• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Megane RS diesel

Auteur: Wouter, gepost 23 juni 2006 om 23:20 – 13 Reacties

Renault Megane RS diesel


Zowel Autoweek als AMS weten te melden dat Renault overweegt een snelle Megane RS diesel uit te brengen.

Een 175 pk sterke diesel is al beschikbaar in Espace, Laguna en de Vel Satis. Deze zou dus ook prima in de Megane passen. AMS denkt overigens dat in deze versie 180 pk beschikbaar komt, maar die 5 pk chippen we er desnoods wel bij. De sterke diesel zou in samenwerking met Renault Sport worden ontwikkeld. Met deze motor zou topsnelheid van 225 km/u haalbaar zijn en een sprint van 0 naar 100 in 7,5 seconden.

Renault Nederland zou volgens Autoweek nog niet zeker weten of ze deze versie ook willen voeren, want de RS diesel zou erg duur worden en er is al een 150 pk sterke diesel beschikbaar. Daarom de gratis Autoblog.nl tip voor Renault: “meer pks is altijd beter”. En Volkswagen biedt ook de Golf TDI GT met 170 pk en voor de veelrijders onder ons zijn dit best geinige apparaten.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, megane, Renault

Vorig bericht: « Het snoepje G-klasse krijgt een nieuwe vulling
Volgend bericht: Een lijk stuurt niet lekker »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    23 juni 2006 om 23:28

    hmm dat lijkt me best een aardige leasebak, eigenlijk. Megane is niet zo gek duur en heeft best een scherp lease tarief…… 150pk is lekker, maar dit is echt behoorlijk rap. Verbruik van 6 tot 7 liter per 100km is goed genoeg om geen vragen te krijgen….. nu nog zorgen dat je niet binnen een jaar een muurtje kunt behangen met boetes…. want dan krijg je wel gezeik op de zaak natuurlijk.

    Overigens is deze playmobil uitvoering wel erg lomp om te zien. Beter een beetje sjiek kleurtje net iets te heftige velgen (kan net, zeg maar) en het is een aardig sneaky leasebakje.

    Login om te reageren
  2. silasse zegt

    23 juni 2006 om 23:32

    Wat zijn de huidige diesels toch wel rap he.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    23 juni 2006 om 23:36

    leasetarief rond de 850 euro voor 30.000 km bij 4 jaar… (gok ik)
    Kunnen we daar iets mee? Meningen graag!

    Login om te reageren
  4. Kermit zegt

    24 juni 2006 om 09:21

    meer pks is niet altijd beter, er moet ook nog iemand het willen kopen e, auto’s zijn nog niet duur genoeg zeker!!

    Login om te reageren
  5. JeffreyG zegt

    24 juni 2006 om 10:11

    als je een diesel wilt kun je beter een minder snelle diesel nemen dan een RS :roll:
    in nederland zou dit gewoon niet te betalen zijn
    btw en bpm, dat maakt hem gewoon niet te betalen
    denk niet dat hij naar nederland toe komt ;)

    Login om te reageren
  6. Kenny zegt

    24 juni 2006 om 11:45

    180pk niet te betalen? Hoe doen mensen dat dan met een 250pk wagen?

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    24 juni 2006 om 13:44

    leasen voor 850 euro is toch niet zo extreem? (ik ga er vanuit dat deze auto niet meer zal kosten dan een Golf met 170pk, dus ergens in de buurt van 35000 euro…)

    Dat zijn toch geen al te gekke bedragen?

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    24 juni 2006 om 16:01

    als je hem omdraait kun je er mee varen

    Login om te reageren
  9. Thomas zegt

    24 juni 2006 om 16:03

    Snel is hij mischien wel. Maar betrouwbaar?
    Roest En Narigheid Achtervolgen U (nog steeds) Lange Tijd hoor.

    Geef mij maar een BMW,VAG of Ford/PSA diesel hoor.

    Login om te reageren
  10. flo430 zegt

    26 juni 2006 om 23:33

    die rs is wel vet… k heb er al een xtje 1 gezien..was aalleen geen diesel.

    Login om te reageren
  11. Jupp Kugel zegt

    18 juli 2006 om 21:14

    geweldig plan

    Login om te reageren
  12. Paul zegt

    8 december 2006 om 15:50

    “Geef mij maar een BMW,VAG of Ford/PSA diesel hoor.”. Met mijn vorige Golf IV 130pk TDi in het eerste jaar drie keer stil gestaan, pompverstuivers moeten vervangen etc. etc. Met mijn huidige Megane 2.0 16v GrandTour een keer een klemmend schuifdak en een keer water in mijn kaartenbak gehad, verder niets. Megane RS Diesel? Prima, zal wel duur worden. Maarre: waarom ook niet als Grand Tour (waarom wordt de nieuwe Megane GT niet als GrandTour leverbaar?) En Renault: combineer de 2.0dCi eens met een (liefst 6-bak) automaat!

    Login om te reageren
  13. John Kösters zegt

    25 mei 2007 om 10:32

    Ik rijd nu een megane 1.9 dci van 2004.
    Deze is softwarematig geupdate van 120 pk naar ca. 160 pk.
    Een fantastische diesel, daar kan geen BMW,VAG of Ford/PSA diesel tegenop vind ik.
    Ik wil binnenkort de Megane GT 2.0 dci leasen.(heeft al 150 pk standaard).
    Dat moet voor 780 euro in de maand gaan lukken.
    In tegenstelling tot wat er allemaal negatiefs gedacht/gezegd wordt over de Megane is dit gewoon een heel fijne auto en gelukkig een Golf/Focus achtige eenheidsworst die je op elke straathoek vindt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North