• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RS3 rem issues: zoveel eigenaren meldden zich bij ons

Auteur: Author, gepost 24 september 2016 om 11:05 – 153 Reacties

Audi RS3 remschijven


Het zal je niet ontgaan zijn dat remproblemen van de Audi RS3 nogal wat teweegbrengen. We verzamelden en bundelden de diverse klachten voor je in één overzichtelijke lijst.

Wat begon met één enkel mailtje van een RS3-rijder die de problemen met de remmen van zijn rappe Audi intussen behoorlijk beu begon te raken, mondde uit in een heus commentkanon. Daar kwam nog eens een stel klachten van andere RS3-rijders bij, zowel in de comments als in onze mailbox ([email protected]). Per (anonieme) eigenaar geven we je de kern van het verhaal, indien mogelijk met kilometerstanden en dergelijke. Een rijtest met de Audi RS3 check je trouwens HIER.

Eigenaar 1

Met de klacht van “Piet” ging het RS3-balletje rollen. Hij kocht in maart 2016 een splinternieuwe RS3 en na enkele duizenden kilometers trilde zijn auto zo stevig, dat Piet vreesde dat de pook van de M in de D stand zou schudden. Er kwam nogal wat correspondentie met de dealer aan te pas om tussentijds onderdelen te laten vervangen, maar het probleem is daarmee nog niet definitief opgelost.

Eigenaar 2

Meldde zich reeds na het verschijnen van het aanvankelijke artikel. Zijn RS3 (van de vorige generatie) kreeg niet minder dan drie maal nieuwe schijven, zij het onder coulance. Bij een later gekochte nieuwe RS3 waren de blokken reeds na 4.000 kilometer aan vervanging toe.

Eigenaar 3

De trillingen van deze RS3 begonnen al na 3.500 kilometer. Nieuwe schijven bleken het probleem helaas niet op te lossen. Volgens de dealer heeft deze onfortuinlijke eigenaar geen recht meer op nieuwe schijven. Die kunnen slechts één keer onder coulance worden aangeboden. Vette pech dus.

Eigenaar 4

Na 13.000 kilometer in vier maanden tijd kreeg deze eigenaar te maken met trillende remmen. Zowel importeur als dealer kijkt de andere kant op en zijn niet bereid om onderdelen (gratis) te vervangen.

Eigenaar 5

In het bezit van een tweetal RS3’s. De ene (uit 2015) begon na 15.000 kilometer lichtjes te trillen. De andere RS3 is vrijwel nieuw, maar kreeg na 3.800 kilometer al nieuwe remblokken. U mag zelf raden wie voor deze kosten opdraaide.

Eigenaar 6

Deze RS3 uit 2015 heeft al voor de derde keer een nieuwe set remschijven gekregen. De dealer begon te morren nadat het probleem nog steeds niet is opgelost en wenste dat de eigenaar meebetaalde. Daar had eigenaar 6 geen trek in en dus is deze overgestapt naar een andere dealer.

Eigenaar 7

En weer een mailtje van een ontevreden RS3-rijder. Deze eigenaar meldt dat de auto bij 130 km/u (kattenpis voor een dergelijke snelle Audi) zo heftig trilt, dat hij zichzelf niet eens meer in de binnenspiegel kan zien. Het verhaal wordt nog gekker. De schijven en blokken zijn na 5.000 kilometer vervangen onder garantie. Daarna heeft de dealer de auto teruggekocht. Uiteraard heeft de eigenaar wel flink op z’n Audi mogen afschrijven. Oh ja, volgens de importeur lag het trillen van de auto niet aan de auto, maar aan de beleving van de bestuurder. Die kenden we nog niet! De importeur was naar eigen zeggen niet bekend met het probleem. Die kenden we al wel.

Eigenaar 8

Deze RS3-rijder heeft een oudere 8P-versie, waar kennelijk ook al problemen mee waren. De auto begon na 17.000 kilometer stevig te piepen onder het remmen. Na melding bij de dealer werd vrijwel de complete remmerij vervangen. Deze nieuwe set begon na een paar duizend kilometer alweer te trillen. De schijven werden wederom (en zonder problemen) vervangen door de dealer, maar na ruim een jaar komen de trillingen en piepjes terug. Uiteindelijk is de bodemplaat van de Audi aangepast om de remmen beter te kunnen koelen. We benadrukken dat deze eigenaar naar eigen zeggen vriendelijk en zonder problemen is geholpen door zijn dealer.

