyron is MEER een amerikaan dan de SSC Ultimate Aero.

    Login om te reageren
  83. vla zegt

    23 november 2008 om 23:04

    @ W0o0dy
    AWD is niet meteen een voordeel voor die auto op die track, maar jij met al je kennis mag toch niet beweren dat de Veyron een Amerikaans handelende auto is? Een Elise is een vlugge auto om bochten te nemen, maar hij zal moeite hebben om er rondjes rond te rijden, een Veyron is surreëel vlug!

    Login om te reageren
  84. w0o0dy zegt

    23 november 2008 om 23:14

    @Vla: De Veyron gaat dus echt relatief langzaam de bochten door en dat blijkt uit de tijd…… met 800pk rijdt de Koenigsegg duidelijk sneller, maar liefst 0,7 seconden sneller met ruim 200pk minder! De Zonda F roadster rijdt met 650pk een snellere tijd en dat is notabene een auto met een softtop (en dus minder efficiënte aerodynamica. De Enzo uit 2002 reed met 660pk 0,7 seconden langzamer…. dat is wel 6 of 7 jaar geleden en heeft maar liefst 40% minder pk’s.

    Die auto’s gaan goed een bocht om…. de Veyron dus niet echt. Je mag aannemen dat de Veyron op alle rechte stukken enkele tienden wint. Het Topgear circuit is een “power-circuit” dus meer power zal meestal leiden tot een snelle tijd….. en toch is de Veyron 0,7 seconden langzamer dan de CCX en 0,5 seconden langzamer dan de Zonda F roadster….

    De Veyron is een hard rechtuit, keihard remmen, langzaam de bocht door, en weer keihard knallen op het rechte stuk auto. Machtig stuk techniek, maar absoluut geen supersportwagen.

    Login om te reageren
  85. wow zegt

    23 november 2008 om 23:21

    Je vergeet 1 ding op rechte stuk met de sprint was de Zonda nergens, Hoezo is de Veyron niks die is niet eens gemaakt voor circuit.
    gewoon voor pure snelheid gemaakt

    Login om te reageren
  86. vla zegt

    23 november 2008 om 23:25

    @ w0o0dy
    Iedereen die er ooit mee reed en wat afwist van auto’s, was verbluft van het frappante gemak waarmee hij de bocht omging, voor zo’n auto. Bij de Koenigsegg en de Pagani hebben functie de vorm bepaald, en waar wat zit. (luchthappers etc). Bij de Veyron is daar te veel gecompromiseerd volgens mij, als ze wilden, hadden ze met die 5 miljoen een privé raket gemaakt, maar het moest ook wat ogen, want het is een Bugatti. Nou zitten ze ermee: de puristen doen lastig en door het compromis is het een T-Rex op de track, waar het een Raptor zou moeten zijn. Als ze trouwens het ESP hadden afgezet en de computer laten toelaten dat iemand gas geeft wanneer dat volgens de auto onvoordelig lijkt, was er veel van de tijd afgegaan. De vlugste zal het nooit zijn, maar om nu te zeggen dat hij Amerikaans handelt, daar staat hij te strak voor, en daarvoor zijn teveel nachten slaap gesneuveld, dat kan je niet maken. Ik zou graag de vergelijking maken met de Elise, en in de bocht denk ik dat het nek aan nek zal zijn, in het midden van de apex mss zelfs een verlies voor de Veyron, maar vanaf de computer het weer toelaat op planchée te geven, spurt hij vooruit met een onvermoeibare adem (en het lijkt nooit alsof hij steigert, het is een beetje als een spannende scéne in een film waarin geen achtergrond muziek zit: je hebt geen idee of de piek al bereikt is, of als hij nog moet komen, en dat voor een auto met 4 turbo’s! Knap!).

    Login om te reageren
  87. RA999 zegt

    23 november 2008 om 23:31

    Wat deden ze trouwens dramatisch over die 700-nogwat mijl die ze moesten rijden. Clarkson heeft al eerder 800 mijl gereden op één tank in een A8 diesel…

    Login om te reageren
  88. vla zegt

    23 november 2008 om 23:34

    @ Rick dos
    Dacht ik ook! En dat was met een V8 met 2 turbo’s! (Dee! ;) ) (en nu maar hopen dat hij het ook leest) Maar toen zat hij echt tegen de limiet, de benzinepomp was al naar de ruk aan het gaan, hij reed hem echt pal op de limiet!

