• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Laguna coupe is officieel [updated]

Auteur: autoblogger, gepost 24 mei 2008 om 09:24 – 97 Reacties

Renault Laguna coupe
Halleluja! Renault is terug en komt nog dit jaar met een prachtige coupé in de showroom!

Na de Laguna coupe conceptcar, die vorig jaar in Frankfurt stond, is dit het uiteindelijke productiemodel. De auto krijgt de beschikking over de bestaande 2.0-liter motorisering uit de huidige Laguna-range, plus een nieuwe 3.0-liter V6 diesel met 235pk (450 Nm) en een 3.5-liter V6 met 240pk (330 Nm). Redelijk marginaal, dus we wachten op de R28 versie…

De Lagna coupe kan van 0-100 accelereren binnen de 7 seconden. Qua techniek krijgt de Renautl de beschikking over een Active Drive chassis en four-wheel steering. De productieversie zal in detail te zien zijn op de autoshow van Parijs (oktober).

Renault Laguna coupe

Ook interessant!

  • durste Renault Laguna Coupé
    De duurste Renault Laguna Coupé is een topaanbieding
  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar
  • De veiligste Renault van Nederland is nu een stuk goedkoper
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, laguna, Renault

Vorig bericht: « Komt Ford ook met een ‘vierdeurs coupé’?
Volgend bericht: Het gaafste cadeau van de klas »

Lees Interacties

Reacties

  1. auto-gek zegt

    24 mei 2008 om 09:26

    hij is mooi………………….

    Login om te reageren
  2. 2bar0fB00st zegt

    24 mei 2008 om 09:28

    voorwielaandrijver?

    Login om te reageren
  3. Chip zegt

    24 mei 2008 om 09:29

    Geen stootplastieks! :)

    Waarom kunnen ze die leuke V6 van de 350z niet gebruiken? Niet echt veel pk’s/liter uit deze motoren…

    Login om te reageren
  4. yannick zegt

    24 mei 2008 om 09:30

    net zoals peugeot haat ik renault.
    maar dit is werkelijk prachtig!!!

    Login om te reageren
  5. Ahura zegt

    24 mei 2008 om 09:30

    De concept was veel mooier. Die was stoer en gestrekt. Deze oogt verwijfd

    Login om te reageren
  6. Scaglietti zegt

    24 mei 2008 om 09:37

    Een van de mooiste Renault’s ooit gaat dit worden volgens mij..

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    24 mei 2008 om 09:39

    Ziet er ook uit als een goede basis voor een fraaie 4 zits (of 2+2) coupé cabrio… en ze hebben al goede ervaringen met de verkoopaantallen van de Megane cc dus ga er maar vanuit dat die ook nog in de pipeline zit.

    Best een fraaie wagen, had iets meer mannelijk kunnen zijn qua styling, maar dit is bijna een opvolger van de Peugeot 406 coupé qua stijl.

    Login om te reageren
  8. lebastille zegt

    24 mei 2008 om 09:39

    De auto is niet helemaal in verhouding, maar absoluut niet wat ik van een Renault zou verwachten. Strakke lijnen hoor, en een echte Aston-Martin kont, schitterend. De voorkant is wat mij betreft alleen wat te dik t.o.v. de achterkant.

    Login om te reageren
  9. JelleT zegt

    24 mei 2008 om 09:41

    Voorkant en achterkant zien er echt goed uit, maar die deur… die is gewoon te klein, waarom niet die van de concept overnemen die had veel meer dynamiek in de vormgeven. Jammer.

    Login om te reageren
  10. wodkaspa zegt

    24 mei 2008 om 09:52

    @ chip

    Weinig pk’s uit de motoren? Welke 3.0 diesel van de bekende grote merken levert meer dan 265pk dan (de …35d motor van BMW daargelaten….)??

    Login om te reageren
  11. Tom zegt

    24 mei 2008 om 09:58

    wordt hier even een jaguar, masserati, en een aston martin nagemaakt…… maar terecht hoor, breng die mooie karren maar naar het volk! Ben benieuwd wat bovenstaande merken gaan doen om zich te blijven onderscheiden, afgezien van nog meer leer, nog edeler hout en nog meer onzinnige PK’s. The gap is closing….