Eigenaar 9

Remmen met sperwerking (torque vectoring); niet iedereen is er fan van, zo blijkt. Deze eigenaar was na een ritje door de Alpen in niet meer dan 3.000 kilometer door een set remblokken heen. Daarbij kwam, je raadt het al, een trilling in de schijven. We snappen dan ook dat de beste man klaar is met auto’s die sperwerking simuleren middels de remmen. Deze eigenaar is er zelfs zo klaar mee, dat hij z’n Ford Focus RS na een maandje alweer vaarwel heeft gezegd.

Eigenaar 10

Kreeg na 4 maanden en 4.500 kilometer op de klok last van fikse trillingen in stuur en pedaal. Sterker nog: de hele auto begon te schudden. Daar moeten we wel eerlijk bij vermelden dat de Audi op dat moment van 270 km/u naar 200 km/u afremde op de Autobahn, maar daar moet een auto als deze tegen kunnen. De (Belgische) dealer erkende meteen het probleem en heeft aangeboden schijven en blokken te vervangen. Men hoopt dat in er in 2017 een definitieve oplossing komt voor dit nare euvel. In elk geval is het fijn om te lezen dat deze dealer het probleem onderkent en meewerkt/-denkt met de klant.

Eigenaar 11

We hebben hem er toch even bij gezet, ondanks dat het een Seat betreft. Deze Leon ST Cupra 290 performance pack heeft dezelfde remmen als de Audi’s RS3 en TT-RS en het probleem komt de eigenaar dan ook bekend voor. De remschijven vóór waren krom na slechts 5.000 kilometer en dus werden schijven en blokken vervangen. Op kosten van de eigenaar weliswaar, die in de veronderstelling verkeerde dat hij de remmen zelf misschien niet altijd even lief behandeld had.

Met 10.000 kilometer op de klok waren de problemen echter terug, terwijl de eigenaar zeker wist dat hij ditmaal netjes met de remmen was omgesprongen. Een setje blokken van een andere fabrikant bleek helaas niet de oplossing en dus werden er weer (nieuwe) originele schijven en blokken onder de Leon gemonteerd. Bij een stand van 20.000 kilometer trilden de schijven enkel als ze warm waren en volgens de eigenaar niet genoeg om er weer een bedrag van 1.000 euro aan te spenderen.

Toch kwam er weer een nieuwe set schijven met blokken van een ander merk. Daarmee lijken de problemen vooralsnog verleden tijd.

Conclusie

We durven intussen wel voorzichtig te stellen dat de RS3 een remprobleem heeft waar importeur en dealer moeilijk omheen kunnen. Er hebben zich dan ook geen eigenaren van een dergelijke Audi bij ons gemeld die nergens last van hebben. Als die er wel zijn: we horen het uiteraard graag!

UPDATE: De laatste stand van zaken vind je in dit artikel, met nog meer klagende eigenaren.

Ook interessant!

  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, dealers, remmen, RS3, sportback

Vorig bericht: « Dus je hebt net je Ferrari F40 gerestaureerd…
Volgend bericht: Dit zijn 9 van de lekkerste gele Formule 1-auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. depsycholoog zegt

    24 september 2016 om 11:12

    Ik zou gek worden als ik zoveel zou besteden aan mijn droomauto waar dit mee gebeurt..

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      24 september 2016 om 12:07

      @depsycholoog: Dat werkt niet. Emoties in bedwang houden. Anders zou ik zeggen: grijp uw fakkels en hooivorken!

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        24 september 2016 om 15:52

        @granlusso: Wat wel werkt is na X keer remmen vervangen de verkoper aansprakelijk stellen voor een ondeugdelijk produkt en de koop laten ontbinden.

        Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      24 september 2016 om 16:50

      @depsycholoog: same here, maarja.. Gewoon altijd BMW kiezen. Gaat altijd goed

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      25 september 2016 om 06:40

      @depsycholoog: daar zou ik ook gek van worden! Tot mijn grote verbazing zijn er mensen die dan met droge ogen weer een RS3 kopen na problemen met hun vorige auto.
      Audi is al heel lang niet meer wat ze denken te zijn. Alleen zijn er veel mensen die nog steeds denken dat Audi het beste is wat je kunt krijgen. Wat ik ook zo vreemd blijf vinden is de arrogantie van PON. Iedereen weet het, iedereen weet dat als je problemen hebt dat je van de importeur weinig hulp hoeft te verwachten (DSG, distributiekettingen, hoog olieverbruik) en toch blijven we massaal in hun auto’s rijden. Goed zijn ze niet, bijzonder zijn ze niet….wat is het dan wel??

