• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault overweegt de Dezir in een kleine oplage

Auteur: Dennis, gepost 29 oktober 2010 om 11:28 – 33 Reacties

Renault Dezir


Wat Tesla kan, dat moeten wij toch ook kunnen, zullen ze bij Renault denken. De Fransen overwegen om de Dezir Concept in een kleine oplage te produceren.

Renault denkt een mooie businesscase te hebben wanneer ze de Dezir in de markt kunnen zetten met een scherpere prijs dan concurrent Tesla Roadster. Dat betekent dat de Dezir niet meer dan 100.000 euro mag gaan kosten. Er wordt zelfs gedacht aan een open versie.

De Dezir werd vorige maand in Parijs aan ons voorgesteld. De elektrische sportieveling is uitgerust met een 110 kW (150 pk) sterke elektromotor die de achterwielen aandrijven. De acceleratie tot 100 km/u duurt niet langer dan zo’n 5 seconden, de topsnelheid ligt op 180 km/u en met een een volle acculading kom je ongeveer 160 km vooruit. (via: automobilwoche)

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

DeZir, Renault

Vorig bericht: « GM mikt met Cadillac ATS op C-klasse, 3-serie en A4
Volgend bericht: Ferrari straks een klein beetje Nederlands »

Lees Interacties

Reacties

  1. Butter zegt

    29 oktober 2010 om 11:32

    Uh, ben ik de enige die twijfelt aan een renault die ook nog eens elektrisch word aangedreven? In mijn ervaringen is de “gewone” elektronica in een renault al niet het je van het..

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    29 oktober 2010 om 11:34

    Wauw, 150 pk voor minder dan honderdduizend euro, da’s bijna een betere aanbieding dan een Donkervoort!

    Login om te reageren
    • martinusgerhardus zegt

      29 oktober 2010 om 11:40

      @Jochempie: races winnen doe je op de NM’s
      maargoed, je hebt ook wel een punt: de topsnelheid zal wel niet zo hoog liggen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        29 oktober 2010 om 11:41

        @martinusgerhardus: Helemaal waar, maar een auto van een ton schaf je ook aan voor de cijfertjes :)

        Login om te reageren
        • martinusgerhardus zegt

          29 oktober 2010 om 12:06

          @Jochempie:
          Vaak wel:
          Vermogen (PK’s)
          Koppel (Nm’s)
          Wielbasis (mm)
          verbruik (L/100km)
          beenruimte achterin(cm’s)
          ruimte voor je hoofd achterin (wel/niet)
          diameter velgen (inches)
          Maar nu niet:
          dit is een franse auto, op geen van bovenstaande eigenschappen zal hij superieur zijn aan een andere auto in deze prijsklasse, dus speelt emotie natuurlijk ook mee.
          anders koop je geen 1400 kilo aan pure franse elektronica.

          Login om te reageren
          • Wild2Mild zegt

            29 oktober 2010 om 12:42

            @martinusgerhardus: Emotie, het blijft electrish dus daar is er niet veel van neem ik aan.

            Login om te reageren
  3. Jorden zegt

    29 oktober 2010 om 11:38

    @ Jochempie

    Het is gewoon een leuke gadget voor de rijke techniekfreak!
    en waarom ook niet? het autolandschaap is al zo’n éénheidsworst

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 oktober 2010 om 11:40

      @Jorden: Als het zijn van een gadget de hoofdreden is om een product aan te schaffen, mag je je als ontwerper daarvan echt voor je kop slaan.

      Login om te reageren
  4. bart zegt

    29 oktober 2010 om 11:49

    Dat zeiden ze bij Citroën ook met de GT!

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      29 oktober 2010 om 13:28

      @bart: daar is er ook één van gemaakt, maar daar bleef het dan ook bij. ga naar jouw tube en luister

      Login om te reageren
  5. Bumer zegt

    29 oktober 2010 om 12:01

    Wat dachten ze toen ze over de grootte van het logo aan het discussieren waren? Iedereen moet zien dat dit een Renault is? Kan ie niet groter? ;)

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 oktober 2010 om 12:07

      @Bumer: Ik denk dat eigenaren klaagden over het niet kunnen vinden van het voorste sleepoog. Dus hebben ze daar ruimte voor gemaakt in het logo. Het niet kunnen vinden van een sleepoog in een Renault is bijna zo irritant als het niet kunnen vinden van de knop om je tankdop open te doen in een auto van ieder ander willekeurig merk.

      Login om te reageren
      • Henkie! zegt

        29 oktober 2010 om 12:27

        @Jochempie: Held

        Login om te reageren
      • wouter zegt

        29 oktober 2010 om 12:28

        @Jochempie:
        :D geniale reactie

        Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    29 oktober 2010 om 12:42

    Ze moeten ook wat auto’s kunnen verkopen aan de straatlegale Algerijnen daar ! Vandaar die arabisch getinte naam..Dezir…algerijns voor ‘alles is voor mij, ook al is het niet van mij!’ ? Allah Hakkebar !