    Login om te reageren
  12. Patrick zegt

    24 mei 2008 om 09:58

    Die 3.0 diesel heeft wel veel pk’s maar ou het een biturbo zijn?? Want ik geloof er namelijk niet in dat uitgerekend Renault meer pk’s uit een 3.0Diesel haalt met 1 turbo…

    Ik vind de auto verder niet echt mooi, lelijke voorkant met ontzettend lelijke koplampen welke niet eens mooi in de lijn van de koets meelopen. Dan heb je nog de achterkant, die hele opzet lijkt wel een neus van een Aston Martin en ook hier lopen de lichten niet mooi mee in de koets, er zitten van die rare bobbels op vind ik..

    Dan toch liever iets meer betalen en een passat CC nemen dan in deze Fransoos rond te rijden. Ik neem aan dat de rijeigenschappen niet bijzonder zullen zijn.

    Login om te reageren
  13. Daaf zegt

    24 mei 2008 om 10:00

    jammer, hij is zo mooi maar hij is te kort en te klein, deurdeur moest ook groter, maar als je hem alleen van voor en achter zou zien, is hij top!

    Login om te reageren
  14. Patrick zegt

    24 mei 2008 om 10:01

    Laat ik het zo zeggen, de A5 is nog steeds het voorbeeld van hoe een coupe eruit hoort te zien….

    Login om te reageren
  15. JosJ zegt

    24 mei 2008 om 10:04

    Deze of de passat CC?

    Login om te reageren
  16. Patrick zegt

    24 mei 2008 om 10:05

    @ Tom.
    Zulk soort merken onderscheiden zich doordat je bij het zien van het ontwerp een gevoel krijgt. Deze Renault is overduidelijk gevoelloos.

    Ken je het gezegde, iets wat er goed uitziet moet ook goed aanvoelen? Ik weet wel zeker dat Renault wat dat betreft niet eens in de buurt komt van jou genoemde merken…

    Login om te reageren
  17. Patrick zegt

    24 mei 2008 om 10:06

    @ JosJ, de Renault natuurlijk…

    Login om te reageren
  18. Cupracer zegt

    24 mei 2008 om 10:07

    3.5-liter V6 met 270pk. Ik denk dat dit het blok is van de Nissan 350Z.
    Voor een Renault is hij wel mooi, maar geef mij toch maar een Audi A5.
    –edit: inmiddels is duidelijk dat het om 240pk ipv 270pk gaat–

    Login om te reageren
  19. Breinstein zegt

    24 mei 2008 om 10:17

    anonieme voorkant

    Login om te reageren
  20. RenJie zegt

    24 mei 2008 om 10:34

    hmmz, ik vind hem gewoon niet kloppen, hij is veel te bollig en de voorkant is echt lelijk. De afstand van de onderkant van het raam tot de bodem is veel te groot. Sla deze maar over :) de station is 100x mooier :)

    Login om te reageren
  21. per zegt

    24 mei 2008 om 10:35

    lelijke voorkant

    Login om te reageren
  22. Luc zegt

    24 mei 2008 om 10:36

    Ziet er goed uit, alleen de voorkant, ik mis altijd toch een grille, dus niet alleen die helemaal onderaan

    Login om te reageren
  23. D8GT zegt

    24 mei 2008 om 10:41

    Hmmm… een mislukte Aston-wannabe..
    Wat een gedrocht! :(

    Login om te reageren
  24. Patrick zegt

    24 mei 2008 om 10:42

    @ RenJie, ja dat is wel erg groot zeg. Bij een coupe hoort het dak omlaag te gaan om de hoogte van de ramen te verlagen, maar bij deze Renault lijkt het wel of ze de schouderlijn omhoog hebben gedaan, geen gezicht dus…

    Login om te reageren
  25. DJD zegt

    24 mei 2008 om 10:44

    wooow. Deze klopt gewoon precies….

    Login om te reageren
  26. EnzoR zegt

    24 mei 2008 om 10:46

    Damn die achterkant is mooi!!!!!
    Alleen de voorkant valt vies tegen weer met die grote lampen!
    Damn en dan die grill.. neeh niet mooi.
    Maar de achterkant is om te smullen :D

    Login om te reageren
  27. Mike17 zegt

    24 mei 2008 om 10:47

    Mooie bak, ik vindt de Station Laguna op een Jag lijken (een station Jag dan) en deze doet me weer wat met AM, de achterkant dan :).

