Op basis van de spyshots van de vernieuwde Cayman heeft een creatieveling zich met Photoshop uitgeleefd om duidelijk te maken hoe de Cayman er in 2010 uit zou moeten zien.
Op de renderings ziet de Cayman er wat mannelijker uit of om iemand anders woorden te gebruiken: “the facelift makes the front look more like a Carrera GT and less like a Volkswagon New Beetle”. Ook de achterzijde is lekker opgefrist met nieuwe achterlichten, een diffusor met gaas en wat minder gestileerde uitlaten. Kortom: missie geslaagd in onze ogen. Over eventuele technische wijzigingen is nog niets bekend, anders dan dat er een prototype met turbo is gespot. (via caymanclub.net)
nee geen mooie wagen, poor mans Poorsche
de “poor mans Porsche” is niet de cayman maar de boxter…
Weer hetzelfde…………
Nette artist impression, alleen die Lotus’ velgen zijn wel wat optimistisch met zijn 1425 kg!
De Cayman is zeker een mooie auto. De achterkant van het huidige model vind ik in ieder geval mooier dan die van een 911… geen twijfel over mogelijk. Het zij-aanzicht is ook minder lomp als die van de 911.. ‘poor mand Porsche’ maar wel mooier dan die van die rijke hehe ;)
achterkant is wel erg lelijk zeg, poeh.. maar daarvoor is er ook een 911 natuurlijk..
Whoa , hij heeft de achterlichten er ondersteboven opgezet :x
Geef mij maar gewoon een GT3 kwa design.
Pppfff.. dus de huidige Cayman moet nog zo’n 2 jaar meegaan en dan krijgen we in 2010 deze ‘enorme’ verandering van de lichtunits die ook weer 4 jaar mee moet gaan?! ‘K mag hopen dat Stuttgart in 2010 iets beters dan dit te bieden heeft dan deze minimale veranderingen.
–> V-Spec kijkt naar 40 jaar evolutie van de 911 en heeft er weinig vertrouwen in! :D
Tevens wacht ik nog steeds op een concurrent van Porsche voor de Nissan GT-R en Corvette ZR-1! Graag met een nieuw en spannend design i.p.v. het conservatieve wat we nu wel gewend (en beu) zijn!
de “poor mans Porsche” ha 100.000 ero’tjes ben je zo kwijt als je hem een beetje leuk aankleed. kleine 100.000 euro voor een porsche boxster S is ook niks. DUS
ik neem dan maar aan dat iedereen die een auto rijdt onder de 100.000 euro maar een arme sloeber is???????????
poor mans Poorsche he????????? als je tegenwoordig een boxster of cayman een beetje leuk aankleed dan loop je al gauw richting de 100.000 euro.
dus dan moet ik maar aannemen dat iedereen die een auto rijdt onder de 100.000 euro een arme sloeber is????????
dan ben ik toch benieuwd waar de gemiddelde autoblogger in rijdt?????
ach, laat me raden opel kadet GSI of golf type 3 GTI, of zo’n mooie auto met zoveel mogelijk spoilers. Poor men’s porsche kom op zeg.!!!!!!!!!!
cayman? bestaat die nog? xD
poor-mans-porsche? als je weet dat porsche testrijders sneller zijn met de cayman dan met een 911 dan is het definitief niet “poor-man”…
@paul
Je snapt het niet he? Als je een porsche hebt ben je zowieso niet bepaald arm, alleen omdat deze iets goedkoper is dan de rest noemen ze hem maar de poor mans porsche, je snapt de ironie niet !
Zoek de verschillen..
ik heb er al 1 voor je:
de koplampen.
Vind hem er mooi uitzien, niet zo’n ingrijpende veranderingen maar gewoon verder gegaan op hetzelfde ontwerp. Als ze hier maar geen 911 van maken en telkens een beetje veranderen etc.
ik zou er echt geen moeite mee hebben!!
poor mans porsche? wellicht, ik ben toch niet rijk geboren!
