• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls-Royce Ghost krijgt 570 pk en 780 Nm

Auteur: robbie, gepost 21 juli 2009 om 12:10 – 64 Reacties

Rolls-Royce 200EX motor


Daar kan zijn grote broer nog een puntje aan zuigen! Rolls-Royce heeft bij het ontwikkelen van de Ghost blijkbaar geen halve maatregelen genomen en er voor gezorgd dat er een genoeg power onder de lange motorkap zit. We wisten al dat de geblazen 6.6 liter grote V12 meer dan 507 pk zou krijgen, maar wie had gedacht dat het maar liefst 570 pk zou worden?

Dat het meer zou worden dan de 544 pk en 750 Nm van de 760Li had ik al voorspeld, maar blijkbaar hebben ze nog wat extra’s gevonden. Al dit vermogen zorgt er voor dat de Ghost in 4,9 seconden naar de 100 kan sprinten zoeven en een (afgeregelde) topsnelheid heeft van 250 km/u.

Zoals we al wisten is de machtige V12 gekoppeld aan een 8-traps automaat van ZF (net zoals in de 760i). Op de IAA in Frankfurt zal Rolls-Royce de Ghost definitief onthullen, maar we kunnen nu al verklappen dat de productieversie slechts minimaal zal afwijken van de 200EX conceptversie.

Eind dit jaar zullen de eerste exemplaren uitgeleverd worden. In Nederland kost de Ghost zo’n 380.000 euro (incl. belastingen). Nu alleen nog eventjes de kleuren uitzoeken.

En Rolls-Royce heeft ook nog deze ‘spannende’ teaser voor ons:

Rolls-Royce Ghost teaser


Ook interessant!

  • Rolls-Royce Ghost Black Badge is de sportieve optie
  • Mansory gaat nu écht los op de Rolls-Royce Ghost
  • Spofec Ghost
    Aangepaste Rolls Ghost is daadwerkelijk verbetering? Huh?
  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

ghost, iaa-2009, Rolls-Royce, teaser

Vorig bericht: « Audi teasert de nieuwe A8
Volgend bericht: Renault komt met 275 pk sterke Megane RS? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oscar zegt

    21 juli 2009 om 12:16

    BMW heeft een 4.4 V8 turbo met 555pk (in de X5M en X6M) waarom zou je dan een 6.6 V12 nemen die veel zwaarder is en meer verbruikt (denk ik, weet ik niet zeker) voor die 15pk meer?

    Login om te reageren
  2. Ties zegt

    21 juli 2009 om 12:16

    Zo erg lekker hoor! Zal veel harder gaan dan de Phantom.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 12:17

    Hard gaan is toch voor paupers die nog moeten werken voor hun centen? Very un-Rolls Royce m’dear

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    21 juli 2009 om 12:17

    Daar gaat de carbon-footprint van het BMW concern!

    Goed dat ze niet zwichten voor de milieu-taliban.

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    21 juli 2009 om 12:25

    @Oscar, dat is heel simpel. De 4.4 V8 uit de X5 M & X6 M is een heel ander soort motor.

    Die motor is ontwikkeld door M GmbH, oftewel de ‘hardcore’ afdeling van BMW. Het is dus een motor die vooral gericht is op hard rijden, snel door de toeren vliegen, etc etc.

    Dat is nou niet echt een karakter dat past bij Rolls-Royce. Daar past een grote V12, met heel veel trekkracht, veel beter bij. Als je met je grote teen gas geeft wil je zijdezacht wegzoeven. Iets wat met die V8 niet zal lukken.

    Daarom heeft deze V12 ook maar liefst 780 Nm en de V8 ‘slechts’ 680 Nm. Waarom denk je dat BMW ook een gloednieuwe V12 heeft ontwikkeld voor de 7 Serie met 544 pk en 750 Nm.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 12:26

    @sacha: zal wel efficiënt dynamics onder liggen of zoiets…. en met 2,5 ton gewicht kun je dan best wat energie opwekken tijdens het remmen ;-)

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 12:30

    @robbie: geloof je het zelf? Die 4,4 M is gewoon de normale 4,4 v8 met een paar kleine wijzigingen. De grootste wijziging is dat de turbo’s meer druk genereren. woopieeeeeee een echte M-motor is het dus zeker niet.

