• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivre

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 november 2012 om 16:18 – 57 Reacties

Afbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivreAfbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivreAfbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivreAfbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivreAfbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivreAfbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivreAfbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivreAfbeelding Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivre

Renault Megane Estate GT 220
De Mégane Estate staat al tijden stijf bovenaan in de Nederlandse verkooplijstjes, maar natuurlijk alleen omdat er een 14%-knieperds-versie van is. Ben jij een zeldzaam geval dat wel een beetje oempf wilt in je Franse station? Dan heeft Renault iets leuks voor je.

Je verwacht het haast niet in deze tijden, waarin de grootste schrapers de dienst uitmaken in autoland, maar Renault doet even ondeugend, en stopt maar liefst 220 peekaas (en 340 Nm) in de familievervoerder uit het C-Segment. Deze power is afkomstig uit de bekende 2.0T-motor, die alle potente Renaults voortbeweegt.

Om de sportiviteit te onderstrepen zit de GT 220 vol met RS-DNA, zoals een stijf chassis, sportieve vering, en fatsoenlijke ho-ijzers rondom. Standaard rolt de auto op 18 inch lichtmetaal, en de bestuurder mag zelf roeren met een zesbak. Hier tegenover staan 169 grammen CO2 per km, en een gemiddeld verbruik van 7,3 liter.

De meest krachtige Estate op onze markt is momenteel de TCe 190 GT, en het is nog maar de vraag of de GT 220 hierboven wordt gepositioneerd. De limited edition komt namelijk op slechts 12 geslecteerde markten uit, van Europa tot Japan. Wij hebben de vraag uitstaan of deze auto ook onze markt gaat verrijken.

Wel prettig om te zien dat Renault toch nog plek ziet in het sportieve segment, en met een mooie (kleinere) tegenhanger van de (inmiddels gepensioneerde) Mondeo ST 220 komt.

Update 16:25 – Reactie van Renault Nederland: jawel, deze auto komt ook naar ons land, per januari 2013! Een prettige afwisseling naast alle 14%-DCi’s die momenteel de linkerbaan opstoppen.

Update 21-11 – Meer informatie mbt Nederland beschikbaar:

In Nederland is deze Mégane uitvoering leverbaar vanaf € 33.990,- inclusief BTW en BPM (op basis van januari 2013 BPM regelgeving) en te bestellen vanaf begin december.

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

estate, megane, Renault

Vorig bericht: « Video: kom niet aan de Gallardo van Matthieu Valbuena!
Volgend bericht: Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland) »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    20 november 2012 om 16:26

    Das een snelle ikeabak….
    Niks voor mij, mijn leven is niet saai genoeg….

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 november 2012 om 16:29

      @jrk68: Weet u dat zeker?

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 november 2012 om 17:25

      @jrk68: gezien je aantal reacties op AB wel

      Login om te reageren
      • mo112 zegt

        20 november 2012 om 17:34

        @berlinetta: aaaaauuwww die was goed +999

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 november 2012 om 17:35

        @berlinetta:
        Daar zit wel ff werk in een een half jaar in het ziekenhuis….

        Login om te reageren
  2. heyaudi zegt

    20 november 2012 om 16:27

    Chippen en duitsers plagen.

    Login om te reageren
    • ronin1130 zegt

      20 november 2012 om 16:32

      @heyaudi: volgens mij zelfs niet nodig om dit te chippen om Duitsers te plagen…

      Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      20 november 2012 om 21:22

      @heyaudi: dat is leuk met Renaults, staat hier een laguna 180GT voor de deur, gechipt naar 225pk en 480nm (diesel) op michelin pilot supersport rubbers, qua sprintjes en wegligging leggen de meeste autos het af! 4 control ftw!

      Login om te reageren
      • heyaudi zegt

        20 november 2012 om 21:40

        @dutchiehd: Mwah mij plaag je daar niet mee

        Login om te reageren
  3. astonfreak zegt

    20 november 2012 om 16:29

    Volgens mij is het: Beaucoup du poivre (?)

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      20 november 2012 om 16:39

      @astonfreak: nope.

      Login om te reageren
    • justaminifan zegt

      20 november 2012 om 16:56

      @astonfreak: Jep inderdaad het is mannelijk… Dus is het du

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        20 november 2012 om 17:13

        @justaminifan: Ik zou nog even in mijn Franse grammatica duiken, als ik jou was :) Beaucoup kent een andere vervoeging.