    Login om te reageren
  28. Chris zegt

    24 mei 2008 om 11:03

    Mischien wel de eerste Renault die ik er best aardig uit vind zien ;) Vooral de achterkant (Y)

    Login om te reageren
  29. F1-freak zegt

    24 mei 2008 om 11:06

    Concept was mooier, maar deze mag er ook wezen.

    Login om te reageren
  30. Waxweazel zegt

    24 mei 2008 om 11:17

    leuk om al die jaloerse reacties hier te lezen …

    de vergelijking makend met een jaguar & austin martin is eerder een grote eer dan deze laguna coupé zomaar af te breken.
    aerodynamisch ziet dit er heel goed uit, dus de prestaties zullen er ook wel naar zijn (doet me denken aan mijn oude megane coupé, die had ook die brede schouders achteraan naar de koffer toe).

    Of de gewone versies voorwielaandrijving hebben weet ik niet, maar ze zouden wel allemaal 4 wielsturing hebben, dat stond al vast. Ook zou er zeker een 4WD komen in combinatie met de 4WS. Rijplezier verzekerd dus.
    En probeer het nu niet af te breken, want in alle reviews wordt de laguna GT vergeleken met BWM qua wegliggen en rijsensatie, zelfs de reviews in van Holland ;)

    Btw, de 3.0 dCi is eentje met een ENKELE turbo, maar wel een twin-scroll turbo en daarom haalt die zoveel pk’s en zo een hoog koppel van 550Nm.

    Verder valt het me op dat enkel in Nederland renault wordt afgebroken.. zelfs in duitsland is men onder de indruk van de laguna GT, en hier in Belgie staat renault steevast in de top 3 van autoverkopen per jaar. Misschien scheelt er toch wel wat aan jullie mentaliteit in Nederland ..

    Login om te reageren
  31. DAT zegt

    24 mei 2008 om 11:20

    Ik denk dat het ook best een praktische coupe is met genoeg berg/zitruimte achterin zoals de Alfa GT. De zwarte koplampunits van het concept zouden deze ook niet misstaan (voor de R28 versie?).

    Het concept was wat gedrongener en lager, maar dit is ook beslist niet slecht, ben benieuwd hoe het er in het wild uit ziet.

    Login om te reageren
  32. erwtje20 zegt

    24 mei 2008 om 11:20

    die is mooi zeg. er zal ongetwijfelt ook een cabrio komen…

    Login om te reageren
  33. xaray zegt

    24 mei 2008 om 11:24

    @waxweazel “hier in Belgie staat renault steevast in de top 3 van autoverkopen per jaar”
    euhm waarom zie ik dan zo weinig (maar al te goed) Renaults rijden HIER in België?

    Login om te reageren
  34. Wim zegt

    24 mei 2008 om 11:24

    fucking ziekelijk jatwerk… ik kots hiervan… ongelofeloos wat een schaamteloze creatieve armoede..
    De GT waar DAT het over heet is tenminste wel een originele auto..

    Login om te reageren
  35. Wim zegt

    24 mei 2008 om 11:26

    @waxweazel…

    omdat de kwaliteit zo belabberd is… in frankrijk hebben ze zelfs een spreekwoord over de spreekwoordelijk slechte betrouwbaarheid van renault..

    Login om te reageren
  36. Mairsil zegt

    24 mei 2008 om 11:27

    @ Cupracer

    Als het het blok uit de 350z is, is het wel lelijk bijgesteld, van 313 pk naar 240 pk is toch wel een stap terug, meer dan 10% verlies.

    Login om te reageren
  37. Waxweazel zegt

    24 mei 2008 om 11:32

    @xaray (en vele anderen hier)

    Misschien moet je je ogen eens beter opendoen en je eens beter informeren naar de verkopen. Om de 3 maand worden er statistieken van verkoop opgemaakt op die op automagazine.be & auto55.be staan. Officiele bronnen dus..
    Dit past echt wel in de mentaliteit van hier op autoblog om alles wat frans is af te kraken en meeheulen met de massa van kinderen hier.

    Objectieve reacties zou eens beter gepast zijn aub

    Login om te reageren
  38. bohica zegt

    24 mei 2008 om 11:32

    Pas nu maar op met dit soort auto´s
    Hoorde gisteren een verhaal van een man die een nieuwe laguna station die hem wou inruilen.
    37500 was die nieuw nu 3 maanden oud en 2000 km verder krijgt hij 25000 euro terug das pas afschrijving.

    Login om te reageren
  39. DAT zegt

    24 mei 2008 om 11:34

    Het is al weer een tijdje geleden dat Renault een grote coupe had. Or am I wrong?