    Dat van het karakter klopt wel… een Rolls moet een zijdezacht lopende v8/v12 aan boord hebben die moeiteloos dat lompe grote hok met onwaarschijnlijk gemak naar de horizon slingert. Dat zal met die 4,4 “m” niet zo goed gaan werken.

    Login om te reageren
  8. corvettez06 zegt

    21 juli 2009 om 12:30

    @ oscar 6,6 liter heeft minder slijtage , en dat is iets wat ze zich met z,n merk niet kunnen en willen . kijk maar naar de amerikaanse v8 bijna onverwoeste bare blokken vooral de 350 454 472 , geweldige motoren .

    Login om te reageren
  9. Emile_Benz zegt

    21 juli 2009 om 12:31

    Uiteraard bestellen we deze auto in single tone silver hè mensen…

    Login om te reageren
  10. Omdat je het waard bent... zegt

    21 juli 2009 om 12:32

    Dit wordt weer een typische soccar… (voetbal auto)

    Nu gaan alle Bentley eingenaren masaal overstappen naar RR..

    Aandelen RR kopen dus! Ik zeg doen =)

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    21 juli 2009 om 12:43

    How many cylinders does your rolls have young man?

    sufficient sir,

    Login om te reageren
  12. Rouge zegt

    21 juli 2009 om 12:53

    Ik vind het gewoon vet!! Zoals Borat zou zeggen: I like!

    Login om te reageren
  13. Karel zegt

    21 juli 2009 om 12:55

    Waar is die goede oude tijd dat RR zelf in de tech specs en brochures bij ‘Vermogen’ ‘enough’ invulde en autojournalisten die op een rollenbank desondanks probeerden het vermogen te achterhalen, op een standje van de fabriek konden rekenen…

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    21 juli 2009 om 13:02

    @w0o0dy, uiteraard is het geen 100% M blok, maar het is wel een verMt blok natuurlijk. Loopt meer ‘op het randje’.

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    21 juli 2009 om 13:02

    @ Karel

    dan stond er:

    Sufficient. ;)

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 13:07

    @robbie: Hoezo “uiteraard”? Eerder maakte men blokken die speciaal waren voor de m-versies…. nu komt men met een v8 uit het rack met wat meer turbo-druk…….volgens mij heeft de marketing afdeling het drukker gehad met dat blok dan de motorendivisie…. nuff said, it’s a faker.

    Login om te reageren
  17. Polov zegt

    21 juli 2009 om 13:10

    Ah, het mysterie van het rode logo boven de grille is opgelost: http://twitter.com/Quotenet/status/2756188628

    Login om te reageren
  18. frank zegt

    21 juli 2009 om 13:16

    570pk en dan in 4,9sec van 0-100, dan moet je als eigenaar ook wel zeggen dat de accelleration sufficient is, want als je het echte getal noemt vraagt iedereen zich af waar die 570 paarden dan naar toe zijn

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 13:20

    @frank: ooit over het gewicht van deze kleine Rolls naagedacht?

    Login om te reageren
  20. Willem dL zegt

    21 juli 2009 om 13:21

    @ Frank, misschien naar de twee en een half duizend kilo die zo’n wagen schoon aan de haak weegt…?

    Login om te reageren
  21. midi zegt

    21 juli 2009 om 13:24

    frank,
    4,9 seconden in een tank van 2500 kilo is mind blowingly fast zoals Jezza zou zeggen en bovendien met een Rolls ga je toch zeker geen stoplichtsprintjes doen?!

    Login om te reageren
  22. midi zegt

    21 juli 2009 om 13:25

    ohh laat maar te laat…

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    21 juli 2009 om 13:27

    @w0o0dy, duh uiteraard weet ik dat ;) Dat bedoel ik ook met uiteraard :D

    Login om te reageren
  24. YK zegt

    21 juli 2009 om 13:34

    @robbie,

    Uiteraard ;)

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 13:58

    Fan-Bloody-Tastic!

    Kan echt niet wachten totdat deze uitkomt, en ik hem in het echt kan bewonderen… Als het ze lukt ondanks het ‘kleine formaat’ er een echte Rolls van te maken, is dat nieuw, en knap!