        Login om te reageren
        • astonfreak zegt

          20 november 2012 om 17:23

          @sir_smokalot: oh k’t het is een hoeveelheid :P

          Login om te reageren
  4. nibor zegt

    20 november 2012 om 16:32

    Nice! We rijden zelf in 2011 Mégane GT (dus die met 180 pk uit hetzelfde blok) en dat rijdt al heerlijk. Sportief, maar ook prima schakellui te rijden, ik ben benieuwd of dat bij deze ook nog zo is, ik ben toch een beetje bang dat deze onderin wat souplesse heeft ingeleverd.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 november 2012 om 16:34

      @RRenault: Schakellui??
      Bestaat dat woord gewoon??
      Oh god…

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        20 november 2012 om 16:40

        @kaasboerin: niet gekeken of het echt bestaat eigenlijk, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel ;)

        Login om te reageren
    • Jesper zegt

      20 november 2012 om 17:11

      @RRenault: Nice! Heb eens een dagje met die auto mogen sturen (met nog een soort van RS pakket) en dat is echt een heerlijkheidje! Als ze nou nog iets minder storingsgevoelig worden zou ik om kunnen gaan.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        22 november 2012 om 05:05

        @Jesper: En het krakend grindtegel-plastic vervangen …

        Login om te reageren
  5. Simpson zegt

    20 november 2012 om 16:34

    wauw, da’s het dubbele van de mijne dieseltje
    (en 20%, want automaat)

    Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    20 november 2012 om 16:37

    Deze maar dan met fatsoenlijke lichtmetalen velgen (ook de kleur idd).
    Deze paarse kleur is trouwens een dikke thumbsup.

    Login om te reageren
    • linealuna zegt

      20 november 2012 om 17:00

      @kaasboerin: ik vind hem sowieso al “thumbsup”

      Login om te reageren
  7. schellekens006 zegt

    20 november 2012 om 17:03

    Waar hebben ze ugly wielen ingekocht? Had dan even bij BBS geshopt Renault dit lijkt wel een halfords wieldop.

    Login om te reageren
  8. flippert zegt

    20 november 2012 om 17:04

    Wat een roest heeft die auto nu al..

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      20 november 2012 om 17:10

      @flippert: ja, vooral in het interieur hè?

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        20 november 2012 om 19:33

        @RRenault: nou zeg. Dat blijft gare roestige troep, auto’s uit Frankrijk. Gekke kaasvreters daar.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      20 november 2012 om 18:11

      @flippert: welke Franse auto’s roesten nog? Google ook eens roest op de Duitse of Japanse merken. Dan springen je de tranen in de ogen….

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        20 november 2012 om 19:34

        @rufctr01: álle franse auto’s. Dat hoort daar zo.

        Login om te reageren
      • nibor zegt

        20 november 2012 om 23:25

        @rufctr01: niet zo happen joh! Het is een topic over Franse auto’s. Daarbij kun je gewoon dat soort commentaar verwachten, zowel sarcastisch (zoals flippert hoop ik), als serieus (vastgeroeste denkbeelden ipv roestige auto’s)… En nee, zoals mijn nick al doet vermoeden ben ik een alles behalve Franse auto-hater.

        Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      20 november 2012 om 19:12

      @flippert:

      Uw hersenen zijn al lang doorgeroest..

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    20 november 2012 om 17:17

    Worden de LEDjes zo standaard? Vind ze bij de huidige zo raar geplaatst. Lijkt net of iedereen ze dr zelf in hebben gezet.

    Login om te reageren
  10. Arco zegt

    20 november 2012 om 17:33

    Je t’aime !

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    20 november 2012 om 18:10

    Een wolf in schaapskleren!

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      20 november 2012 om 19:36

      @rufctr01: lekker blijven doordromen.. Ik zie gewoon een sneu Vinex middenklassertje waar lening op zit..

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        20 november 2012 om 20:15

        @flippert: zit je naar je Golf Variant te kijken?

        Login om te reageren
  12. Nico94 zegt

    20 november 2012 om 18:21

    Wel leuk dat Renault dit doet!

    Login om te reageren
  13. bsxc2 zegt

    20 november 2012 om 18:34

    Teveel vermogen voor een doelgroep die te ‘gewoon’is.

