• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rinspeed Porsche 997 Turbo “Le Mans”: 600pk

Auteur: autoblogger, gepost 30 april 2007 om 21:31 – 42 Reacties

Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans


Rinspeed heeft de laatste 911 Turbo een flinke behandeling gegeven. De Rinspeed “Le Mans”-versie zorgt voor veel carbon en veel vermogen. In plaats van de standaard 480 pk krijgt de Toerbo maar liefst 600 pk en 800 Nm koppel (standaard 620 Nm). Dat zorgt voor een sprinttijd van 3,3 seconden!

Het Zwitserse Rinspeed heeft de 3,6 liter flinkt uitgewoond, de motorconversie is gedaan met twee speciale VTG turbochargers, een koolstof luchtinlaat met filters, verbeterde intercoolers en een high performance uitlaatsysteem. Resultaat is een sprint van 0-100 km/u in 3,3 seconden, oh yeah baby. De sprint naar de 200 km/u gaat iets minder vlot (10,9 seconden) maar de topsnelheid maakt een hoop goed: 343 km/u.

The “Le Mans” front skirt with integrated Carbon splitters appears eye-catching and produces a higher aerodynamic down force at the front axle. This increase results in a better road handling. The bigger and re-shaped air intakes for the radiators and the brakes improve the cooling of them considerably. Additional headlights with day light driving lights and the inboard moved fog lights guarantee a sporty yet elegant appearance. The newly – especially for the Turbo developed – side skirts connect optically the front and rear fenders in a maximal way. It follows the new body lines harmonically. Further appearance improvement is achieved by the Carbon covers for the rear view mirrors. The “Le Mans” rear skirt with integrated exhaust tips also increases the down force on the rear axle and esthetically supports the high performance exhaust system with integrated metal catalytic converters. Eye-catching yet not separable element is the rear wing which sits tightly above the rear hatch. The wing profile is also available in a Carbon finish.

Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans
Porsche 997 Turbo Rinspeeed Le Mans

Ook interessant!

  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7
  • Gele Porsche 911 GT3
    Gele Porsche 911 GT3 viert Le Mans succes
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

997, Porsche, rinspeed, tuning

Vorig bericht: « Porsche doet officieel bod op Volkswagen
Volgend bericht: Dinsdagochtend Gumball-Update »

Lees Interacties

Reacties

  1. vroaa zegt

    30 april 2007 om 21:32

    woow zo mooi, vetste porsche ooit ofzo

    Login om te reageren
  2. Robin zegt

    30 april 2007 om 21:32

    Het is geen techart, maar toch erg indrukwekkend

    Login om te reageren
  3. clijde zegt

    30 april 2007 om 21:33

    In een woord: prachtig!

    Login om te reageren
  4. TLM zegt

    30 april 2007 om 21:47

    Dat zwart-wit staat um ook wel erug vet!!

    Login om te reageren
  5. Frissegast zegt

    30 april 2007 om 21:49

    als hier één woord op zijn plaats is dan wel : ÜBERGEIL !

    Login om te reageren
  6. TimMR2 zegt

    30 april 2007 om 21:50

    erg gave porsche, en inderdaad erg mooi in het wit, lekker geen extra fratsen aan de buitenkant, geen lelijke paintjob. gewoon geweldig :D

    Login om te reageren
  7. El Loco zegt

    30 april 2007 om 21:56

    twww -> twww…

    Login om te reageren
  8. El Loco zegt

    30 april 2007 om 21:57

    * twww -> twee natuurlijk. :’)

    Login om te reageren
  9. CSL zegt

    30 april 2007 om 21:58

    perfect

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    30 april 2007 om 22:00

    my sweet valentine.

    Login om te reageren
  11. DRU zegt

    30 april 2007 om 22:05

    I like

    Login om te reageren
  12. DRU zegt

    30 april 2007 om 22:06

    Mooie basis voor een heleboel gumball stickers heh heh

    Login om te reageren
  13. LC zegt

    30 april 2007 om 22:07

    Zeer indrukwekkend, mijn hart ging spontaan harder kloppen zeg.

    Login om te reageren
  14. Dennie FR zegt

    30 april 2007 om 22:11

    Prachtig gewoon!
    Ik zou zelf ook een witte nemen,100%

    Login om te reageren
  15. Bramzel zegt

    30 april 2007 om 22:17

    Erg fraai, goed om Rinspeed weer eens iets serieus te zien doen ipv al die rare concept cars. En gelijk in een goeie kleur, wit.

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    30 april 2007 om 22:24

    200km/u in 10,9 sec.!!!!

    Er zijn auto´s die dan nog onderweg zijn naar de 100km/u………..

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    30 april 2007 om 22:34

    Daar kun je mee thuiskomen

    Login om te reageren
  18. Mr. Reddingius zegt

    30 april 2007 om 22:43

    ik vind de achterbumper en dan met name de uitlaten wat minder geslaagd. Beetje ielig haast, als je zulks kan bewering in direct verband met auto’s als deze dan…

    Verder heel mooi:) Ik zeg zet maar voor de deur.