    En zelfs het design van de motor is geweldig…
    kwijl

    Login om te reageren
  26. GOD zegt

    21 juli 2009 om 13:59

    @ w0o0dy

    het blok is officieel ook geen ///M blok, het heeft ook geen engine code met een S als eerste letter.
    het is gewoon een getuned blok door ///M zoals je zelf ook wel weet .
    maar het is echt niet alleen de turbo druk opschroeven zoals jij dat zegt.

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    21 juli 2009 om 14:06

    lol
    die sukkeltje w0o0dy die even de beste motor bouwer ter wereld probeert af te zeiken.

    Even over die V12 6.6. Heerlijk blok zo te lezen. Extra speciaal voor de Rolls Royse. Waarschijnlijk is het maximaal koppel al vanaf stationeer tot aan de toerenbegrenzen beschikbaar.
    Het zou me niet verbazen als een paar tuners met 700pk/1000nm+ varianten komen.Tegenwoordig is bij BMW alles boven de 500pk, geweldig gewoon.
    De nieuwe M5 zal ongetwijfeld 600pk krijgen!!

    Ik blijf het geweldig vinden dat BMW zoveel uit een V12biturbo eruit haalt maar toch ervoor zorgt dat ze niet meer C02 uitstoten dan een M3.

    Login om te reageren
  28. Hierdenaarje zegt

    21 juli 2009 om 14:19

    CSL:

    Of je kunt je afvragen waarom het M3 blok dan zoveel CO2 uitstoot??

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 14:23

    @csl: niet probeerde…. dat deed ik. Die nieuwe v8 is geen echte M-motor en dat weet iedereen met “half a brain” ook. En probeer in het vervolg de naam van het merk goed te schrijven… ik weet dat het een stuk moeilijker is dan de 3 letters van je favoriete merk maar als je een beetje je best doet dan zal het vast wel lukken (jij mag ook wel copy-paste gebruiken, niemand die je door zal hebben)

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    21 juli 2009 om 14:43

    @Hierdenaarje
    Tja, M3 V8 is eigenlijk wel schoon. Hoogtoerig atmospherisch blok met meer dan 100pk/liter stoten gewoon veel CO2….
    Turbo’s zijn gewoon efficiënter en schoner.

    @w0o0dy
    Ik snap dat ik je een trap in je ballen heb gegeven (mocht je die uberhaupt hebben)
    –edit: doe mar even rustig aub-

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 14:52

    Hahah, grappig kereltje ben je. Jij komt waarschijnlijk niet eens hoog genoeg om iemand tegen z’n ballen te trappen.

    Ik weet dat de feiten pijn doen…. de M-divisie is nog slechts een tuningbedrijfje dat andere veren en dempers en wat spoilers mag monteren…. daar gaat je reason d être als die-hard m-fan….. geeft niet hoor, ook jouw wereldje zal door blijven draaien, nou alleen nog zorgen dat jij dat zelf niet doet. Sterkte.

    Login om te reageren
  32. Emile_Benz zegt

    21 juli 2009 om 15:05

    @ CSL: Niet overmoedig worden hè… De beste motoren (diesel en benzine) komen van Mercedes… Kijk maar wat er in de Pagani Zonda ligt…

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    21 juli 2009 om 15:08

    “de M-divisie is nog slechts een tuningbedrijfje dat andere veren en dempers en wat spoilers mag monteren”

    Moet ik hier nou op gaan reageren. Het doet juist geen pijn en ik moet alleen keihard lachen op een sukkeltje die denkt iets te weten. En er alles aan doet om een machtig merk als BMW en Rolls Royce af te breken. Dat laat weer zien dat je hier op Autoblog niets te zoeken hebt. Autoblog moet zich voor jou schamen.

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    21 juli 2009 om 15:09

    @Emile_Benz
    Ik winst niet dat er een Diesel in Zonda lag :) lol
    Kijk wat er in 1992 in Mclaren F1 lag.

    Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 15:14

    Nou nou, een beetje on topic mag ook wel weer heren!

    Login om te reageren
  36. midi zegt

    21 juli 2009 om 15:15

    Fan boy alert! Evacuate the building! This is not a drill! I repeat this is not a drill!

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 15:17

    @CSL: ik hoef er niet alles aan te doen dat kunnen bmw en figuren zoals jij veel beter…
    “Machtig merk” lol misschien toch eens wat meer zuurstof naar die hersentjes laten vloeien.