    Login om te reageren
  89. vla zegt

    23 november 2008 om 23:35

    @ mezelf
    Ik bedoel @ RA999. Dat krijg je als beide namen met Rick beginnen, hé! ;)

    Login om te reageren
  90. Benjamin1 zegt

    23 november 2008 om 23:40

    @RA999

    Ja, daar moest ik ook steeds aan denken. Dat was toen wel echt heel spannend zeker omdat ie auto ook ging stotteren. Hier haalden ze deze afstand in feite makkelijk. Zeker als je kijkt hoe JC naar Blackpool reed. En waarom reden ze andere routes, lijkt mij duidelijk dat een TomTom Traffic ding je toch het efficienst naar je eindbestemming loodst. Oh wacht, dat is voor de spanning!

    Verder wel gewoon een vette, ouderwetse TG met veel autos en weinig geblaat.

    Login om te reageren
  91. Emmanuel zegt

    23 november 2008 om 23:52

    @w0o0dy

    Natuurlijk is die Koenigsegg sneller. Die heeft 800pk voor 1400kg en heeft dus betere power/weight dan de Veyron. En is dus ook op de rechte stukken sneller, zoals iedereen weet die ooit fysica heeft gehad. Maar als je een niet-professionele rijder daarin op circuit loslaat is hij niet eens sneller dan in een RS4 o.i.d. Getuige het feit dat zelfs de Stig ermee van de baan vloog, en ze eerst een speciaal ervoor gemaakte spoiler moesten monteren om hem op de baan te houden, en een deftige rondetijd te laten rijden.

    En wat begin je over aerodynamica? Die heeft pas effect >200km/u, waar ze op dat korte topgear trackje amper aan geraken. Het feit dat een Ariel Atom een Enzo bijhoudt, duidt aan dat dit geen hogesnelheidscircuit is.

    Login om te reageren
  92. Emmanuel zegt

    23 november 2008 om 23:56

    Het feit dat die Zonda na enkele rondjes circuit al naar de knoppen was zegt anders ook wel iets over de betrouwbaarheid van die “supersportwagens”. Geef mij dan maar een Veyron of een GT-R: absolute luxe, betrouwbaarheid en comfort, lekker 3 jaar garantie, maar toch quasi alle Porsches, Ferrari’s e.d. belachelijk maken. Maar ach, ik zal wel gewoon oud aan het worden zijn.

    Login om te reageren
  93. dekster zegt

    24 november 2008 om 00:11

    @vla
    Benzinepomp in een diesel? :lol:

    Login om te reageren
  94. Lennard zegt

    24 november 2008 om 00:19

    Feit is gewoon dat de Veyron alles in de echte wereld achter zich laat. Op de straat gaat het er niet om hoe snel dat ding zich door een bocht heen wringt.
    Het zijn de stoplichtsprintjes die het meest uitmaken op de straat :)

    Login om te reageren
  95. vla zegt

    24 november 2008 om 00:20

    @ dekster
    Brandstofpomp… :roll: ;)

    Login om te reageren
  96. Adriaan zegt

    24 november 2008 om 00:29

    De kracht van de Veyron zal de baan wel enigzins uitgerekt hebben waardoor er waarschijnlijk nooit meer onder de 1:18 gereden gaat worden. Hieruit concludeer ik ook dat de Pagani waarschijnlijk voor de Veyron gestart is

    Login om te reageren
  97. bozewolf zegt

    24 november 2008 om 00:43

    Boh, nog 2 seconden sneller dan ik dacht. Niet slecht voor zo’n zware jongen!

    Login om te reageren
  98. SimonMc zegt

    24 november 2008 om 01:18

    @Emmanuel: De koenigsegg CCX is geen 1400 kg, maar 1180 kg.Een PAK minder dus nog…

    @fructis: waw…Jij bent de eerste hier op autoblog die er in geslaagd is om zodanig een commentaar te geven waaruit blijkt dat je NIETS van auto’s kent.
    Als je zegt dat “zelfs een zonda f” sneller is dan een veyron…

    Hoog tijd dat je eens een paar dingen begint op te zoeken over echte supersportwagens, zoals de zonda F, en leert dat er nog auto’s bestaan buiten de VW veyron.

    Een supersportwagen weegt geen 2000 kg zoals de veyron punt uit, maar wel 1230 kg, zoals de zonda F en als je even narekend heeft die zonda F een veel gunstigere pk/gewichtsverhouding dan die veyron.

    Hoog tijd dat sommige idioten leren dat dragraces NIETS zeggen over hoe goed een auto op een circuit presteert.Je hebt ook nog zoiets als bochten.

    Login om te reageren
  99. BmwMPower zegt

    24 november 2008 om 06:31

    Gemist! :(

    Waar kan ik een herhaling kijken?