Porsche liefhebbers stonden al niet bekend om hun fantasie, en nu dit…
Overigens is dit geen photoshop maar met een 3D rendering programma gemaakt en ze zijn echt heel goed;! originele rendering:
http://www.caymanclub.net/gallery/files/3/2010cayman5_original.jpg
een boxter en cayman is net als een Toureg, ik wil wel maar heb het niet…
ik vind ze niet lelijk maar ze mogen wel eens een keer wat anders proberen dan een platgeslagen kever.
Ben ik een van de enige die het er mooi uit vind zien, alleen de achterlichten mogen wat mooier.
Poor men’s Porsche? ‘k kan zo eentje niet betalen, wat ben’k dan?
T is en blijft een Porsche ;)
@Luc I am with you.
Lekker karretje, mijn aandelen pakketje is wat minder de laatste dagen. Dus vanaf heden ben ik een poor man. Dit wordt dus mijn auto. Laat je de wereld toch blijken dat je op de centjes let.
@ GOD
En dat deden ze dan ook met de 914, 924, 944, 968, 928 en de Carrera GT. Nu doen ze dat met de Boxter, de Cayman en de Cayenne. Straks doen ze dat met de Panamera.
En eigenlijk zijn de 911 en de 912 nooit platgeslagen kevers geweest zoals de 356 dat misschien wel was.
On-topic:
Ik vind dit een prachtige rendering. Al heb ik mijn twijfels bij de uitsparingen rond de koplampen. Ik denk dat dit aerodynamisch gezien niet heel gunstig is dus ik vermoed dat dit een vloeiender ontwerp gaat krijgen wat de overgang bumper/koplamp geleidelijker zal maken.
@ Luc: I’m with you!
@ Arnoud: Bij de 911 en 912, hebben ze de kever gewoon ’n flinke stamp tegen z’n neus verkocht en ’n ferme klap op de kont.
@jdm
dat met de Touareg snap ik niet helemaal..
Heb met de Cayman S gereden en met 911 Carera, de Cayman had duidelijk een beter onderstel en wegligging. De prestaties zijn nagenoeg gelijk.
Er IS geen poor mans porsche…
De meeste van de leukerds welke een Boxster of een Cayman een “poor man’s Porsche noemen hebben duidelijk nog nooit met een gereden.
Zij waarschijnlijk de zelfden welke de Nissan GTR verheerlijken tot de supercar, in Nissan Micra’s rondrijden en hierop een badge kleven met GTR
Zielig…….
waarom veranderen ze de achterkant nou eens niet?? Deze en die van de Boxter zijn zoo vreselijk lelijk!!
nee joh de meeste fanboys rijden hier in leasewagens en zeggen vanalles over poorsche alsof ze alles ervan kennen, maar dat alleen maar weten van lezen van dingen of topgear kijken :’)
@jdm; en we moeten maar aannemen dat jij het wel allemaal weet…..?
Het lijkt ongeveer wel het zelfde…
Ma ziet er wel gaaf uit… :D
Spannend!! (please note the sarcasm)
@ jdm,
Ik ben een groot Porsche fan, en heb dan ook in verschillende gereden (even voor de duidelijkheid). Jij bent niet eens een Porsche waard. “poorsche”, tssss…. :@ Blijf jij nou maar lekker rondrijden in je Honda/Nissan of iets dergelijks.
On-topic: De vernieuwde versie is zeker niet lelijk, maar van een grote verbetering kan ik hier niet spreken. Pluspunt is het vermogen dat toe zal nemen en de nieuwe uitlaten.
De voorkant is goed, de achterkant vond ik al niet de mooiste, maar nu is ‘ie ronduit leleijk…
Dit is 3d, geen photoshop………..
