• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Austral officieel: met een vleugje Alpine

Auteur: RubenPriest, gepost 8 maart 2022 om 10:14 – 23 Reacties

Renault Austral officieel: met een vleugje Alpine

Moet je wel voor de topversie gaan, anders zit dat vleugje Alpine er niet op. De nieuwe Renault Austral.

Een compleet nieuwe Renault. Verfrissend. Het is een SUV, wat minder verfrissend. De Renault Austral moet de harten gaan veroveren van mensen die shoppen voor een SUV in het C-segment. Een markt met stevige concurrentie en dus een uitdaging voor de Fransen om van de Austral een succes te maken. Weet de SUV het net zo goed te doen als bijvoorbeeld de Clio in het B-segment?

De voor- en achterkant van de Austral is typisch Renault. De zijkant is wat minder uitgesproken. Maar in de zee van SUV’s tegenwoordig heb je al gauw een inwisselbare vormgeving. In het intro hadden we het al over een vleugje Alpine. Dat is als je voor de topversie gaat. Tegenwoordig noemen ze dat Esprit Alpine bij Renault. Krijg je onder andere zo’n kekke badge op de auto met de A van Alpine. Een C-segmenter dus, deze Austral. De SUV meet 4,51 meter in de lengte, 1,83 meter in de breedte en de auto is 1,62 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,67 meter.

Renault Austral officieel: met een vleugje Alpine
VERSION ICONIC – ESPRIT ALPINE

Het interieur voelt bekend aan als je onze rijtest video van de Renault Megane E-Tech hebt gezien. Er zitten twee 12-inch beeldschermen in de auto en het geheel draait op Google-apps. Een sterke verbetering ten opzichte van het oude R-Link systeem. Volvo deed het kunstje al eerder en ook Renault gaat over op Google.

Waar de Megane E-Tech een volledig elektrische auto is, heb in het geval van de Austral nog gewoon met verbrandingsmotoren te maken. Wel allemaal hybride overigens. Instapper is een mild hybride met 130 pk. De overige twee varianten halen 160 pk of 200 pk uit de 1.2-liter driecilinder turbomotor. Dieselen is er niet bij. Zo op het eerste gezicht voelt de motorinhoud wat magertjes voor een C-segment SUV van meer dan 4 meter lang, maar vergeet niet dat de elektromotor van 50 kW en 205 Nm ook meehelpt in het geheel.

De praktijk moet uitwijzen of het inderdaad vlot aanvoelt. De variant met 200 pk moet in elk geval in 5,9 seconden de 100 km/u kunnen aantikken. Overigens heeft de volwaardige hybride altijd een automaat, de mild hybride komt ook als handbak.

De nieuwe Renault Austral komt medio 2022 op de markt. Prijzen volgen in een later stadium. Leveringen van de eerste exemplaren starten in het najaar.

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Gecamoufleerde Renault Austral
    Gecamoufleerde Renault Austral is nu echt bijna af, echt waar.

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

austral, Renault, SUV, Video

Vorig bericht: « Royal Enfield 350 Classic, kies maar een kleur!
Volgend bericht: Gepantserde Mercedes S-klasse kan meer dan je denkt »

Lees Interacties

Reacties

  1. rutgerg zegt

    8 maart 2022 om 10:52

    Dit ding is de opvolger vd kadjar dan?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      8 maart 2022 om 10:57

      Ja

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        8 maart 2022 om 11:25

        3 maal is scheepsrecht, zou je zeggen.

        Login om te reageren
  2. hansjeb zegt

    8 maart 2022 om 11:04

    200 pk uit een 1.2 driecilinder… Als dat maar heel blijft bij de haastige leaserijder die ’s morgens snel weg moet.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      8 maart 2022 om 19:46

      Renault kennende gaat dat heus wel goed hoor.

