• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi teasert de nieuwe A8

Auteur: robbie, gepost 21 juli 2009 om 10:51 – 57 Reacties

Audi A8 teaser


De nieuwe A8 staat niet op de IAA in Frankfurt (wel in LA), maar Audi heeft wel alvast een hele spannende *kuch* teaser voor ons gemaakt. Wat we zien? Een nieuw design voor de LEDjes!

En uiteraard zijn ook de contouren te zien van een nieuwe grote single frame grille. Maar het leukste vind ik nog wel dat ze er een opa naast hebben gezet die symbool moet staan voor de stereotype koper van een A8.

Onder de motorkap van deze nieuwe A8 (AU 641) zullen we motoren vinden die uiteenlopen van viercilinders tot 12 cilinders. Huh? De W12 motor werd toch met pensioen gestuurd? Tenminste als we de woorden van Spyker CEO Victor Muller mogen geloven (vanaf 2:52). Blijkbaar is vriend Victor niet goed geinformeerd door Audi, want de W12 zal gewoon een plekje vinden onder de motorkap van de nieuwe A8 en dus nog zeker een jaartje of 6/7 in productie blijven.

Audi streeft er tevens naar om de nieuwe A8 maar liefst 10% lichter te maken dan zijn voorgangen. We zijn benieuwd. Klik op de foto voor een hi-res afbeelding!

Audi A8 teaser met Michael Dick - Klik voor GROOT

2010 Audi A8 koplamp

Audi A8

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, bejaarden, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, michael-dick, teaser

Vorig bericht: « Hoera! Lagonda SUV Concept gaat NIET in productie
Volgend bericht: Rolls-Royce Ghost krijgt 570 pk en 780 Nm »

Lees Interacties

Reacties

  1. Neptukker zegt

    21 juli 2009 om 10:57

    Zo te zien gaan de spiegels van de Q7 gemonteerd worden! Wat een joekels zeg. Die vent lijkt wel in coma. Zal mij benieuwen of hij de introductie haalt.

    Login om te reageren
  2. Zephyr zegt

    21 juli 2009 om 10:57

    Yes, LEDs I like.

    Ben nu ook weer benieuwd wat Mercedes als nieuwe S-klasse zal optoveren.

    Login om te reageren
  3. circlestorm69 zegt

    21 juli 2009 om 10:58

    Ik ben erg benieuwd.
    Vind de A8 de mooiste in z’n klasse en hoop dat ie dat weer wordt.
    Heb zelf een keer een uur in de laatste S8 (full options!) gestuurd en dat was echt een feest.
    Wat een power en een luxe in zo’n slagschip!

    Login om te reageren
  4. Tadaaa zegt

    21 juli 2009 om 10:59

    Yeee, weer een ander modelletje LED’s…

    A5 stond t mooi
    A4 wat minder
    A3 niet
    A6 ongeïnspireerd lelijk balkje ‘Ojah vergeten’-LED’s

    Nu alweer zo’n lange strip…hopelijk dat dit goed staat.

    Login om te reageren
  5. rotorhead zegt

    21 juli 2009 om 11:06

    Flinke muil lijkt dat hok te krijgen zeg. Vreet zeker loslopende honden ipv benzine..

    Login om te reageren
  6. nijntje zegt

    21 juli 2009 om 11:08

    hmm, ik blijf erbij leds is voor met kerstmis .
    En eerste keer bloggen op mn nieuwe gsm .

    Login om te reageren
  7. MCW zegt

    21 juli 2009 om 11:09

    Autoblog, jullie zijn deze schets van Audi vergeten te plaatsen..

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    21 juli 2009 om 11:14

    Wordt nogal moe van al dat teaser gezeik…. als er niets te melden is laat het dan gewoon achterwege. Iedere Audi is voor 80% hetzelfde van voren en ze zijn geen van alle echt leijk (uitzondering is de R8, die is voor meer dan 80% anders en WEL lelijk).
    Jammer dat er zoveel aandacht aan dit soort suffe spelletjes van fabrikanten wordt gegeven.

    Login om te reageren
  9. zonda zegt

    21 juli 2009 om 11:18

    Die LED’s lijken wel wat weg te hebben van de koplampen van een Citroen C4..

    Login om te reageren
  10. Ricosuave zegt

    21 juli 2009 om 11:20

    Ziet er weer goed uit!