Maar ik vind hem prachtig. Mooi simpel ontwerp, hij oogt sportief zonder echt overdreven te zijn.
ivm de “poor man’s porsche” er is IMHO maar 1 porsche en da’s de 911 al de andere zijn er om een gaatje in de markt te vullen. De Cayman is niet het resultaat van ingenieurs en designers die iets fantastisch wilden ontwerpen, maar een het resultaat van een hoopje accountants die een gaatje in de markt wilden vullen. Da’s het grote probleem van de Cayman…
de Cayman is het resultaat van Porsche ontwerper Pinky Lai die teveel vrije tijd had tijdens zijn vlucht naar Amerika en “even” de Cayman in 3D ontworpen heeft..
Goh kun je dit met Photoshop? Dacht het niet., eerder 3DS MAX ofzo..
Mike schrijft,
15 July 2008 om 14:37
@paul
Je snapt het niet he? Als je een porsche hebt ben je zowieso niet bepaald arm, alleen omdat deze iets goedkoper is dan de rest noemen ze hem maar de poor mans porsche, je snapt de ironie niet !
tja de ironie snap ik inderdaad niet nee.
gegroet een boxster rijder
Boxters worden dan ook wel de Vrouwen poorsche genoemt, maar als je er zelf in rijd, vind je het gek dat je het dan ontkent ja.
De Cayman is dan wel weer de mannelijke versie van de Boxter… maar alsnog een Poorsche
Tja, daar gaan we weer met het eeuwige geleuter.
Lang geleden hebben een paar auto-traditionalisten (die moord en brand schreeuwen bij nagenoeg alles, van die verkankerde mensen dus) ooit eens een cayman afgebrand. Dus wat zie je nu? Allemaal pubertjes die over elkaar heen vallen om zo snel en frappant mogelijk te zeggen hoe lelijk de cayman wel niet is… Triest * gaap *
Sta eens open voor een ander soort wagen af en toe, die maagzweren zullen vanzelf verdwijnen. En dan geldt nog maar eens dat niemand VERPLICHT is om een porsche, laat staan een cayman te kopen. Dus wat hebben we aan dit gewhine van mensen die nog geen clio kunnen veroorloven. Juist, helemaal NIETS dus.
Persoonlijk vind ik een boxter ook niet mooi, maar dat heb ik met elke cabrio in dat type. Ze hebben allemaal een gebold en lang achterwerk om de overkapping zo klein mogelijk te houden en de mechaniek te kunnen wegbergen. Ook de 350z cabrio, al die cc’s van franse merken (peugeot, renault), de focus cc en dus ook de boxter zijn minder geslaagd. Ze zien er disproportioneel uit. De SLK is dan bvb weer beter. Kort en krachtig kontje ipv die helipads bij de anderen.
Van de Cayman mogen ze mij zometeen de sleutels overhandigen. Het is idd een iets andere porsche stijl (maar dan heb je weer de 911 bashers met het eeuwige cliché van ’40 jaar geen ander design’, komen ze met de cayman, is het wéér niet goed? Djees) Vergeet ook niet dat de cayman een middenmotor is. Veel car enthousiast zijn (gevoelsmatig) niet gecharmeerd van het principe van een motor over de achteras. Hoewel dat gevoel misschien wel onterecht is, want door die rare positie heeft porsche lang moeten werken om de auto perfect in balans te krijgen. De 911 komt er als sportwagen dan ook altijd erg goed uit.
Maar goed, middenmotor dus. Stel, ik zeg, ik wens een middenmotor sportwagen te kopen voor 60.000 euro (België) dan heb je ineens niet zoveel mogelijkheden meer hé? Middenmotor omdat je hart misschien sneller klopt van het concept van een gebalanceerde sportwagen met een middenmotor. Is auto-interesse niet gespekt met irrationele voorkeuren?
Voor 60.000 euro rijdt je rond in een wagen met een goede afwerking, goede badge, middenmotor, een mooie porsche zeg maar. Ik kan me wel slechtere opties bedenken. Daarnaast is een cayman S nagenoeg even snel als een standaard carrera (vroeger toch, met de update van de carrera’s zal dat wel anders liggen). Mits een beetje tuning aan een cayman S heb je een heel potente wagen.
