• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roush Ford Ranger is de minst brave viercilinder met 270 pk

Auteur: willeme, gepost 1 september 2020 om 17:02 – 3 Reacties

Roush Ford Ranger

De Roush Ford Ranger is een doekje voor het bloeden.

De markt voor compacte pickups is niet bijzonder groot, maar omdat er zo weinig deelnemers zijn de de verkoop bijna wereldwijs is, is het voor sommige fabrikanten toch een heel lucreatief segment. De Ranger pick-up van Ford is daar meteen het beste voorbeeld van, want de bedrijfsauto (wat het technisch gezien is) verkoopt uitstekend.

Leukste versie

De leukste versie is natuurlijk de Ford Ranger Raptor, maar er is nu nog een semi-OEM optie: de Roush Ford Ranger. Roush is een van de betere Ford tuners die je een beetje kan zien als de Mountune van de VS. In de VS wordt de Ranger Raptor niet geleverd, dus is deze Roush Ford Ranger The Next Best Thing.

Roush Ford Ranger

Fox-onderstel

Maar zoals de Amerikanen jaloers zijn op de de Europeanen (in dit specifieke geval), moeten wij dat ook zijn? De Roush Ford Ranger is voorzien van een Fox-onderstel met andere veren en dempers, waardoor de rijhoogte wat groter is geworden. Zo is er meer plaats voor de 18″ grote velgen met 32″ grote Grabber A/TX-banden.

Wielen

EcoBoost

Aan de motor is helaas niet veel gedaan. Onder de kap van de Roush Ford Ranger vinden we een 2.3 liter EcoBoost viercilinder turbomotor. In dit specifieke geval is deze goed voor 270 pk, toch 60 pk meer dan de Ranger Raptor die wij in Europa krijgen. Om te zorgen dat de auto wat lekkerder klinkt, is er een sportuitlaat gemonteerd.

Roush Ford Ranger

R O U S H

Verdere wijzigingen zijn de grille met heel groot R O U S H erin, plus een paar priemende LED-lampjes. Stijlvol. Uiteraard ontbreken de verplichte Roush-stickers niet. De prijs voor dit alles valt best mee: Omgerekend 11.000 euro voor de complete kit, gemonteerd en wel. Omdat Roush en Ford lekker samenwerken, krijg je gewoon garantie van 3 jaar of 36.000 mijlen. Dan moet je wel je eigen Roush Ford Ranger meenemen.

Interieur

Ook interessant!

  • Ford luistert naar klanten met nieuwe Ranger
    Nieuwe Ford Ranger, inclusief lekkere dikke diesel
  • Deze regenboog Ford Ranger Raptor is héél gay
  • Roush Stage 3 Mustang GT
    Roush Mustang biedt 785 pk voor €50k
  • Deze Ford Ranger Raptor kun je herkennen uit een film

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, Bedrijfswagen, Ford, pick-up, ranger, roush, tuning, velgen

Vorig bericht: « AB Video – Het high-tech interieur van de Ferrari Roma
Volgend bericht: SEAT Tarraco als ‘sportieve’ reguliere FR geprijsd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    1 september 2020 om 17:22

    Tja, de Raptor welke wij hebben is een diesel, past toch wat beter bij het voertuig. Verder natuurlijk wel een wijs ding.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      1 september 2020 om 17:27

      Toch denk ik dat deze wel lekker klinkt. Zelfs voor een viercilinder. Die Focus RS-en klinken toch ook allemaal wel cava.
      Koppel ga je natuurlijk wel wat moeten inleveren tegenover satansap.

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    1 september 2020 om 17:23

    Ik vind t een goede vooruitgang. En 11k euro’s valt me reuze mee. Ik zou t zeker doen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North