    Laten we het maar niet hebben over wie er wel of niet gewenst is op deze site… lijkt me sterk dat je 10 reguliere bezoekers kunt vinden die jouw bijdragen zouden missen.

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    21 juli 2009 om 15:17

    @Svenska_Aeroplan_AB
    Tja iemand moet die wanabee’s een opstoot geven.

    Login om te reageren
  39. bozewolf zegt

    21 juli 2009 om 15:21

    Aan de ene kant ben ik het eens met de notie dat BMW mssn wel de beste motorboer ter wereld is, aan de andere kant is die 4.4 turbo V8, afgezien van een prima motor, toch een beetje “mwah”

    Login om te reageren
  40. CSL zegt

    21 juli 2009 om 15:22

    @w0o0dy
    Ik reageer tenminste niet onder de naam van Autoblog en breng die niet tot schande!!

    Login om te reageren
  41. Benz.. zegt

    21 juli 2009 om 15:24

    @Emile_Benz

    Precies.. ;)

    OT: Dus toch weer redelijk wat peekaa’s er bij.. Dit had ik niet verwacht. 570 pk en 780 Nm koppel. Dat zijn gewoon Lamborghini waarden en ik ben bang dat deze Rolls te overpowerd zal zijn. In de Phantom ligt er een 6 liter V12 in met 460 pk en ik dacht iets van 570 Nm koppel. Kan er naast zitten hoor..
    Ook ruim voldoende en de Phantom is zwaarder en groter/langer. Maargoed, ik denk dat de Ghost ook qua comfort, opties, accesoires luxe enz.. weer eenzaam aan de top komt!

    Btw.. Sommigen hebben het over de ”kleine Rolls”. Bedenk wel even dat die ”kleine Rolls” nog altijd groter/langer is dan de langste 760 Li uitvoering is. Het blijft dus nog steeds een flatgebouw. (bij wijze van..)

    Login om te reageren
  42. Benz.. zegt

    21 juli 2009 om 15:26

    @w0o0dy & CSL

    Mensen.. alles leuk en aardig maar ff ontopic weer..?!

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 15:37

    @ CSL: lees WOoOdy’s profiel eens: ‘hekel aan fanboys’. Misschien verklaart dat e.e.a., want je scoort wel hoog op de fanboy-ranglijst!!

    Login om te reageren
  44. MDA zegt

    21 juli 2009 om 15:50

    Klink goed! Het eeuwige probleem met biturbo V12’s (zie bijvoorbeeld de AMG 65 modellen, of brabus), is dat je al dat koppel nauwelijks op de weg kwijt kunt. Zeker niet in een zacht geveerde, luxe sedan van 2500 kg…

    Maar dit zijn wel getallen die het woordje ‘sufficient’ weer op de specs lijst zou moeten toveren… Toch mooi die oude RR verhalen.

    Login om te reageren
  45. CSL zegt

    21 juli 2009 om 15:50

    @Svenska_Aeroplan_AB
    Hij is zelf de grootste wanabee fanboy die er is. Vandaar dat hij dat erbij zet :)

    Login om te reageren
  46. Emile_Benz zegt

    21 juli 2009 om 15:53

    @ CSL: Hey Bimmer-fanboy, kun je nu ajb weer ONTOPIC reageren? Je bevuilt de boel hier… Maar da’s weer inherent aan bimmer-fanboys…

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    21 juli 2009 om 15:57

    @Emile_Benz
    Ik vraag me af of dat bevuilen is, of zeggen dat een Zonda diesel de beste motor ter wereld is!!
    Heb je nog steeds niets op de Mclaren F1 uit 92 kunnen vinden zeker? ;)

    Login om te reageren
  48. Emile_Benz zegt

    21 juli 2009 om 16:02

    @ CSL: jij begreep me daar dus verkeerd. Ik bedoel dat de beste motoren van Meredes komen. Zowel de diesels als de benzinemotoren. In de Zonda hangt natuurlijk ’n benzinemotor…bijdehandje…
    Tja, en toen zijn ze na 1992 tot inkeer gekomen en zijn ze in zee gegaan met Mercedes… Van fouten leert men…

    Login om te reageren
  49. Diederik zegt

    21 juli 2009 om 16:04

    w0o0dy, je bent een betweterig kereltje.