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        25 september 2016 om 09:47

        @niet voor iedereen (rs rijders niet denk ik) maar voor een groot deel van de vag-rijders ligt t antwoord erbij dat we niet willen onderdoen voor de buurman.

        Login om te reageren
      • boxergt zegt

        25 september 2016 om 22:50

        @rufctr01: Zullen we ook even de verkoopcijfers van onze vrienden van JetCars er bij pakken?

        Login om te reageren
  2. mikkeloentje zegt

    24 september 2016 om 11:15

    Wat zuur zeg, terwijl dat blok zo lekker is.

    Maar mocht dit systeem worden uitgezet (als je de software induikt). Zou je dan echt (nog meer) onderstuur krijgen? Of zou het zo weinig toevoegen dat je het als normale eigenaar niet zult merken.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    24 september 2016 om 11:17

    Eigenaar 9 was er na een maand klaar mee…

    Kan je nagaan, die had zelfs nog de beste RS van iedereen… Een Ford Focus RS.

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      24 september 2016 om 11:45

      @moveyourmind: Ik heb laatst een paar dagen met een Focus gereden. Dé deceptie van het jaar vond ik dat.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        24 september 2016 om 11:51

        @perry_snijders: Was dat een ‘gewone’ of één van de snellere versies? En wat viel je tegen aan die Focus?

        Login om te reageren
        • perry_snijders zegt

          24 september 2016 om 12:15

          @moveyourmind: Dat was een RS. Hij is veel en veel te hard geveerd, de zitpositie is te hoog en eigenlijk op geen enkele weg had ik het gevoel dat de auto daar nou voor gemaakt was. Misschien is ‘ie wel leuk als je naast een circuit woont en de auto alleen daar gebruikt of zo. Overigens heeft de Focus ook zo’n elektronisch sper als bij de RS3 beschreven wordt.

          Login om te reageren
          • jasperh zegt

            24 september 2016 om 13:57

            @perry_snijders: Nu ben ik wel heel benieuwd wat je verwacht had van een Focus RS? Qua prestaties een auto die zich kan meten met een rs3 een m2 en noem nog maar wat op maar voor een lagere prijs en daar heeft het comfort wat op toe moeten geven. Wij hebben zelf ook een Focus RS voor de deur staan maar ik kan mij totaal niet vinden in jouw statement over de hardheid van de auto. Wanneer is een auto te hard geveerd?

            Login om te reageren
            • perry_snijders zegt

              24 september 2016 om 23:54

              @jasperh: Wat ik had verwacht was niet een auto die op papier even snel is als een RS3 of M2, maar een auto die me rijplezier zou bieden. Op dat punt viel hij me tegen. Ik zou voor dat geld veel liever een M140i hebben.
              En wanneer een auto te hard geveerd is? Nou, en dat is ook een antwoord op @Hupke, ik vind een gezinsmiddenklasser te hard geveerd als een BMW M2, maar ook auto’s als een McLaren 570S, Porsche 911 of Donkervoort D8 GTO comfortabeler zijn.
              Ik vond het leuk om met die RS te rijden, begrijp me niet verkeerd. Maar ik had verwacht dat er om de sleutel gevochten zou worden, en dat was bepaald niet zo.

              Login om te reageren
          • Hupke zegt

            24 september 2016 om 20:52

            @perry_snijders:

            Ik heb onlangs ook het geluk gehad ermee te rijden, ook met de ST.
            Te hard geveerd hoort bij zo’n wagen. Maar ik ben het met je eens, ik zou zelf eerder voor de ST gaan moest ik in de markt zijn voor zo’n wagen, heb je tenminste je koffer, verbruikt aanzienelijk minder. Maar ik zou nooit een ford kunnen kopen, de interieurs zijn echt zo hopeloos als die van een hyundai …

            Login om te reageren
    • dracae zegt

      24 september 2016 om 21:10

      @moveyourmind: Even voor de duidelijkheid… deze persoon met trillende remmen had dus een Focus met hetzelfde probleem?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        25 september 2016 om 09:37

        @dracae: Ik vermoed dat er in het artikel bij eigenaar 9 Audi RS3 had moeten staan i.p.v. Ford Focus.

