• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijke familie casht 3 miljard aan aandelen Ferrari

Auteur: nicolasr, gepost 3 maart 2025 om 21:00 – 11 Reacties

Maar dit is zo’n rijke familie, dat ze ondanks de verkoop van die 3 miljard aan aandelen nog altijd 30% van Ferrari bezit…

Iedereen die als puber naar de verhalen van Ome Henk heeft geluisterd kent de lijfspreuk van Floris Jan van Fleppensteyn wel. Deze bemiddelde meneer zei de godganse dag “Eén ding dat is zeker, rijk zijn valt niet mee…” En het is niet toevallig dat ik aan deze uitspraak moest denken toen mij het navolgende ter ore kwam.

Het gaat om de familie Agnelli. Iedere autoliefhebber kent in elk geval de naam van dit geslacht. het zijn de oprichters van Fiat en met dat bedrijf hebben ze de basis gelegd voor een fortuin dat zijn weerga niet kent. Volgens de Amerikaanse Quote zijn deze Italianen goed voor zo’n 60 miljard euro aan vermogen.

Dat is niet alleen met Fiat verdiend hoor. Ze bezitten veel meer. Iveco bijvoorbeeld, een groot deel van Philips en ook voetbalclub Juventus zorgt voor flink wat geld in het laatje. Maar de waarde daarvan valt in het niet bij Ferrari. Over cash cows gesproken…

Rijke familie casht 3 miljard aan aandelen Ferrari

De familie Agnelli bezat bijna 40% van alle aandelen van Ferrari. En die aandelen zijn een enorme klap meer waard geworden sinds het sportwagenmerk in Amerika de beurs opging. Denk een factor 10 en je zit goed in de buurt. En dan is het altijd handig om wat om te zetten in cash.

En precies dat heeft de familie Agnelli gedaan. ze verkochten 7% van de aandelen Ferrari en dat leverde ze een keurige 3.000.000.000 euro op. Zegge: drie miljard euro. Katsjing. Dat geld gaan ze onder meer gebruiken voor een nog niet nader genoemde overname. Ook willen ze voor een miljard aan eigen aandelen terugkopen.

Maar nu moet je niet denken dat die arme rijke familie Agnelli helemaal niks meer te zeggen heeft over Ferrari hoor. Nee joh, ben je mal? Ze bezitten middels hun investeringsvehikel nog altijd een gezonde 30% van de aandelen. En als je bedenkt dat de volledige beurswaarde op 120 miljard ligt, weet je dat die papiertjes zo’n 40 miljard waard zijn.

Oh ja, voor de leuk. Ook de zoon van Enzo Ferrari heeft zijn vermogen flink zien groeien de laatste tijd. Hij is namelijk de trotste eigenaar van 20% van alle aandelen Ferrari.

Goed. Een rijkdom die geen van ons hier ooit zal ervaren. Des te leuker om over te lezen. Waarvan akte, zoals @jaapiyo zou zeggen.

Ook interessant!

  • Gespot - kersverse Ferrari Purosangue
  • Ferrari sloopt 400.000 nepperts
    Ferrari sloopt 400.000 nepperts
  • Ferrari's gaan als warme broodjes!
  • Ferrari aangeklaagd
    Ferrari aangeklaagd vanwege knakige remmen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Fiat, geld, italie

Vorig bericht: « Mercedes komt met een hele rits aan nieuwe busjes
Volgend bericht: Nürburgring Touristenfahrten 2025: de prijzen en veranderingen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    3 maart 2025 om 21:19

    Benieuwd wat de reden van de verkoop is… Willen ze misschien Maserati overnemen? ;)

    Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      3 maart 2025 om 21:29

      Daar hebben ze geen 3 miljard voor nodig denk ik. Met een paar tientjes ben je er denk ik ook wel

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2025 om 11:01

      Maar de familie Agnelli heeft toch ook aandelen Stellantis?

      Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      4 maart 2025 om 12:27

      De reden is/was dat door de waardestijging van de Ferrari aandelen , het aandeel Ferrari in hun portefeuile te groot werd. Tja, luxe probleempje.

      Login om te reageren
  2. roverbmwdriver zegt

    3 maart 2025 om 23:16

    Lees: Heer Bommel en de Bovenbazen. Maarten Toonder legt je precies uit hoe dat werkt en dat reeds in 1963 en het is nog steeds actueel (naar mijn bescheiden mening). Dit is een zeer vermakelijk boek, dat weliswaar in mindere mate over auto’s gaat, maar buitengewoon amusant en zelfs inzichtelijk in het menselijk handelen

    Login om te reageren
  3. Fernando zegt

    4 maart 2025 om 00:04

    Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maakt men geld.

    Login om te reageren
  4. reactief zegt

    4 maart 2025 om 06:25

    Hoe kan 7% ‘maar’ 3 miljard opleveren als Ferrari 120 miljard waard is? Ergens klopt dit sommetje niet.

    Login om te reageren
    • bastikaal zegt

      4 maart 2025 om 11:11

      Ze hebben 7% van hun eigen aandelen verkocht, een beetje onhandig beschreven in het artikel. Ze bezaten ongeveer 1/3 van het totaal aantal aandelen wat neerkomt op +/- 40 miljard €€. 7% daarvan is ongeveer 3 miljard euro

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 maart 2025 om 18:14

        Thanks! Ja zeker onhandig beschreven als er ook nog staat dat ze eerst bijna 40% hadden.

        Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    4 maart 2025 om 08:14

    Wat krijgen we nouuuuuuu…… Deze kroket is helemaal aangevreten…..

    Login om te reageren
  6. hotze zegt

    5 maart 2025 om 13:42

    “Een rijkdom die geen van ons hier ooit zal ervaren”.
    Dat hangt ervan af of Elon meeleest, als je de lezers ook onder “ons” rekent. En de kans is groot dat Elon meeleest gezien het aantal (anti)Tesla-artikelen 😂

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North