• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?

Auteur: robbie, gepost 13 maart 2012 om 14:13 – 29 Reacties

Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?Afbeelding Rolls-Royce gaat niet elektrisch en bouwt geen SUV?

Rolls-Royce 102EX
Goed nieuws voor mensen die bang waren dat Rolls-Royce hun machtige benzineslurpende V12 aan de kant zou schuiven voor een paar elektromotoren. Het Britse merk heeft (zoals we weten) een elektrische Phantom gebouwd om te kijken wat klanten er van zouden vinden. En de boodschap was duidelijk: Stick It Where The Sun Doesn’t Shine! Daarnaast gaf de baas van Rolls-Royce nog wel wat andere hint over toekomstige modellen.

Begin vorig jaar werd de elektrische Phantom (102EX) onthuld in Genève om vervolgens een trip rond de wereld te maken om (potentiële) klanten eraan te laten wennen. Zo’n 500 personen hebben erin gereden en hoewel de meeste mensen onder de indruk waren van de stilte en acceleratie waren ze minder te spreken over de tijd die nodig was om de accu’s op te laden en de afstand die kon worden gereden.

En dus heeft Rolls-Royce in al haar wijsheid maar besloten om de plannen voor een (volledig) elektrische auto ‘eventjes’ in de ijskast te parkeren. Rolls-Royce CEO Torsten Müller-Ötvös zegt dat er wellicht op de lange termijn wel nagedacht kan worden over een plug-in hybride bijvoorbeeld.

Ook babbelde Torsten nog een beetje over toekomstige modellen van Rolls-Royce en hij vertelde dat de nadruk de komende tijd vooral op de Ghost zal komen te liggen. En een coupé en cabrio versie daarvan liggen zeer voor de hand. Ook sluit hij uit dat Rolls-Royce met SUV op de markt gaat komen zoals concurrent Bentley van plan is:

“Rolls-Royce stands for the best sedans in the world, magnificent coupes and convertibles, and we really would like to retain this identity. I have a difficult time imagining an SUV for our brand.”

Een model dat kleiner is dan de Ghost hoeven we ook niet te verwachten. Wel zou Müller-Ötvös graag coachbuild opties aanbieden en one-off’s bouwen, maar dat is helaas niet erg winstgeven en zeer lastig ivm regelgeving. Tot slot hoopt hij dat er meer concurrenten komen in het segment waar Rolls-Royce actief is.

“I believe this segment is strongly driven by supply. I don’t have a problem with more competition and new brands. I wonder how credible their heritage would be. But that is for [those brands] to answer.”

Zeker omdat Maybach na dit jaar verdwijnt zal het daar nog rustiger worden. Gelukkig heeft Bugatti wilde plannen voor een vierdeurs auto dus dat gaat helemaal goed komen. (via: caranddriver.com)

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Spectre
    Lol: elektrische Rolls-Royce gaat 'te luidruchtig' worden
  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

102ex, Cabrio, coachbuilding, Coupe, Elektrisch, ghost, phantom, Rolls-Royce, SUV, Torsten-Müller-Ötvös

Vorig bericht: « Kies! Ferrari F12berlinetta vs Lamborghini Aventador
Volgend bericht: Nissan DeltaWing gaat Le Mans op zijn kop zetten »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesamg zegt

    13 maart 2012 om 14:15

    Beter. Al da elektrische plannen gingen een beetje te ver

    Login om te reageren
  2. james125 zegt

    13 maart 2012 om 14:20

    Hulde! Ken je merkwaarde! Ook geen diesel hoop ik.

    Login om te reageren
  3. bmwpowerm5 zegt

    13 maart 2012 om 14:37

    kijk nergens meer van op RR is in handen van bmw

    Login om te reageren
    • agera zegt

      13 maart 2012 om 17:04

      @bmwpowerm5: Goddank ben ik blij dat RR is overgenomen door BMW.

      Login om te reageren
  4. 560pkferrari zegt

    13 maart 2012 om 14:53

    Geen elektro RR, geen SUV. Rolls Royce weet dat er niemand zit te wachten op een auto met een kleine range of lelijke SUV. Goed bezig!!

    Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    13 maart 2012 om 14:59

    Ik zou zeggen wees niet eigenwijs en doe het wel.. Je moet je toch gaan ontwikkelen en aanpassen aan de technologie van de toekomst als je je concurrentie bij wilt gaan houden/doelgroep(en) verliezen aan je concurrent.. Shitty but true.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 maart 2012 om 15:02

      @kaasboerin: Even een correctie; Bedoelde niet dat zij hun V12 aan de kant moeten zetten voor die elektromeuk, maar eerder aan uitbreiding van het assortiment moeten doen.