    Login om te reageren
  100. Heyhuub zegt

    24 november 2008 om 08:49

    @wooody

    Valt me een beetje tegen van je dat je zegt dat de Koenigsegg zelfs sneller is mete 200pk minder. Maar dan wel er vergeet bij te vertellen dat de Koenigsegg 700kg lichter is.
    Volgens mij heeft zelfs deze 650pk Zonda F roadster een betere pk/gewichts verhouding dan de Veyron.

    Plus het feit dat als ze de Veyron in 2005 over het circuit hadden laten gaan dat hij dan ook gewoon dik het snelste was geweest.

    Login om te reageren
  101. Mies zegt

    24 november 2008 om 09:04

    Weer een geweldige aflevering! Die Veyron is vlgs mij van een sjeik, die stond namelijk een tijdje terug in het TG-magazine (samen met 2 andere). Koenigsegg met TG spoiler is wel sneller, maar ik denk dat hij ook is “afgesteld” voor de track. Bij supercarmovies hebben ze die test op de Nordschleife en geven ze aan dat hij niet zo snel is door de “Amerikaanse” handeling. Echter de CCX heeft een volledig verstelbaar onderstel. Het lijkt me dan vrij logische dat bij het plaatsen van die spoiler hij ook wat “anders” is afgesteld voor een betere tijd.

    Login om te reageren
  102. Alwood zegt

    24 november 2008 om 09:22

    hmm, klinkt suf maar het is de schuld van de veyron…

    Volgens mij zit die wagen zo in elkaar dat de bestuurder weinig tot niks uitmaakt. Het enige wat een chauffeur in een veyron moet kunnen is de ideale lijn rijden, de awd, esp en andere snufjes zijn zo streng (vanwege de 1000pk) dat er totaal geen speelruimte is. Vooral in bochten wordt de auto daarom meer gesmoord dan gewenst voor een snelle rondetijd.

    Was dit niet het geval geweest dan had de wagen weldegelijk meer geschoven, gepiept en gerookt dan het geval was. Met 1000pk krijg je echt de wielen wel aan het spinnen. De gehele ronde is er niet eens een klein beetje power-oversteer geweest.

    De veyron lag wel continue helemaal vlak, onderstel en aerodynamica zijn dus niks mis mee.

    Login om te reageren
  103. k33z zegt

    24 november 2008 om 09:23

    Damn, nooit geweten dat er zoveel top coureurs op Autoblog zaten! Iedereen kan en weet het beter hier lijkt het wel.

    Is toch een machtige prestatie van die Veyron? Ding is niet gemaakt als dedicated tracktool, maar als ultieme showcase van luxe en performance.

    Doel bereikt? ZEER zeker!

    En 99% van de autoblog bezoekers (inclusief ik zelf) komen in een Pagina Zonda niet eens in de buurt van de tijd die de stig in een Fiat Panda rijdt.

    Login om te reageren
  104. RA999 zegt

    24 november 2008 om 09:59

    @BmwMPower
    Woensdag om 8 uur op BBC2, of je download de torrent van Finalgear…

    Login om te reageren
  105. Pixed zegt

    24 november 2008 om 10:18

    Ik heb genoeten van deze aflevering. Goed gelachen met de Stig, knappe wagens, perfecte aflevering.
    Ik neem hem altijd op, kan ik die verveleende ‘bekende’ doorspoelen.

    Login om te reageren
  106. Granturissimo zegt

    24 november 2008 om 10:20

    OMG! Wat klinkt die Zonda goed!
    De Veyron lijkt wel een opgevoerde waterstofzuiger…
    Het geluid is al de helft van de snelheidssensatie, wat mij betreft…

    Login om te reageren
  107. XytraS zegt

    24 november 2008 om 11:26

    LOL! Heb eens goed moeten lachen met de semi-professionele commentaren van alle amateurbetweters :)
    De enige die hier een zinnige commentaar heeft gegeven is k33z!
    De Veyron is voor zijn gewicht (gewicht pk, belangrijk gegeven in de fysica) best snel in de bochten (dit een amateuristisch stukje techniek noem is je eigen intelligentie dodelijk beledigen) en in de dragrace leek het alsof die Zonda stil stond!
    Verder treed ik gewoon k33z bij. Of jullie nu in een Zonda, Veyron of CCX zitten, jullie kunnen in de verste verte niet genoeg met een auto rijden om er enig verschil uit te halen, dus stop dat testosteron geïnspireerde gestoef en doe wat normaal ;)

    Login om te reageren
  108. Jan C. zegt

    24 november 2008 om 13:30

    De Veyron deed het rondje in 1:18 en is daarmee op 4 auto’s na de snelse op het TG-circuit, voor de door Wooody genoemde Elise, bijvoorbeeld. Ik denk dat, gezien het gewicht van de auto en dat het een GranTourer is, 1 minuut 18 en 3 tiende seconde verdomd snel is.

