• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Gumpert Tornante by Touring

Auteur: robbie, gepost 1 maart 2011 om 15:46 – 24 Reacties

Gumpert Tornante by Touring


Na een hele reeks teasers kunnen we jullie dan eindelijk een heleboel beeldmateriaal laten zien van Gumpert’s nieuwste model. En ditmaal is dat model niet ontworpen door een dronken aap, maar door stylingshuis Touring Superleggera. Ziet er niet verkeerd uit moet ik zegggen.

De basis voor de Tornante wordt gevormd door het chassis van de Apollo, maar dat is wel grondig op vele punten aangepast. Zo is er onder andere 25% meer ruimte in het interieur ontstaan. De nadruk ligt bij de Tornante dan ook iets meer op comfort en touren dan op hardcore scheuren (zoals bij de Apollo). Daarorm levert de supercharged 4.2 V8 ook ‘slechts’ 700 pk en 900 Nm, maar een topsnelheid van 300+ km/u is nog steeds mogelijk volgens Gumpert.

Het model dat nu in Geneve staat kan nog niet rijden, maar volgend jaar moet de Tornante daadwerkelijk in productie gaan. We zijn benieuwd!

Ook interessant!

  • GT3 touring occasion
    Knalgele GT3 Touring voor de Nederlander met durf
  • Touring Superleggera Arese RH95 is een mooiere Ferrari
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • comeback touring superleggera
    Comeback Touring Superleggera met supercar

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

carrozzeria-touring, geneve-2011, gumpert, Supercars, tornante, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Rood-chromen bruut: Abt R8 GT S Spyder
Volgend bericht: Lekker futuristisch: BMW Vision ConnectedDrive »

Lees Interacties

Reacties

  1. tkoote zegt

    1 maart 2011 om 15:47

    Monsterlijk mooi!!! Een van de toppers van de beurs.

    Login om te reageren
    • devtester zegt

      1 maart 2011 om 15:49

      @tkoote:

      Login om te reageren
  2. G_deGroot zegt

    1 maart 2011 om 15:48

    Met de Apollo hebben ze duidelijk hun kunnen bewezen, dus laat deze maar komen!

    Login om te reageren
  3. MrSkyline zegt

    1 maart 2011 om 15:57

    De voorkant lijkt op een koikarper met zijn bek open, de zijkant is nog wel ok, en de achterkant is direct gejat van een 63′ Corvette, en de achter verlichting lijkt alsof het er is opgeplakt. Dat hadden ze in de body mogen verwerken.

    Net als de vorrige gumpert slaat het naar mijn mening de designplank volledig mis.

    Login om te reageren
    • guust zegt

      1 maart 2011 om 16:10

      @MrSkyline: corvette uit 1963 met kever-achterruit van 1951 dus. lekker innovatief

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        1 maart 2011 om 17:52

        @guust:

        daar wil je mee zeggen dat de kever de eerste was met een gespleten achterruit?
        Nee, een 1934 Chrysler Airflow had dat ook al, en waarschijnlijk andere modellen jaren eerder ook al.
        Het gaat om de vorm van de kont, het is te duidelijk gejat van de vette (kijk ook maar eens naar de C7 concept.)

        Login om te reageren
  4. E320cdi zegt

    1 maart 2011 om 15:59

    Had de achterlichten gewoon geïntegreerd ipv er op gezet, dan was het nog een stuk mooier naar mijn idee. Maar goed, het is een flinke vooruitgang.

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    1 maart 2011 om 15:59

    Wauw hé, dat is nog eens een verschil met de Apollo. Gewoon totaal niet met elkaar te vergelijken. Wel een knap staaltje designwerk van Touring, trouwens

    Login om te reageren
  6. ferrari zegt

    1 maart 2011 om 16:02

    veel beter dan de apollo maar op de één of andere manier vind ik het design niet in balans. met name die hangende schouders bij de deuren vind ik niet helemaal in balans met de rest van het ontwerp. voor de rest niet verkeerd. maar een schoonheidsprijs zal hij niet winnen. dan maar hopen dat de prestaties goed zijn.

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    1 maart 2011 om 16:20

    Mooie kar, achterlichten inderdaad wat ‘mwah’…maar dit moet een feestje zijn om in te rijden ! :lol:

    Login om te reageren
  8. Pallas zegt

    1 maart 2011 om 16:39

    Mooier dan Apollo, maar nog niet echt bijzonder.

