• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG Roadster

Auteur: Wouter, gepost 6 oktober 2011 om 16:00 – 51 Reacties

Afbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG RoadsterAfbeelding Rijtest en audio: Monaco in de Mercedes SLS AMG Roadster

Mercedes SLS AMG Roadster
De SLS Roadster is de meest ultieme auto die Mercedes-Benz nu in de prijslijst heeft staan. Dat kun je al weten zonder er een meter in te rijden. Maar wat als je er nu wel iedere dag in wil rijden? Hoe praktisch, maar vooral ook hoe leuk blijft zo’n supercar dan?

Ondanks de schitterende voor- en nazomer is Nederland niet helemaal de natuurlijke habitat voor een open supercar.

Geen video, maar dat komt later echt nog wel. Geen zorgen. Wel de meest geile audio die we in tijden hebben opgenomen: met de SLS AMG Roadster volle polle door de tunnels. Met de kap naar beneden natuurlijk: luister naar de Mercedes-Benz SLS AMG Roadster.

Vandaar dat Mercedes-Benz ons verscheepte naar Monaco. Daar zijn ze wel gewend aan 500+ pk en 200.000+ euro supercars. Zo stond er in de parkeergarage van het hotel een Bugatti Veyron gebroederlijk naast een Rolls-Royce Ghost, kwamen we tot twee maal toe een witte Aventador tegen in het wild en heeft de lokale Bentley-dealer de doorgaande weg naast zijn pand in gebruik om daar de Arnages, Continentals en andere voorraadauto’s te parkeren. Om in Monaco nog indruk te maken moet je dus echt iets bijzonders rijden.

Mercedes SLS AMG Roadster

Spotwaardig?
Dus ik was toch benieuwd hoe de aandacht van het publiek zou zijn toen we het plein van Monaco opdraaiden om wat foto’s te schieten. Te veel zorgen gemaakt, want de matgrijze SLS Roadster werd een geliefd foto-object. Zelfs voor meisjes, die notabene hun vriendjes instructies gaven om hen te fotograferen terwijl zij zich naast de SLS posteerden. Zo’n supercar is dan toch zo gek nog niet. Toen de SLS voor Hotel de Paris stond, raakte een (oudere) dame zo onder de indruk van de foto-sessie dat zij fotograaf Louis Blom stalkte tot hij antwoord gaf wie die man achter het stuur was. “George Clooney”. Hoewel ik toch weinig van hem weg heb, bevredigde het antwoord haar wel, ongetwijfeld ook omdat ze zo onder de indruk was een “echte” beroemdheid te hebben getroffen. Mocht je ooit het gerucht horen dat Clooney een SLS Roadster heeft gekocht, dan weet je waar dat verhaal ooit gestart is.

Mercedes SLS AMG Roadster

Puur het feit dat de SLS AMG Roadster nog maar zo kort op de markt is, zorgt voor een gedeelte van de magie. Maar vrijwel iedereen was het roerend met elkaar eens dat de SLS Roadster nog mooier (of wel mooi) is dan de SLS Coupe. De coupe heeft een rare hoek in de achterruit, terwijl de roadster zowel open als dicht een veel betere lijn heeft. Zeker recht van achteren oogt de SLS Roadster lekker breed, dik en vloeiend.

Mercedes SLS AMG Roadster

Over het woonerf
De Roadster is direct parallel met de coupe ontwikkeld, het stalen dak is niet simpelweg verwijderd om vervangen te worden door een stoffen exemplaar. Het voordeel van deze ontwikkelmethode is dat het meergewicht binnen de perken is gebleven. Normaal moeten er diverse versterkingen (en in sommige gevallen trillingsdempers) worden gemonteerd om het rijgedrag en comfort van een cabrio op peil te houden. Voor de SLS Roadster was dit niet nodig, het chassis is bijzonder stijf. Zelfs over vervelende knikken en hobbels (drempels, kapot gevroren asfalt) trekken er geen trillingen door de koets. Door de parallele ontwikkeling is de carrosserie slechts 2 kg zwaarder dan die van de coupe. Na toevoeging van het dak en rolbeugels staat de weegschaal op 1.660 kg, een meergewicht van slechts 40 kg. Een echt woonerf hebben we niet gevonden in en rond Monaco, maar er was genoeg slecht asfalt te vinden en daar gedroeg de SLS Roadster zich voorbeeldig.

