Revozport Huracan: 700 pk, 100 kg lichter, en actieve aero

Auteur: , 30 Reacties

Raging bull...

Fantastische claims van tuners horen we maar al te vaak, en ook in dit geval wordt aardig hoog van de toren geblazen. De Lamborghini Huracan LP 610-4 maakt in de basis nog gebruik van dezelfde 5.2 V10, die achtereenvolgens 500, 520 (Gallardo), en toen 560 pk (LP560-4) leverde, en nu goed is voor 610 paarden. Dit komt neer op 117 pk/liter, hele nette waarden voor een ongeblazen grote V10.

Door enkel een ander chippie (ECU) toe te voegen, het inlaatsysteem te optimeren, en een dure Inconel-uitlaat (weegt 7 kg en is naar eigen zeggen 6 keer efficienter dan een titanium uitlaat) te monteren krijgt Revozport het vermogen op 700 pk. Evenveel als de (6.5 V12) Aventador – die Revozport ook al eens deed, inclusief wanstaltige velgen, met nu een specifiek vermogen van 135 pk per liter.

Crash-dieet: -100 kg

De Razmig, zoals Revozport zijn creatie noemt, heeft veel koolstofvezel componenten, waarmee de droog 1422 kg wegende Huracan maar liefst 100kg afvalt. Toch mooi 7% gewicht bespaard. Als klap op de vuurpijl is de sportwagen behangen met actieve aero: de koolstofvezel diffuser heeft flappen die met een druk op de knop omlaag gaan, speciaal voor de downforce en Cd-waarde.

Wij wachten nog even met juichen en schouderklopjes uitdelen totdat iemand een exemplaar op de weegbrug en rollenbank zet, en de gemaakte claims staaft (of misschien als bullshit ontmaskert, maar leuk ziet het ding er in ieder geval uit.



30 reacties

Aventador gebied kwa vermogen
@rob5nismo: Klopt. Dat staat ook in de tekst ;)
@berlinetta: oja beetje naast gekeken
@rob5nismo: dit is sneller dan de aventador
Eerst zien dan geloven
Een paar keer flink revven en ze branden heel fijn.
Eindelijk weer is een tuner die een auto verbeterd ipv verpauperd! Hulde!
@clarkson: Eens, precies dat beetje extravagantie dat de Gallardo kan gebruiken.

Naast deze vind ik de Huracan die Mansory laatst presenteerde (zie link onder het artikel l) ook een voorbeeld van geslaagde tuning.
Ben benieuwd wat dat knopje voor de waarde van mijn collectie cd’s doet!

@autoblog of moet dat Cw-waarde zijn?

Vooralsnog is mijn cd collectie meer waard dan dit haantjesgedrag, met of zonder de knop ingedrukt te hebben. Klinkt allemaal tof maar eerst zien, dan geloven.
@desalen: Cw en Cd zijn termen die onderling inwisselbaar zijn, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Weerstandsco%C3%ABffici%C3%ABnt
@sir_smokalot: excuus!
@sir_smokalot: in het Nederlands is het gewoon Cw waarde. Engelse benaming is Cd. De W van wrijving en de D van drag. Dus je had hier wel degelijk Cw kunnen verwachten.
Als het met een knopje gaat is het toch geen actieve aero?
De Huracan en de 488 GTB zijn allebei porno, zou god niet weten welke ik zou willen kopen mocht ik het geld hebben.
@michaelcorleone: gelukkig heeft het leven je een oplossing aangedragen hè?
@davelepeef: Gelukkig wel inderdaad, door het leven hoef ik niet te kiezen kan ik door blijven dromen ;)
@michaelcorleone: de Huracan klinkt beter… (Just saying). Gallardo of 458 is al een véél moeilijkere keus vind ik!
@jobberns: Daaruit zou ik blindelings kiezen voor de Gallardo Superleggera.
@michaelcorleone: haha leuk! Ik zou dan denk ik toch de 458 Speciale pakken, want special edition en waarschijnlijk de laatste ongeblazen V8!
@jobberns: De 458 heb ik altijd net niet gevonden, had beter gekund (qua design) vond ik altijd met kleine aanpassingen. Dat heeft Ferrari gedaan bij de 488 GTB, daarop heb ik niks aan te merken. Aan de andere kant was de 458 weer ‘speciaal’ als het aankomt op geluid en het blok.
De 488 vind ik de mooiste moderne Ferrari van de laatste jaren.
Een tuner die zicht waagt aan active aero, dat heb ik nog niet eerder gezien. Een first ? Nou nog zien of het werkt.
Mooi verhaal, zou leuk zjjn als t klopt.
Nice die rode accentjes bij de bodykit, doet me denken aan de Veneno
@gieltj: of een Golf 1 GTI…
Gruwelijk
Gruwelijk vet
Dit soort tuning kan ik alleen maar toejuichen!!!

Allemaal technische verbeteringen en minimale uiterlijke veranderingen. De gewone Huracan schijnt nogal saai te rijden volgens sommige journalisten (alhoewel ik vrolijk strontjes in mijn onderbroek zal droppen als ik er mee zou trappen), maar dit zou dat ‘nadeel’ moeten verhelpen.

De 500 pk uit de Gallardo kwam volgens mij uit een 5 liter v10. Later kreeg de Gallardo een 5.2 liter blok.
Zo! Dat is niet niks!
Mmm inconel kijk is aan.. Ik werk daar mee.. Maar echt lichter is het materiaal niet, maar het kan wel heel goed tegen hitte!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).