    Login om te reageren
  40. Zoepie zegt

    24 mei 2008 om 11:45

    Alvast sorry voor alle mensen die spontaan het bloed uit hun hersenen voelden weglopen bij het aanschouwen van dit stuk speelgoed.

    Tis geen mooie wagen maar dat had ik zoizo al niet verwacht bij Renault en als het weeral dezelfde kwaliteit is dan hou ik mijn hart vast. (En nee ik ben niet tegen renault ik heb er alleen 2 jaar gewerkt)

    Login om te reageren
  41. Brian zegt

    24 mei 2008 om 11:48

    Pretty sweet..

    Login om te reageren
  42. mastertjen zegt

    24 mei 2008 om 11:53

    moest die voorkant zo lelijk?

    Login om te reageren
  43. luuk zegt

    24 mei 2008 om 12:13

    Vreselijk lelijk ding is het!!!

    Login om te reageren
  44. Jonas zegt

    24 mei 2008 om 12:28

    achterkant is heerlijk de voorkant is weer dezelfde saaie vreemde smoel

    Login om te reageren
  45. Thijs zegt

    24 mei 2008 om 12:43

    Ik was nogal benieuwd hoeveel hij afweek van de concept dus ik heb hem even wit geshopt met de originele velgen (het is niet geniaal gedaan maar je ziet het idee) en ik heb besloten dat hij in de concept kleur met de concept velgen eigenlijk heel mooi is. Deze kleur maakt het weer zo’n Mondeovolk auto, wat ik gewoon zonde vind.
    Maar in het wit met donkere velgen mogen ze hem zo bij mij komen parkeren ;)

    Login om te reageren
  46. norman zegt

    24 mei 2008 om 12:56

    Let op neus!!!! voorkant van de Fiat coupe van 1996!!!!!!dus we gaan terug in de tijd.

    Login om te reageren
  47. Kees zegt

    24 mei 2008 om 12:57

    Helaas dat hier veel mensen hun mening geven die eigenlijk helemaal geen mening hebben.

    Even een voorbeeld, een renault laguna coupe vergelijken met een audi A5 ? Toch liever een a5. Deze mensen zijn gebrainwasht, je kan hem mooi of lelijk vinden maar als je wat meer inleest en om je heen kijkt is Renault op dit moment erg vooruit in de ontwikkelingen kijk b.v. de Laguna GT ( nogmaals of hij mooi is of niet ) het is een fantastische ontwikkelde auto met de active four wheel drive.
    Vroeger had je hier nog mensen die echt hun mening geven over het concept niet of hij nou zo lelijk is of zo mooi.
    Zullen we anders maar mensen weren die niet boven de 18 zijn, en nog geen eens hun rijbewijs hebben want dat zijn de meeste hier geloof ik die hun mening geven. HELAAS !

    Ik vind hemzelf qua vormgeving ook niet de mooiste auto, maar ik vind dat renault echt super vooruit is in de ontwikkelingen!

    Login om te reageren
  48. Kees zegt

    24 mei 2008 om 12:59

    @ bohica

    Haha, wel grappig verhaal maar weer iemand die er geen verstand van heeft.
    Dit is normaal, kijk is even naar zijn concurrenten en zowiezo de eerste twee jaar zijn de grootste afschrijving.

    Helaas weer zo iemand met een lege rugtas met informatie daarin, maar wel een grote mening hebben.

    Login om te reageren
  49. Jordey zegt

    24 mei 2008 om 13:11

    Oe!! Hij lijkt op de V8 vantage! Hebbe hebbe hebbe!!

    Login om te reageren
  50. F430Rijder zegt

    24 mei 2008 om 13:17

    @ Norman

    Retro is weer hot.. :P

    Login om te reageren
  51. PCCB zegt

    24 mei 2008 om 13:29

    Hij lijkt me wel een beetje aan de zware kant. Prijzen?

    Login om te reageren
  52. Patrick zegt

    24 mei 2008 om 13:36

    @ Waxweazel

    In Nederland is de mentaliteit doe maar normaal, dan doe je al gek ge…. arrrg ik kan die idiote zin niet afmaken, zo erg is het. Ik hou niet van die mentaliteit dus ik koop zeker geen Renault!

