• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault leeft nog! Roadster staat gepland

Auteur: autoblogger, gepost 13 oktober 2006 om 15:30 – 14 Reacties

Renault Wind Roadster


Na de teleurstelling van Renault F1 marketing en het uitblijven van een Alpine revival, is er nu ook goed nieuws over Renault. Alain Dassas, chief van RenaultSport, heeft bevestigd dat ze in 2010 een Roadster op de markt zullen brengen! De tweezitter moet het gevecht aangaan met de Mazda MX-5 en zal ongeveer in dezelfde prijsklasse beschikbaar komen.

Renault wil met de roadster haar aanwezigheid in de F1 benadrukken (alweer?) en Dassas liet weten: “We will introduce a small sports car and use our grand prix image to sell it. F1 has a high level of safety and reliability. We want to produce a road model with the same qualities as our racing machines.” (bron: autoexpress).

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Mazda, mx-5, Renault

Vorig bericht: « Vrouwen aan het roer!
Volgend bericht: Rover wordt Roewe »

Lees Interacties

Reacties

  1. christophe zegt

    13 oktober 2006 om 15:47

    Vraag me alleen af of ze qua kwaliteit ook kunnen concureren met mazda en andere soortgelijke japanse merken.

    Login om te reageren
  2. Robin zegt

    13 oktober 2006 om 16:09

    Tegenwoordig gebruiken automerken de kennis uit de F1 echt niet meer in hun productiemodellen, een f1 heeft weinig meer wag van straat auto. Meeste innovaties komen uit de transport wereld, vrachtwagens etc. Dus dat ze dat F1 gebeuren gebruiken als promotie en dan beweren dat ze dezelfde kwaliteit etc. willen leveren als in die auto s zit is gewoon totale onzin wat er gewoon voor zorgt dat ze een beetje triest image krijgen in mijn ogen. Een f1 sticker op je auto en een blauwe stickel op je stoel… zal dat idee wel weer worden.

    Login om te reageren
  3. Robin zegt

    13 oktober 2006 om 16:12

    gelukkig niet zoveel fouten in bovenstaande stukje haha, nou ja jullie begrijpen mijn punt

    Login om te reageren
  4. Boss zegt

    13 oktober 2006 om 17:19

    Wel een heel simpel, doch naar mijn mening saai en zelfs lelijk ontwerp. En dat Renault opnieuw die F1 afdeling in de marketing moet laten gelden vind ik ook belachelijk. Zo wordt het steeds saaier en eentoniger.

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    13 oktober 2006 om 17:33

    Ik vind het wel een leuk ontwerp, de mazda mx-5 is naar mijn mening juist helemaal niets qua ontwerp…

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    13 oktober 2006 om 18:01

    Zo het gaat nog druk worden in het MX-5 segment. Met BMW, SEAT volgens mij ook Mercedes en nu dus ook Renault.
    Ik las ook ergens dat Toyota er 1 op de markt wilt brengen.
    Laat maar komen zou ik zeggen!

    Alleen dit model dan weer niet! Ff terug naar de tekentafel jongens. :)

    Login om te reageren
  7. Antoon zegt

    13 oktober 2006 om 18:32

    @ Rick zit een mr2 niet in dat segment dan?

    Vind dit maar een lelijk ding. Doe me dan maar een MX-5, met het CC dak. Die Mazda gaat ook veel langer mee. Daar kan Renault qua kwaliteit nog wel het een en ander van opsteken!

    Login om te reageren
  8. mark zegt

    13 oktober 2006 om 18:35

    Had liever gezien dat ze weer met een echte sportwagen waren gekomen op basis van de 350Z. Ze hebben al een sport spider gehad en wordt weer eens tijd voor een renault alpine. Maar wie weet komt die nog in 2009 als je de auto visie moet geloven.

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    13 oktober 2006 om 18:55

    @Antoon
    De MR-2 wordt toch niet meer gemaakt? Ik moet je erbij zeggen dat ik niet zeker weet of de MR-2 in dit segment thuishoort/ thuishoorde.

    Ik heb trouwens het artikeltje gevonden daarin wordt over een “concurrent” voor de Z4,SLK gesproken. Dus mijn opmerking over de Toyota moet je maar vergeten. ;)

    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/125671

    Login om te reageren
  10. 911 zegt

    13 oktober 2006 om 19:38

    gaat Renault niet gewoon twee sportiefe modelen maken.
    Als eerste de mx5 concurent en als tweede de alpine met trekjes van de 350Z

    Login om te reageren
  11. Topless zegt

    13 oktober 2006 om 21:21

    Hij zal verdomd goed moeten zijn om het tegen de MX-5 op te nemen. Tot nog toe is het niemand gelukt (prijs in ogenschouw houdend). Die op de foto vind ik overigens niks.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    13 oktober 2006 om 22:29

    De auto’s die Renault voor de massa maakt lijken in niets op de Mx-5. Ze geven de bestuurder juist erg weinig info over wat er allemaal onder de wielen/banden aan de hand is. Ze zijn comfortabel en het rijdt best goed. Toch ontbreekt er één ding en dat is “driver involvement” (de bestuurder betrekken bij het rijden) en dat is nou precies waar de Mx-5 in uitblinkt (en waarom de auto al jaren de onaangetaste nummer één is in het segment).

    De Mx-5 als concurrent uitkiezen is een bijna garantie om te falen….. in die zin zie ik de overeenkomst met F1…. de titel is bijna een onmogelijke opgave. De Mx-5 verslaan is minstens net zo moeilijk (wie dat niet snapt moet nodig eens met een mx-5 op stap ;-) )

    Login om te reageren
  13. mark zegt

    14 oktober 2006 om 14:11

    Woody de f1 nog gevolgd de afgelopen tijd? Door het uitvallen van schumacher in de laatste race is alonso al zo goed als zeker wereldkampioen en bij de constructeurs renault ook.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    14 oktober 2006 om 14:22

    you’re missing my point. Het is een bijna onmogelijke opgave om de titel te winnen, en dat geldt voor ieder team dat met F1 begint. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan…. het is alleen wel erg moeilijk. Zo ook het verslaan van de Mx-5…. het is mogelijk, maar je moet wel de juiste mensen, de juiste filosofie en alle neuzen dezelfde kant op hebben om het voor elkaar te krijgen!

    En je moet de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Dus of Renault EN Alonso de titel binnenhalen is nog niet zeker (al lijkt het wel erg theoretisch dat het niet lukken zal).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North