      Login om te reageren
  6. anakiet zegt

    13 maart 2012 om 15:09

    Ben sowieso benieuwd hoe je auto’s zoals de nieuwe Tesla s wilt gaan opladen. Zag net dat hij max 85 kW/u als accupakket heeft, dan moet je wel een hele brute snellader hebben, of heel veel tijd.

    Login om te reageren
  7. baasbas zegt

    13 maart 2012 om 15:28

    Opzich is een grote auto die toch al zwaar is en die toch al duur is een ideaal testbed voor de techniek. Zware en dure accu’s hebben procentueel gezien een veel en veel kleinere impact op de prijs/kosten?

    Login om te reageren
  8. objectieveautofan zegt

    13 maart 2012 om 16:13

    Tsja, de fabrikanten geloven zelf nauwelijks in de elektrische “wonder” auto. Zonder subisidies zouden er zelfs geen 10 rondrijden.

    Wees niet eigenwijs? Juist wel.

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    13 maart 2012 om 16:14

    Rolls Royce stands for bla bla bla ..

    flikker toch op .. als de sultan van Brunei morgen 10 RR Bulldozers wil hebben dan zijn ze vanavond gewoon aan het overwerken hoor ..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 maart 2012 om 16:27

      @lincoln: En terecht.

      Login om te reageren
  10. objectieveautofan zegt

    13 maart 2012 om 16:14

    Trouwens, zo’n Rolls wordt toch al niet gebruikt om duizenden kilometers mee af the haspelen.

    Login om te reageren
  11. KaCh1ng zegt

    13 maart 2012 om 16:17

    elektrische met een 3.0D als range extender , zou ideaal zijn, maar RR badge onwaardig

    Login om te reageren
  12. kickass zegt

    13 maart 2012 om 16:34

    Een elektromotor vind ik ook niet echt in een Rolls passen, maar een SUV had misschien wel leuk geweest.

    Login om te reageren
  13. drivingpleasure zegt

    13 maart 2012 om 16:36

    RR blijft een pracht merk! als je voor stijl en luxe gaat moet je hier toch zijn.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      13 maart 2012 om 17:01

      @drivingpleasure: Absoluut zeker waar, veel en veel liever een RR Ghost of Phantom dan een Rapide, Quattroporte, Mulsanne of Bugatti Galibier.

      Login om te reageren
  14. ytrewq zegt

    13 maart 2012 om 16:57

    verstandig.

    Login om te reageren
  15. agera zegt

    13 maart 2012 om 16:58

    Prachtig nieuws dit, Rolls Royce misschien wel het mooiste merk wat er bestaat. Wat ben ik blij dat ze vooral geen SUV bouwen. De visie en de kijk van BMW verschilt gelukkig van die van VAG.

    Rolls is de beste en moet de beste blijven door de Ghost en de Phantom.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 maart 2012 om 17:01

      @agera:

      dit is geen nieuws .. dit is een bestaande situatie ..

      Login om te reageren
      • agera zegt

        13 maart 2012 om 17:08

        @lincoln: Dus??? is het nieuws, op school zeker nooit geleerd wat nieuws is.

        Login om te reageren
  16. priusredbenzine zegt

    13 maart 2012 om 17:07

    Gelukkig maar.. Co2 uitstoten a.u.b.

    Login om te reageren
  17. fluvioglacialeafzetting zegt

    13 maart 2012 om 18:25

    Mooi zo, geen SUV!

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    13 maart 2012 om 20:07

    Hoe gaan ze dan de gemiddelde co2 naar beneden brengen? Een 1 serie met Rolls logo ?

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      13 maart 2012 om 21:36

      @norge: De uitstoot geldt voor het gehele concern. Een 116i compenseert voor de Rolls Royce V12, bij wijze van.

      Login om te reageren
    • desoper zegt

      13 maart 2012 om 21:46

      @norge: In die V12 motoren vindt vanaf nu geen volledige verbranding meer plaats. Dus veel minder co2 en meer zwaveldioxide en koolstofmonoxide. De oplossing is vaak simpel

      Login om te reageren
  19. cesarestevao zegt

    13 maart 2012 om 20:45

    Heel goed van Rolls royce, blijf doen wat jullie altijd al doen!!

    Login om te reageren
  20. tarquesh zegt

    13 maart 2012 om 22:17

    Zolang het niet hoeft is het goed. Hoeveel rolls royces met v12 rijden er globaal rond? Niet zoveel als huis en tuin hb’s met een uitstoot van rond de 130 g/km co2.
    Ook een fluitje van een cent om een Phantom ethanol proof te maken. De heer champagne en de rolls geniet ook een drankje.

    Login om te reageren
  21. akrapovic zegt

    14 maart 2012 om 08:32

    Bmw weet gewoon hoe ze een merk in hun waarde moeten laten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North