    @ Kees, geweldig voor je dat Renault eindelijk iets doet aan techniek, in Duitsland zijn ze daar veel eerder mee begonnen…

    Login om te reageren
  53. DAT zegt

    24 mei 2008 om 13:48

    @Thijs
    Ik vond dat blauwgrijs ook al naadje. Goed gedaan.

    Login om te reageren
  54. Kees zegt

    24 mei 2008 om 13:50

    @ Patrick

    ochoch, iemand die er verstand van denkt te hebben.

    Ja zeker dat duitsland met de meeste dingen is begonnen neem b.v. Traction control dit was voor de duitsers, maar wat Renault nu heeft ontwikkeld de Active Fourwheel drive dat is totaal nieuw geen 1 merk heeft dit.

    Maar patrick je reageert alleen op andere reacties je vult niks aan helaas.

    Login om te reageren
  55. Lennard zegt

    24 mei 2008 om 13:56

    hebbe hebbe hebbe..

    Login om te reageren
  56. binkie zegt

    24 mei 2008 om 13:57

    Ik denk dat dit een van die auto’s is die in de juiste kleur (dus niet stoffig blauwgrijs) en met mooie wielen echt een heel fraaie en chique bak is.
    Het is altijd anders om een auto in het echt te zien dan op foto’s. Maar de basisvormgeving is mooi. En dat is lang geleden voor een Renault :)

    Laat maar komen :)

    Login om te reageren
  57. Scorso zegt

    24 mei 2008 om 14:00

    Die neus: *bweurk*
    Rest: ni mis zeker ni mis.

    Maar mijn idee is dat je naar het totaalbeeld van een auto moet kijken… En ik vrees dat je voor die prijs (die waarschijnlijk wel niet onder de 25.000 € zal liggen?!) beter iets koopt met wat meer klasse: een Lotus ofzo… In ieder geval goed geprobeerd van Renault, maar het kan toch wat beter. Hij lijkt mij zo… Chinees. Misschien kunnen ze hem nog verkopen aan SsangYong :)

    Login om te reageren
  58. Kyanite zegt

    24 mei 2008 om 14:26

    Voorkant is ronduit saai, net als bij de normale sedan, achterkant is super.

    Login om te reageren
  59. Statlert. zegt

    24 mei 2008 om 14:44

    De neus is geen gezicht; achterkant wel mooi met Aston Martin-ish achterlichten. Maar die zijn dan weer gejat. Fail.

    Login om te reageren
  60. GoldenSample zegt

    24 mei 2008 om 15:10

    eens met Wooody
    De nieuwe 406 dit, de nieuwe stijlvolle franse coupé

    Login om te reageren
  61. Gerrit zegt

    24 mei 2008 om 15:11

    Mooie auto, op 1 ding na : die afschuwelijke koplampen!

    Login om te reageren
  62. hairry zegt

    24 mei 2008 om 15:12

    @waxweezel
    Man als je nu nog niet weet dat die officiele bronnen waar jij naar verwijst kompleet maar dan ook kompleet gemanipuleerd zijn dan geloof jij alles.Hoeveel keer gaat het in dit soort statistieken er niet enkel om van het grootste getalletje te hebben.Hoeveel renooltjes worden er niet hier ingeschreven en dan dadelijk terug uitgeschreven voor export?

    Ik vind het design , vooral de kont, te aston-achtig.Had origineler gekund en zeker van de oo zoo befaamde createur automobile zoals ze zichzelf een lange tijd hebben bewierookt. Ze hebben het geprobeerd met de avantime en de vel satis. Nu smijten ze het blijkbaar over een andere boeg.

    Login om te reageren
  63. Patrick zegt

    24 mei 2008 om 15:15

    @ Kees, dat is niet totaal nieuw, dat was in de jaren 80 en bij Mazda en Honda…
    Jij stelt dat Renault voorop loopt met allerlij fantastische ontwikkelingen, echter kopieren ze allerlij dingen van Duitse makelij… Kijk maar naar de Laguna, gekopieerd van Duitsers want hij moest en zou concurreren met de Duitse gevesitigde orde , dat is niet het beignnen van een trend, maar het lopen achter de feiten.

    Login om te reageren
  64. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    24 mei 2008 om 15:26

    @ Wim: ‘ziekelijk jatwerk????????’
    WAAR baseer je dat nou weer op? Wat een holle populistische opmerking zeg!
    Gadver.

