• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rode Porsche 944 voelt weer aan als fabrieksnieuw

Auteur: willeme, gepost 12 augustus 2021 om 12:18 – 12 Reacties

Rode Porsche 944

Althans, we gaan ervan uit dat deze rode Porsche 944 een stuk beter de hoek omgaat.

Het nadeel van een oudere auto is dat, logisch, dat ze wat ouder zijn. Om te rijden zijn ze vaak veel leuker, maar na een paar jaartjes en flink wat kilometers gaan behoorlijk wat onderdelen slijten. Dat merk je aan de rijervaring. Het is dan allemaal wat wolliger.

Iets vertraging in de dempers, veren die te ver doorzaken, speling in de draagarmen. Je kan een auto dan wel fabrieksnieuw maken, in technisch opzicht blijft het een oude auto. Als je echt goede zaken wil doen, moet je de bewegende delen van de ophanging aanpakken. Alle rubbers vervangen doet wonderen (voordat je polyetheraan er tegenaan gaat gooien). Maar het beste is nog wel een setje veren/dempers of een schroefset.

Rode Porsche 944
Er zijn Cayennes die minder hoog op hun poten staan!

Rode Porsche 944

Dat is ook de reden dat de auto’s van @martijngizmo en @wouter voorzien van nieuwe veren en dempers. Die rode Porsche 944 van @jaapiyo nog niet. Hij heeft een puristische, handgeschakelde, atmosferische 944 in zijn garage staan en “daar zijn geen upgrades voor te krijgen”. Maar we hebben goed nieuws voor de Elon Musk-fan, want KW Suspension heeft een ClubSport-onderstel ontwikkeld voor de Porsche youngtimer!

Rode Porsche 944

Het is bedoeld voor de echte purist. Dus de youngtimer-liefhebber die zijn auto regelmatig gebruikt. Niet alleen voor op de openbare weg, maar ook voor het gebruik tijdens trackdays schijnt het KW ClubSport-onderstel uitstekend geschikt te zijn. Het is een zogenaamde 2-way-schroefset. Je kunt de hoogte instellen, plus de ingaande én uitgaande slag.

  • Rode Porsche 944
  • Rode Porsche 944

Lager

Voordat men zegt: ja, maar je kan zo’n mooie rode Porsche 944-youngtimer toch niet ‘Tsjoeneren’ (Jaap zijn woorden, niet de mijne) wijst KW Suspensions ons er fijntjes op dat veel top-of-the line producten van Porsche Motorsport zijn voorzien van dempers van KW. Naast de demping, kun je ook de hoogte instellen. Aan de voorzijde kan de 944 zo’n 25 tot 55 millimeter worden verlaagd, aan de achterzijde is dat 20 tot 40 millimieter. Er zitten unibal topmounts op zodat je het camber ook kunt aanpassen.

  • Rode Porsche 944
  • Rode Porsche 944
  • Rode Porsche 944

Dus, heet jij Jaap of heb jij ook een rode Porsche 944, haast je dan naar de dichtstbijzijnde KW-specialist (of kijk even op de website van KW). De ClubSport schroefset is geschikt voor de Porsche 944, 944 S, 944 S2 en 944 Turbo. Het hoeft overigens niet per se een rode te zijn, een andere kleur mag ook.

Ook interessant!

  • Gespot - Porsche 944 is zwaar toegetakeld
  • Koop de meest exotische Porsche 944 van Nederland
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

944, Coupe, KW-suspension, Porsche, rood, tuning, verlaagd, youngtimer

Vorig bericht: « G65 6×6 met V12 te koop in Nederland!
Volgend bericht: Video – Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel »

Lees Interacties

Reacties

  1. StijnB zegt

    12 augustus 2021 om 12:24

    Fantastische wagen (zeker als S2)!

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      13 augustus 2021 om 09:37

      De echte purist houdt de 944 toch juist zo origineel mogelijk?

      Overigens vind ik de 944 nog steeds een van de mooiste, zo niet de mooiste, Porsche ooit.
      En dan helemaal zo een rode S2, waarvan ook de cabrio erg mooi is.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        13 augustus 2021 om 09:40

        @henkp1: ook een 944 kan verbeterd worden. Dit is niet een setje goedkope veren. KW is absoluut topspul en (veel) beter dan wat er af fabriek onder lag. Voor de originaliteit kun je de veren en dempers gewoon bewaren in een schuur, terwijl je enorm kan genieten van je auto ;-).

        Login om te reageren
  2. jaapiyo zegt

    12 augustus 2021 om 12:38

    Er zijn wel upgrades te krijgen maar OEM heeft meer swag.

    Login om te reageren
  3. reactief zegt

    12 augustus 2021 om 12:45

    ‘Fabrieksnieuw’ is de nieuwe Tesla clickmagnet?

    Bij een aftermarket kit lijkt me de term niet heel toepasselijk namelijk. Ach ja.

    Login om te reageren
  4. st33fie zegt

    12 augustus 2021 om 12:54

    Ik ben benieuwd naar @wouter z’n 911. Er zaten zo te zien nieuwe velgen onder

    Login om te reageren
  5. tinnemans zegt

    12 augustus 2021 om 12:56

    Het blijft een verlagingsset, dus blijft ’t tjoeneren. Of dat wel of niet kan moet iedereen maar zelf beslissen.
    Als ik m’n spambox moet geloven is 20 tot 40/55m best veel.

    Login om te reageren
  6. paul944turbo zegt

    12 augustus 2021 om 13:20

    Nice, ik neem aan dat het wel gepaard gaat met het verwijderen van de torsievering achter?

    Login om te reageren
  7. retsok zegt

    12 augustus 2021 om 13:51

    Ik ben een voorstander van origineel houden maar een goede coilover set moet kunnen en is zeker de moeite waard!

    Login om te reageren
    • porker zegt

      12 augustus 2021 om 15:24

      @retsok: origineel houden en sportief en veilig gebruiken gaan niet altijd goed samen.

      Login om te reageren
  8. ko4n zegt

    12 augustus 2021 om 14:33

    Ik heet geen Jaap maar ik heb dus wel een rode 944. Ik zal me maar eens gaan haasten denk ik.

    Login om te reageren
  9. rwdftw zegt

    12 augustus 2021 om 16:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Er is niks voor een 944NA” is wel een beetje erg kort door de bocht. Al vanaf zijn geboorte kon je kiezen voor een standaard onderstel of je kon wat anders kiezen. Niet alleen is er Koni geel, voor zowel de vroege als de late NA, er zijn ook diverse stabilisatiestangen, varrierend in dikte.

    Aftermarket zijn er nog veel meer oplossingen die er een keihard en laag ding van kunnen maken.

    Even gekeken en KW had al een set voor de 944NA/Turbo. Deze is alleen voor modellen vanaf 1986 (het ET52 onderstel). Die nieuwe is 500 euro duurder en deze is ook alleen voor het brede onderstel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North