    Login om te reageren
  7. duckje zegt

    29 oktober 2010 om 12:53

    produceren die handel!

    Login om te reageren
  8. Louis R. zegt

    29 oktober 2010 om 13:30

    Wat een reacties van niveau zeg. Hebben ze op de kleuterschool ook al internet en is de juf even de klas uit?

    Login om te reageren
    • DoubleChevron zegt

      29 oktober 2010 om 13:43

      @Louis R.:
      Mee eens!
      Er staat me daar een oogstrelende auto. Vernieuwend op veel gebieden, een futuristische studie die een glimpse moet bieden van een eventuele auto van de toekomst.
      En daar omwille van enthousiasme een beperkte oplage van maken is in mijn ogen positief en gedurfd.
      Ik zou er graag in rijden.
      Het logo irriteert me ook niet, past bij het ontwerp.
      Iets wat me ook ontgaat is de gedachte dat een auto alleen duur mag zijn als deze veel pk’s heeft.
      Een schilderij wordt ook niet perse duurder naar gelang de afmetingen ervan groter worden.
      En hoe duurder een restaurant hoe minder eten op je bord.
      Het is de exclusiviteit die de prijs bepaald.
      En exclusief mag je deze auto wel noemen.
      Wat betreft de electronica in Franse auto’s. Die liet weleens te wensen over. Dat verbetert snel.
      Maar true ik heb dat nooit begrepen daar Frankrijk verder een high tech know-how electronica land is metbedrijven als Alstom, Dassault, Thales, Sagem, Thompson etc.
      Dat ze daar eens vaker mee gaan praten dan:)

      Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        30 oktober 2010 om 09:22

        @DoubleChevron:
        Merci……

        Login om te reageren
  9. fant zegt

    29 oktober 2010 om 15:12

    Ik vind hem zeker wel wat hebben, maar die deuren ben ik beslist geen fan van. Daarom hoop ik op die open versie, dan moeten ze wel een ander systeem bedenken :)

    Login om te reageren
  10. W115 zegt

    29 oktober 2010 om 15:45

    Dit projectje zal vast dezelfde einde als de Citroen GT hebben

    Login om te reageren
  11. Pallas zegt

    29 oktober 2010 om 15:50

    Ik zeg doen! (die Citroën GT ga ik wel rijden als GT5 ooit uitkomt.)

    Login om te reageren
  12. boygeorge zegt

    29 oktober 2010 om 16:34

    Prachtige en snelle boodschappenauto.
    Vol gas naar de Aldi en terug, kaviaar in de koeling en stekker in de Dezir.

    Login om te reageren
  13. Dirk zegt

    29 oktober 2010 om 16:39

    Ben ik de enige die het toch wel aardig op de R8 vind lijken?

    De kont, de “blades” in afwijkende kleur…

    Login om te reageren
  14. Didier zegt

    29 oktober 2010 om 16:57

    joehoe…eindelijk, hopelijk veranderd de productie versie niet van het prototype…nu nog massa productie voor de prijs te drukken….

    Login om te reageren
  15. Notorious zegt

    29 oktober 2010 om 17:37

    Ik vind het een prachtige auto, alleen jammer dat hij elektrisch is. Lepel er een V8 in en ik ben geïnteresseerd! :D

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    29 oktober 2010 om 17:42

    Ik vind het toch niet zo’n sterke cijfers… de Lightning GT doet het dan een stuk beter, of een Fisker en die zijn volledig elektrisch…100k voor 160km… nee bedankt…

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      29 oktober 2010 om 21:17

      @xilver: deze is ook volledig elektrisch?

      Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    29 oktober 2010 om 17:52

    Echt mooie wagen… Misschien wat tegenvallende prestaties…
    Kan misschien nog veranderen….
    Eerst eens zien of het wel zo ver komt… ;-)

    Login om te reageren
  18. Coño zegt

    29 oktober 2010 om 18:45

    Valt het jullie ook op dat het Renault Logo aan de achterkant net een poepgat lijkt? Hij zit ook precies op de goede plek!

    Login om te reageren
  19. Mellie zegt

    29 oktober 2010 om 23:05

    tja ik ben niet helemaal kapot van deze auto maar ik denk dat er wel genoeg liefhebers zijn voor een beperkte oplage van deze auto

    Login om te reageren
  20. KaCh1ng zegt

    29 oktober 2010 om 23:37

    doe mij maar een lotus evora S , khoef die elektrische prul niet

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    4 november 2010 om 22:06

    Echt prachtig apparaat, maar het blijft elektische zooi…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North