• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het snoepje G-klasse krijgt een nieuwe vulling

Auteur: Wouter, gepost 23 juni 2006 om 22:43 – 29 Reacties

Mercedes G320 CDI


Op de executive office van de Autoblog “redactie” vind je geen posters van blote dames. Wel hebben we de posters van onze favoriete auto’s hangen en de G-klasse heeft een prominent plekje gekregen. Vroegere G-klasses waren bedoeld als werkpaard en dus waren er onder andere diesels beschikbaar met een dikke 80 pk.

De G-klasse is nu vooral hip, cool enzo. Dus worden ze vooral verkocht met dikke motoren en dat motorenaanbod krijgt nu een aantal aanpassingen. Afscheid wordt genomen van de vijfcilinder G 270 CDI (156 pk), de G 400 CDI V8 (250 pk) en G 320 (215 pk). De benzinedrinkers zijn nu louter als achtcylinder te verkrijgen in de vorm van de G 500 en de G55 AMG Kompressor (476 pk yeah baby). Dieselrijders kunnen kiezen voor de G 320 CDI, die met 224 pk bijna net zo sterk is als de G 400 CDI (via AMS.de).

Mercedes G320 CDI
Mercedes G320 CDI

Ook interessant!

  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
    Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Zoveel kost de C63 AMG-look op JOUW C-Klasse

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g55, Mercedes

Vorig bericht: « Jaguar XK door Arden: Dik!
Volgend bericht: Renault Megane RS diesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Muhbarra zegt

    23 juni 2006 om 23:37

    Oftewel: de G serie gaat worden opgedoekt binnen afzienbare tijd. Is maar goed ook, want de G serie is gewoon een belediging voor de moderne techniek. Ongelofelijk eigenlijk, dat een merk dat zich probeert te profileren als 1 van de meest vooruitstrevenden ter wereld, nog steeds een zeecontainer met het jaarlijkse olieverbruik van een gemiddelde stadsstaat verkoopt. Beschamend…

    Login om te reageren
  2. d_vdm zegt

    23 juni 2006 om 23:46

    Terwijl Mercedes de G-klasse continu verbetert, heeft Land Rover bij de Defender in al die jaren alleen de prijs aangepast.

    Login om te reageren
  3. Stylez zegt

    24 juni 2006 om 01:01

    Geen idee waar jullie het over hebben…
    Maar op SUV gebied is er maar weinig dat zich kan meten met de G klasse.

    Login om te reageren
  4. Kenny zegt

    24 juni 2006 om 01:40

    heb het nooit mooie autos gevonden, maar het zijn tenminste wel SUV’s

    Login om te reageren
  5. Steve zegt

    24 juni 2006 om 01:51

    …wat betreft dat G-klasse commentaar…persoonlijk vind ik het een extreme prestatie dat een merk een model als de G-klasse zoveel jaren achtereen weet te verkopen…ik weet ook wel dat de G het in europa niet al te best doet maar je moet eens zien hoeveel van die G500s en G55s in california over de verharde weg lopen – gewoonweg verbazingwekkend – doet het hier (voor jullie: daar) nog steeds goed!

    greetingz from san francisco,

    Login om te reageren
  6. Turbopaultje zegt

    24 juni 2006 om 02:10

    G 55 AMG rocks. G by Brabus rules….

    Login om te reageren
  7. JeffreyG zegt

    24 juni 2006 om 10:13

    zolang de AMG er blijft hoor je mij niet zeuren
    die nieuwe motor is misschien niet de juiste keuze
    voor sommige is dit namelijk net iets teveel of te weinig
    maarja dat houd hem een beetje exclusief :)

    Login om te reageren
  8. Jmen zegt

    24 juni 2006 om 11:25

    De “G” blijft nog steeds toonaangevend, maar smaken verschillen, dat is zeker!
    De hoge verkoopcijfers bewijzen dat dit model nog steeds een zekere waarde en aantrekkingskracht geniet!