    @ Kees: Saab heeft het al sinds 2002, en ja, ook ‘active’…

    Nu mijn mening: ik vindt het een mooie auto, vooral omdat ik hem best uniek vormgegeven vindt! Alle vergelijkingsmongolen graven direct weer in hun associatieve geheugen om te melden dat ‘hij ook 4 wielen heeft’, maar ik vindt het een origineel design!

    Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    24 mei 2008 om 15:29

    @Patrick: het 4ws systeem van deze Laguna gebruikt onder andere de mogelijkheid om de wielen afzonderlijk te sturen om de effectiviteit van het ESP systeem te vergroten. Dat maakt het 4ws systeem op deze Renault wle degelijk vernieuwend want er is niemand die dat heeft.

    Dat jij wil geloven dat alle ontwikkelingen uit duitsland komen dat is jouw probleem. Je kunt ook gewoon wat meer feiten verzamelen ipv je voorordelen als feiten verkondigen.

    For the record: ik ben geen fan en wil geen Renault, maar kijk graag iets verder dan m’n neus lang is.

    Login om te reageren
  66. Nic zegt

    24 mei 2008 om 15:33

    Hij is zo kort! :o Maar ach, ’t is beter dan de Renault Kaleos. Ik zou ‘m zoals Thijs ‘m gephotoshopt heeft wel op m’n oprit hebben willen. :)

    Login om te reageren
  67. jef zegt

    24 mei 2008 om 15:59

    schoon kontje maar de neus :s

    Login om te reageren
  68. marcel zegt

    24 mei 2008 om 16:04

    Voor de huidige laguna is idd een passat genomen als referentie punt dit omdat hij in de volks mond 100% degelijkheid uitstraalt.

    De laguna coupe zal op de markt komen met het 4ws wat nog niet eerder is uitgebracht. Er waren al merken met vierwiel sturing maar niet op deze manier en niet in een normale auto.

    Op you tube is een filmpje te vinden van een porsche vs een laguna kijk en vergelijk en roep niet zomaar dat het franse rommel is.

    http://nl.youtube.com/watch?v=QaTnd3ozcaE

    Login om te reageren
  69. tom zegt

    24 mei 2008 om 16:13

    de concept vond ik mooi, bloedmooi!
    deze is eerder saai, zoals dit rijden er 40 modellen rond, die concept zou tenminste mensen doen omkijken en afvragen, wat heeft die daar onder zijn kont?
    nu is de reactie eerder, het is maar een renault

    Login om te reageren
  70. Waxweazel zegt

    24 mei 2008 om 17:17

    voor bijna iedereen geld eigenlijk 1 ding:

    Zet er een ander merklogo op en dan vinden vele mensen het ineens een hele mooie auto !
    Was dit de nieuwe A5 dan riep iedereen wel hoe fantastisch dit lijnenspel wel is, zelfs de neus zou letterlijk iedereen hier prachtig vinden.

    De kuddegeest hier op autoblog is gewoon walgelijk

    Login om te reageren
  71. RA999 zegt

    24 mei 2008 om 17:34

    Een beetje vreemd, maar wel lekker. Eindelijk weer een Renault die ook wel zou willen hebben…

    Login om te reageren
  72. Rood zegt

    24 mei 2008 om 17:50

    Hij is mooi! Vooral de achterkant en daklijn.

    Login om te reageren
  73. paul zegt

    24 mei 2008 om 18:24

    de voorkant is zo ontzettend lelijk Bah.
    achter is een plaatje , als je hem van de zijkant ziet denk je ook van. oke mooie auto. MAAR DAN DIE VOORKANT HELP!!!!!!!!!!!!!!!!! AUW doet gewoon pijn aan je ogen. NEE, sorry niet mijn auto.

    Login om te reageren
  74. reagi zegt

    24 mei 2008 om 19:37

    @ Patrick
    “Want ik geloof er namelijk niet in dat uitgerekend Renault meer pk’s uit een 3.0Diesel haalt met 1 turbo…”
    De laatste paar jaren niet goed opgelet? Renault had in de 1.4/1.5 klasse al een hele tijd de motor met het hoogste specifiek vermogen, en ook de 2.0 dCi had lange tijd het hoogste specifiek vermogen, nl. 175pk of 180pk met één turbo. Niet zo vreemd dus dat Renault dat kunstje weer over doet met de 3.0 dCi

    Login om te reageren
  75. AMG Powerrr zegt

    24 mei 2008 om 19:43

    @Scaglietti

    mooie Renaults bestaan er tegenwoordig niet meer.

    btw. Wat een gedrocht dat ding

    AntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenault

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    24 mei 2008 om 20:16

    Mja, hij lijkt niet echt een coupélijn te hebben. Je zou het bijna een tweedeurs-vierdeurscoupé kunnen noemen qua daklijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Wel mooie voor- en achterkant. Ik zal hem in het echt (het liefst naast een 407 coupé) moeten zien (alweer ja) voordat ik oordeel.

