• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls-Royce Phantom Tungsten

Auteur: autoblogger, gepost 24 november 2007 om 12:53 – 30 Reacties

Rolls-Royce Phantom Tungsten


Net zoals VW Individual en BMW Individual heeft ook Rolls Royce een maatwerk programma om je auto meer te individualiseren. Dit team staat bekend onder de naam “Bespoke” en ze hebben een speciale versie van de Phantom gemaakt. De inspiratie voor deze Tungsten variant is afkomstig van het 101EX Concept design.

De gelimiteerde Rolls-Royce is onthuld op de Middle East Motor Show in Dubai. De vergelijkingen met de 101EX worden vooral duidelijk bij de geborstelde aluminium motorkap, de lak (met ‘Xirallic’ Tungsten paint finish) en de velgen (21-inch zevenspaaks). Ik zie geen reden om deze aanbieding over te slaan.

Het schijnt overigens dat 80% van alle auto’s uit Goodwood wel wat Bespoke elementen gebruiken. Geen verrassing, Rolls Royce is het meest logische merk om dit soort maatwerk specificaties aan te bieden.

Rolls-Royce Phantom Tungsten
Rolls-Royce Phantom Tungsten
Rolls-Royce Phantom Tungsten
Rolls-Royce Phantom Tungsten
Rolls-Royce Phantom Tungsten

The Phantom Tungsten is a visual feast, incorporating a range of magnificent features pioneered on 101EX – not least its ‘Xirallic’ Darkest Tungsten paint finish, which brings a new strength and definition to the Phantom’s magnificent flanks.

Other highlights previewed by 101EX include the brushed aluminium bonnet and a striking new seven-spoke 21 in, forged aluminium wheels. A pair of visible, chrome-plated, stainless steel exhaust pipes complete the sporting picture.

Inside, as out, the Phantom Tungsten makes a powerful statement. It is trimmed in supple, cosseting Smoke Grey leather with contrasting Navy Blue hide for the dashboard and armrests, while the high-gloss, straight-grained East Indian Rosewood veneer brings unique warmth and beauty to the Phantom Tungsten’s intimate and inviting interior.

Further tactility, not to mention a vivid flash of modernity, is provided by the Phantom Tungsten’s full-width, micro-engraved, metal fascia, which features a diagonally milled surface texture and is complemented by metal-spoked steering wheel inserts.

Most delightful of all, however, is the Phantom Tungsten’s dazzling Starlight headliner, which uses up to 800 fibre-optic lights to create the impression of a star-filled night sky. It’s a suitably spectacular highlight for a truly exceptional car.

Rolls-Royce Phantom Tungsten

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

bespoke, phantom, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Column nu: Wie zit er te wachten op een moslimauto?
Volgend bericht: Waar gaat de wereld heen? Fiets op waterstof! »

Lees Interacties

Reacties

  1. RDS zegt

    24 november 2007 om 12:54

    ga ik maandag bestellen

    Login om te reageren
  2. Aston Martin Rapide zegt

    24 november 2007 om 12:55

    Het blijft echt een machtige bak….hier en daar straalt ie souplesse en elegantie uit. Dat mag ik dus wel.

    Login om te reageren
  3. Thomaz zegt

    24 november 2007 om 12:55

    Toch grappig dat ze het steeds weer voor elkaar krijgen om die velgen wieldoppen te laten lijken…

    Login om te reageren
  4. Alec zegt

    24 november 2007 om 12:57

    die motorkap is zo mooi!

    en natuurlijk nieuwe velgen… dat moch wel eens tijd worden…

    Login om te reageren
  5. PieterA zegt

    24 november 2007 om 12:57

    Zeer mooi, modern & toch klassevol.

    Eet this F*cking Mansory-nichten.

    Login om te reageren
  6. Dana zegt

    24 november 2007 om 12:59

    Best grappig,
    dat ze bij RR al een pakket nodig hebben om de auto bijzonder te maken (ikdacht dat dat bij de prijs in zat)……. Wanneer komt de GTI?

    Login om te reageren
  7. sjeik achmed skilazi zegt

    24 november 2007 om 13:04

    Ik plaats hierbij een order voor 3 stuks.

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 13:07

    Jeuz, er zijn volgens mij meer “gelimiteerde” uitvoeringen van een Phantom dan dat er je huis, tuin en keuken varianten zijn….

    Maar het kan aan mij liggen……maar uhm…….een Phantom wordt toch per definitie al “ge-indivisualiseerd”?

    Login om te reageren
  9. Julian zegt

    24 november 2007 om 13:10

    kan nu niet zeggen dat dit er nu een chick magnet maakt…

    Login om te reageren
  10. Tiemen zegt

    24 november 2007 om 13:11

    De links naar BMW en volkswagen zijn omgedraait.