      Login om te reageren
  3. donjunior zegt

    8 maart 2022 om 11:10

    Vreemde keuze om ‘een vleugje Alpine’ toe te voegen.
    Alpine was toch een losstaand merk geworden?
    Alsof BMW zou zeggen ‘met een vleugje Mini’ .. of Volkswagen ‘met een vleugje Bugatti’

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      8 maart 2022 om 11:23

      @donjunior: er is natuurlijk wel de Lancia Thema met een vleug Ferrari geweest…

      Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      8 maart 2022 om 11:55

      @donjunior: Audi RS2 met een vleugje Porsche. Mercedes 500E ook.

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      8 maart 2022 om 13:42

      @donjunior: nee her is gewoon mee doen met de AMG, M, S line van de Duitse 3. Gewoon marketing. Dan is het alsof jr bij de club hoort van de sportieve rijders..

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      8 maart 2022 om 19:47

      Nee, alsof BMW een M-pakket of M-accessoires op de standaard modellen doet. Hé…

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    8 maart 2022 om 11:11

    Dat interieur zit er wel fraai uit, maar het exterieur vind ik minder geslaagd. Door die vouwen boven de wielkasten oogt de auto hoger en stukken smaller dan de Kadjar die hij vervangt. En ook die donkere Renault logo’s, dat ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    8 maart 2022 om 11:12

    De nieuwe Alfa Tonale vind ik beter geslaagd. Dit lijkt een 13 in een dozijn SUV, terwijl de Alfa een veel beter familiegezicht heeft en opvalt als Alfa.

    Login om te reageren
    • pignon zegt

      8 maart 2022 om 17:29

      @ericc: dat lijkt me dan ook precies de bedoeling van Renault. Het idee om een auto met het succes van een Alfa te maken zal ze niet aanspreken

      Login om te reageren
  6. lecomte zegt

    8 maart 2022 om 11:58

    Wat is de functie van dat vreemde elleboog rustbankje zal ik het maar noemen op de middentunnel?

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      8 maart 2022 om 12:35

      @lecomte: in filmpje van AW (sorry autoblog) bleek dat t ding verschuifbaar was. Soort handsteun om het touch screen te bedienen met daaronder bakjes geloof ik..

      Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      8 maart 2022 om 13:00

      @lecomte: exact dat volgens mij: om je elleboog op te laten rusten terwijl je tokkelt op het scherm. Kan er wel inkomen dat het iets ‘stabieler’ werkt

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      8 maart 2022 om 19:48

      Het is een ‘onderarmrustbankje’. Handig met surfen.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    8 maart 2022 om 12:36

    Dat de wagen Austral heet is al onbevredigend, dat ze een “Australe” versie maken is gewoon treiteren! Zoals ik de Koleos altijd Kolossos genoemd heb zal deze gewoon Australië gaan heten of Renault het nou wil of niet!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 maart 2022 om 16:16

      Gemiste kans dat ze de mild hybrid niet Australia hebben genoemd, waarbij de I en A dan staan voor integrated assist.

      Login om te reageren
  8. RAW zegt

    8 maart 2022 om 13:08

    Tja, je kunt voor minder de naam Alpine ten grabbel gooien. Heb je net moeite gedaan om er een imago mee op te bouwen, breek je deze heel snel weer af door het op een SUV te plakken. Gelukkig blijf ik ver weg van Renaults als privé auto, hoezeer ik er ook mee opgegroeid ben (R16, R18, R25).

    Login om te reageren
  9. dree16v zegt

    8 maart 2022 om 13:41

    Pfff nog zo’n babyboomer hok… Snap dat het voor fabrikanten een interessante doelgroep is maar het wordt er niet leuker van op de weg. En die naam, waren de laatste letters op ofzo?

    Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    8 maart 2022 om 14:45

    Austral wordt deze in Australie gebouwd? Met als VW met een Taigo,uit Tailand? Zo klinkt het allemaal wel.

    Login om te reageren
  11. mc96 zegt

    8 maart 2022 om 21:15

    Esprit Alpine… Jean Rédélé draait zich om in z’n graf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North