Mercedes SLS AMG Roadster

Mercedes SLS AMG Roadster

Tunnelrunnen
Aan de Cote d’Azur zijn wel tunnels te vinden, veel tunnels zelfs. In alle soorten en maten: kleine doorsteekjes in Monaco zelf, het beroemde stuk tunnel van het Formule1 circuit waar je op normale dagen nooit echt lekker kunt doortrappen, lange en korte overdekkingen op de autoroute, maar ook heerlijke kilometers lange stukken tunnel op rustige B-wegen. Daar kan je jezelf met een SLS Roadster op secondes lange orgastische stukken volgas met maximaal volume trakteren. Pas als je je begint af te vragen via wie je het nummer van Gerard Joling zou kunnen achterhalen, komt het besef dat de gereden snelheid niet goed is voor je coupe; en potentieel ook slecht voor het behoud van je rijbewijs.

Mercedes SLS AMG Roadster

Die rauwe snelheid wordt je aangeboden door AMG Porno-Power. In de SLS (Roadster) heeft AMG het volledige register aan trucs opengetrokken om het maximale uit de 6,2 liter grote V8 te halen. Dankzij de drysump smering kon het motorblok lekker laag in de carrosserie worden gehangen en is er ook nog het voordeel dat de olie ook bij hoge bochtsnelheden de plekken blijft bereiken waar het zo hard nodig is. Het hogere topvermogen van 571 pk (bij 6.800 tpm) bereikt de achtpitter mede door het gewijzigde inlaattraject. De rest van de cijfers is al even indrukwekkend, zo is het maximumkoppel 650 Nm. Dankzij het maar marginaal gestegen gewicht ten opzichte van de coupe is de SLS AMG Roadster net zo snel. De sprint naar de 100 duurt slechts 3,8 seconden. De topsnelheid is begrensd (!, laat dat even op je inwerken) op 317 km/u. Die begrenzer zit erop omdat AMG banden met een hogere snelheidslimiet zou moeten monteren. Onmogelijk is dat niet, maar nodig ook niet en het zou de SLS nog duurder maken.

Mercedes SLS AMG Roadster

Boodschappen doen
Hoewel de SLS Roadster comfortabel en manoeuvreerbaar genoeg is om er even een kratje bier mee te scoren, kan ik het toch afraden. De kofferbak is voor supercarbegrippen nog relatief ruim: 173 liter (de coupe heeft 176 liter), dus daar schort het niet aan. Het wordt er alleen bloedheet. De uitlaat loopt dicht tegen de kofferbakbodem en stookt alles wat in de buurt zit tot ongekende temperaturen. IJs vervoeren in het kofferruim van een SLS is vragen om problemen. Parkeer de SLS liever gewoon even voor de ijssalon om op het terras je Italiaanse verrassing te verorberen.

Mercedes SLS AMG Roadster

De bergen in
Pk’s genoeg, Nm’s genoeg, standaard een sperdifferentieel, wegligging prima in orde, het zou zomaar kunnen dat de SLS Roadster hier in zijn element is. Toch is ie dat niet. Het heeft alles met de layout van de SLS te maken. Het is een middenmotor supercar, de motor ligt immers achter de vooras, maar daardoor heeft de SLS een neus waar een liegende Pinokkio badend van het zweet wakker van zou worden. Nogal lang dus en dat heeft in korte bochten zijn nadeel. Het insturen op zich is scherp genoeg, maar het plaatsen van de SLS is in hairpins lastiger. Gevoelsmatig zwiept die lange voorkant over de verkeerde baan of maai je er het gras mee plat. Natuurlijk is dat niet zo, maar dat je als bestuurder al dat gevoel kunt hebben betekent al dat de gereden snelheden lager zullen zijn.

Beter in zijn element is de SLS op meer open wegen. Een onbegrensde autobahn is helemaal fantastisch, maar op Franse B-wegen is het ook lekker boenderen in een SLS Roadster. Met dak eraf hoef je minder achterlijke snelheden te rijden om te ervaren dat er tempo in zit. Je zit op zich relatief tochtvrij, maar de wind hoor je natuurlijk wel.

