Helaas… winnaars van The Voice krijgen geen nieuwe Renault meer. Als er ooit nog winnaars van The Voice zullen zijn.
Een beetje chauvinisme is de gemiddelde Nederlander niet vreemd. Daar is ook helemaal niks mis mee. Als Nederland ergens internationaal mee op de kaart wordt gezet dan voelt dat gewoon goed. Helaas kan dat wel eens in een deceptie eindigen. Denk bijvoorbeeld aan Victor Muller die Spyker weer op een glorieuze manier nieuw leven in blies. Het leek zo mooi, maar er is inmiddels weinig reden meer voor chauvinisme.
Met The Voice gaat het nu ook die kant op. Dit Nederlandse format veroverde de hele wereld. Dat is toch leuk, of niet? Helaas zijn er ook wat redenen om minder trots op The Voice te zijn. Mocht je het gemist hebben: het programma heeft te maken met een flink MeToo-schandaal.
De aflevering van BOOS die het balletje aan het rollen bracht is nog niet eens uitgezonden, maar het kwaad is al geschied. De sponsors wachten verder onderzoek niet af en houden het voor gezien. Onder meer Renault trekt zich terug.
De reden? “Renault Nederland en haar partners keuren elke vorm van grensoverschrijdend gedrag af.” De hele kwestie moet nog tot de bodem uitgezocht worden, maar als sponsor wil je daar natuurlijk gewoon in het geheel niet mee geassocieerd worden.
Renault is sinds 2019 sponsor van de talentenshow. Dit hield onder andere in dat de winnaars een heuse Renault cadeau kregen. De winnaar van vorig jaar mocht daarom een Captur in ontvangst nemen en de winnares van het jaar daarvoor een Clio.
Aspirerende zangers moeten nu maar hopen dat The Voice weer met een schone lei begint en een andere autosponsor weet te strikken. Anders moet je als The Voice-winnaar straks weer gewoon met je gitaar in de trein gaan zitten.
stpmkngsnc zegt
In de trein is het interieur in ieder geval van betere kwaliteit. Wat ik wel apart vind is dat iedereen meteen wegrent als er iets mis gaat. Ik ben er voorstander van om de dingen eerst in kaart te brengen maar je bent tegenwoordig al veroordeeld voor het proces. Ik vind Renault hier te voorbarig handelen.
roadster1976 zegt
@stpmkngsnc: ieder merk is bang voor imagoschade. Ik ben het met je eens hoor. Eerst maar eens uitzoeken wat er precies is gebeurd. We weten namelijk nog niets. Hetzelfde was aan de hand met de #meetoo waarbij veel mensen beschuldigd en beschadigd maar uiteindelijk nooit veroordeeld zijn
mashell zegt
Tja, dat is de cancel cultuur. Een direct gevolg uit de “keihard aanpakken” cultuur die we ook in Nederland hebben.
Overigens zijn er bij het The Voice schandaal al wel bekentenissen geweest dus van voorbarig is niet echt sprake.
Poulusma zegt
‘De aflevering van BOOS die het balletje aan het rollen bracht is nog niet eens uitgezonden,’ was het niet roddelpraat die het balletje aan het rollen gebracht heeft? Zij waren de eersten die naar buiten kwamen met de verhalen omtrent Ali B. en Marco B.?
Edge zegt
Ja, maar roddelpraat is, zoals de naam al aangeeft, geroddel. Het programma BOOS heeft langdurig onderzoek gedaan naar de vermeende misstanden. Het was ook de brief van de redactie van BOOS naar RTL (want hoor en wederhoor) die ervoor zorgde dat RTL zaterdag besloot de stekker (tijdelijk) uit het programma te trekken.
net10 zegt
Zeker nog nooit in een nieuwe Clio of Captur gezeten,
dan wist je wel beter. De interieurs horen tot de meest hoogwaardige interieurs in hun klasse, en zien er fantastisch uit.
Dat Renault niks meer met The Voice te maken wil hebben lijkt mij niet meer dan normaal.
Hans zegt
@net10: 👍
pechweg zegt
@net10: klopt, ga bijvoorbeeld eens in een Mercedes A-klasse zitten, om te janken die kwaliteit en afwerking. Maaaar.. het is natuurlijk makkelijker om Renault te bashen.
dawwg zegt
Sure; in vergelijking met het vorige model – met het rotste interieur op de mark – is het een enorme verbetering – maar Renault komt bij lange na niet in de buurt van de A-klasse; volgens mij hebben de Franse stinkkazen je beoordelingsvermogen negatief beïnvloed … Niet dat het eerste model A-klasse interieur MB-waardig was, maar het verschil met de Franse plastics, afwerking & design is nog steeds dag & nacht.
pechweg zegt
@dawwg: ik heb Renault gereden en beweer ook zeker niet dat het interieur het beste is. Echter, middels mijn werk als ‘handelaar’ heb ik ook al ontdekt dat de nieuwe Benz’jes ook niet echt premium zijn.. persoonlijk wordt het vanaf de E pas kwaliteit, daaronder veel goedkoop materiaal.
moveyourmind zegt
Ze kunnen wel stoppen met sponsoren, maar het imago van The Voice blijft altijd aan Renault kleven. Zowat ieder model heeft met dit programma te maken
Bij de Espace denk je meteen aan The Voice door de stoelen die om kunnen draaien…
Minderjarigen die na de barbeque met Marco Borsato Megane…
Vanaf de 19 ben je al snel te oud voor Ali B…
De mind van de man van Linda de Mol Kangoo r zijn.
Maar die heeft tenminste toegegeven en zich laten behandelen, dus hij deed het vast niet Express.
karhengst zegt
Zo’n kerel moet wat wanneer ie Linda’s vel zat is.
Edge zegt
Seksueel grensoverschrijdend gedrag (in het geval van Rietberger) en vermeend seksueel grensoverschrijdend gedrag (Ali B. en een aantal nog niet bij naam genoemde mensen) is natuurlijk niet alleen heel vervelend voor degenen die ermee te maken krijgen, maar PR-technisch natuurlijk iets waarmee je absoluut niks mee te maken wil hebben als bedrijf zijnde. Volkomen logisch dus dat Renault, T-Mobile, Lidl en Isla per direct stoppen met de sponsoring van het programma.
Variomatic zegt
@Edge: jeetje, dank, nu begrijp ik eindelijk wat er aan de hand is
ggj1987 zegt
Het interesseert me werkelijk geen reet. Het enige goede nieuws is dat dat programma eindelijk van de buis is
Edge zegt
Ik wil niet vervelend zijn, maar je weet toch hopelijk dat je met de afstandsbediening van je TV veel meer kunt dan alleen RTL4 kijken he?
sr20det zegt
@Edge: gelukkig wel, tegenwoordig is er toch niks interessants meer op de zien. 90% van alle zenders in ieder geval.
karhengst zegt
Ze verzinnen ongetwijfeld iets ergers om het mee te vervangen.
utregcity zegt
Boeien.
lavoro zegt
Yes! Gelukkig konden jullie toch nog inhaken in dit drama.
jaapiyo zegt
Het bizarre is dat Renault voorheen wel met The Voice geassocieerd wilde worden.
lavoro zegt
@jaapiyo: Hahaha
mashell zegt
Vreemd, er is immers niks dat seksuele gevoelens zo sterk afremt dan een Renault Captur.