• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Route Mobiel ziet het niet meer zitten

Auteur: willeme, gepost 7 januari 2021 om 12:32 – 24 Reacties

Route Mobiel

Lekker cryptisch, maar ze zijn gestrand bij Route Mobiel.

Soms word je er op pijnlijke wijze aan herinnerd dat je ouder aan het worden bent. De Ferrari F430, Volkswagen Golf V GTI, BMW 1 Serie, Volvo S40, Mercedes-Benz CLS en de Maserati quattroporte werden allemaal in 2004 geïntroduceerd (net als Autoblog, overigens). Dit terwijl de genoemde auto’s niet als enorm belegen overkomen, zijn ze al weer (bijna) 17 jaar oud.

Route Mobiel

Nu we het toch over de Maserati’s hebben, er kwam ook een pechhulpdienst bij, 17 jaar geleden. De naam was Route Mobiel. Het concept: ze reden met gele busjes door het land. Als je lid was en pech met de auto had, kwam er zo’n busje met monteur om je weer op weg te helpen.

Dat klinkt als een enorm bekend concept, daar de ANWB min of meer exact hetzelfde deed (en doet) met de wegenwacht. Route Mobiel was het geesteskind van Michiel Muller, die je ook kan kennen van de Tango budget-tankstations. Oh, en het management van Verstappen kent hem van de Picnic online-supermarkt.

Agressieve campagnes

Met veel bombarie en een aggressieve campagne wisten de uitdagers een behoorlijke voet aan de grond te krijgen. Ze wisten veel leden weg te lokken bij de ANWB, alsmede hun directeur.

Het is nu alleen helaas over en uit voor Route Mobiel. Dat melden de Wegenwacht-uitdagers op hun eigen website. Na een voortvarende start leek de klad erin te komen. In 2006 werd de toko overgenomen door verzekeringsreus Reaal. Het hoogste aantal leden was zo’n 250.000 leden. Dat lijkt veel, maar de ANWB heeft bijna 4.700.000 leden, aldus de, eh, ANWB.

Bestaande Route Mobiel-leden

Nu Route Mobiel stopt, is het niet meer mogelijk lid te worden, uiteraard. Voor de bestaande leden verandert er vooralsnog niet veel. Alle contracten worden gewoon uitgediend. Dus als je lid bent van Route Mobiel en je hebt pech, wordt je nog gewoon geholpen. Echter, wanneer het contract afloopt, kan het logischerwijs niet meer verlengd worden. Mocht je lid zijn van Route Mobiel en met vragen zitten, check dan deze FAQ-pagina even. Wil je geen lidmaatschap op een pechhulpservice, bekijk dan hier alle Suzuki Celerio’s op Marktplaats.

Ook interessant!

  • Video: Geweldige vent Bottas ziet het niet meer zitten
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • CEO Genesis wil weten of jij de Genesis X ziet zitten
  • Video: waarom zijspiegels op een auto zitten

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

pech, route-mobiel

Vorig bericht: « Autojunk Foto van de Maand – December 2020
Volgend bericht: Nieuwe autosponsor PSV, geen Alfa’s meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. basman147 zegt

    7 januari 2021 om 12:40

    Waren in het begin ook vrij veel klachten over als ik het me goed herinner. In principe werd je namelijk altijd weggesleept en bij een garage in de buurt gedropt.
    Gelukkig zelf maar een keer de ANWB nodig gehad (20 jaar Alfa’s, en maar 1 keer de ANWB nodig, it’s a miracle!) en goed geholpen, dus geen reden om over te stappen.

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      7 januari 2021 om 14:56

      @basman147: ik heb de afgelopen 26 jaar 4 Alfa’s gehad (33, 146, GT, 159) en nog nooit iets aan gehad. Wel altijd netjes bij de dealer onderhouden. Mijn ervaringen zijn dus uiterst positief over het merk Alfa Romeo.

      Login om te reageren
  2. stekel zegt

    7 januari 2021 om 12:46

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      7 januari 2021 om 12:47

      @stekel: oef, beetje stekelig.

      Login om te reageren
      • stekel zegt

        7 januari 2021 om 14:37

        ik doe mijn best

        Login om te reageren
  3. Groninger zegt

    7 januari 2021 om 13:07

    @Willeme : Celerio’s zijn zeker niet onverwoestbaar. Wij hebben er 2 gehad als koeriersauto en zijn vaak genoeg stuk gegaan. Trouwens de RX-849-B laten staan want dat is 1 van die 2. Is trouwens terug naar de leasemaatschappij gegaan met flinke schade voor en aan de rechterzijkant. Staat nu te koop op Marktplaats.

    Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      7 januari 2021 om 13:13

      @groninger: En vond ze veel te licht en gevoelloos sturen.

      Login om te reageren
      • Groninger zegt

        7 januari 2021 om 13:14

        @berlingohdi: ze reden dramatisch. Als je het gas los liet bleef ie nog een seconde gas geven. Stuurde vreselijk en voelde ontzettend cheap aan (is ie natuurlijk ook). Maar de C1’s die we nu hebben rijden zijn veel meer auto voor hetzelfde leasebedrag!

