• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche doet officieel bod op Volkswagen

Auteur: autoblogger, gepost 30 april 2007 om 20:54 – 20 Reacties

Nieuw Volkswagen logo?

Ja, daar is ie dan. Op koninginnedag heeft Porsche eindelijk een officieel bod gedaan op de aandelen van Volkswagen. Eind maart werd bekend dat Porsche AG het belang in VAG wil uitbreiden tot boven de 30%, gevolg is dat Porsche volgens de Duitse beursregels verplicht is een bod uit te brengen op de resterende aandelen.

Zoals we reeds eerder konden melden komt de prijs per aandeel op 100,92 euro. Dit is ruim onder de huidige beurskoers (zo’n 112 euro) en de kans is dus vrij klein dat de huidige aandeelhouders van Volkswagen op dit bod ingaan. Prima, want dat is ook de bedoeling. Porsche wil namelijk met een minderheidsbelang aan de touwtjes kunnen trekken, en dat moet op deze manier wel lukken.

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, Germany, submitted its mandatory offer to acquire shares of Volkswagen AG, Wolfsburg, Germany, on this Monday after the offer documentation was officially approved by the Federal Agency for Financial Services Supervision (BaFin) for publication. The acceptance period is limited to approximately four weeks and ends on May 29, 2007. The price offered to the Volkswagen shareholders amounts to €100.92 per common share and €65.54 per preferred share, which represents the minimum price required by law. Porsche does not consider a premium on the minimum price to be appropriate, as the price of Volkswagen shares has risen significantly since the Stuttgart-based sports car manufacturer took an interest in the company. The mandatory offer, which is not conditional upon attainment of a minimum acceptance level, can be found on and downloaded from the Porsche website at www.porsche.com/germany/aboutporsche/investorrelations/.

Ook interessant!

  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Volkswagen wil parel Porsche niet uit handen geven
  • Officieel: Volkswagen GTX is nieuw performance label

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, Volkswagen

Vorig bericht: « Autoblog Video: Gumball@Amsterdam
Volgend bericht: Rinspeed Porsche 997 Turbo “Le Mans”: 600pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    30 april 2007 om 21:00

    huh???? gaat niet lukken zo 123 (VW staatsbedrijf) maar stoere poging..

    Login om te reageren
  2. Ca.dil zegt

    30 april 2007 om 21:01

    Stoere poging?

    Ze biedne zo laag dat niemand ermee akkoord gaat… Ze wilen helemaal geen groter aandeel…

    Vw staatsbedrijf???

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    30 april 2007 om 21:01

    oh …. sorry niet helemaal goed gelezen.

    Login om te reageren
  4. luc zegt

    30 april 2007 om 21:21

    wie wilt volkswagen nou?

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    30 april 2007 om 21:22

    WAT?! 112 euro voor een aandeeltje VAG?!…………..afzetters………

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    30 april 2007 om 21:29

    Volgens mij is het ze alleen om het divident te doen.

    Login om te reageren
  7. K. zegt

    30 april 2007 om 21:35

    Aan alleen een aandeelprijs op zich kan je niet beoordelen of een aandeel duur is of niet, dus ik zou ze niet zo snel afzetters noemen.

    Een aandeelprijs moet je beoordelen op basis van de verwachte resulaten van een bedrijf, verwachte dividend GROEI is een goede indicatie daarvoor.

    Login om te reageren
  8. bradley zegt

    30 april 2007 om 21:36

    porsche moet gewoon een bod doen op volkswagen omdat dit in de statuten staat van VW. Wanneer boven de 30procent moet die aandeelhouder een bod doen. Daarmee dat ze het ook zo laag zetten. Gewoon administratief verplicht.