    Login om te reageren
  11. sebastianchubasco zegt

    21 juli 2009 om 11:24

    mooi dat ze de doelgroep ook in de afbeelding weergeven…

    Login om te reageren
  12. Timmie zegt

    21 juli 2009 om 11:25

    De bewering dat de W12 op pensioen is, was gewoon een afleidingsmanoevre, om te proberen om meer marktaandeel in de top van het topsegment te verwerven. Een klassiek truukje om meer poen te scheppen…

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    21 juli 2009 om 11:27

    Hopenlijk verkloot audi de A8, die nu nog een toffe wagen is, niet zo hard als BMW met de siebner gedaan heeft, ook dat was ooit een toffe wagen en is nu een lelijke wagen kuch luchthapper.

    Login om te reageren
  14. W115 zegt

    21 juli 2009 om 11:28

    Zal een erg mooie wagen worden, nu is mercedes weer aan zet.

    in de volgende Transporter film zal deze Audi vast de hoofdrol spelen :)

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    21 juli 2009 om 11:40

    Hij krijgt vrees ik een tot in het ridicule uitvergrote grille, waardoor de verhoudingen in het front totaal zoek zijn. Voordeel daarvan is wel dat deze grille/neus nu zo’n beetje uitgeëvolueerd (uitgemolken?) is en ze voor de volgende A8 toch echt met iets nieuws zullen moeten komen. ;)

    Login om te reageren
  16. BMW Driver zegt

    21 juli 2009 om 11:44

    Bekentenis: Ik ben en blijf een BMW fan, maaaaaaaaaaaaaaaaar……
    de huidige A8 vind ik de mooiste in zijn klasse. Zeker als je het vergelijkt met de Chris Bangle BMW 7.
    Sorry die auto heeft geen bestaansrecht en de enige reden waarom ze hem nu pas vernieuwd hebben, is omdat ie heel goed verkocht werd. De 7 serie (E38) is en blijft de mooiste 7 serie die er ooit is gebouwd. De huidige 7 serie maakt veel goed.
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe A8…….kijken of het weer de maatstaf wordt in zijn klasse.

    Login om te reageren
  17. kraakensmaak zegt

    21 juli 2009 om 11:48

    Voorkant doet mij denken aan die van een R8.
    Mercedes is al aan zet geweest, met een facelift een maand geleden.

    Login om te reageren
  18. Majinstar zegt

    21 juli 2009 om 11:49

    Oeps gesnapt ?

    http://autoworld.files.wordpress.com/2008/09/audi-a8-2010-facelift-img_2.jpg

    http://autoworld.files.wordpress.com/2008/09/audi-a8-2010-facelift-img_1.jpg

    Login om te reageren
  19. Laue zegt

    21 juli 2009 om 11:49

    De LED zijn beter vorm gegeven, de oude lijken op een snorretje

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    21 juli 2009 om 11:51

    Boring, maar wel leuk.

    Login om te reageren
  21. Bert zegt

    21 juli 2009 om 11:55

    Ik zit naar die foto te kijken, maar ik weet nou niet precies wat het tease gedeelte is.
    Lijkt meer op een opbaring zo met die houten klaas voor het zwarte doek.

    Login om te reageren
  22. Pordon zegt

    21 juli 2009 om 12:14

    @ Kraakensmaak. Mercedes aan zet geweest? Ze hebben een faceliftje gedaan om weer even 1-2 jaar mee te kunnen omdat BMW net de nieuwe 7 serie uit heeft en Audi dus binnenkort de A8. Straks als Mercedes een nieuwe S-klasse uitbrengen dan is Mercedes aan zet.

    Vooralsnog vind ik de S-klasse nog steeds de maatstaf in dit segment, zeker qua design. Dit is altijd zo geweest en zal hopelijk ook altijd zo blijven

    Login om te reageren
  23. Pordon zegt

    21 juli 2009 om 12:14

    *uitbrengen = uitbrengt

    Login om te reageren
  24. Harie zegt

    21 juli 2009 om 12:15

    @ BMW Driver…

    Aangezien de Bangle 7 serie goedverkocht zullen er ook wel mensen zijn bij wie hij wel in de smaak viel…
    Lijkt me niet dat die minder bestaansrecht heeft dan een auto die jij wel mooi vindt, maar die minder verkoopt. Dat lijkt me de slechtste marketing strategie ooit….

