• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 november 2012 om 16:54 – 43 Reacties

Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)Afbeelding Opel-tuner Irmscher stopt er mee (in Duitsland)

Vervlogen tijden: Irmscher Opel Manta
Het was toch een gevestigde naam in tuningland, het in 1968 opgerichte Irmscher. Maar helaas, hun Duitse tak overleeft de crisis niet, want medio 2013 sluit het bedrijf in zijn Heimat de deuren.

Van origine bewerkt het door Günther Irmscher jr. (pa Günther startte de zaak) geleide bedrijf Opels, en later kwam hier onder andere Peugeot bij. Helaas zijn beide merken momenteel niet bijster populair, en dat merkt Irmscher ook.

Persoonlijk verbazen de problemen me niet. Irmscher kwam de laatste jaren toch wat zouteloos over, in een sterk beconcurreerde tuningmarkt. Misschien biedt een extreem project als de Opel GT V8 soelaas?

Overigens betekent het stoppen in Duitsland nog geen definitief failissement: er zijn nog vestigingen in in Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Italië, en ons eigen Nederland. Niet dat de 64 Duitse werknemers hier iets aan hebben, zij mogen per 31 mei 2013 een andere baan zoeken. Ook is de toekomst van de overige werknemers niet veiliggesteld.

De mededeling komt 11 dagen voor het begin van de Essen Motor Show. Irmscher is hier gewoon aanwezig, met onder andere hun gepimpte Opel Mokka. (bron: Stuttgarter Zeitung, met dank aan Carros)

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, irmscher, Opel, Peugeot, tuning

Vorig bericht: « Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivre
Volgend bericht: Tweede Kamer schrapt belasting oldtimerliefhebber »

Lees Interacties

Reacties

  1. flippert zegt

    20 november 2012 om 16:59

    Doelgroep uitgestorven?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 november 2012 om 17:04

      @flippert:
      Jij leeft toch nog?

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        20 november 2012 om 17:12

        @jrk68: amice.. Moi?? In een Manta??

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 november 2012 om 17:19

          @flippert:
          Ik zie dat wel voor me ja, met twee dobbelstenen aan de spiegel….
          Past goed bij je nick….

          Login om te reageren
          • flippert zegt

            20 november 2012 om 17:24

            @jrk68: nou… ok dan, als jij het zegt. Zal m’n nekharen vast laten ‘staan’..

            Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    20 november 2012 om 17:02

    Tja, van die 6 Vectra grilletjes per jaar kan je de kachel niet laten branden.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 november 2012 om 17:05

      @E34M5Touring:
      Gooi ze eens in die kachel, dan weet je het zeker….

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 november 2012 om 17:08

        @jrk68: Ik zal het in ieder geval niet missen. Bedenkers van de lelijkste uitlaat ooit (vind ik) Die rare dubbele rechthoekige pijp. Leuk voor onder je Calibra, maar onder een Signum verschrikkelijk.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 november 2012 om 17:14

          @E34M5Touring:
          Wat mij betreft is het leukste tupperware dat ze gedaan hebben de 2de generatie Seicento Abarth.
          Ooit een voor mijn ex gekocht om er zelf mee te spelen….

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            20 november 2012 om 17:15

            @jrk68: Ik vond Lumma altijd vet. Testarossa uitbouw voor je Kadett en 205.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              20 november 2012 om 17:22

              @E34M5Touring:
              Vroeger, heel vroeger reed er bij ons een Manta met zo’n soort verbouwing. Het merk weet ik niet meer, wel dat hij heel breed was met 345 bandjes achter….
              Wat waren de 80’s toch heerlijk fout.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                20 november 2012 om 17:24

                @jrk68: ZOu zo maar een Lumma kunnen zijn. Er rijd ook een gifgroene 306 met zo’n kit. Echt megabreed. Schoudervulling rules!

