• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls-Royce Phantom op het circuit

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 augustus 2007 om 18:00 – 28 Reacties

Kijk mama, zonder handen!

Bij Rolls-Royce denk je aan klasse, stijl, duur, exclusief, oude mannen en chauffeurs die dezen rustig en beheerst van A naar B rijden. Dat het ook anders kan bewees mode-icoon Nigo al eens. En aangezien niets heilig is zijn er ook mensen die de Roller gebruiken voor iets waarvoor hij totaal niet gemaakt is, namelijk het betere circuitwerk.

Het moet vast een raar gezicht zijn geweest om de statueske 2,6 ton wegende 6 meter lange Phantom door de bochten van een circuit in de buurt van Ottawa te zien gaan, maar aan de andere kant wil volgens mij iedereen wel eens uitproberen wat je kan doen met een 6,8 liter V12.
De baas van BMW Canada, Rob Dexter, zat op de achterbank en voor zover wij weten is John Leblanc, de Canadees die achter het stuur zat, achteraf niet gestenigd of aangeklaagd door zijn passagier.

Omdat beelden niet mogen ontbreken hebben we de video (met een stukje Wagner op de achtergrond voor ‘dramatic effect’) van deze vertoning er ook nog bij opgeduikeld. Doet een beetje denken aan de Maybach die over het Ascari-circuit werd gejaagd…

Lees het hele verhaal hier (via attuworld). Met dank aan Bart voor de tip!

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Limousine, phantom, Rolls-Royce, Video

Vorig bericht: « Lamborghini goes extreme(r): straaljager op wielen
Volgend bericht: Man crasht gloednieuwe Lamborghini »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    15 augustus 2007 om 18:06

    Kom nou zeg, een RR is hier niet voor bedoeld, maar dat stond net ook al in de tekst. Waarom? Waarom die witte? En ook wel amateuristisch dat die ‘coureur’ werkhandschoenen aan heeft…
    Maar vooral niet doen….

    Login om te reageren
  2. m5 zegt

    15 augustus 2007 om 18:07

    ik denk dat ze nog een keer een rolls-royce phantom M gaan bouwen ;)

    Login om te reageren
  3. Sjefke zegt

    15 augustus 2007 om 18:07

    Haha wat een logge bak op het circuit zeg.

    Login om te reageren
  4. Sander zegt

    15 augustus 2007 om 18:09

    Hoe heet dat nummer dat op de achtergrond draait? Die MOET ik hebben :-)

    Login om te reageren
  5. Racer X zegt

    15 augustus 2007 om 18:09

    Prachtig, dat dunne Rolls stuur!

    Login om te reageren
  6. Mercedes zegt

    15 augustus 2007 om 18:10

    Je hoort wel veel geluid in die auto.
    Zooooo stil is dan ook wel weer niet….

    Gaat ook niet echt hard als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  7. Wouter zegt

    15 augustus 2007 om 18:12

    Nice pica’s van een driftende Maybach:
    http://www.autojunk.nl/pix/view/132489

    Login om te reageren
  8. M Freak zegt

    15 augustus 2007 om 18:18

    @ Sander

    Wagner met Ride of the Valkyries ;)

    Login om te reageren
  9. Tombnolz zegt

    15 augustus 2007 om 18:21

    Doet hij verbazingwekkend goed!
    Inderdaad, echt marginaal die werkhandschoenen… en een Rolls mijn god.

    @ Mercedes: ik hoor nauwelijks die motor, terwijl nochtans tot het uiterste wordt gebruikt

    Login om te reageren
  10. Oxymoron zegt

    15 augustus 2007 om 18:44

    Het is ook niet meer de ouderwetse RR; onderhuids een BMW Siebener, daar mag toch wel wat weggedrag van verwacht worden.

    Login om te reageren
  11. jamesBROWN zegt

    15 augustus 2007 om 18:58

    Haha, wie doet er nu handschoenen aan om 1 rondje te rijden… IN EEN ROLLS!

    Login om te reageren
  12. koen zegt

    15 augustus 2007 om 19:01

    We hadden tijdens de eerste MaartenMemorial ook een Phantom onder de deelnemende auto’s. Dat spookkasteel was een behoorlijke partij voor de Elise’s. Dat orgel ging ook driftend door de Tarzan. Magnifiek gezicht!

    Login om te reageren
  13. Luc zegt

    15 augustus 2007 om 19:13

    dit is toch geen auto voor een circuit

    Login om te reageren
  14. Bentley zegt

    15 augustus 2007 om 19:16

    Echt fantastisch!

    Op zolder was er ook es ééntje, super gevoel echt.

