• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Revozport Huracan: 700 pk, 100 kg lichter, en actieve aero

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 oktober 2015 om 18:01 – 30 Reacties

Afbeelding Revozport Huracan: 700 pk, 100 kg lichter, en actieve aeroAfbeelding Revozport Huracan: 700 pk, 100 kg lichter, en actieve aeroAfbeelding Revozport Huracan: 700 pk, 100 kg lichter, en actieve aeroAfbeelding Revozport Huracan: 700 pk, 100 kg lichter, en actieve aero

Revozport Huracan Spyder
Raging bull…

Fantastische claims van tuners horen we maar al te vaak, en ook in dit geval wordt aardig hoog van de toren geblazen. De Lamborghini Huracan LP 610-4 maakt in de basis nog gebruik van dezelfde 5.2 V10, die achtereenvolgens 500, 520 (Gallardo), en toen 560 pk (LP560-4) leverde, en nu goed is voor 610 paarden. Dit komt neer op 117 pk/liter, hele nette waarden voor een ongeblazen grote V10.

Door enkel een ander chippie (ECU) toe te voegen, het inlaatsysteem te optimeren, en een dure Inconel-uitlaat (weegt 7 kg en is naar eigen zeggen 6 keer efficienter dan een titanium uitlaat) te monteren krijgt Revozport het vermogen op 700 pk. Evenveel als de (6.5 V12) Aventador – die Revozport ook al eens deed, inclusief wanstaltige velgen, met nu een specifiek vermogen van 135 pk per liter.

Crash-dieet: -100 kg

De Razmig, zoals Revozport zijn creatie noemt, heeft veel koolstofvezel componenten, waarmee de droog 1422 kg wegende Huracan maar liefst 100kg afvalt. Toch mooi 7% gewicht bespaard. Als klap op de vuurpijl is de sportwagen behangen met actieve aero: de koolstofvezel diffuser heeft flappen die met een druk op de knop omlaag gaan, speciaal voor de downforce en Cd-waarde.

Wij wachten nog even met juichen en schouderklopjes uitdelen totdat iemand een exemplaar op de weegbrug en rollenbank zet, en de gemaakte claims staaft (of misschien als bullshit ontmaskert, maar leuk ziet het ding er in ieder geval uit.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, Lamborghini, revozport, spyder, tuning

Vorig bericht: « Heiligschennis? Toyota Corolla AE86 met V8 swap
Volgend bericht: Bizar: VW wilde subsidie voor ‘superschone’ diesels »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    7 oktober 2015 om 18:15

    Aventador gebied kwa vermogen

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 oktober 2015 om 18:20

      @rob5nismo: Klopt. Dat staat ook in de tekst ;)

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        7 oktober 2015 om 18:28

        @berlinetta: oja beetje naast gekeken

        Login om te reageren
    • fastnloud zegt

      7 oktober 2015 om 18:28

      @rob5nismo: dit is sneller dan de aventador

      Login om te reageren
  2. max038 zegt

    7 oktober 2015 om 18:19

    Eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  3. moondustfocus zegt

    7 oktober 2015 om 18:20

    Een paar keer flink revven en ze branden heel fijn.

    Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    7 oktober 2015 om 18:25

    Eindelijk weer is een tuner die een auto verbeterd ipv verpauperd! Hulde!

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      7 oktober 2015 om 19:00

      @clarkson: Eens, precies dat beetje extravagantie dat de Gallardo kan gebruiken.

      Naast deze vind ik de Huracan die Mansory laatst presenteerde (zie link onder het artikel l) ook een voorbeeld van geslaagde tuning.

      Login om te reageren
  5. desalen zegt

    7 oktober 2015 om 18:29

    Ben benieuwd wat dat knopje voor de waarde van mijn collectie cd’s doet!

    @autoblog of moet dat Cw-waarde zijn?

    Vooralsnog is mijn cd collectie meer waard dan dit haantjesgedrag, met of zonder de knop ingedrukt te hebben. Klinkt allemaal tof maar eerst zien, dan geloven.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      7 oktober 2015 om 18:33

      @desalen: Cw en Cd zijn termen die onderling inwisselbaar zijn, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Weerstandsco%C3%ABffici%C3%ABnt

      Login om te reageren
      • desalen zegt

        7 oktober 2015 om 18:59

        @sir_smokalot: excuus!