    Login om te reageren
  9. Mark zegt

    24 juni 2006 om 12:15

    Ik vindt het een zeecontainer. Het is echt vreselijk om te zien. En ja zeecontainers gaan wat design al heel lang mee dus dat verbaasd mij niets. De techniek kan dan wel goed zijn, maar dan zie ik het als een lelijke vrouw die wel goed is in bed! Geef mij dan maar een mooie vrouw die goed is in bed, want die zijn er ook nog.

    Login om te reageren
  10. Rick zegt

    24 juni 2006 om 13:03

    De meeste SUV’s van tegenwoordig hebben te weinig weg van een echte terreinwagen, deze moeten (naar mijn mening) robuust eruit zien en niet (zoals een Cayenne) een super strak ding zijn die verhoogd is, want dat straalt niet uit alsof je hiermee lekker door het terrein kan crossen. Ik zelf ben diehard Audi fan, maar deze G klasse is echt een verhaal apart, zeer mooi!

    Login om te reageren
  11. Florijn zegt

    24 juni 2006 om 13:38

    dit betekent helemaal niet dat het model uit de productie gaat, ik zie zelf de laatste tijd steeds meer AMG versies rijden en onlangs heeft mercedes nog aangegeven dit model te blijven produceren en zelfs de locatie van productie te veranderen, dat geeft alleen maar aan dat men bereid is nog geld in dit model te stoppen.
    een mooi model wat zijn prijs waard is het is goed dat het blijft evolueren

    Login om te reageren
  12. autoliefhebber zegt

    24 juni 2006 om 14:51

    Ik blijf niet begrijpen dat mensen zoveel geld aan een zwaar verouderde auto uitgeven terwijl je voor hetzelfde geld een dikke S-Klasse kunt kopen. Maar goed, Amerikanen zijn een ook een volkje dat ik niet begrijp…

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    24 juni 2006 om 15:55

    hoe kun je zo een wagen kopen? (sorry voor de liefhebbers) het is ouderwets en lelijk in mijn ogen

    Login om te reageren
  14. Mpower zegt

    24 juni 2006 om 16:03

    Blok

    Login om te reageren
  15. Rachid zegt

    24 juni 2006 om 16:33

    Super fout, wil-ik-hebben :-)

    Login om te reageren
  16. henk zegt

    24 juni 2006 om 16:39

    gewoon een gruwelijk vette statusbak…..gewoon dik hoor

    Login om te reageren
  17. autoliefhebber zegt

    24 juni 2006 om 16:41

    @henk, welke status, containerstatus??

    Login om te reageren
  18. smaakversterker zegt

    24 juni 2006 om 18:30

    ik denk dat de terreinkapasiteiten van de G klasse de meeste (moderne) konkurrenten overtreft. Het feit dat de meeste SUV, terreinvoertuig klanten iets moderns willen maakt de G klasse nog unieker, omdat je gewoon toptechnologie koopt in een oudere koetsontwerk. Dus Laat de grijze massa maar typische wagens kopen…

    Login om te reageren
  19. GGGGG zegt

    24 juni 2006 om 23:55

    jup jup ; die G-klasse is en blijft e klassebak , hoeveel je ook blijft doordrame van die zeecontainters ( weinig origineel hoor ) , nog steeds veel klanten , en volgens mij het zwaarste terreinbeest dat er is
    zolang G 55 blijft is alles cava …
    lekkeree keer

    Login om te reageren
  20. KeeZ zegt

    25 juni 2006 om 12:19

    Tja… de G… de enige keer dat ik zo’n ding heb kunnen waarderen was de keer toen er één voor mijn neus en met volgas zijn uitlaatsysteem verloor… voor de rest ook nog leuk als je niet van windtunnels houdt of bij de Landmacht werkt.

    Ik vind ’t trouwens wel gaaf dat Mercedes nog steeds doorgaat met het produceren van de G. Over het geheel gezien (niet over interieur en design gesproken) vind ik het een redelijke auto (turbodiesel versie), alleen heb ik gerede twijfel bij de terreincapaciteiten van de AMG uitvoering (hoe zwaar was dat ook al weer:) ).