    Login om te reageren
  25. JanJansen zegt

    21 juli 2009 om 12:17

    @ w0o0dy
    Ach het is vakantie-tijd, het is dat het nu nat is buiten anders was ik nu ook op de dijk aan het gummen. W8 17… Dan slijten mijn Toyo’s ook niet zo hard
    – gaat een verlaten parkeerplaats opzoeken –

    Login om te reageren
  26. Freewarefreak zegt

    21 juli 2009 om 12:46

    Ik heb ook een keer in een interview gelezen dat Spijker niet de beschikking krijgt over de W12 motor.

    Maar… en daar zit het verschil… niet vanwege de reden dat het blok uit productie gaat zoals hierboven geopperd… Maar vanwege het feit dat het VAG concern het blok voor eigen premium gebruik binnen de gelederen wil houden. De W12 blijft dus exclusief beschikbaar voor de topmodellen van VAG, dus de VW Phaeton, de Audi A8 en de Bentley modellen.

    Het blok komt dus niet beschikbaar voor derden als “klantenmotor”. En dat is de reden. Dus Victor… niet zwetsen aub…

    Dat komt ook tot uiting dankzij bovenstaand persbericht. De W12 verschijnt gewoon onder de kap van de nieuwe A8…

    Login om te reageren
  27. Markus zegt

    21 juli 2009 om 12:47

    Nee geen leds, please, dat staat zo ontzettend Halfords! En wie is die opa eigenlijk?

    Login om te reageren
  28. BMW Driver zegt

    21 juli 2009 om 13:09

    @ Harie :

    thanks 4 da comment. Appreciate it.
    Reden waarom ik dit zeg is omdat BMW namelijk zelf na een tijdje heeft aangeboden aan klanten, die de Bangle 7 al hadden gekocht, om hun 7 optisch te upgraden naar de facelift versie (die meer geaccepteerd werd).
    Dus ondanks het feit dat ie zo goed verkocht werd, zag BMW toch reden om een dergelijke aanbieding te doen. Ik weet helaas niet of het de oorspronkelijke model was of the one with the facelift welke zo goed verkocht werd.

    Login om te reageren
  29. Oom Agent zegt

    21 juli 2009 om 13:34

    Hij is een meter hoger dan de schets?

    Login om te reageren
  30. Punk zegt

    21 juli 2009 om 13:47

    Ze hadden bij Audi wel even dat doek mogen strijken…..

    Ik zou toch voor de 7 serie gaan !!

    Login om te reageren
  31. Lotus Omega zegt

    21 juli 2009 om 13:58

    wauw! weer een audi die heel erg op de rest lijkt en alleen maar een stukje groter is!

    Login om te reageren
  32. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 14:01

    @ neptukker: die grote spiegels zul je vaker gaan zien, dan krijgt hij een beter label… De oppervlakte van de auto telt mee in de som voor de bepaling van het label namelijk. Net als BMW alle bumpers een paar cm langer heeft gemaakt zeg maar.

    Sad but true!

    Login om te reageren
  33. AriM6 zegt

    21 juli 2009 om 14:04

    Komt audi weer met hun kerstverlichting in de koplampen ..

    Login om te reageren
  34. Cedric zegt

    21 juli 2009 om 14:08

    BTW: check wouter rijden, kijk op http://www.pakdepolo.nl/, ga verder, en klik dag tot dag en druk dan op het play-knopje naast wouter karssen ;).

    Login om te reageren
  35. robbie zegt

    21 juli 2009 om 14:13

    @Svenska_Aeroplan_AB, lol! De spiegels tellen niet mee hoor bij het oppervlak van de auto :D De bumpers wel zoals je aangeeft. Daarom zie je bijvoorbeeld ook dat sommige 5-deurs modellen goedkoper zijn dan 3-deurs modellen. Want die zijn net iets langer en krijgen dus meer korting.

    Hetzelfde geldt voor LWB modellen van limousines. Zouden daarom al die Chinezen soms in verlengde A4’s en 5 Serie’s rondrijden?

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 14:17

    @ Robbie: ik heb het altijd zo gehoord hoor! Vanaf Lexus’ nieuwe IS was dat ‘het bericht in de vakpers’.

    Maar als jij een bron hebt waaruit anders blijkt, graag!
    Wil het nu wel weten ook eigenlijk…

    Login om te reageren
  37. vla zegt

    21 juli 2009 om 14:21

    Ik heb een spyfoto gevonden! De A8 zonder camouflage! :o
    Hiero:

    Of nee wacht, het was deze…

    Nee, die heeft andere ledjes… Deze?