Het dak is trouwens fantastisch snel te openen en te sluiten. Officieel geeft Mercedes-Benz een open- en sluit-tijd van 11 seconden op, maar het voelt nog veel sneller. Het helpt al dat het dak niet heel fors is, maar ook dat er geen losse afdekplaat is. Het voorste deel van het dak is hard en dat vouwt precies over de kap heen als dat geopend wordt. Het dak bestaat uit drie lagen en er wordt voor de constructie gebruik gemaakt van lichtgewicht materialen zoals magnesium en aluminium. Standaard is het stof leverbaar in drie kleuren (zwart, rood of beige), echter als je het lief vraagt bij de dealer behoren andere kleuren ook tot de mogelijkheden.

Mercedes SLS AMG Roadster

Conclusie
De SLS AMG Roadster is niet de ideale boodschappenauto, dus zet je Fiat Panda nog niet op marktplaats. To zover dit stukje consumentenadvies. Verder kan de SLS Roadster eigenlijk alles, dus niets hoeft je meer tegen te houden die bestelling te plaatsen. De meerprijs van 10 mille ten opzichte van de coupé is ook wel te behappen, hoewel de vanafprijs van 266.200 euro natuurlijk wel weer stevig is. Het bleek geen belemmering voor de eerste lichting kopers: de zestig SLS Roadsters die Nederland kreeg toegewezen zijn al bijna allemaal weg. Opschieten dus, wie weet volgt er nog een nazomer. En anders rijd je lekker met de kap dicht.

Geniet nog even na van de audio van de SLS Roadster in een tunnel.

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Nieuwe SL betekent NIET het einde van de AMG GT

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Cabrio, mat, Mercedes, Rijtest, roadster, SLS, Supercars

Vorig bericht: « Steve Jobs’ erfenis voor de autowereld
Volgend bericht: ‘Enzo-opvolger krijgt V12, mogelijk hybride’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. NielsGP zegt

    6 oktober 2011 om 16:06

    Een woord: Vet!!

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      6 oktober 2011 om 18:56

      @NielsGP: mee eens! Vind allee de kap erg lelijk qua kleur!

      Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      10 december 2011 om 10:24

      @NielsGP: Cabrio’s zijn zo GAY http://www.youtube.com/watch?v=JcwNlfKoDmY&feature=related

      Login om te reageren
  2. rh95 zegt

    6 oktober 2011 om 16:08

    Heel mooi! maar doe mij toch maar de standaard versie (of allebei, ook leuk)

    Login om te reageren
  3. Poll zegt

    6 oktober 2011 om 16:14

    Heel mooi! maar doe mij toch maar een video!

    Login om te reageren
  4. Vanquish zegt

    6 oktober 2011 om 16:15

    Ik kan er niet warm van lopen, misschien als ik er naast sta en de bass kan voelen.

    Login om te reageren
    • Daniel073 zegt

      6 oktober 2011 om 23:25

      @Vanquish:
      Dan moet je in de kofferbak gaan liggen, dan wordt je wel warm ervan :D

      Login om te reageren
  5. Poll zegt

    6 oktober 2011 om 16:18

    ‘k vind trouwens de dichte versie lichtelijk lelijk en dat heb ik bij deze niet. hij is meer in ‘balans’.

    Login om te reageren
  6. Romen zegt

    6 oktober 2011 om 16:18

    Héél vet!

    Login om te reageren
    • Romen zegt

      6 oktober 2011 om 23:48

      @romenkorn: die kleuren staan m echt goed! Ben blij dat ik m mag wassen en dan even achter het stuur plaats mag nemen..

      Login om te reageren
  7. Poll zegt

    6 oktober 2011 om 16:18

    kleuren zijn ook prachtig trouwens. en nou hou ik op.

    Login om te reageren
  8. autobart zegt

    6 oktober 2011 om 16:19

    Gaaf, maar dat met dat geluid doet me niks… Ik heb liever beeld en geluid, dat klinkt echter :-)

    Login om te reageren
  9. Thomasio zegt

    6 oktober 2011 om 16:26

    Ik vind die open versie helemaal niks, het haalt de hele charme weg van de twee deurtjes die naar boven open gaan. En ik kan me niet onttrekken aan het feit dat je waarschijnlijk heel wat aan carrosserie stijfheid in moet leveren om met het dak open te rijden. En dat is weer een bezigheid wat in mijn ogen meer voor vrouwen is of voor mannen die liever een met een zwaardere auto en een verkloot kapsel rondrijden.