    Tot slot @ Kenny: SUV’s zijn geen auto’s en bovendien eigenlijk niet bedoeld om mooi te zijn maar slechts ter compensatie…

    Login om te reageren
  21. J005t zegt

    1 september 2006 om 23:28

    Een auto die al meer dan 27 jaar door meer dan 200 landen als nr1 leger voertuig wordt beschouwd behoeft geen enkele verdediging.

    Login om te reageren
  22. Hans zegt

    3 september 2006 om 15:15

    precies goed Joo5t! De rest is jaloers.
    Ik blijf hem rijden omdat ie de beste is. En het goede nieuws is dat men hem blijft produceren naast de GL.
    Supercontainer, probleemloos, een echte auto!

    Login om te reageren
  23. mercedes g 55amg zegt

    5 november 2006 om 12:49

    g is een klassebak en zal ook blijven had de vernieuwing een klein beetje nodig omdat hij ook al oud is en soms een verniewing nodig heeft kan niet altijd zelfde look hebben

    Login om te reageren
  24. rivet zegt

    28 december 2006 om 12:25

    Je hebt mensen en gewone schepsels. Zo heb je mensen die graag over vrouwen klachen en graag een mooie vrouw willen en anderen die aan vernieuwing toe zijn maar leest en huiver….terreinkapasiteiten van de G klasse de meeste (moderne) konkurrenten overtreft. Het feit dat de meeste SUV, terreinvoertuig klanten iets moderns willen maakt de G klasse nog unieker, omdat je gewoon toptechnologie koopt in een oudere koetsontwerk. Dus Laat de grijze massa maar typische wagens kopen…

    Het snoepje G-klasse krijgt een nieuwe vulling
    Gepost op Friday, 23 June 2006 om 22:43 door wouter in Mercedes |

    Op de executive office van de Autoblog “redactie” vind je geen posters van blote dames. Wel hebben we de posters van onze favoriete auto’s hangen en de G-klasse heeft een prominent plekje gekregen. Vroegere G-klasses waren bedoeld als werkpaard en dus waren er onder andere diesels beschikbaar met een dikke 80 pk.

    De G-klasse is nu vooral hip, cool enzo. Dus worden ze vooral verkocht met dikke motoren en dat motorenaanbod krijgt nu een aantal aanpassingen. Afscheid wordt genomen van de vijfcilinder G 270 CDI (156 pk), de G 400 CDI V8 (250 pk) en G 320 (215 pk). De benzinedrinkers zijn nu louter als achtcylinder te verkrijgen in de vorm van de G 500 en de G55 AMG Kompressor (476 pk yeah baby). Dieselrijders kunnen kiezen voor de G 320 CDI, die met 224 pk bijna net zo sterk is als de G 400 CDI (via AMS.de).

    Tags: amg , g klasse , g55 , mercedes

    Geef hieronder een reactie | Trackback | Stuur dit artikel door

    « Jaguar XK door Arden: Dik!Renault Megane RS diesel »

    23 Reacties op “Het snoepje G-klasse krijgt een nieuwe vulling”
    Muhbarra schrijft,

    23 June 2006 om 23:37
    Oftewel: de G serie gaat worden opgedoekt binnen afzienbare tijd. Is maar goed ook, want de G serie is gewoon een belediging voor de moderne techniek. Ongelofelijk eigenlijk, dat een merk dat zich probeert te profileren als 1 van de meest vooruitstrevenden ter wereld, nog steeds een zeecontainer met het jaarlijkse olieverbruik van een gemiddelde stadsstaat verkoopt. Beschamend…

    d_vdm schrijft,

    23 June 2006 om 23:46
    Terwijl Mercedes de G-klasse continu verbetert, heeft Land Rover bij de Defender in al die jaren alleen de prijs aangepast.

    Stylez schrijft,

    24 June 2006 om 1:01
    Geen idee waar jullie het over hebben…
    Maar op SUV gebied is er maar weinig dat zich kan meten met de G klasse.