    Login om te reageren
  50. C6_R zegt

    21 juli 2009 om 16:11

    Heeft iemand nog een argument waarmee WoOdy z’n opmerking gecorrigeerd kan worden? Of hebben jullie geen punten maar slechts denigrerende opmerkingen?

    570 pk uit een 6,6 liter V12 mét turbo…

    Prima waarden lijkt me voor een Ghost! Effortless power heet dat toch?

    Login om te reageren
  51. CSL zegt

    21 juli 2009 om 16:23

    @Emile_Benz
    “Van fouten leert men”
    En daarom is die SLR zoveel duurder dan de Mclaren F1??!!
    Mclaren F1 rijdt rondjes om de SLR. (de GTR uitvoering niet eens meegeteld :) )

    Login om te reageren
  52. Emile_Benz zegt

    21 juli 2009 om 16:31

    De SLR is ’n luxespeeltje, de F1 niet… Da’s dus appels met peren vergelijken…

    Login om te reageren
  53. ferrari599xx zegt

    21 juli 2009 om 16:33

    veel vermogen maar waarschijnlijk weer een 10 tonner

    Login om te reageren
  54. Emile_Benz zegt

    21 juli 2009 om 16:33

    …mja, dat zou ik – als ik jou was – ook doen om gelijk te kunnen krijgen…

    Login om te reageren
  55. hiscox zegt

    21 juli 2009 om 16:44

    Ik ben ervan overtuigd dat men niet gelukkig gaat zijn bij Bentley en Maybach over dit speelgoed voor de rijken.

    Nog meer kopzorgen voor de heren van Piech en de technoboys in Stuttgart

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 16:57

    @ Diederik

    praat maar stoer achter je toetsenbord, jij ondeugende cowboy.

    Login om te reageren
  57. Mr.Beckham zegt

    21 juli 2009 om 17:49

    Fan-boys heb je van ieder merk, jammer dat ik me schamen moet voor deze mensen die een merk als BMW een slechte naam geven. Ik ben zelf erg op BMW gesteld en kan zeker kritiek waarderen zolang het maar onderbouwd is! En soms moet men eens accepteren dat meningen verschillen.

    OT: Dit wordt zeker een mooie auto, ook die motor lijkt me erg geschikt voor dit zware beest. Zeker een goede vervanger voor RR cabrio van Mr. Beckham.

    Login om te reageren
  58. Pieter zegt

    21 juli 2009 om 18:51

    Ik denk inderdaad, zoals iemand anders al opmerkte, dat deze auto het goed gaat doen in de Premier League, waar “iedereen” nu Bentley Continental schijnt te rijden. Daar zullen ze best gevoelig zijn voor wat vers autobloed en dit past daar prima bij. Jammer natuurlijk, maar aan de andere kant moeten ze wel aan iemand verkocht worden.

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 19:52

    Wellicht ten overvloede die opmerking richting Diederik komt niet van mij.

    Login om te reageren
  60. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 20:21

    @ ferrari 599xx: precies, en zo hoort het bij een luxe top-sedan!

    Login om te reageren
  61. Karaya zegt

    21 juli 2009 om 21:58

    CSL

    ‘Machtig merk’?

    Waar blijft die Formule 1 titel?

    Login om te reageren
  62. sebastianchubasco zegt

    21 juli 2009 om 23:18

    ‘machtig’ en ‘schande’
    …heeft cslletje weer naar ivanhoe gekeken? volgende keer op tijd naar bed en televisie uit!

    Login om te reageren
  63. BananaFlip zegt

    22 juli 2009 om 11:59

    Doen we een ‘kleine’ Roller tussendoor, met een dikke V12… ;)
    Lekker hoor, dat zal heerlijk comfortabel voorbijglijden, zeker met een 8-traps automaat.

    Login om te reageren
  64. tibor zegt

    24 juli 2009 om 15:27

    @ csl

    kap eens met die onzin, je wekt zo echt de indruk dat je 12 bent.

    ontopic: zeer mooie waarden, mooie auto en van o naar hondert in 4.9 seconden in zoon auto is echt vreselijk snel. dan versla je dus een cayman s !
    weet iemand of deze auto 4 of achterwiel aangedreven is?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North