• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijden in de Renault DeZir

Auteur: CasperH, gepost 15 november 2010 om 12:05 – 24 Reacties

Renault DeZir concept


Het meest nutteloze wat je kan doen is testrijden in een conceptcar maar omdat het om een spectaculair -en Nederlands- ontwerp gaat willen we het toch even met jullie delen.

De DeZir is in principe alleen een ontwerpstudie, maar uiteraard zijn er ook geruchten dat het ding in een kleine oplage gebouwd gaat worden. De wens is de vader van de gedachte. Hoe dan ook: mocht dit ding in productie gaan dan toont onderstaand filmpje overduidelijk aan dat er nog een aantal flinke stappen gezet moeten worden voordat de DeZir productierijp is. De commentator rammelt bijna uit zijn stoel. En dat is indrukwekkend te noemen voor iemand van zijn postuur.

De DeZir is voorzien van een elektrische aandrijflijn. Deze techniek zullen we in doorontwikkelde vorm gaan aantreffen in de ZOE, een elektrische compacte hatchback die in 2012 op de markt moet gaan komen.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, DeZir, Renault, Video

Vorig bericht: « Gast doet stoer met Ferrari in Arnhem [updated]
Volgend bericht: Officieel: Lamborghini’s nieuwe motor en bak »

Lees Interacties

Reacties

  1. goudvis zegt

    15 november 2010 om 12:08

    Hij is misschien niet fantastisch.. en rammelig:P maar ik hoop dat die kleine oplage een wat grotere oplage wordt, echt mooie wagen:D

    Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    15 november 2010 om 12:14

    Klinkt niet comfortabel die auto!

    Login om te reageren
  3. delimburger zegt

    15 november 2010 om 12:25

    De presentator lijjkt sprekend op mij,toen ik 15 was!

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    15 november 2010 om 12:33

    De GTbyCitroën zou ook in een beperkte oplage gebouwd gaan worden, daar kwam het er ook niet van. Totdat hij voor mijn neus staat geloof ik niets meer van dit soort geruchten. Meneer Mattieu heeft gelijk, ze moeten zich eerst maar gaan richten op de omschakeling van de consument naar normale elektrische auto’s, aan die performance-elektro-auto’s heb je niet veel.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 november 2010 om 12:56

      @Citrofiel: Niet veel aan hebben, tis maar hoe je het bekijkt. Het kan een zekere scepsis wegnemen bij het grote publiek. In die zin is het dan gewoon (en dat zijn die kleine oplages eigenlijk altijd) een marketingtool. En daarna kan men dan misschien gemakkelijker “de omschakeling van de consument naar normale elektrische auto’s” maken.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        15 november 2010 om 13:12

        @Esprit_de_Flandre: Misschien ben ik gewoon een beetje elektrische-sportwagen-moe. Veel fabrikanten denken blijkbaar net als jij, eerst hoog in de markt inzetten en aandacht vangen en dan pas het gewone publiek bedienen. Die Renault in een kleine serie zal imo het verschil niet maken.

        Login om te reageren
        • wiekser zegt

          15 november 2010 om 13:47

          @Citrofiel:

          Een elektrische auto bouwen voor de normale consument heeft op dit moment nog vrij weinig nut. Neem bijvoorbeeld alleen al de afschrijving op zo’n elektrische auto. Je auto’s is in 5 jaar tijd al zoveel achterhaald, dat je blij mag zijn als je nog een paar euro terug krijgt. Het zelfde principe als met consumenten elektronica, pc’s etc.

          De elektrische auto blijft de komende 10 jaar nog wel een speeltje voor de rijke.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            16 november 2010 om 01:07

            @wiekser: Ik denk ook niet dat de elektrische auto zo snel geaccepteerd zal worden. Daar gaan nog wel wat decennia overheen. Inderdaad zal het eerst verder ontwikkeld moeten worden, tot er geen echt grote vooruitgang meer geboekt kan worden. Dan pas begint het echte proces van acceptatie.

            En of dat dan moet met of zonder sportwagen voor de marketing, dat laat ik maar in het midden. Laat de experts maar spreken. Go Esprit! ;)

            Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          15 november 2010 om 20:53

          @Citrofiel: Ik bedoel niet echt “hoog in de markt inzetten”. Eerder echt marketing. Reclame. Zoals met een concept.

          Login om te reageren
  5. koekepan zegt

    15 november 2010 om 15:06

    mooi, maar mocht toch wel wat sneller zoals je verwacht als je het uiterlijk ziet…

    Login om te reageren
  6. Osca zegt

    15 november 2010 om 15:11

    ik vind die kont helemaal NIKS ! =-=”

    Login om te reageren
  7. prodotti zegt

    15 november 2010 om 16:06

    uhhm R8 uhhm

    Login om te reageren
    • misteralmostknowitall zegt

      3 december 2010 om 10:58

      @prodotti: Is daar iets mis mee dan?

      Login om te reageren
  8. Arash zegt

    15 november 2010 om 16:45

    BMW concept car ???

    Login om te reageren
  9. KaCh1ng zegt

    15 november 2010 om 18:01

    nee , liever niet in een beperkt oplage

    Login om te reageren
  10. rnd zegt

    15 november 2010 om 18:42

    ik vind het niet gek dat hij zo rammelt.. als je dat gewicht weg zeten tegenover het formaat en aandrijving moet alles wel heel licht * lees goedkoop* zijn

    Login om te reageren
    • philippe zegt

      15 november 2010 om 20:09

      @rnd: dit model was idd goedkoop, nl 3milj euro.

      Login om te reageren
  11. duckje zegt

    15 november 2010 om 19:44

    ik wil dat ze hem zo snel mogelijk maken!

    Login om te reageren
  12. dw zegt

    15 november 2010 om 19:55

    jammer dat ze die zijvlakken en die roosters aan de achter op de een of andere manier willen lijken op een R8, was niet nodig geweest.

    Login om te reageren
  13. Notorious zegt

    15 november 2010 om 21:57

    Lepel er alstublieft een ouderwetse v6 of v8 in! Dat zou echt een hit worden.. :D

    Login om te reageren
  14. Geert Schoots zegt

    16 november 2010 om 00:27

    Echt een prachtig model, gewoon bouwen dat ding!

    Login om te reageren
  15. DannyHoff zegt

    16 november 2010 om 16:08

    Wat een gedrocht!
    Het is een mislukte R8

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    16 november 2010 om 19:19

    Ik hoop datie er komt.. Zou gewoon leuk zijn.. :-)

    Login om te reageren
  17. Mischa zegt

    13 december 2010 om 21:37

    Ik zou de DeZir best willen kopen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North