    Kenny schrijft,

    24 June 2006 om 1:40
    heb het nooit mooie autos gevonden, maar het zijn tenminste wel SUV’s

    Steve schrijft,

    24 June 2006 om 1:51
    …wat betreft dat G-klasse commentaar…persoonlijk vind ik het een extreme prestatie dat een merk een model als de G-klasse zoveel jaren achtereen weet te verkopen…ik weet ook wel dat de G het in europa niet al te best doet maar je moet eens zien hoeveel van die G500s en G55s in california over de verharde weg lopen – gewoonweg verbazingwekkend – doet het hier (voor jullie: daar) nog steeds goed!

    greetingz from san francisco,

    Turbopaultje schrijft,

    24 June 2006 om 2:10
    G 55 AMG rocks. G by Brabus rules….

    JeffreyG schrijft,

    24 June 2006 om 10:13
    zolang de AMG er blijft hoor je mij niet zeuren
    die nieuwe motor is misschien niet de juiste keuze
    voor sommige is dit namelijk net iets teveel of te weinig
    maarja dat houd hem een beetje exclusief

    Jmen schrijft,

    24 June 2006 om 11:25
    De “G” blijft nog steeds toonaangevend, maar smaken verschillen, dat is zeker!
    De hoge verkoopcijfers bewijzen dat dit model nog steeds een zekere waarde en aantrekkingskracht geniet!

    Mark schrijft,

    24 June 2006 om 12:15
    Ik vindt het een zeecontainer. Het is echt vreselijk om te zien. En ja zeecontainers gaan wat design al heel lang mee dus dat verbaasd mij niets. De techniek kan dan wel goed zijn, maar dan zie ik het als een lelijke vrouw die wel goed is in bed! Geef mij dan maar een mooie vrouw die goed is in bed, want die zijn er ook nog.

    Rick schrijft,

    24 June 2006 om 13:03
    De meeste SUV’s van tegenwoordig hebben te weinig weg van een echte terreinwagen, deze moeten (naar mijn mening) robuust eruit zien en niet (zoals een Cayenne) een super strak ding zijn die verhoogd is, want dat straalt niet uit alsof je hiermee lekker door het terrein kan crossen. Ik zelf ben diehard Audi fan, maar deze G klasse is echt een verhaal apart, zeer mooi!

    Florijn schrijft,

    24 June 2006 om 13:38
    dit betekent helemaal niet dat het model uit de productie gaat, ik zie zelf de laatste tijd steeds meer AMG versies rijden en onlangs heeft mercedes nog aangegeven dit model te blijven produceren en zelfs de locatie van productie te veranderen, dat geeft alleen maar aan dat men bereid is nog geld in dit model te stoppen.
    een mooi model wat zijn prijs waard is het is goed dat het blijft evolueren

    autoliefhebber schrijft,

    24 June 2006 om 14:51
    Ik blijf niet begrijpen dat mensen zoveel geld aan een zwaar verouderde auto uitgeven terwijl je voor hetzelfde geld een dikke S-Klasse kunt kopen. Maar goed, Amerikanen zijn een ook een volkje dat ik niet begrijp…

    dekster schrijft,

    24 June 2006 om 15:55
    hoe kun je zo een wagen kopen? (sorry voor de liefhebbers) het is ouderwets en lelijk in mijn ogen

    Mpower schrijft,

    24 June 2006 om 16:03
    Blok

    Rachid schrijft,

    24 June 2006 om 16:33
    Super fout, wil-ik-hebben

    henk schrijft,

    24 June 2006 om 16:39
    gewoon een gruwelijk vette statusbak…..gewoon dik hoor

    autoliefhebber schrijft,

    24 June 2006 om 16:41
    @henk, welke status, containerstatus??

    smaakversterker schrijft,

    24 June 2006 om 18:30
    ik denk dat de terreinkapasiteiten van de G klasse de meeste (moderne) konkurrenten overtreft. Het feit dat de meeste SUV, terreinvoertuig klanten iets moderns willen maakt de G klasse nog unieker, omdat je gewoon toptechnologie koopt in een oudere koetsontwerk. Dus Laat de grijze massa maar typische wagens kopen…

