• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rood-chromen bruut: Abt R8 GT S Spyder

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 maart 2011 om 15:33 – 9 Reacties

ABT Audi R8 GT S


Tuner Abt pakt over het hele spectrum van de automarkt zijn modelletjes mee. Wanneer ze weer eens een suffe Leon of Golf met een paar pk’s extra hebben gechipt of van een nieuw uitlaatje hebben voorzien zal dat ons aan onze aars oxideren, maar wanneer ze een snoepje als de Audi R8 Spyder aanpakken wordt het een ander verhaal.

Ook vorig jaar deed Abt al een poging, maar daar werd het uiterlijk een beetje overgeslagen. Deze versie knalt er tenminste in met zijn kleurstelling, of je ‘m nou mooi vindt of niet.

Als basis werd ook dit keer de R8 V10 genomen. De 525 standaard pk’s krijgen er 95 van hun vriendjes bij, waardoor het totaal nu op 620 pk uitkomt. Van 0 tot 100 accelereren kan deze cabrio in 3,6 seconden, en bij 320 km/u zit je aan zijn topsnelheid, en ligt je toupet al kilometers ver achter je. Met zijn goed doorgevoerde two-tone kleurstelling, koolstofvezel accenten en mooie rode velgrandjes is het zeker een eye-catcher (of eye-sore?). En dat wil je als tuner altijd graag maken.


Ook interessant!

  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Heeft Audi nog ruimte voor een R8 GT Spyder?

Nieuwste artikelen

  • Video: Een goede reflex is goud waard!
  • Audi viert 50 jaar vijfcilinder met een overheerlijke hommage
  • Grote sedan krijgt terugroepactie vanwege bizar probleem met lak
  • De Renault CLIO V6 van Peter is de gekste hot hatch ooit gebouwd #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, Autoshows, geneve-2011, R8, tuning

Vorig bericht: « BRABUS SLS AMG 700 Biturbo
Volgend bericht: Dit is de Gumpert Tornante by Touring »

Lees Interacties

Reacties

  1. valluik zegt

    1 maart 2011 om 15:44

    Die topsnelheid is eigenlijk amper veranderd, als ik me niet vergis? Hoe kan dat dan, met 95 PK extra? De verhoudingen in de versnellingsbak?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      1 maart 2011 om 16:50

      @valluik: Het kost bij hogere snelheden steeds meer vermogen om een km/h harder te gaan. Verder zijn spoilers heel goed voor je Cl (bij auto’s negatief, voor downforce) maar niet heel goed voor de Cd (je dragcoëfficiënt). Combineer dat en de topsnelheid zal niet heel veel hoger liggen.

      OT: Ik vind dit er wel lekker uit zien, alleen die california uitlaten zijn lelijk

      Login om te reageren
  2. ferrari zegt

    1 maart 2011 om 16:04

    gaaf om te zien en vast ook wel om te horen. maar waar gaan die 95pk heen??? v/max is hetzelfde en de 0-100 tijd is er ook amper op vooruit gegaan. rara. is hij soms zoveel zwaarder geworden? kan het me haast niet voorstellen dat ABT er even 300kg extra in doet.

    Login om te reageren
  3. ericc zegt

    1 maart 2011 om 16:20

    Van de bak blijven ze af. Het gaat om de looks en sound, want dit ding op een zondagochtend en heel het dorp/stad is wakker!

    Login om te reageren
  4. barney zegt

    1 maart 2011 om 16:39

    Eye-sore. Geen twijfel over mogelijk. Technische aanpassingen zijn leuk maar die optische? *vomit* Die nieuwe A6 op de achtergrond hebben ze degelijk aangepakt! Dus ze kunnen het wel :)

    Login om te reageren
    • GeoBem007 zegt

      1 maart 2011 om 17:29

      @barney: Das een A7..

      Login om te reageren
      • Pantoffeldier zegt

        1 maart 2011 om 17:49

        @GeoBem007:
        dat is toch echt A6 ;)
        Op de zijgrond zie je een A7.

        Login om te reageren
  5. blondelady zegt

    1 maart 2011 om 19:38

    ZOOOO die is gaaf!
    Alleen beetje grote spoiler en jammer van de uitlaten onder elkaar..

    Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    1 maart 2011 om 20:22

    Mja… Ik zou niet weten waarom men geld zou betalen om een standaard prachtige Audi R8 Spyder tot ding om te vormen, maar da’s dan weer mijn bescheiden mening….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North