• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Royal GT 470: VW Touareg II krijgt de Hofele-treatment

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 juni 2011 om 21:44 – 15 Reacties

VW Touareg Royal GT 470
Met de komst van de Touareg II is er een hoop leuks uit het motorengamma verdwenen: de V8 en de W12 moesten het veld ruimen, en ook de brute R50, met zijn 5.0 liter V10 TDI-blok, is inmiddels naar de eeuwige CO2-jachtvelden gestuurd. Bovendien is concerngenoot Audi gierig met de 6 liter V12 TDI, en dus is een V6 het beste dat de Touareg te bieden heeft. Voor wie hem niet standaard wil hebben heeft Hofele zich op het ex- en interieur uitgeleefd.

En eerlijk gezegd lijkt het wel een beetje een ratatouille van andere inspiratiebronnen. De velgen lijken rechtstreeks bij Project Kahn uit het schap te komen, en de uitlaatpijpjes lijken onder een Porsche Cayenne Turbo weggeschroefd te zijn. Verder onderscheidt de SUV zich van zijn standaardbroertje door een andere fascia en motorkap. Mocht dit je aanstaan, en heb je bovendien een zwak voor wit leer, dan is dit de SUV voor jou: van binnen is het een duo penotti zwart-wit festijn en vinden we tal van Hofele logo’s en stiksels.

VW Touareg Royal GT 470

De fotoshoot is op verschillende plekken gedaan, waaronder op een circuit, en op sommige foto’s is een vrij prominente plek voor Ferrari’s ingeruimd. Zowel een 458 als een 430 Spider staan duidelijk op de plaat; een aardige combo, maar het leidt zo af van het product dat je wilt verkopen. Dat kan dus beter, Hofele.

Heeft de SUV ook een beetje meer ‘oomph’ gekregen? Jazeker. De 3.0 V6 TDI kreeg iets meer diesel powerrr: het vermogen steeg van 240 naar 275 pk, en het maximumkoppel ging van 500 naar 580 Nm. Hiermee zit je binnen 7 seconden op de 100 en kan je bovendien kruissnelheden van ver boven de 200 aanhouden op de Autobahn. Mocht de Gold Edition van eerder dit jaar je meer aanstaan, dan heb je pech; deze zal het conceptstadium niet overleven.

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

hofele, SUV, touareg, tuning, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Zondagavondlekkers: Porsche 964 RS en 993 RS op video
Volgend bericht: Autoblog 2011 flashback: week 24 »

Lees Interacties

Reacties

  1. easygoingmartin zegt

    19 juni 2011 om 21:57

    Achterkant en zijkant mooi, maar de voorkant is flink wennen…

    Login om te reageren
  2. n0zem zegt

    19 juni 2011 om 22:08

    Kan tuning lang niet altijd waarderen, maar hier doet het de wagen zeker goeds!

    Login om te reageren
  3. Northwestern zegt

    19 juni 2011 om 22:52

    Kahn velgen? Of zie ik het verkeerd…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      15 november 2011 om 09:03

      @Northwestern: lijkt er een beetje op, wel vet!

      Login om te reageren
  4. Tommy2 zegt

    19 juni 2011 om 23:02

    “de V8 en de W12 moesten het veld ruimen”

    De V8 is er nog wel, alleen nu in dieselvorm, met 800 Nm, ook leuk! :D

    OT: Redelijk subtiel gedaan nog, interieur ziet er wel lekker uit!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      19 juni 2011 om 23:14

      @Tommy2: onzin. De huidige Touareg is er alleen met een 3.6 V6 FSI en een 3.0 V6 TDI.

      Login om te reageren
      • RuVi zegt

        19 juni 2011 om 23:19

        @robbie:
        Nee Robbie, kijk maar na…. in Nederland wordt die motor echter niet officieel geleverd. Maar hij is er wel degelijk: http://www.volkswagen.de/de/models/touareg/trimlevel_overview.html

        Login om te reageren
        • zed zegt

          20 juni 2011 om 08:22

          @RudyV: Klopt, hier in België is ie gewoon beschikbaar. Onlangs weekendje meegehad, en gaat vlotjes vooruit!

          Login om te reageren
  5. mashell zegt

    19 juni 2011 om 23:04

    Ik zou alleen het interieur bestellen (dat heeft wel smaak, in tegenstelling tot de plasticplakkers die de buitenkant gedaan hebben) en natuurlijk de verwisselbare uitlaat eindstukken. Ik zie me zo al op een feestje de eindstukken vervangen “zo zijn het 2 ronde, en zo zitten ze aan elkaar…” en dan naar al die verbaasde gezichten kijken van al die mensen die nog nooit zoiets gezien hebben… ;)

    Login om te reageren
  6. TDI-goeroe zegt

    19 juni 2011 om 23:48

    nog ff w88 op de nieuwe 3.0TDI met 313pk :D

    Login om te reageren
  7. clubbtraxx zegt

    19 juni 2011 om 23:56

    Wat een grafbak…

    Ik blijf het vreemd vinden dat dit soort tjoeners nog steeds klanten hebben.

    Kennelijk nog genoeg mensen zonder smaak.

    Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    20 juni 2011 om 00:41

    jezus, wat is dit lelijk.

    Login om te reageren
  9. bas525537 zegt

    20 juni 2011 om 01:00

    Interieur vind ik echt geweldig mooi!! Van buiten.. Mmh ik vind het niet echt geweldig..enkele foto’s vond ik hem lijken op een gepromoveerde Dacia Duster!

    Login om te reageren
  10. Nico94 zegt

    20 juni 2011 om 07:29

    Vind het een lelijk ding. En zo hard kan hij nou ook weer niet!

    Login om te reageren
  11. bempi zegt

    20 juni 2011 om 10:35

    Muaw gaat wel. Plaatje 11 heeft porsche cayenne s turbo uitlaten en plaatje 12 heeft 911 turbo. Power bult op de motorkap is niet echt geslaagd en hij is te wit mocht wel wat meer contrast. Nee eigenlijk is dit toch helemaal niks achteraf gezien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North