
Het meest nutteloze wat je kan doen is testrijden in een conceptcar maar omdat het om een spectaculair -en Nederlands- ontwerp gaat willen we het toch even met jullie delen.
De DeZir is in principe alleen een ontwerpstudie, maar uiteraard zijn er ook geruchten dat het ding in een kleine oplage gebouwd gaat worden. De wens is de vader van de gedachte. Hoe dan ook: mocht dit ding in productie gaan dan toont onderstaand filmpje overduidelijk aan dat er nog een aantal flinke stappen gezet moeten worden voordat de DeZir productierijp is. De commentator rammelt bijna uit zijn stoel. En dat is indrukwekkend te noemen voor iemand van zijn postuur.
De DeZir is voorzien van een elektrische aandrijflijn. Deze techniek zullen we in doorontwikkelde vorm gaan aantreffen in de ZOE, een elektrische compacte hatchback die in 2012 op de markt moet gaan komen.





Hij is misschien niet fantastisch.. en rammelig:P maar ik hoop dat die kleine oplage een wat grotere oplage wordt, echt mooie wagen:D
Klinkt niet comfortabel die auto!
De presentator lijjkt sprekend op mij,toen ik 15 was!
De GTbyCitroën zou ook in een beperkte oplage gebouwd gaan worden, daar kwam het er ook niet van. Totdat hij voor mijn neus staat geloof ik niets meer van dit soort geruchten. Meneer Mattieu heeft gelijk, ze moeten zich eerst maar gaan richten op de omschakeling van de consument naar normale elektrische auto’s, aan die performance-elektro-auto’s heb je niet veel.
@Citrofiel: Niet veel aan hebben, tis maar hoe je het bekijkt. Het kan een zekere scepsis wegnemen bij het grote publiek. In die zin is het dan gewoon (en dat zijn die kleine oplages eigenlijk altijd) een marketingtool. En daarna kan men dan misschien gemakkelijker “de omschakeling van de consument naar normale elektrische auto’s” maken.
@Esprit_de_Flandre: Misschien ben ik gewoon een beetje elektrische-sportwagen-moe. Veel fabrikanten denken blijkbaar net als jij, eerst hoog in de markt inzetten en aandacht vangen en dan pas het gewone publiek bedienen. Die Renault in een kleine serie zal imo het verschil niet maken.
@Citrofiel:
Een elektrische auto bouwen voor de normale consument heeft op dit moment nog vrij weinig nut. Neem bijvoorbeeld alleen al de afschrijving op zo’n elektrische auto. Je auto’s is in 5 jaar tijd al zoveel achterhaald, dat je blij mag zijn als je nog een paar euro terug krijgt. Het zelfde principe als met consumenten elektronica, pc’s etc.
De elektrische auto blijft de komende 10 jaar nog wel een speeltje voor de rijke.
@wiekser: Ik denk ook niet dat de elektrische auto zo snel geaccepteerd zal worden. Daar gaan nog wel wat decennia overheen. Inderdaad zal het eerst verder ontwikkeld moeten worden, tot er geen echt grote vooruitgang meer geboekt kan worden. Dan pas begint het echte proces van acceptatie.
En of dat dan moet met of zonder sportwagen voor de marketing, dat laat ik maar in het midden. Laat de experts maar spreken. Go Esprit! ;)
@Citrofiel: Ik bedoel niet echt “hoog in de markt inzetten”. Eerder echt marketing. Reclame. Zoals met een concept.
mooi, maar mocht toch wel wat sneller zoals je verwacht als je het uiterlijk ziet…
ik vind die kont helemaal NIKS ! =-=”
uhhm R8 uhhm
@prodotti: Is daar iets mis mee dan?
BMW concept car ???
nee , liever niet in een beperkt oplage
ik vind het niet gek dat hij zo rammelt.. als je dat gewicht weg zeten tegenover het formaat en aandrijving moet alles wel heel licht * lees goedkoop* zijn
@rnd: dit model was idd goedkoop, nl 3milj euro.
ik wil dat ze hem zo snel mogelijk maken!
jammer dat ze die zijvlakken en die roosters aan de achter op de een of andere manier willen lijken op een R8, was niet nodig geweest.
Lepel er alstublieft een ouderwetse v6 of v8 in! Dat zou echt een hit worden.. :D
Echt een prachtig model, gewoon bouwen dat ding!
Wat een gedrocht!
Het is een mislukte R8
Ik hoop datie er komt.. Zou gewoon leuk zijn.. :-)
Ik zou de DeZir best willen kopen…