            • jrk68 zegt

              20 november 2012 om 17:29

              @E34M5Touring:
              Deze maar dan parelmoer wit.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                20 november 2012 om 17:31

                @jrk68: Nou heerlijk toch, lekker een paar 13j 16inch BBSjes dr onder.

              • awesome zegt

                21 november 2012 om 00:12

                @jrk68: zo één reed bij mij in de buurt. Een rode, met grote letters achterop: KICK ASS!

            • eMbe zegt

              20 november 2012 om 18:09

              @E34M5Touring: Je bedoelt denk ok een Dimma kit ipv Lumma.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                20 november 2012 om 18:56

                @eMbe: Nee hoor Lumma maakte ook van die Kits, zeker weten.

              • E34M5Touring zegt

                20 november 2012 om 19:10

                @E34M5Touring: http://www.google.nl/imgres?q=Lumma+bodykit+for+Opel+Kadett&um=1&hl=nl&client=safari&rls=en&biw=1266&bih=644&tbm=isch&tbnid=6Q28uR9V9zS81M:&imgrefurl=http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php%3Ff%3D4%26t%3D104532%26start%3D25&docid=7b210Kf3FPDqaM&imgurl=http://i231.photobucket.com/albums/ee1/Robbie1974/P1010981.jpg&w=1023&h=767&ei=dMerUJuLC8Gl0QXF3YHgBw&zoom=1&iact=hc&vpx=372&vpy=227&dur=2018&hovh=194&hovw=259&tx=118&ty=84&sig=101295181014216280532&page=3&tbnh=138&tbnw=174&start=36&ndsp=26&ved=1t:429,r:46,s:0,i:208

              • awesome zegt

                21 november 2012 om 00:14

                @eMbe: 306 met een Dimma kit! Hoe vet was dat! Had je net een 306 WRC voor de deur staan….
                Ooit nog een artikel in de GTI tuning & design gestaan, ik was zo verliefd dat de pagina’s plakten!

        • ej20g zegt

          20 november 2012 om 19:31

          @E34M5Touring: ik kan Irmscher wel waarderen. Ik sta na al die jaren nog steeds versteld van de i35 (Opel Vectra met 302 pk en 370 Nm uit een 3.2 liter V6 met compressor) en i40 (Opel GT met 480 pk en 580 Nm uit een 6.0 liter V8). Vooral die Vectra blijf ik een prachtige auto vinden, ook als gewone variant. Maar ik moet wel toegeven, naast Japanners en Porsche ben ik een Opel liefhebber, misschien dat dat het is.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            20 november 2012 om 19:36

            @ej20g: Ja, ik weet niet. Vond het altijd maar rare modellen. Al waren ze vroeger wel beter. Laatste paar jaar zag ik toch voornamelijk grilletjes en uitlaatjes. Hadden ze ook geen i400 Vectra? Met een DTM-achtige bodykit?

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              20 november 2012 om 21:01

              @E34M5Touring: dat kan natuurlijk, ik kan ze nog steeds goed waarderen. Maar vroeger was het inderdaad beter (zoals vaak). Je zit in de buurt, het was de Vectra i500. Met een 195 pk en 240 Nm sterke 2.5 liter V6 onder de kap. Voor veel mensen “slechts” een opgeleukte Vectra B, voor kenners en liefhebbers (same thing?) een magische auto, zo ook voor mij. Er is altijd iets aan die auto geweest wat mij het gevoel gaf dat die auto anders was dan al het andere spul. Dat gevoel heb ik nog steeds. Er rijden jammer genoeg wel veel neppers rond, een echte i500 is lastig te vinden en bovendien redelijk prijzig doordat er niet exceptioneel veel van gemaakt zijn. Ben er in mijn leven nog maar 1 tegengekomen, en dat was een echte. Ik zal de indruk die dat exemplaar op me maakte nooit meer vergeten.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                20 november 2012 om 23:13

                @ej20g: Ja, volgens mij zaten daar ook onderstel tweaks bij. Het is wel steeds close but no sigar qua cijfers hahaha. Net weer 1 getal verkeerd. Die bodykit zag er wel goed uit. Volgens mij heeft Autokampioen toen een groene (?) getest. V6 is altijd wel lekker in zo’n auto. En toch 25pk bovenop de stock 2.5 V6 die, meen ik, 170pk standaard had.