    Login om te reageren
  15. Henk zegt

    15 augustus 2007 om 19:23

    @ Mercedes

    40sec voor tijd zie je ook dat z’n raam open staat

    Login om te reageren
  16. tweaker zegt

    15 augustus 2007 om 19:25

    BELACHELIJK

    neem een fiets, zet een helm op en rijd aan een slakkengangetje op een circuit met de muziek zo hard dat die alles overstemt…

    ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die RR niet harder gaat dan 30 door de bochten en het sportieve karakter van die wagen waar hij zo mee opschept een hoop zever is!

    ze proberen de mensen een oor aan te naaien… maar niet hier hoor… wij zijn autoliefhebbers, geen RR knuffelaars

    Login om te reageren
  17. tweaker zegt

    15 augustus 2007 om 19:30

    Tombnolz schrijft,
    ik hoor nauwelijks die motor, terwijl nochtans tot het uiterste wordt gebruikt

    dat is nu net m’n punt… waarom denk je dat? volgens mij gaat ie niet boven e 3000 rpm… zet de muziek nog harder… dan horen we zeker niks

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    15 augustus 2007 om 19:51

    @ Iedereen die zegt dat dit geen auto voor het circuit is:

    En dan? Een auto testen kan op alle mogelijke manieren. Waarom dan niet met een Phantom het circuit op?
    Trouwens ik verwacht eigenlijk dat een of andere tuner eens een échte sportversie zal maken. Gewicht halveren, minstens 600 pk erin lepelen, een speciaal kleurtje, spoilersetje, velgjes en een prijs die alleen decadent rijke mensen kunnen betalen. Zou een ‘praktisch’ alternatief zijn voor bevoorbeeld een Lambo.

    Login om te reageren
  19. tweaker zegt

    15 augustus 2007 om 21:12

    @ Esprit

    Maar die Lambo zou tenminste vooruit gaan… hoeven ze niet te verdoezelen door loeiharde muziek

    Login om te reageren
  20. Julian zegt

    15 augustus 2007 om 21:14

    dit nummer doet me altijd weer denken aan Apocalypse Now! Redux, wat een geweldige film is dat ook..

    Login om te reageren
  21. janmetdepetop zegt

    15 augustus 2007 om 22:38

    wel grappig om te zien.. zou een coureur ook op het circuit gereden worden door zijn butler in zijn Rolls-Royce?!?!

    Login om te reageren
  22. Franco zegt

    15 augustus 2007 om 22:52

    Wat een gezever om niets hier!
    Dit is toch humor? Vooral die chauffeur met zijn werkhandschoenen, hahaha!

    Of zijn het alleen de humorlozen, die reageren?

    Login om te reageren
  23. Jurgen zegt

    16 augustus 2007 om 00:27

    Lol een racende gouden koets.

    Prijs omrekenen naar euro’s, 435.000 dollar is op dit moment slordige 3 ton. Da’s leuker dan hem bij Hessing bestellen !

    En ach, over die invoerrechten. Dan doe je toch net als Aurik Goldfinger in de gelijknamige James Bond film, voer je hem in onderdelen in en bouw je hem weer op :)

    Login om te reageren
  24. Roadronner zegt

    16 augustus 2007 om 13:44

    Jammer van die muziek, ik had het motorgeluid veel liever gehoord.

    Login om te reageren
  25. VanNispentotSevenaer zegt

    16 augustus 2007 om 14:10

    Ach wet stom, dom gelul. Je gaat het toch niet kijken hoe zo’n automobiel op het circuit is… Wat een regelrechte ONZIN.

    Login om te reageren
  26. Nick zegt

    16 augustus 2007 om 14:12

    6,75 liter V12. ;)

    Nu nog een DCT (dual-clutch transmission) er in, die zowel automatisch kan schakelen (zoals het een echte Rolls-Royce betaamt) maar ook handmatig bedient kan worden.

    Beter voor het milieu, beter voor je portemonnee (ook al is dit allesbehalve belangrijk voor Rolls-Royce passagiers), beter voor de betrouwbaarheid zonder dat je de soepele acceleratie uit de ZF-automaat van de Phantom mist.
    Een DCT is ook lichter dan een automaat.

    Maar, ondanks de indrukwekkende 720 Newton-meters die de V12 ophoest, zou het toch beter zijn om turboladers aan de mix toe te voegen.
    Die dempen de schokgolven van de uitlaatgassen, en geeft je motor d.m.v. drukvoering extra koppel.

    Op die manier kan de Phantom met ~580-620 pk en misschien 1000 Newton-meter wat makkelijker tegen de Bentley’s en Maybach’s op.

    Login om te reageren
  27. TnT_250HP zegt

    16 augustus 2007 om 15:14

    laat die Phantom waar hij thuishoort… niet op het circuit dus

    zoek even op YouTube naar Cars & Coffee, dan weet je wel wat ik bedoel.

    Login om te reageren
  28. huh? zegt

    12 februari 2008 om 20:35

    ahhhhhhhh wat jammer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North