• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Retro Jensen Interceptor met Viper V10 power

Auteur: carbert, gepost 16 november 2010 om 16:51 – 33 Reacties

Jensen Interceptor V10


Al enkele jaren gaat het nieuws dat de Jensen Interceptor terug komt. Brook Anderson kon hier niet op wachten en besloot dat hij veel beter zelf nieuw leven in de oude Jensen kan blazen. Origineel was deze interceptor, die van 1966 tot 1976 gebouwd werd, voorzien van een Chrysler V8. Net als Jensen International Automotive bouwt deze Brit aan een verbeterde en compleet gerestaureerde Jensen. Hij wil echter een über versie en besloot er een ruim 600pk sterke V10 uit een Dodge Viper in te lepelen! Samen met het compleet nieuwe onderstel en andere remmen moet deze Jensen weer mee gaan tellen in het Londense straatbeeld.

Jensen schets door Keith Anderson
De uitgebouwde wielkasten zijn gebaseerd op een moderne Jensen schets van een andere liefhebber. Zoals op onderstaande foto’s te zien is duurt het nog enige tijd voordat de auto gereed is, maar een prachtige retro wordt het wel! Via Valley Gas Speed Shop
Jensen Interceptor V10
Jensen Interceptor V10
Jensen Interceptor V10
Jensen Interceptor V10
Jensen Interceptor V10
Jensen Interceptor V10
Jensen Interceptor V10

Ook interessant!

  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II
  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats
  • Ultima Can-Am V10
  • Autoblog Spot van de Week: Jensen GT
    Autoblog Spot van de Week: Jensen GT

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

interceptor, jensen, Klassiekers, Retro, V10, Viper

Vorig bericht: « Toch een kilometerheffing in Belgie
Volgend bericht: Overfinch staat onder curatele en te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Den zegt

    16 november 2010 om 16:58

    heel gaaf. maar liever met v8, zoals de ‘oude’ interceptors. de interceptor III staat op mijn verlanglijst :)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 november 2010 om 17:12

      @Den:

      doet normaal man .. zo,n ding wens je je gootste vijand niet toe ..

      maar ze zijn wel gewoon te koop hoor ..
      dus dat verlanglijstje kan je wegflikkeren ..

      Login om te reageren
      • Den zegt

        16 november 2010 om 17:31

        @lincoln: wat is het probleem met een interceptor III? Je moet wat te wensen overhouden. Maar ik wil best je ergste vijand zijn, zodat jij een mooi exemplaar voor me op de kop kan tikken :D

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          16 november 2010 om 17:41

          @Den:

          ga maar naar @de sjonnies voor meer info ..

          van mij mag je em niet kopen ..
          zelfs niet voor de schrootprijs ..

          want ik kan een hoop .. maar oplichten gaat me niet lukken ..

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            17 november 2010 om 01:20

            @lincoln: Dan maar een Rover sd1

            Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    16 november 2010 om 17:07

    Hoor ik daar “Bristol-killer”? :P

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    16 november 2010 om 17:07

    tja .. Britten he ..

    als ze geen aggenebish schuurtje hadden gehad ..
    hadden ze dit project gewoon op straat gedaan ..

    ik probeer ze nog steeds te begrijpen ..
    gaat waarschijnlijk nooit lukken ..

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      16 november 2010 om 21:01

      @lincoln: Lang leve Europa’s meest geweldige autocultuur!

      Login om te reageren
  4. MrH zegt

    16 november 2010 om 17:10

    Prachtig design, helemaal goed!

    Login om te reageren
  5. L=Fred zegt

    16 november 2010 om 17:20

    Jeeh, dit gaat een leuke bak worden!!

    Login om te reageren
  6. Barryyy zegt

    16 november 2010 om 17:25

    Hele mooie wagen, maar hij is toch ook een stuk zwaarder qua vergelijking met de body van de viper. specs zullen dan wel lager liggen neem ik aan? Of wordt ie juist lichter door het nieuwe onderstel?