    Login om te reageren
  19. Mr. Reddingius zegt

    30 april 2007 om 22:45

    Okee blijkbaar is het te laat om me aan taalkundige escapades te wagen, ik bedoelde natuurlijk: “Als je zulks kan beweren in direct verband met auto’s als deze”

    Login om te reageren
  20. DRU zegt

    30 april 2007 om 22:49

    Mag hij nog meedoen?

    Login om te reageren
  21. M Freak zegt

    30 april 2007 om 23:02

    Ik vind t niet mooi hoe de hele spoiler er op zit en dergelijke.

    Login om te reageren
  22. bmwF zegt

    30 april 2007 om 23:12

    mooi mooi, en eentje vertelt dat 11 sec naar 200 minder vlot verloopt? alez nu dat is gem. per sec iets minder dan 20km/u sneller dat geeft ookal een goede druk in de zetels hoor. ik zou hem toch graag willen hebben

    Login om te reageren
  23. Armada zegt

    30 april 2007 om 23:21

    @ dru.

    Dat heb je snel gedaan

    Login om te reageren
  24. Arnoud zegt

    30 april 2007 om 23:21

    Hoe leg ik een V12 met een 6 cilinder boxermotor het vuur aan de schenen?

    Login om te reageren
  25. Pizza zegt

    30 april 2007 om 23:45

    Ik vind de normale uiteraard nog steeds het mooiste maar deze komt van alle getuneden echt het dichtste bij!

    Login om te reageren
  26. R-Alph zegt

    30 april 2007 om 23:47

    Sweet!

    Login om te reageren
  27. Jurrian zegt

    1 mei 2007 om 00:40

    ziet er goed uit, maar het rijtje tuners word nu onderhand wel lang voor de 997 turbo, als je er een wilt is het niet meer de vraag of je hem gaat tunen, maar door wie

    Login om te reageren
  28. Jurgen zegt

    1 mei 2007 om 00:50

    Inderdaad, gumball waardig !

    Login om te reageren
  29. floryn zegt

    1 mei 2007 om 00:59

    dacht toen ik het zag even dat het om een official uber turbo release zou gaan wat natuurlijk HEEL vet zou zijn maar dit is ook zeer mooi goed tuningwerk!

    Login om te reageren
  30. Wat_een_gezeik zegt

    1 mei 2007 om 01:05

    Dit is een hele mooie auto, en niet Gumball waardig want er rijden al giga veel porsche’s mee!

    Een iets uniekere auto mag wel voor de gumball!

    Login om te reageren
  31. DRU zegt

    1 mei 2007 om 01:34

    Nou, ik vind vooral de Gallardo een Gumball hoer.

    Login om te reageren
  32. smoke zegt

    1 mei 2007 om 07:54

    @El Loco
    Dat denk ik ook…is aangepast!

    Login om te reageren
  33. Lebastille zegt

    1 mei 2007 om 08:54

    Goede concurrent voor de nieuwe GT2 al zal die niet in 3,3 sec naar de honderd gaan. De 0-100 km/h tijd zal misschien wel richting de 3,5 sec gaan wanneer de GT2 rond de 550 ? pk gaat krijgen. Nette specificaties iig, maar wel erg veel koel/luchtopeningen.

    Login om te reageren
  34. AlexZjuH zegt

    1 mei 2007 om 11:28

    Ik zeg: Porno! Lijkt alleen wel ERG veel op de techart :)

    Login om te reageren
  35. Marc zegt

    1 mei 2007 om 11:46

    Ik weet het niet hoor.. Ik vind het kontje niet erg lekker

    Login om te reageren
  36. Mastino Napolitano(hugo) zegt

    1 mei 2007 om 12:09

    dis vette dope zeg!!!

    Login om te reageren
  37. Mastino Napolitano(hugo) zegt

    1 mei 2007 om 12:10

    vooral in die grijze velgen (ik haat zwarte velgen).

    Login om te reageren
  38. Jordey zegt

    1 mei 2007 om 12:42

    al die getunede porsches lijke op elkaar:S

    ik zie echt niet welke welke nou is bijvoorbeeld bij nurburgring webcam..

    de orginele zie ik dan nog net wel:

    maar als je dan die velgen weghaalt dan wordt het weer moeilijk maarja..

    ik vind dat ze allemaal teveel op elkaar lijken ook qua prestaties. alhoewel, 3.3 sec voor een 997 is wel heel erg snel.. Carrera gt 3,9 sec nog iemand?

    Login om te reageren
  39. audi racer zegt

    1 mei 2007 om 12:51

    lekker kleurtje, geil kont, mooi neus, kanon van een motor, mooie lampen
    wat wil je nog meer?

    Login om te reageren
  40. K. zegt

    1 mei 2007 om 15:48

    Een lekkere chick als bijrijder.

    Login om te reageren
  41. Robbet zegt

    2 mei 2007 om 00:58

    Iets voor moederdag???

    en dan mag ze er natuurlijk niet in rijden..:D

    Login om te reageren
  42. Casa D y D zegt

    2 mei 2007 om 02:07

    Porsche is niet zo m’n ding maar deze is wel heel mooi, al helemaal met die zwarte velgen. Staat haar beeldig. Nog een paar jaartjes… :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North