    Login om te reageren
  11. Stylez zegt

    24 november 2007 om 13:12

    Dat jullie hier zo positief over zijn verbaast me nogal.
    Ik vind namelijk dat die sieruitlaat hem erg kitsch maakt (a la Phantom Black) en die spaakvelgen vind ik lelijker dan de orginele.
    De RR Phantom is al af van zelfzich, dus van mij mogen de tuners zich weer gaan vergrijpen aan 3-series en Supra’s.

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    24 november 2007 om 13:13

    @Rick dos: yep, mooi he? Marketing.

    @Tiemen: thanks, is inmiddels gefixt!

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 13:15

    @autoblogger

    Fantastisch!

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 13:26

    “Maar het kan aan mij liggen……maar uhm…….een Phantom wordt toch per definitie al “ge-indivisualiseerd”?”

    “Geen verrassing, Rolls Royce is het meest logische merk om dit soort maatwerk specificaties aan te bieden.”

    Ik las net het stuk met wat meer aandacht door…….no offense, it´s just me…. ;)

    En “ge-indivisualiseerd” moet zijn “ge-individualiseerd”…….niet dat dat een correct Nederlands woord is…..toch?…… :)

    Login om te reageren
  15. Luc zegt

    24 november 2007 om 13:27

    @ stylez, ik ben er niet erg positief over
    wat een verschrikkelijke 21″ velgen, zoals iemand al zei, het lijken net wieldoppen.

    zijn er mischien meer foto;s beschikbaar?

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    24 november 2007 om 13:27

    Jij hebt gewoon te veel aandacht! ;)

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 13:27

    Nee, want je schrijft het blijkbaar zo: geïndividualiseerd.

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 13:31

    @autoblogger

    Hahaha! ;)

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    24 november 2007 om 13:36

    Dat dak is een goede poging om het begrip Kitsch opnieuw te definiëren.

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    24 november 2007 om 13:42

    in mijn opinie een auto die staat voor 100% perfectie/klasse/elegantie ook al is het eind van de dag een samenraapsel van wat materialen ..
    zelfs mansory kan dit niet verklooien ..

    Login om te reageren
  21. citrofiel evil twin zegt

    24 november 2007 om 13:47

    Die velgen mochten wel ietsje spannender zijn.

    Login om te reageren
  22. RScosworth zegt

    24 november 2007 om 14:35

    In mijn ogen inderdaad een marketinggebeuren. Die sterrenhemel gaat echt te ver. Dat is meer iets voor in een camper of een woonwagen.

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    24 november 2007 om 14:55

    vind het alleen erg jammer dat ze het dak/plafond met een jachtgeweer hebben bewerkt ..

    Login om te reageren
  24. bran zegt

    24 november 2007 om 16:44

    pff saaie auto maar beter dan niks de site begint tenminste terug over auto’s te gaan daar was de voorbije dagen weinig van te merken :o :@

    Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    24 november 2007 om 17:22

    1ste foto: Wat een dikke bak.

    2de foto: Tot in de puntjes glad afgewerkt.

    3de foto: Motorblok is te dodelijk. Lijkt net op een ruggengraat. Een en al superkracht.

    4de foto: Heerlijk om te zien. Die lijsten.

    5de foto: Ik heb ze mooier gezien. Misschien toch ff snel veranderen.

    6de foto: Stuurboord of bakboord. Kies maar ???

    7de foto. Het lijkt net alsof je in je eigen Enterprise naar buiten kijkt in de ruimte.

    Eindconclusie: Die zou ik wel willen hebben. Eerst ff kijken of Bart smit hem heeft ( matchbox series ) :D

    Login om te reageren
  26. Solstice zegt

    24 november 2007 om 18:01

    Bespoke zetten op de dorpellijsten van een Rolls Royce lijkt me een pleonasme. Zichtbare uitlaatmonden op een RR zijn vulgair en derhalve not done, verder is het een erg mooie automobiel, vooral de kleur is erg mooi.

    Login om te reageren
  27. mastertjen zegt

    24 november 2007 om 19:27

    alles lijkt hem zeer goed te staan, behalve die velgen dan.
    maar de standaardvelgen zijn nu ook niet zo toppiee

    Login om te reageren
  28. Cemro zegt

    24 november 2007 om 19:35

    Hoeveel kost ie ?

    Login om te reageren
  29. Leejon zegt

    25 november 2007 om 20:31

    Leuk stijlvol dingetje ;) Ben altijd al fan van Rolls Royce geweest, maar toen ik die foto van de zijkant zag, dacht ik toch even: ouwelullenbak. But, who cares? :P

    Login om te reageren
  30. Chief_S5 zegt

    28 november 2007 om 15:07

    Die naam doet me hieraan denken: http://images.google.nl/images?hl=nl&q=Palm%20Tungsten&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North