    Login om te reageren
  14. florida zegt

    20 november 2012 om 19:04

    Hetis mooie auto, ik wil hem best leasen, maar dan wel met de nodige eco badges, zoals gezegd: een wolf in schaaps kleren.

    Login om te reageren
  15. benvan zegt

    20 november 2012 om 19:13

    VET vet vet vet!!! Nu de rest nog, Focus Clipper RS,Astra Combo OPC…

    Login om te reageren
  16. AMV8Bart zegt

    20 november 2012 om 19:58

    GT line velgen en badges er op, DCi sticker er op en gaan!!

    Login om te reageren
  17. Homer55 zegt

    20 november 2012 om 20:19

    Ik vind het maar een auto vol rare vormen en strepen.

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    20 november 2012 om 20:42

    Echt mooie wagen, maar jammer dat het er gewoon uitziet als een standaard Mégane Grandtour met Gt-line pakketje erop.
    Ze hadden er misschien meer elementen van de Mégane RS mogen insteken.
    Zou misschien nog iets leuker geweest zijn dan.

    Login om te reageren
  19. baasbas zegt

    20 november 2012 om 20:42

    14% Mégane-schrapereditie-knieperd , represent!

    Overigens, waarom maar 220 pk… Wat is er mis met de 265 uit de RS? :-)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      20 november 2012 om 20:51

      @baasbas: Dan ketst je Golden Retriever zo hard tegen de achterklep.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        20 november 2012 om 21:07

        @E34M5Touring: Golden Retriever kinderwagen ;-)

        @sir_smokalot: Je hebt het over de 911jes in dezelfde carrosserievariant. Daar zit de GTS er tussenin. Voor de Mégane estate/station/whatever is dit het topmodel. Terwijl je weet dat de hatchback/coupé/whatever er wél als RS is. En die komt er juist weer niet als dit “sub”-topmodel? Argument invalid I say :-)

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          20 november 2012 om 23:08

          @baasbas: Ahem, juist. :-)

          Login om te reageren
      • flippert zegt

        20 november 2012 om 21:17

        @E34M5Touring: wahaaa!

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 november 2012 om 21:00

      Waarom maakt Porsche nog een GTS tussen de Carrera S en de GT3?

      Login om te reageren
  20. lemans96 zegt

    20 november 2012 om 21:43

    LOL: ‘avec beaucoup de poivre’

    Lijkt me n’n fijne gezinsauto.

    Login om te reageren
  21. renaultgs3 zegt

    20 november 2012 om 22:37

    Deze motor graag ook in de Scenic please :-) Lekker lease Golfjes en A3 1.2 tsi’s vernederen bij het stoplicht met je mpv hehe!

    Login om te reageren
    • badsaying zegt

      20 november 2012 om 22:54

      @renaultgs3: kun je ook gewoon een s-max 2.5T voor kopen

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        20 november 2012 om 23:31

        @badsaying: of een Espace 3.5 V6 of 3.0 dCiV6 als het een beetje zuiniger moet.

        Login om te reageren
  22. BJ zegt

    21 november 2012 om 09:31

    Is dit niet een belangrijke tegenhanger van de nieuwe Focus ST Wagon ipv de oude Mondeo ST220? In ieder geval blij te zien dat deze auto’s nog steeds gemaakt wordt. Mis alleen nog een beetje dezelfde varianten maar dan met een dikke diesel (200+ pk) voor lease rijders die verplicht een diesel moeten.

    Login om te reageren
    • CapsLock zegt

      21 november 2012 om 18:12

      @BJ: Die dikke diesel is wel te krijgen hoor. Daarvoor moet je even naar Duitsland, daar lepelen ze gewoon de 2.0dCi in het vooronder ;)

      Login om te reageren
  23. robbie zegt

    21 november 2012 om 12:34

    Update – Meer informatie mbt Nederland beschikbaar:

    In Nederland is deze Mégane uitvoering leverbaar vanaf € 33.990,- inclusief BTW en BPM (op basis van januari 2013 BPM regelgeving) en te bestellen vanaf begin december.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 november 2012 om 12:38

      @robbie: NIet slecht voor zo’n uitv.

      Login om te reageren
  24. kickass zegt

    21 november 2012 om 19:26

    Precies even duur als de RS. Ik zou het wel weten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North