De middenmotor zorgt trouwens ook voor het ietwat rare design wat door velen als ‘lelijk’ wordt omschreven. Is het nooit tot je doorgedrongen dat een middenmotor nu éénmaal een ander ontwerp moet hebben om plaats te bieden aan die motor? Ze doen dat bij porsche ook niet voor hun plezier. En binnen die ontwerp-randvoorwaarden hebben ze een prima job gedaan. Of vind je de R8 misschien wél prachtig. Ook die ziet er ietwat ‘raar’ en verlengd uit met die kieuwen aan de zijkant.
Natuurlijk zal je hier weer veel top gear nerds hebben die de cayman alleen maar zullen afkraken omdat hun ‘groot idool’ clarkson dat ook doet, maar goed, die mensen hebben geen eigen mening en zijn net zo uitgesproken en creatief als een mossel. Dus who cares. Iedereen weet dat clarkson een irrationele hekel heeft aan porsche (net zoals iemand een irrationele hekel kan hebben aan een ander merk, auto=irrationele passie? Of toch niet?)
Dus laat elkaar in z’n waarde, niemand kan het ook maar iets schelen wat je nu vindt van een wagen. Dus ipv de first post na te praten kan je ook op niveau over wagens discussiëren, maar dat is voor autoblog.nl bezoekers iets te hoog gegrepen.
En daarnaast moet je een wagen ook vaak mooi gepresenteerd zien. Een beetje marketing errond, plaatsing van de wagen… Een ontwerp van de wagen hangt samen met het overkoepelende idee van waar je de wagen wil zien, wat de omgeving is, waar een dergelijk concept zich thuis voelt. Het moet een gevoel op je overbrengen, alsof je telkens wanneer je in een cayman stapt, denkt dat je je in die setting bevindt. En ga maar eens de officiële cayman foto’s op de porsche site raadplegen. Een nachtelijke city-cruiser in typische amerikaanse steden. Rust op straat, detroit, chicago, maak de associaties maar. Think out of the box. In die setting ‘zie’ ik de wagen tot z’n recht komen, dan spreekt het mijn fantasie aan. Net zoals sommige wagens een gevoel van lege bergweggetjes oproepen, associeer je de cayman met iets helemaal anders.
Het totaalpakket is geslaagd wat mij betreft, en ik vind de cayman dan ook prima. Of wil je beweren dat die panamera een geslaagdere uitvinding is van porsche?
Ze mogen wel iets doen aan de prijs. Een cayman S kost hier in BE een goede 60-65.000 euro. Terwijl een GTR standaard (dus eigenlijk full option ;) ) 76.000 euro kost. Vaste prijs, dus geen optielijsen en die zever. Betalen en ophalen. Nu zie je ook wel het probleem. Voor 10.000 euro meer heb je iets wat finaal rondjes draait rond die cayman. Zeker, harder (4WD), 500 pk (iets meer zelfs), biturbo, alle gizmo’s die je je maar kan wensen. En qua taks en inschrijving maakt het al helemaal niet meer uit. Ik zou het wel weten. Alles wat boven de GTR komt qua prijs valt gewoon af. Ik zie er het nut niet van in. Zeker niet omdat de GTR alles van 80.000-150.000 finaal naar huis rijdt. Dus een Cayman of GTR zouden zeker interessante opties zijn als ik er het geld voor had.
So STOP WHINING, BITCHES ;)
MMMMMMM, ik rij zakelijk een audi s4 avant van 3 jaar oud. niks mis mee heerlijke audi. stoere mannelijke auto toch.
in de zomer maanden rij ik regelmatig in mijn boxster S type 987. heerlijke auto 3,4 liter motor. een dijk van een auto. maar om nu te zeggen dat is een vrouwen auto??????????.
dus als ik het goed begrijp dan ben ik mannelijk als ik in mijn audi naar mijn werk ga.????
en ben ik vrouwelijk als ik in mijn vrije tijd geniet van een ontspannen stukje rijden.
Ik vind het een mooie auto die ik overweeg aan te schaffen. En nee, een 911 kan ik me niet veroorloven. Lijkt me duidelijk.