              • ej20g zegt

                21 november 2012 om 07:42

                @E34M5Touring: klopt, onderstel was een stuk scherper dan van de standaard Vectra. Dat is inderdaad altijd zo geweest inderdaad. Een groene kan inderdaad wel, grijs is de meest gangbare kleur voor de i500 (rijdt een grijze hier in Nederland rond) en vind ik eigenlijk ook het mooist. Een V6 is inderdaad altijd lekker in zo’n auto, maar het geluid van de i500 tegenover de standaard 2.5 V6 is ook leuk. De extra paarden natuurlijk ook.

  3. rufctr01 zegt

    20 november 2012 om 17:03

    Is dit nog wel populair? Ik zie hier niet veel meer dan verlaagde auto’s met foute velgen en een boeminstallatie aan boord. Natuurlijk bestuurd door een petje en welk merk, dat laat ik maar even in het midden.

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      20 november 2012 om 17:09

      @rufctr01:

      Petjes? Welke doelgroep is dat?

      Login om te reageren
  4. mercedesclk350 zegt

    20 november 2012 om 17:16

    Het zag er vaak wel fris uit, maar had er niet echt wat mee. RIP.

    Login om te reageren
  5. flippert zegt

    20 november 2012 om 17:27

    Geen hond die meer Opel wil rijden, laat staan een Irmscher-Opelt. Wat nu nog rondrijdt aan Opels wordt door bejaarden bestuurd en als die dood zijn kan Opel eindelijk dicht.

    Login om te reageren
    • biggie zegt

      20 november 2012 om 19:55

      @flippert: met wat rij jij dan ?

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        20 november 2012 om 21:15

        @biggie: een Opel

        Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      21 november 2012 om 00:46

      @flippert:

      Ben ik nu al bejaard?
      Ik ben nog geen 20!

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        21 november 2012 om 07:36

        @carmasterr: je ziet er anders behoorlijk afgetrokken uit voor je leeftijd.. Komt door die Oopul..

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          21 november 2012 om 16:56

          @flippert:

          Login om te reageren
  6. smotsholle zegt

    20 november 2012 om 17:41

    Eerlijk gezegd, zat ik erop te wachten wanneer de eerste “grote” tjoenerd failliet gaat. Heb er zelf erg weinig mee, met opels.. opheffen?

    Login om te reageren
  7. baasbas zegt

    20 november 2012 om 19:55

    Wat zullen we ze missen..

    Toch: lullig voor de werknemers

    Login om te reageren
  8. topless zegt

    20 november 2012 om 20:43

    Bohhheeeeh

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      20 november 2012 om 21:33

      @topless: Das een Kissling/Mattig, nog dikker spul..

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        21 november 2012 om 00:16

        @gerard1710: dat is een cup -D.

        Login om te reageren
  9. betonstaal zegt

    20 november 2012 om 21:40

    Viel spaß nicht wahr?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 november 2012 om 05:26

      @betonstaal:
      Dan vond ik deze 6cilinder van Irmscher destijds leuker….

      Login om te reageren
  10. betonstaal zegt

    20 november 2012 om 21:43

    oder mit geil rubberwerk

    Login om te reageren
  11. The_12oach zegt

    20 november 2012 om 22:32

    Maar toch kent iedereen hier Irmscher. De veredeler die ook een leuke kant laat zien. En vooral idd in de jaren 80 hoogtij vierde. Heerlijk fout en zonde om zo een naam te zien verdwijnen.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      21 november 2012 om 08:03

      @The_12oach: da’s dan ook wel weer waar..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North