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    16 november 2010 om 17:27

    als je het doet, doe het goed dus lepel je dr een viper blok in :D

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    16 november 2010 om 17:48

    Ik ben toch erg benieuwd naar het formaat van een Interceptor. Zo’n Viper blok is groot.

    Login om te reageren
  9. T16 zegt

    16 november 2010 om 18:03

    Vindt de V10 uit de Viper een onlogische keus als je deze catalogus bekijkt. http://www.mopar.com/pdf/2011_mopar_performance_catalog.pdf
    Een 426 Hemi crate engine, met 540 pk. Lijkt me power zat. Nota bene; wie herkent die achterlichten, ik zie ze vaker op retro kitcars en coachbuilds.

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    16 november 2010 om 18:11

    Nice een moderne variant die nu eens niet verneukt is.
    Begint zeldzaam te worden.

    Login om te reageren
  11. KippieKnaus zegt

    16 november 2010 om 18:15

    In tegenstelling tot de reaguurders hierboven vind ik dit een behoorlijk lelijk ding.. Zijn er nog medestanders?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 november 2010 om 18:47

      @KippieKnaus:
      hands up ..
      een shooting-break wannabee ipv een shooting-break couldbee ..

      Login om te reageren
  12. gtr530 zegt

    16 november 2010 om 18:53

    Het model zelf is wel erg mooi, jammer alleen van de velgen vindt die van de schets vele malen mooier!

    Login om te reageren
  13. Motorsport Media zegt

    16 november 2010 om 18:56

    Stoer!

    Die oude Interceptors zijn ook super tof! Super mooi en comfortabel Interieur maar toch snel!

    Login om te reageren
  14. mario zegt

    16 november 2010 om 19:01

    Heel gaaf!

    Login om te reageren
  15. Pieter-Lodewijk zegt

    16 november 2010 om 19:13

    Chapeau!

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    16 november 2010 om 19:55

    Pff, twee cilinders extra maar. 6 cilinders meer, dát is pas het echte werk! ;)

    Vreemd eigenlijk, soms vind ik het ‘updaten’ van klassiekers helemaal geweldig, in andere gevallen vind ik het verschrikkelijk. In dit geval is het gelukkig het eerste, misschien omdat ik niet zo veel heb met het model.

    Login om te reageren
  17. audicoupe84 zegt

    16 november 2010 om 20:47

    Al was t de snelste auto ter wereld…. wat een gedrocht

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      16 november 2010 om 21:03

      Ik weet nog niet of ik ’t mooi vind. Persoonlijk hou ik meer van sleepers. Als ’t er origineel uit ziet, maar ontaard snel is. Dat is veel onverwachter, dus leuker.
      Maar het is wel een knap stuk werk (alles uitgevoerd in plaatstaal!?), en daarom vind ik dit project erg interessant.

      Login om te reageren
  18. frarissimo zegt

    16 november 2010 om 21:10

    Niks kreukelzone, je ligt meteen tussen 8 stalen balken :-)

    Login om te reageren
  19. Jokkebrok zegt

    16 november 2010 om 22:07

    300 C lampen!

    Login om te reageren
  20. Mean_Green zegt

    16 november 2010 om 22:43

    Doe maar gewoon een originele.

    Login om te reageren
  21. toyotaprius zegt

    17 november 2010 om 01:23

    Hee die velgen zag ik onder een Range Rover Vogue uit 2002ergens uit Nijmegen zitten….

    Login om te reageren
  22. enricoo zegt

    17 november 2010 om 10:33

    Lijkt de werkplaats van leepu wel!!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 november 2010 om 13:43

      @enricoo:

      Is toch nog redelijk stijlvol gebleven dit, of niet?

      Login om te reageren
  23. qasim zegt

    17 november 2010 om 10:56

    Lelijk ding!

    Login om te reageren
  24. Robert zegt

    17 november 2010 om 13:57

    Mooi idee, ben erg benieuwd naar het eindresultaat…

    Login om te reageren
  25. AC zegt

    17 november 2010 om 15:21

    Mijn interceptor rijd prima met ze 7.2 liter, moet er niet aan denken om er een V10 in te hebben.
    Ben nu al vaste klant bij Shell haha

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North