    Login om te reageren
  10. arno zegt

    6 oktober 2011 om 16:27

    @wouter; Je had hem die tunnel moeten opnemen wanneer je Monaco uit rijdt richting snelweg A8 Frejus/Marseille.
    Dan heb je een tunnel…

    Login om te reageren
  11. amg77 zegt

    6 oktober 2011 om 16:30

    Thats where Im talking about!! Alleen nu nog het filmpje. Dit is echt Zo mooi op foto’s zijn ze mooi maar in het echt nog veel mooier!!

    Login om te reageren
  12. vale46 zegt

    6 oktober 2011 om 16:36

    Dit is toch echt wel een van de lekkerste geluiden die je uit een auto kan krijgen? :o
    Ik hoor liever een V12, maar man wat klikt dit ding goed!!

    Login om te reageren
  13. arno zegt

    6 oktober 2011 om 16:41

    sorry, niet goed gelezen. Je bent erwel geweest. Doof nu, vast

    Login om te reageren
  14. dennisr zegt

    6 oktober 2011 om 16:44

    joah klinkt wel goed.. ben benieuwd naar het filmpje :) Wouter met sjaaltje ? :lol:

    AB nu zelf aan het teasen ?

    Login om te reageren
  15. rikus zegt

    6 oktober 2011 om 16:52

    prachtige SLS. Mooie kleuren. In deze uitvoering kun je niets anders dan er verliefd op worden.

    Login om te reageren
  16. tvrspeedsix zegt

    6 oktober 2011 om 16:54

    Betere omgeving beter dan die polderweggetjes of industrieterrein met dito windturbines,. auto? doe mij de dichte versie maar. Waarom? omdat het de auto een heel stuk meer origineler maakt en karakteriseert.

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    6 oktober 2011 om 17:05

    @Wouter:…duurt die tunnel lang joh!!!….(irt F1) ;-)

    Geluid is zéker niet het sterkste punt van de AMG’s. Gewoon een mooie, sonore, diepbruine brom. Maar geen snerp, geen veeg, geen geknetter, geen huilen, geen janken…eigenlijk alles wat een Lambo / Ferrari dus wel heeft.
    De auto is werkelijk schitterend = 10 +

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      6 oktober 2011 om 18:27

      @Megakix: Dus jij vindt dit niet mooi klinken? Laat je gehoor even onderzoeken… Ik denk dat er iets verstopt is, want man dit klinkt echt hemels!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        6 oktober 2011 om 19:06

        @autobart: lees ff over…ik schrijf toch dat het een mooie brom is ?! Dankje. ;-)

        Maar het ‘doet’ me weinig, zoals ik ook erbij schreef. En dat is – me dunkt ! – persoonlijk.

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          6 oktober 2011 om 22:07

          @Megakix: Ja maar je keurt het een beetje af ten opzichte van een ferrari, maar als ik sommige ferrari’s hoor… Word ik niet vrolijk, van dat gejank! Niks tegen F1 trouwens, volg het altijd!

          Login om te reageren
  18. birdboy zegt

    6 oktober 2011 om 17:08

    @Wouter Is dat Sjoerd in de foto van de Aventador? Lijkt er wel op.

    Wanneer komt de video?!?

    Login om te reageren
  19. Stopwearingpants zegt

    6 oktober 2011 om 17:11

    Godverdomme geen video?!

    Login om te reageren
  20. holycrap zegt

    6 oktober 2011 om 17:48

    Ik heb er vorige week 5 zien rijden in Villefranche-Sur-Mer, allen met Duitse nummerplaat.

    Login om te reageren
  21. Zimon zegt

    6 oktober 2011 om 17:51

    Tikkeltje gay als je het aan mij vraagt.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      6 oktober 2011 om 18:28

      @Zimon: *schudt nee, en denkt na wat er mis kan zijn met jouw geaardheid.*

      Login om te reageren
  22. Dino2400 zegt

    6 oktober 2011 om 18:01

    “de meest ultieme”
    Knap van Mercedes, dat ze iets kunnen maken wat nóg ultiemer is dan ultiem…

    Login om te reageren
  23. Rsimon zegt

    6 oktober 2011 om 18:33

    ik ben nu echt jaloers op wouter, met zo’n wagen door monaco bollen, zou ik alle dagen wel willen !