    Login om te reageren
  77. RScosworth zegt

    24 mei 2008 om 20:31

    Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi. Maar dat ligt misschien aan de kleur. Die frietsnijer aan de voorkant is wel echt banaal trouwens. Maar ik wil hem eerst eens tussen het (veelal saaie) hedendaagse verkeer zien. Misschien is het dan ineens heel anders. De motoriek is in ieder geval ok zo te zien.

    @ Waxweazel
    Rustig maar, denk om je bloeddruk. Ik lees altijd gewoon over die reacties heen. Ik zie dat als onkruid in iemand anders’ tuin; het ziet er niet uit maar je doet er niks aan. En als je de redactie vraagt alle ongefundamenteerde comments weg te pleuren blijven er niet veel meer over denk ik. ;)

    Login om te reageren
  78. Gerben zegt

    24 mei 2008 om 20:56


    mmmm…. zoek de verschillen. Hoewel de details en lijnen hetzelfde zijn, zijn de proporties toch ietje anders op de concept-render.

    Login om te reageren
  79. Gerben zegt

    24 mei 2008 om 21:06


    voorkant ziet er ook minder lekker uit door de extra luchthapper tussen motorkap en radiator.

    Login om te reageren
  80. autoblogger zegt

    24 mei 2008 om 21:07

    UPDATE: inmiddels zijn er meer plaatjes vrijgegeven:
    http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=Renault/Laguna%20Coupe

    Login om te reageren
  81. w0o0dy zegt

    24 mei 2008 om 21:25

    Ben ik de enige die in deze nieuwe Laguna Coupé de oude Ford/Mercury Cougar herkent?

    Deze dus…

    Login om te reageren
  82. Solstice zegt

    24 mei 2008 om 22:07

    Ik vind ‘m erg mooi, een beetje gedrongen waardoor hij kracht uitstraalt zonder dat agressieve wat Duitse/Japanse auto’s vaak hebben. En een snufje Aston Martin kan natuurlijk nooit kwaad. ;-) Bovendien krijgt deze auto het onderstel met 4WS van de Laguna GT, en die reed erg goed volgens de mensen die daar verstand van hebben. Alleen die wyber op de voorkant, moest die nou echt zo groot?

    Login om te reageren
  83. Apache zegt

    24 mei 2008 om 22:12

    ziet er f****ng uit als een pre-concept goedkope computerrendering…

    Login om te reageren
  84. GeeJee zegt

    24 mei 2008 om 22:51

    De auto pas te zien zijn in oktober?? Zat net Eurosport te kijken en daar kwam een reclame voorbij voor deze Renault Laguna Coupé! Lijkt me sterk dat ze nu al reclame gaan maken voor een auto die pas over 5 maand te koop zal zijn??

    Login om te reageren
  85. bramwillemse zegt

    24 mei 2008 om 23:41

    tof, totdat je ‘m van voren ziet. Ze hebben wat teveel gekeken naar concurrent Peu “over-the-top” geot…

    Login om te reageren
  86. VivelaFRANCE zegt

    24 mei 2008 om 23:46

    Prachtige auto! Verkoopsucces! The French are back ;) !

    Login om te reageren
  87. 9000cse zegt

    25 mei 2008 om 03:25

    Mag ik hem in het zwart met lichtbeige lederen bekleding? Graag met die 3.0 liter diesel en een automaat? En ik zal discreet wuiven naar alle petjes, die hem niet mooi vinden en door wie ik wordt ingehaald. Zal mij toch zeker een zorg zijn!

    Login om te reageren
  88. RScosworth zegt

    25 mei 2008 om 12:29

    @ 9000cse
    Ik gok zo dat je met 265pk en een berg Nm’s ook goed van je plaats komt hoor. Maar misschien is hard rijden inderdaad niet zo belangrijk bij deze auto. Al ga ik er vanuit dat de wegligging niets te wensen overlaat.