        Login om te reageren
      • kapitein187 zegt

        7 oktober 2015 om 23:50

        @sir_smokalot: in het Nederlands is het gewoon Cw waarde. Engelse benaming is Cd. De W van wrijving en de D van drag. Dus je had hier wel degelijk Cw kunnen verwachten.

        Login om te reageren
  6. etijn zegt

    7 oktober 2015 om 18:44

    Als het met een knopje gaat is het toch geen actieve aero?

    Login om te reageren
  7. michaelcorleone zegt

    7 oktober 2015 om 18:45

    De Huracan en de 488 GTB zijn allebei porno, zou god niet weten welke ik zou willen kopen mocht ik het geld hebben.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      7 oktober 2015 om 19:32

      @michaelcorleone: gelukkig heeft het leven je een oplossing aangedragen hè?

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        7 oktober 2015 om 19:53

        @davelepeef: Gelukkig wel inderdaad, door het leven hoef ik niet te kiezen kan ik door blijven dromen ;)

        Login om te reageren
    • jobberns zegt

      7 oktober 2015 om 21:42

      @michaelcorleone: de Huracan klinkt beter… (Just saying). Gallardo of 458 is al een véél moeilijkere keus vind ik!

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        7 oktober 2015 om 21:52

        @jobberns: Daaruit zou ik blindelings kiezen voor de Gallardo Superleggera.

        Login om te reageren
        • jobberns zegt

          8 oktober 2015 om 15:02

          @michaelcorleone: haha leuk! Ik zou dan denk ik toch de 458 Speciale pakken, want special edition en waarschijnlijk de laatste ongeblazen V8!

          Login om te reageren
          • michaelcorleone zegt

            8 oktober 2015 om 17:09

            @jobberns: De 458 heb ik altijd net niet gevonden, had beter gekund (qua design) vond ik altijd met kleine aanpassingen. Dat heeft Ferrari gedaan bij de 488 GTB, daarop heb ik niks aan te merken. Aan de andere kant was de 458 weer ‘speciaal’ als het aankomt op geluid en het blok.
            De 488 vind ik de mooiste moderne Ferrari van de laatste jaren.

            Login om te reageren
  8. Corrado16v zegt

    7 oktober 2015 om 18:54

    Een tuner die zicht waagt aan active aero, dat heb ik nog niet eerder gezien. Een first ? Nou nog zien of het werkt.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    7 oktober 2015 om 19:07

    Mooi verhaal, zou leuk zjjn als t klopt.

    Login om te reageren
  10. gieltj zegt

    7 oktober 2015 om 19:20

    Nice die rode accentjes bij de bodykit, doet me denken aan de Veneno

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      7 oktober 2015 om 19:33

      @gieltj: of een Golf 1 GTI…

      Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    7 oktober 2015 om 20:35

    Gruwelijk

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    7 oktober 2015 om 20:35

    Gruwelijk vet

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    7 oktober 2015 om 21:00

    Dit soort tuning kan ik alleen maar toejuichen!!!

    Allemaal technische verbeteringen en minimale uiterlijke veranderingen. De gewone Huracan schijnt nogal saai te rijden volgens sommige journalisten (alhoewel ik vrolijk strontjes in mijn onderbroek zal droppen als ik er mee zou trappen), maar dit zou dat ‘nadeel’ moeten verhelpen.

    Login om te reageren
  14. gt3000 zegt

    7 oktober 2015 om 21:02

    De 500 pk uit de Gallardo kwam volgens mij uit een 5 liter v10. Later kreeg de Gallardo een 5.2 liter blok.

    Login om te reageren
  15. philipf zegt

    7 oktober 2015 om 22:40

    Zo! Dat is niet niks!

    Login om te reageren
  16. vtechlover zegt

    8 oktober 2015 om 09:12

    Mmm inconel kijk is aan.. Ik werk daar mee.. Maar echt lichter is het materiaal niet, maar het kan wel heel goed tegen hitte!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North