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 oktober 2011 om 18:46

      Wouter vast ook wel hoor, maar daar komt het nadeel van auto’journo’ zijn om de hoek kijken: aan het eind van de dag moeten de sleutels gewoon weer ingeleverd worden en sta je weer met lege handen…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        6 oktober 2011 om 19:08

        @sir_smokalot: ..en hulp geven bij monteren…een stelletje verveelde en verwende AB’ers van wat woordjes voorzien…terugvliegen met lelijke stewardessen (of nog erger..)….en weer onder ogen komen met zijn blogkantoorgenootjes (wazzuuuup!)…en etc.. Kutbaan als je het mij vraagt :lol: .

        Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    6 oktober 2011 om 18:37

    Deze is een stuk mooier dan de coupé en ie heeft die stomme vleugeldeuren niet….
    Ben daar niet zo’n fan van… Is waarschijnlijk leuk de eerste dag dat je hem hebt, maar voor dagelijks gebruik heb je waarschijnlijk toch veel liever een gewone deur…

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      6 oktober 2011 om 22:17

      @Dimglor: Wel nee joh, gewoon een wat stuggere gasveer en je traint je spieren in je arm zo al, hoef je ook al niet meer naar de sportschool! Top tip! :)

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        7 oktober 2011 om 08:20

        @autobart: Zo had ik het nog niet bekeken…. Ik wil ook een Sls! ;-)

        Login om te reageren
  25. Stylez zegt

    6 oktober 2011 om 18:59

    Te veeeeeeellll….
    Ik wacht op het filmpje ;)

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    6 oktober 2011 om 19:29

    Mooi karretje en mooi kleurtje ook .

    Login om te reageren
  27. mbman zegt

    6 oktober 2011 om 20:56

    Wat een superwagen weer.Helemaal goed

    Login om te reageren
  28. Panther zegt

    6 oktober 2011 om 21:13

    een stoffen kap, dan heeft ferrari het toch beter voor elkaar. Het blijft gewoon lelijk met een dichte kap

    Login om te reageren
  29. mercedesfan zegt

    6 oktober 2011 om 21:16

    Zoo mooi! Volgens mij is dit de mooiste auto op het moment in productie. De cabriolet is nog mooier dan de coupé. En bovendien is dit zo’n coole wagen.

    Login om te reageren
  30. loberg zegt

    6 oktober 2011 om 22:25

    Opschieten met dat filmpje! de conculega’s van AW hebben al wel een filmpje…

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      7 oktober 2011 om 00:20

      @loberg: echt niet

      Login om te reageren
  31. Davidov zegt

    7 oktober 2011 om 09:40

    Lekker hoor, bijna even lekker als een R8 V10 Roadster :$

    Login om te reageren
  32. ralf zegt

    7 oktober 2011 om 09:55

    En wie is die (lekkere?) blonde chick die naast je zit Wouter?
    Zie: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Reviews/Mercedes-Benz/SLS-AMG-Roadster-Monaco/Mercedes-Benz-SLS-AMG-Roadster-06.JPG

    Login om te reageren
  33. mashell zegt

    7 oktober 2011 om 11:15

    De meest begeerlijke auto op de markt.

    Login om te reageren
  34. wrx19 zegt

    7 oktober 2011 om 18:14

    die foto met die boot waar spike opstaat, exact hetzelfde plaatje staat in AW, en ik zou zweren dat ik Wouter zie zitten>?

    Login om te reageren
    • mercedesje zegt

      12 oktober 2011 om 16:58

      @wrx19: een ik meen ook dat de foto’s van de 1m ook in TG magazine stonden! Autoblog? moeten jullie iets bekkenen :lol:

      Login om te reageren
  35. spotu2 zegt

    10 oktober 2011 om 20:59

    NICEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

    Login om te reageren
  36. johnny23 zegt

    11 oktober 2011 om 10:33

    Het was moeilijk voor me vorige week, maar dit, de coupé dan, was de eerste die me er uit reed op de Autobahn. O nee, de tweede, de vorige was een Aston Martin die het nodig vond om tijdens een sneeuwbui nog 270+ te klokken.

    Mooi wagen, vet geluid en lekker vlot. Leuk ook dat automatische spoilertje. En een potentiële voor op de oprit gezien de snelheid :)

    Login om te reageren
  37. The360box zegt

    10 december 2011 om 10:48

    Kom er nu pas achter dat er een video ws!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North