    Login om te reageren
  38. robbie zegt

    21 juli 2009 om 14:25

    @Svenska_Aeroplan_AB, lees het hier maar ff na ;) Ik zie zo snel niet specifiek iets staan over de buitenspiegels. Maar volgens mij worden die meestal niet meegenomen in het berekenen van de breedte van een auto.

    ANNEX 1. Calculation method for fuel economy labelling

    The fuel economy category of a car has to be determined with the help of the relative fuel economy index of the car according to the following table:

    Fuel economy category Relative fuel economy index
    [%]
    A index < - 20 % B - 20 <= index < -10 % C - 10 <= index < 0 % D 0 <= index < 10 % E 10 <= index < 20 % F 20 <= index < 30 % G index >= 30 %

    The relative fuel economy index of a car is determined on base of the official specific CO2-emission of the car measured according to the test of Directive 93/116/EC and on base of the minimum length and width of the body type of the car model measured according to Directive 92/21/EEC. The relative fuel economy index is determined according to the following 6 steps:

    1. Calculation of the average length using the regression formula for the average length:

    length av. = C1, length + C2, length x width + C3, length x [width]2

    2. Calculation of the corrected length x width:

    size = [0,7 x length + 0,3 x length av.] x width

    3A. Check of the application range of the regression formula for the average CO2-emission
    of petrol cars:

    If: size < -0,5 x C2, petrol / C3, petrol then: size = -0,5 x C2, petrol / C3, petrol 3B. Check of the application range of the regression formula for the average CO2-emission of diesel cars: If: size < -0,5 x C2, diesel / C3, diesel then: size = -0,5 x C2, diesel / C3, diesel 4A. Calculation of the average CO2-emission using the regression formula for petrol cars: CO2-emission av. = C1, petrol + C2, petrol x size + C3, petrol x size 2 4B. Calculation of the average CO2-emission using the regression formula for diesel cars: CO2-emission av. = C1, diesel + C2, diesel x size + C3, diesel x size 2 5A. Calculation of the reference CO2-emission for labelling for petrol cars: CO2-emission ref. = 0,75 x CO2-emission av. + 0,25 x CO2-emission overall av. petrol 5B. Calculation of the reference CO2-emission for labelling for diesel cars: CO2-emission ref. = 0,75 x CO2-emission av. + 0,25 x CO2-emission overall av. diesel 6. Calculation of the relative fuel economy index: Relative fuel economy index = [CO2-emission - CO2-emission ref.] / CO2-emission ref. x 100 % The values for the length and the width have to be filled in in metres with an accuracy of three figures behind the behind the dot. The value for the specific CO2-emission has to be filled in in grams / km and rounded off to the nearest whole figure.

    Login om te reageren
  39. GOD zegt

    21 juli 2009 om 14:27

    @ robbie

    wil je nooit meer zulke posts maken, ik viel zowat in slaap ;)

    Login om te reageren
  40. robbie zegt

    21 juli 2009 om 14:33

    En met betrekking tot breedte hanteren ze dit:

    2.4. Afmetingen (buitenmaten van het voertuig): .
    2.4.2. Chassis met carrosserie
    2.4.2.1. lengte (j): .
    2.4.2.2. breedte (k): .
    2.4.2.3. Hoogte (ledig) (l) (bij in de hoogte verstelbare vering de normale rijstand aangeven): .
    2.4.2.4. Vooroverbouw (m): .
    2.4.2.4.1. Oploophoek (terreinvoertuigen) (c) …….. (graden)
    2.4.2.5. Achteroverbouw (n): .
    2.4.2.5.1. Afloophoek (terreinvoertuigen) (c): …….. (graden)
    2.4.2.6. Vrije hoogte boven het wegdek (c): .
    2.4.2.6.1. Hellingshoek (terreinvoertuigen) (c) …….. (graden)

    En aangezien dat valt onder: “Chassis met carrosserie” en buitenspiegels daar geen onderdeel vanuit maken ga ik er vanuit dat de buitenspiegels niet meetellen. Zoiets kan ik me namelijk ook herinneren met betrekking tot de Hummer H1.

    Login om te reageren
  41. robbie zegt

    21 juli 2009 om 14:36

    @GOD, sorry ;) Doe ik het zomaar 2x achter elkaar :D

    Login om te reageren
  42. speed six zegt

    21 juli 2009 om 14:41

    LED technologie is fantastisch, maar het staat volslagen idioot om er in klaarlichte dag mee rond te rijden, zoals er met al die nieuwe -ongeveer- audi’s gedaan wordt… neem dan toch gewoon een bumpersticker:”yes! I am an asshole”

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 15:20

    IS het een keer leerzaam, valt God in slaap!!

