• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault gooit F1 team (gedeeltelijk) in de verkoop

Auteur: robbie, gepost 5 december 2009 om 12:07 – 13 Reacties

Ho-Pin Tung test voor Renault F1


Al enige tijd doet het gerucht de ronde dat Renault in navolging van Honda, BMW en Toyota ook van plan zou zijn om de Formule 1 te verlaten. Officieel hebben ze nog niks bekendgemaakt, maar er zijn momenteel heel veel aanwijzingen die erop duiden dat Renault op het punt staat om het team (grotendeels) te verkopen.

Het Formule 1 team van Renault kende afgelopen jaar natuurlijk geen droom seizoen, de auto was niet snel genoeg en ‘crashgate‘ was natuurlijk ook niet echt positief (sponsors haakten massaal af). Daarnaast voelt Renault ook nog eens de pijn van teruglopende verkopen en dan is een luxe speeltje zoals een F1 team natuurlijk niet heel erg handig.

En daarom zou Renault momenteel achter de schermen bezig zijn om zonder al te veel gezichtsverlies de Formule 1 te verlaten. Ze willen dat doen doet het team grotendeels te verkopen, de kopende partij zou dan nog 2 jaar gebruik mogen maken van de Renault naam. Ook zou Renault nog steeds de motoren blijven leveren.

Als mogelijke kopers worden inmiddels 2 namen genoemd. De eerste naam die genoemd wordt is die van David Richards, je weet wel de man achter Prodrive en Aston Martin. Richards heeft al de nodige ervaring in de F1 als teambaas en Prodrive probeert al enkele jaren een plekje op de startgrid te veroveren. Wie weet lukt het hem deze keer wel.

De andere partij die wordt genoemd is GenII Capital, dat is een Luxemburgse investeringsmaatschappij die eigendom is van Gerard Lopez. En hij is ook eigenaar van Gravity, dat is een ontwikkelingsprogramma voor jonge coureurs. Onder andere de Nederlandse Chinees Ho-Pin Tung maakt onderdeel uit van dat programma. En je mag 1 keer raden wie er deze week heeft getest voor Renault F1… inderdaad Ho-Pin Tung. De manager van Ho-Pin heeft inmiddels bevestigd dat hij vanwege een eventuele overname mocht testen voor Renault.

Een beslissing over de toekomst van Renault in de Formule 1 wordt voor het einde van het jaar verwacht.

PS Wij kennen Ho-Pin Tung natuurlijk het beste van onderstaande video:

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!

Nieuwste artikelen

  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
  • Gespot – Mag een 300SL zo parkeren?
  • Vanaf wanneer zijn elektrische auto’s schoner dan een ICE?
  • Video: Invoegen als een bejaarde
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, genii-capital, ho-pin-tung, prodrive, Renault

Vorig bericht: « Wat een monster: Brabham BT09 Turbo
Volgend bericht: Leuke combo: Mercedes SLS AMG met SLR Stirling Moss »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    5 december 2009 om 12:24

    Voordat de dorpelingen hier weer langskomen zal ik het maar alvast roepen:

    Het is een Chinees!

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    5 december 2009 om 12:25

    Zo, hebben we dat ook weer gehad.

    Maar goed, het zou wel leuk zijn als een Nederlander weer in de F1 actief is. En als die dan ook nog wat potten kan breken..

    Login om te reageren
  3. roderick zegt

    5 december 2009 om 12:32

    Een Chinees?

    Ho-Pin is zo Nederlands (o.k. met Aziatische beschaving) als maar kan!

    En een super coureur! (succesvol zonder een miljoenen budget van pappie)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 december 2009 om 12:35

      @roderick: check your facts ;)

      Ho-Pin Tung (Velp, 4 december 1982) is auto-coureur met zowel een Nederlands als een Chinees paspoort.
      …
      Ho Pin Tung is geboren in Nederland, in Velp. Toch is hij geen volbloed Nederlandse racer, omdat hij een Chinees-Zhejiangnese achtergrond heeft. Hij rijdt daarom ook onder een Chinese licentie.

      http://nl.wikipedia.org/wiki/Ho-Pin_Tung

      Login om te reageren
  4. Geert Schoots zegt

    5 december 2009 om 12:59

    Het zou leuk zijn als Ho-Pin de kans krijgt om te rijden, en dan is Renault nog helemaal zo gek niet. Het is jammer dat hij op deze manier geen volwaardig Nederlander is maar ach ik begrijp heel goed dat je als Chinees veel makkelijk binnenkomt. Bernie Ecclestone wordt al helemaal warm van binnen als hij denkt aan een miljard Chinezen voor de buis….

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    5 december 2009 om 13:16

    Lees het nu EXCLUSIEF in de TELEGRAAF!!
    Goed bezig robbie!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 december 2009 om 13:18

      @JPM: geen dank hoor ;)

      Login om te reageren
  6. roderick zegt

    5 december 2009 om 13:22

    @ robbie… misschien op papier niet 100% nederlands, maar gewoon opgegroeid in Velp en gestudeerd in R’dam..

    niet bepaald het niveau van de gemiddelde afhaal chinees

    Login om te reageren
  7. J. zegt

    5 december 2009 om 15:03

    Ik zie eerlijk gezegd liever dat Prodrive de eigenaar wordt. De reden daarvoor is simpel, Richards heeft al gezegd de naam Prodrive te zullen gebruiken tijdens het ‘opstarten’ van het team.

    Zodra het team goed draait, en hopelijk de prestaties beter worden wil hij met Aston Martin gaan racen.

    Aston Martin vind ik een leukere naam om in de F1 te zien dan Ho-Pin, zeker gezien het feit dat ik Ho-Pin geen hoogvlieger vind en hij toch niet met een Nederlandse licentie gaat racen.

    Login om te reageren
  8. Alex zegt

    5 december 2009 om 18:41

    Hoe makkleijk wil ferrari het weer hebben
    Alle top team verdwijnen langzaam uit beeld (crisis)ik weet het niet
    Dus Ferrari met de miljoenen blijven rijden en komen er weer aan met de titels ,let maar op

    Login om te reageren
  9. Lennaert zegt

    5 december 2009 om 20:04

    Als ze Ho-Pin in die auto willen gaan laten racen kunnen ze beter gelijk alles verkopen want dat gaat echt niets worden

    Login om te reageren
  10. jurrian zegt

    7 december 2009 om 09:48

    @ Robbie: “Ze willen dat doen doet het team grotendeels te verkopen” lees het nog eens een keertje door ;)

    Ik weet niet of Ho-Pin het aankan, maar ik gun het hem zeker, hardstikke vriendelijke kerel. Ik heb wel eens tegen hem gekart en toen deedie het heel niet onaardig.

    Login om te reageren
  11. Nick zegt

    7 december 2009 om 12:20

    @ Alex, wat een onzin zeg. Ik weet niet welke sport jij volgt? Volgens mij zijn de topteams van McLaren, Brawn (volgend jaar als Mercedes) en Red Bull nog steeds actief. De enige die gestopt zijn zijn Toyota en BMW en die stonden toch al achter Ferrari.. De topteams blijven dus allemaal!
    Ik zie Ho-Pin Tung niet snel in de formule 1 komen trouwens. Ik denk niet dat hij het niveau daar aankan en hij zal net zo presteren als bijvoorbeeld Grosjean dit jaar verwacht ik. Jammer maar helaas.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North