        Login om te reageren
        • BerlingoHdi zegt

          8 januari 2021 om 09:24

          @groninger: Lijkt meer Indiaas dan Japanse kwaliteit, Helaax hebben meer Aziatische auto’s last van dat continu moeten bijsturen in de middenstand, wij hebben onze Yaris hierom ingeruild op een Fiesta

          Login om te reageren
    • Mark zegt

      7 januari 2021 om 13:51

      Eens, hier eenzelfde ervaring. Ingezet als goedkope daily (vanaf nieuw 40K mee gereden), maar in twee jaar tijd toch 3x mee teruggeweest naar de garage buiten onderhoud om. Een flink krakend geluid uit de veerpoot linksvoor (zat vuil in volgens de dealer?), de airco die er na 8 maanden mee ophield, de eerste rit al een knopje afgebroken van het stuurwiel, een inhoudende motor op de snelweg en het allerergste, het weigerende start/stopsysteem. Dit laatste vertaalde zich door wel uit te gaan, maar niet meer te starten. Hierbij moest het contact helemaal uitgezet worden, en na een paar maal proberen te starten werkte het vaak wel weer.

      Begrijp me niet verkeerd, hij was zuinig ( 1 op 25 geen probleem) en ruim, maar daar hield het wel op. Zeker niet de Japanse kwaliteit waarom o.a. Suzuki bekend staat

      Login om te reageren
  4. Robert zegt

    7 januari 2021 om 13:26

    Wordt Route Mobiel nu pas beëindigd? Ik dacht dat die toko al lang geleden een stille dood was gestorven. ‘Vroegâh’ zag je nog wel eens een busje van ze rijden, maar ik heb ze al in geen jaren(!) meer op de weg gezien. Terwijl ik vóór de corona-crisis toch zo’n 25-30 duizend km/jaar reed.

    De reden dat het geen succes is geworden mag duidelijk zijn; ze sleepten 90% van de gestrandde auto’s naar de garage, waar de wegenwacht er juist prat op gaat dat ze 90% weer zelfstandig op weg helpen.

    Login om te reageren
  5. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    7 januari 2021 om 14:07

    Vroegãh was ik ook lid van de ANWB, een paar keer dankbaar gebruik van gemaakt en competente monteurs altijd. Sinds de afgelopen 10 jaar heb ik alleen maar jonge auto’s gereden met ‘gratis’ pechhulp vanuit de dealer. Nog geen gebruik van hoeven maken tot nu toe, maar volgens mij komt gewoon de ANWB als ik het pechnummer van BMW bel.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      7 januari 2021 om 15:32

      @F36GC: kan goed kloppen, volgens mij komt meer dan de helft van alle 4,7 miljoen ‘leden’ op het conto van grote fleet-owners en dealerorganisaties die de 24/7 pechhulp aan de ANWB uitbesteden.

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      7 januari 2021 om 19:30

      @F36GC: dat, of er komt direct een Berger.

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      7 januari 2021 om 19:51

      @F36GC: Klopt. Die nummers komen bij dezelfde centrale uit. En de ANWB komt je ook helpen.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    7 januari 2021 om 14:15

    Tja, ze deden alleen maar auto’s jonger dan 15 jaar, en dat is waar de schoen wringt. Jonge auto’s gaan niet zo snel kapot, en hebben vaak een pechhulp vanuit de dealer, garage groep of verzekeraar. Auto’s die hier buiten vallen maar nog geen 15 jaar oud zijn worden steeds minder verkocht onder particulieren. Particulieren kopen of goedkoop en oud, (liefhebbers, uitzonderingen en autobloglezers natuurlijk niet) of gaan voor private lease. Kortom, de wereld veranderd en Route mobiel veranderd niet mee. Dan is het wachten tot je geen klandizie meer hebt.

    Login om te reageren
  7. utregcity zegt

    7 januari 2021 om 14:36

    Wat een pech. 😱

    Login om te reageren
  8. scott zegt

    7 januari 2021 om 14:55

    Toen ik nog in mijn RR P38 reed, heb ik mijn ANWB geld er wel uitgehaald. Nu toch maar opgezegd na wat gedonder. Als je pech hebt kan je beter de dichtstbijzijnde garage bellen.

    Login om te reageren
  9. bart zegt

    7 januari 2021 om 16:32

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • z3cabby zegt

      8 januari 2021 om 00:30

      @bart: Als je een gesloten vraag stelt, hoor je wel even af te wachten tot iemand daar ja op heeft gezegd alvorens de schrijver van het stuk de les te lezen. Dat vind ik tenminste, als medetaalnazi. Je intentie is goed en respectabel, maar je bereikt hier niets mee. Het gros van de lezers had het niet eens gezien. De rest denkt ‘boeien’ en gaat verder met zijn leven.

      Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    7 januari 2021 om 17:16

    De ANWB. De enige nog overgebleven ouderwetse dienstverlener van vroeger. Besnorde mannen die vriendelijk maar zwijgzaam je weer op weg helpen. Gelukkig hebben die de marktwerking weten te weerstaan. Natuurlijk betaal ik jaarlijks teveel geld aan die jongens. En wat dan nog?

    Login om te reageren
    • fromtheg zegt

      7 januari 2021 om 22:41

      @pomoek: bedankt voor het verwoorden van m’n gedachten.

      Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    7 januari 2021 om 21:51

    Jammer, ze hebben me altijd goed geholpen!

    Login om te reageren
  12. jaleukhoor zegt

    8 januari 2021 om 07:57

    @willeme De laatste alinea heb ik erg om moeten lachen!

    -edit: thanks! is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North