    Maarja, God is natuurlijk al alwetend…
    ;)

    Login om te reageren
  44. Fre zegt

    21 juli 2009 om 15:58

    zoals mijn vader(met 0% auto interesse) onlangs zei: “alle auto’s zien er hetzelfde uit tegenwoordig”
    ik moet hem helaas gelijk geven…

    Login om te reageren
  45. MCW zegt

    21 juli 2009 om 16:29

    –edit: lekker boeiend–

    Login om te reageren
  46. Guido zegt

    21 juli 2009 om 17:28

    Wauw, echt een teaser

    Login om te reageren
  47. Mr.Beckham zegt

    21 juli 2009 om 18:01

    Hoop dat ze wel iets meer fantasie gebruiken als bij hun andere modellen, want anders vind ik de nieuwe 7 absoluut mooier. Heb laatst met de 730d en een 750i gereden en dat rijdt echt zo geweldig! Geen woorden voor, was helemaal verrast van de kwaliteiten.

    Login om te reageren
  48. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 juli 2009 om 18:02

    @ Mr. Beckham: HAHAHAHAHA! Audi en fantasie!

    :D
    :D
    :D

    Goeie man!

    Login om te reageren
  49. b0z4 zegt

    21 juli 2009 om 18:33

    Ik snap zoiezo niet waarom ze zogenaamd een ” teaser ” uitbrengen alle modellen lijken toch op elkaar !

    Login om te reageren
  50. mb zegt

    21 juli 2009 om 19:40

    Inclusief kerstverlichting.Wel heel vroeg dit jaar

    Login om te reageren
  51. AriM6 zegt

    21 juli 2009 om 20:16

    @ mb
    ik ben dus niet de enige die denkt dat het eruit ziet als kerstverlichting ..

    Login om te reageren
  52. Nick zegt

    21 juli 2009 om 21:04

    Eindelijk een LED strip zonder dat die lullige diodes zichtbaar zijn.
    Dit is al een stap vooruit op de kitcherige kerstboom versiering LED strips en ook die kerstboom UFO’s (angel eyes) die je in BMW’s ziet.

    Ik snap niet waarom ze dit niet van tevoren hebben bedacht, ziet er in ieder geval professioneel uit en niet als aftermarket zooi rebranded.

    Login om te reageren
  53. SimonMc zegt

    21 juli 2009 om 21:24

    Zoek de verschillen :

    [IMG]http://i30.tinypic.com/x56t11.jpg[/IMG]

    Na de alsmaar groeiende grill-trend, nu de “ga uit de weg of ik schep je op mijn horens !”koplampen.

    Worden de koplampen ook rood als je aan het bumperkleven bent?Of komt er een briesend geluid uit de claxon?

    Are you reading Audi??

    Login om te reageren
  54. ferrari zegt

    22 juli 2009 om 08:32

    zal wel weer een erg gelikte auto worden. zoals de huidige versie weer met een smaakvol design en veel luxe.
    die victor muller moet je niet geloven. het hele spyker verhaal is één grote leuchen. vind je het gek dat hij spyker niet fatsoenlijk winstgevend kan maken. hij geloofd zijn eigen (verzonnen) verhalen. kon me ook niet echt indenken dat vw/audi de w12 niet al helemaal uit ontwikkeld hadden. er zat/zit nog genoeg potentie in dat blok, zowel wat Co2 reductie, vermogenswinst als ook prestatiewinst betreft.

    Login om te reageren
  55. BananaFlip zegt

    22 juli 2009 om 11:56

    Jippie!
    LEDjes!
    Maar een vierpittertje in een A8, dat is echt not done.

    Login om te reageren
  56. dennis21 zegt

    22 juli 2009 om 20:07

    tis maar goed dat volkswagen geen speciale look heeft net als audi/bmw anders konden ze die “aftermarket” lampkes nergens meer kwijt raken…
    marja LED is toch de toekomst… zelfs kentekenverl. zit al ledjes

    Login om te reageren
  57. Chriss zegt

    7 september 2009 om 18:48

    @ vla:
    Briljant gevonden die spyshots! wauw, enerverend is het wel, innovatief design ook als je het zo bekijkt..

    btw, denk wel dat het weer een mooie klapper wordt, het is altijd het slagschip en paradepaardje geweest, zullen ze niet snel verneuken. Ben benieuwd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North