    Login om te reageren
  9. monk zegt

    1 maart 2011 om 16:43

    Even serieus… wat een design flater!
    Hele vreemde overloop van dak naar de vouw halverwege de deur.
    Een niks zeggende voorkant. De achterkant….. komaan, met opgeplakte lampen en een bochel?
    Maargoed, over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk Vind ik de Apollo mooier (niet perse design-wise, maar vanwege het purpose-built voorkomen)

    Login om te reageren
  10. Rohrl-fan zegt

    1 maart 2011 om 17:00

    No idea why, maar deze wagen doet me een beetje denken aan die Jaguar concept van een tijdje geleden…

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    1 maart 2011 om 17:12

    Ziet er leuk uit, toffe supercar. Maar hij mist nog imago en pedigree.

    Een ferrari verkoopt deels omdat hij Ferrari is.
    De nieuwe Mclaren zal verkopen omdat hij van Mclaren is. Je weet wel die van de onsterfelijke F1 en de gelijknamige race-klasse.

    De Zonda verkoopt omdat hij vreemd en bruut is, een buitenbeentje met een speciaal imago dus, net als de koenigsegg die verkoopt omdat hij zo extreem is.

    Als de appollo verkocht werd (en ik heb geen idee of er daadwerkelijk veel van verkocht zijn) zal dat geweest zijn omdat hij bliksemsnel is. Puur op prestaties om op het circuit mee te vlammen.
    Maar hoe gaat men dan deze verkopen. Een wagen die er niet extreem uitziet (eigenlijk best wel gewoontjes voor een supercar) en ook niet extreem mooi is.

    Waar liggen bij deze de extremen?

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    1 maart 2011 om 17:17

    Van langs achter doet het mij denken aan een oude Corvette, maar op zich niet verkeerd…

    Login om te reageren
  13. PizzaLuigi zegt

    1 maart 2011 om 17:23

    Leuk ding, maar die oude Gumpert mag dan wel geen schoonheid zijn geweest, hij was wel heel apart en herkenbaar. Deze not so much.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    1 maart 2011 om 17:59

    Het voldoet meer aan de gemiddelde smaak dan de Apollo, maar ik vind het niet echt wat. Hij oogt een beetje lomp, ze hebben teveel geprobeerd het ontwerp van de Apollo te evolueren om het desing-DNA terug te laten komen. Maar dat ontwerp is niet echt te vertalen naar makkelijker vormen zonder dat het vreemd gaat ogen.
    Hoewel, misschien is dat aan de andere kant juist wel goed. Het is geen 13 in een dozijn supercar geworden, zoals we steeds vaker lijken te zien.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    1 maart 2011 om 18:51

    Geef mij de Apollo maar ,om dezelfde reden als hier boven genoemd.
    Maar ook omdat ik meer van functie geeft vorm design hou.

    Login om te reageren
  16. floryn zegt

    1 maart 2011 om 19:21

    Veel interessante details.

    Login om te reageren
  17. majestic zegt

    1 maart 2011 om 19:27

    Achterkant is een Bentley GT met Corvette lichten en Stingray achterruit. Zijkant invloeden bij de heup Veyron achtig. Grill Donkervoort. Koplampen beetje GTA Spano. Zet die 2 luchthappers bijelkaar in het midden en je hebt een BMW grill. Zijruiten niet mooi. Jammer is dat iets waar je naar uit kijkt je verwachtingen nooit overtreffen.

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    1 maart 2011 om 20:24

    Ziet er toch zeker goed uit… Is nu niet dat het een echte beauty is… maar ik kan dit wel smaken…

    Login om te reageren
  19. premiumtap zegt

    1 maart 2011 om 20:38

    In de hele bulk van supercars heb je ze er tussen zitten die hun bestaansrecht nauwlijks c.q. dan wel in geheel niet kunnen rechtvaardigen, dit is er zo eentje.

    *gaat nog even wat weg dromen bij de plaatjes van de Aston Martin Virage*

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    6 maart 2011 om 14:54

    Kan aan mij liggen, maar dit ding is volledig uit zijn verband gerukt! Niks lijkt te kloppen aan de auto, alles lijkt de verkeerde afmetingen te hebben! Nee, doe mij maar wat anders.

    Login om te reageren
  21. JaxDryke zegt

    2 augustus 2011 om 13:59

    ligt het nou aan mij, of lijkt de Gumpert Tornante nou wel héél erg op de Farboud GTS ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North