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    30 april 2007 om 21:42

    sar·cas·me (het ~)
    1 bittere, bijtende spot

    Hmmm, oké.

    sar·cas·tisch (bn.)
    1 van de aard van, vol bittere spot

    Oké, oké, mja lijkt me wel duidelijk, toch?! ;)

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    30 april 2007 om 21:58

    @ Rick dos.
    Ah joh. Laat maar. Sarcasme is niet aan iedereen besteed.

    @ ieder ander. Dit is niets persoonlijks, dus voel je aub niet beledigd.

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    30 april 2007 om 22:17

    @Armada

    Blijkbaar. ;)

    Login om te reageren
  12. Arnoud zegt

    30 april 2007 om 23:18

    @ Bradley:
    Staat niet in VW’s statuten maar in de Duitse wet.

    Wel ’n mooie stunt toch? David die een bod op Goliath doet.

    Login om te reageren
  13. K. zegt

    1 mei 2007 om 00:51

    “WAT?! 112 euro voor een aandeeltje VAG?!…………..afzetters………”

    Wat is hier zo sarcastish aan?

    Dus je vind het goedkoop?? …

    Login om te reageren
  14. Rick zegt

    1 mei 2007 om 08:18

    Ik dacht dat porsche skoda seat audi allemaal van volkswaagen waren?!
    Maa rik snap er toch geen reet van!

    Login om te reageren
  15. chrizzzie zegt

    1 mei 2007 om 09:01

    Volkswagen zou in grote problemen komen als Porsche wel een meerderheidsbelang zou krijgen. Een andere grote aandeelhouder van Volkswagen is de provincie Niedersachsen die op deze manier de werkgelegenheid in Wolfsburg willen behouden. Op dit moment is hun zeggenschap al minder geworden waar ze zeker al niet tevreden mee zullen zijn maar bij een meerderheid van Porsche worden de aandelen van Niedersachsen “zinloos” en zullen zij die verkopen wat weer niet goed is voor de prijs en instanthouding van Volkswagen.

    Login om te reageren
  16. Lustigson zegt

    1 mei 2007 om 13:32

    @ Rick
    Audi, Skoda en Seat zijn inderdaad merken van de Volkswagen Group (voorheen VAG ofwel Volkswagen Aktiengesellschaft, ook wel Volkswagen-Audi Gruppe), net als Volkswagen, natuurlijk. Hetzelfde geldt voor Bugatti en Bentley, terwijl Lamborghini onder Audi huist.

    Login om te reageren
  17. Jan zegt

    1 mei 2007 om 13:50

    Ik geloof dat ik een paar aandeeltje moet kopen, zo terug…

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    1 mei 2007 om 15:29

    Aanvulling op Lustigson, de banden tussen Porsche en VW zijn heel sterk (technisch en familiebanden) maar Porsche is een klein zelfstandig operend bedrijf. Maar wel zo winstgevend dat het ook een erg interessante overname kandidaat is. Omdat dat te voorkomen heeft Porsche zich met de Cayenne winsten ingekocht bij VW, dit geeft hen toegang tot de VW techniek (auto’s ontwikkelen wordt steeds duurder) en voorkomt dat Mercedes of VW een bod op Porsche kunnen doen.

    Login om te reageren
  19. Ted zegt

    1 mei 2007 om 16:11

    Porsche wil gewoon deel uitmaken van een grotere groep auto producenten. Dan kunnen ze de nieuwe strengere CO-regels uitsmeren over zuinige polo’s enzo.
    Met alleen porsches in je aanbod haal je de nieuwe strenge regels nooit.

    Login om te reageren
  20. Peter911 zegt

    3 mei 2007 om 14:50

    Mensen, mensen, mensen,

    Als we de reacties inzake deze transactie nu eens overlaten aan die personen die er dagelijks mee te maken hebben, dan zouden we nog iets kunnen opsteken van deze analyse.
    Vooralsnog lees ik in jullie reactie veel onbegrip, maar nog meer onwetendheid.

    Als Porsche een bod doet op VW, dan ligt daar een financieel en juridisch correct voortraject aan ten grondslag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North