    GGGGG schrijft,

    24 June 2006 om 23:55
    jup jup ; die G-klasse is en blijft e klassebak , hoeveel je ook blijft doordrame van die zeecontainters ( weinig origineel hoor ) , nog steeds veel klanten , en volgens mij het zwaarste terreinbeest dat er is
    zolang G 55 blijft is alles cava …
    lekkeree keer

    KeeZ schrijft,

    25 June 2006 om 12:19
    Tja… de G… de enige keer dat ik zo’n ding heb kunnen waarderen was de keer toen er één voor mijn neus en met volgas zijn uitlaatsysteem verloor… voor de rest ook nog leuk als je niet van windtunnels houdt of bij de Landmacht werkt.

    Ik vind ‘t trouwens wel gaaf dat Mercedes nog steeds doorgaat met het produceren van de G. Over het geheel gezien (niet over interieur en design gesproken) vind ik het een redelijke auto (turbodiesel versie), alleen heb ik gerede twijfel bij de terreincapaciteiten van de AMG uitvoering (hoe zwaar was dat ook al weer:) ).

    Tot slot @ Kenny: SUV’s zijn geen auto’s en bovendien eigenlijk niet bedoeld om mooi te zijn maar slechts ter compensatie…

    J005t schrijft,

    1 September 2006 om 23:28
    Een auto die al meer dan 27 jaar door meer dan 200 landen als nr1 leger voertuig wordt beschouwd behoeft geen enkele verdediging.

    Hans schrijft,

    3 September 2006 om 15:15
    precies goed Joo5t! De rest is jaloers.
    Ik blijf hem rijden omdat ie de beste is. En het goede nieuws is dat men hem blijft produceren naast de GL.
    Supercontainer, probleemloos, een echte auto!

    Login om te reageren
  25. rivet zegt

    28 december 2006 om 12:32

    Het is een auto die je graag afkraakt om zijn kunnen……gelukkig zijn er zulke idioo…

    Login om te reageren
  26. G zegt

    20 februari 2007 om 13:43

    anti G fanaten blijven praten over dat dit ouderwetse bakken zouden zijn. Kvraag mij toch af of die reeds plaats genomen hebben in zo’n G. Het zijn echte limo’s vanbinnen. Vanbuiten zijn ze robuust en tegen meer bestand dan om t’even welke auto. De Brabus versie zal zelfs de meeste sportwagen qua prestaties het nakijken geven. Het is exclusief, oerdegelijk en vol luxe. Precies wat ik verlang van een wagen. Don’t hate it untill you try it ;)

    Login om te reageren
  27. Twan zegt

    30 april 2007 om 21:25

    Ik rijd sinds oktober 06 zelf een G 290 TD van BJ 2000 op grijs kenteken daarnaast een BMW 320 D Bj jan 06, maar ik rijd bijna al mijn zakelijke km in de G of ie mooi is ? voor mij wel, maar ik weet zelf ook wel dat de meerderheid er zo niet over denkt,voor mij is het zo hoe vierkanter de Jeep hoe mooier ik hem vind. ik voel me er als een prins in zitten heerlijke wagen.

    Login om te reageren
  28. Peter zegt

    14 mei 2007 om 09:22

    Ik rij nu met erg veel plezier in de G, de ruimte die er inzit kom je maar in weinig auto’s tegen.
    Voor zo’n grote zware auto rijd hij erg lekker..

    voor mij voorlopig niks anders….

    Login om te reageren
  29. ROBERT zegt

    27 december 2007 om 21:18

    Nu de g dat is echt een plezier voor met te rijden, rij al 25 jaar mercedes en deze is het wel.die andere waren ook goed 123,190,124,slk,c,c coupe,s,sl,v,vito allemaal gereden maar deze is het echt wel hoor deze zeecontainer dat ze hem nog maar enkele jaren maken !!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North