    Login om te reageren
  89. Wim zegt

    26 mei 2008 om 09:45

    @Svenska Aeroplan AB
    Waar baseer ik me op… uhm de achterkant van aston martin, de koplampen van een fiat coupe, de daklijn van een ford mondeo… moet ik nog langer doorgaan… het is een buitengewoon populistisch kopieerwerkje waarin creatieve armoede de boventoon voert. Om stijlelementen van andere auto’s over te nemen ok maar om van Renault een soort chinees cloon merk te maken vind ik echt beneden alle peil, zeker gezien de uiterst originele creaties die je van het merk gewend bent.

    Login om te reageren
  90. Michaël zegt

    27 mei 2008 om 16:30

    @ vele mensen,

    Renault werkt samen met Nissan, en heeft het 4WS systeem gewoon van Nissan. Zoek maar eens op internet…. naar Nissan Skyline’s met het zogenaamde HICAS systeem. Je gaat je verschieten hoelang die dat al hebben.

    Mooie auto, maar Woody, deze vervangt wel NIET de 406 coupé hoor !! Belange niet !

    Login om te reageren
  91. Senne zegt

    30 mei 2008 om 09:32

    @ RScosworth
    ik denk dat de wegligging eigenlijk niet bijzonder gaat worden, dit is GEEN sport auto maar gewoon een sportief gelijnde laguna, het zou mij ook niet verbazen als deze auto rond de 1500 kilo zou gaan wegen.

    @9000cse
    dan kom ik je wel ff helpen met storingen onder weg, ik werk bij anwb.
    van alle auto’s die wij onderweg hebben is zo’n 30% Renault !

    Login om te reageren
  92. Stephaan zegt

    30 mei 2008 om 10:55

    @ Senne

    Ik denk juist wel dat die Laguna Coupé een goede wegligging gaat hebben. Als die auto uitkomt met het 4WS systeem van de Laguna GT. En de Laguna GT is niet lichter dan de Coupé hoor, denk nog zwaarder en die had al een ongelooflijk goede baanligging.

    Je moet niet altijd denken dat zware auto’s slechte baanligging hebben hé

    Login om te reageren
  93. Citrofiel zegt

    31 mei 2008 om 20:52

    Vanuit de hoek van die eerste foto ziet hij er overigens heel kort uit… Dat is niet de mooiste plek om een foto van te nemen.

    Login om te reageren
  94. Gert zegt

    1 juni 2008 om 00:06

    als je de schetsen van HICAS en Renault 4WS bekijkt zie je direct dat het andere systemen zijn, dus niet overgenomen (Hicas is bv beperkt tot 1°, terwijl renault tot 3,5 graden gaat)

    bovendien heeft renault volledig de sturingssoftware aangepast aan alle omstandigheden icm ESP. zo herkent het systeem noodsituaties en onderscheidt ze van zeer sportief rijden. koop eens een autogids ofzo met een artikel ervan.

    en ja voor de rest van de reacties doe ik zelf geen moeite meer 8-)

    Login om te reageren
  95. Gert zegt

    3 oktober 2008 om 16:49

    oke op foto is de snuit niet van de mooiste maar wss weet niemand van julie hoe hij eruit ziet tss het gewone verkeer ( ik ook niet hoor) .
    en dat hij die pk’s niet met 1 turbo zou kunne krijgen? renault zit kwa kennis van turbo’s pak verder dan de rest want wie had de eerste auto met turbo?
    en om bij de reactie van Waxweazel terug te komen, idd moest dit een ander merk zijn dan renault dan zoude de meeste het een schitterende auto vinden.

    een trotse eigenaar van een renault

    Login om te reageren
  96. siebren autoliefhebber zegt

    8 januari 2009 om 15:48

    Moet je nou zien…geweldig toch!
    Ik snap niet wat die andere mensen zeuren, oke, de achterkant lijkt op een Aston Martin maar dat is toch geen schande. De voorkant had van mij wat onderscheidender gemogen en sportiefer zoals de Audi A5. Die is toch wat stoerder.

    Maar ik vind de Renault er prachtig uit zien en dank dat hij het wel gaat maken. Zodra ik het geld heb koop ik er een en misschien dat ie het de Audi A5 nog wel moeilijk kan gaan maken…

    Login om te reageren
  97. mycrip zegt

    5 augustus 2010 om 23:31

    ik vind deze auto één van de mooiste coupés die er zijn… maar de audi A5 met v8 is de mooiste en de leukste.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North