    Ik denk ook dat veel mensen hier janken dat de Veyron zo “langzaam” is, omdat ze graag aan VAG-bashen doen.

    Login om te reageren
  109. Alwood zegt

    24 november 2008 om 15:34

    lol @ Jan C.
    inderdaad… vergelijk het met een 599 :) best een goeie, aangezien de top 3 volledig bestaat uit afgestelde semi-circuit racers. Nog zo’n leuke concurrent is de SLR Mclaren, weliswaar minder krachtig maar ook veel minder snel.

    Ach, de eigenaren van de Veyron zullen neem ik aan niet met de prestatie op het circuit zitten. Misschien dat ze één wenkbrauw optrekken bij het zien van de lap en vervolgens weer verder gaan met golfen ;)

    overigens wel apart dat de zonda F roadster sneller is dan de gesloten zonda F :?

    Login om te reageren
  110. Martijn zegt

    24 november 2008 om 15:44

    De renault F1 had alleen het stuurhuis wat ze in monaco gebruiken gemonteerd. Verder was er niet veel gelijk met de monaco set-up

    Login om te reageren
  111. w0o0dy zegt

    24 november 2008 om 16:27

    @heyhuub:het is bekend dat vag producten en porsches bijna heilig zijn voor je dus dat je reactie nogal slap is zij je vergeven. De veyron wordt door velen gezien als het non plus ultra, als oppermachtig etc nu blijkt dat ondanks superieure sprintcapaciteiten en superieure remkracht en de zogenaamd waanzinnig geavanceerde 4wd en ophanging de veyron gewoon geklopt wordt auto’s met vrijwel dezelfde pk/ton verhouding (de zonda bijvoorbeeld) dan valt het toch behoorlijk tegen. De bochtsnelheden waren zichtbaar laag in verhouding tot een aantal auto’s die eerder zijn getest en zelfs al dat sprintvermogen en de remkracht kunnen de auto niet redden.
    @jan c. Tuurlijk maakt een elise geen kans tegen de veyron op de rechte stukken. Mijn opmerking ging dan ook alleen over de bochtsnelheid. Zoals ik al zei: machtig stuk techniek maar ook veel te zwaar om echt goed te zijn op het circuit en dat ondanks bijna 500pk per ton en al die techniek aan boord.

    Login om te reageren
  112. Citrofiel zegt

    24 november 2008 om 17:10

    @ dekster; Aaaah! Ah. A. Dan snap ik het nog steeds niet. :P De F1 en Veyron waren op het TG-track al niet te vergelijken, en op Monaco dus ook niet. Wat probeer je nu te zeggen? Of waar lever je commentaar op?

    Login om te reageren
  113. AutoInformatief zegt

    24 november 2008 om 17:12

    @ Citrofiel

    Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Vorige week bijvoorbeeld met Mark Wahlberg vond ik wel weer leuk om te zien omdat ik dat een goede acteur vind.

    Maar meestal hebben ze van die Engelse sterren waar wij hier vrijwel nooit van gehoord hebben ;)

    Login om te reageren
  114. SimonMc zegt

    24 november 2008 om 17:38

    @Alwood: volgens wat ik herinner, hebben ze bij topgear de pagani zonda f getest, en niet de zonda f clubsport.De zonda f heeft 600 pk, de zonda f clubsport 650 pk.

    Deze F roadster had uiteraard ook 650 pk, en in tegenstelling tot alle andere merken is er geen gewicht bijgekomen met het wegnemen van het dak, omdat ze hier de constructie niet moesten versterken omdat die al sterk genoeg was uit zichzelf.Dus zelfde gewicht als de zonda f clubsport.

    Login om te reageren
  115. SimonMc zegt

    24 november 2008 om 17:40

    @Heyhuub: “zelfs de zonda f clubsport”

    Zelfs zelfs…Je doet alsof het over een golf gti gaat, je praat hier wel over een supersportwagen van 1 miljoen EUR he…

    Login om te reageren
  116. fructis zegt

    24 november 2008 om 20:09

    ok de veyron heeft dan misschien wel niet de snelste tijd, maar als je deze auto vergelijkt qua uiterlijk met die andere auto’s die daar in de top-5 staan dan valt de rest echt wel in het niets in vergelijking met de veyron (vooral die hondslelijke gumpert)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North