        Login om te reageren
        • Author zegt

          26 september 2016 om 01:04

          @moveyourmind: neen, dat zou ook wel een heel aparte vergissing zijn ;)

          Login om te reageren
  4. jerry zegt

    24 september 2016 om 11:17

    Intressant verhaal, wel vreemd dat zoiets nog voorkomt in 2016. Ze rijden toch n X aantal km voordat het op de markt komt?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      24 september 2016 om 13:38

      @jerry: dat zou je wel zeggen ja, en volgens mij gebeurt dat nog altijd wel op era lessien. Toen de kever uitkwam (slecht voorbeeld wellicht) hadden de 5 prototypes elk individueel 3 miljoen kilometer afgelegd. sommige dingen waren toen beter!

      Login om te reageren
  5. nicolas1986 zegt

    24 september 2016 om 11:19

    Mss geen aanvaardbaare oplossing voor meesten van deze eigenaren maar een stel Lambo remschijven onder vijzen zou mijn oplossing zijn.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      24 september 2016 om 11:52

      @nicolas1986: Schijven vervangen is een halve oplossing omdat het EDS systeem dan nog werkt, lijkt me. Deze uitschakelen is dan efficienter, wat de rijeigenschappen weer minder maakt. Stel dat de schijven ‘robuuster’ zijn, kunnen de blokken het zwakke punt worden door de extra krachten.

      Login om te reageren
  6. bmwjarne zegt

    24 september 2016 om 11:21

    Oi, schade!

    Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    24 september 2016 om 11:24

    Spulleke hoor dat Audi.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      24 september 2016 om 12:55

      @kvgorp: Premium remproblemen :p

      Login om te reageren
  8. whoppie zegt

    24 september 2016 om 11:25

    Belachelijk een auto voor dat geld en dan de remmen niet op orde hebben. Ook zeer kwalijk dat dealers niet opkomen voor de belangen van de klant. Het gaat tegenwoordig (bijna) altijd om de €€€

    Login om te reageren
    • danielj zegt

      24 september 2016 om 12:37

      @whoppie: Het blijft een overpriced Volkswagen

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      24 september 2016 om 12:44

      -edit: houd het beschaafd aub, deze taal is nergens voor nodig-

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        24 september 2016 om 15:01

        @87sandyd: ik snap dat ik beschaafd moet zijn, maar iemand mag eens zeggen waar het op staat. PON is gewoon 1 grote boevenbende, die de toch al niet al te beste naam van VAG-producten in Nederland finaal molesteert. Helaas zijn de klanten de dupe van de slinkse werkwijze van deze boeven-familie.

        In Duitsland en België worden de problemen wel opgelost

        Login om te reageren
        • Author zegt

          24 september 2016 om 15:14

          Als je snapt dat je beschaafd moet zijn, doe dat svp dan ook.
          Je staat al onder curatele en dat lijkt me niet iets om trots op te zijn.

          Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      24 september 2016 om 12:57

      @whoppie: Zijn gewoon criminelen daar bij PON. Zelfs bij een gloednieuwe Bentley hoef je geen service te verwachten.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      24 september 2016 om 13:43

      @whoppie: niet helemaal waar. Hoewel dit artikel natuurlijk wel degelijk aantoont dat er een probleem is, heb ik op de laatste Cars en coffee XXL in Amsterdam staan praten met de eigenaar van een groene RS3 – die mij vertelde dat na 3500km de remmen vervangen werden vanwege dit euvel. Zijn eigen dealer wilde wel mee werken maar wilde dat iets regelen met pon waardoor hij al met al zijn geliefde groene kikker een week kwijt zou zijn. Vervolgens is hij naar Bourguignon gegaan in Leeuwarden en werd her direct erkend en kosteloos geregeld. Verschilt dus per dealer en dat Pon slecht hiermee omgaat is algemeen bekend (denk even terug aan de TSI-kettingen).

      Hopelijk heeft die nieuwe RS3 (400pk versie) een optie voor keramische schijven, hoewel niet goedkoop is dat wel de beste oplossing.

      Login om te reageren
  9. Bartholomeo zegt

    24 september 2016 om 11:27

    Ben ik nou de enige die zo’n schijf van de auto zou halen en op een draaibank bevestigen?
    Zo kan je met een micrometer tenminste zien als hij recht of krom is en even een pasje afdraaien.
    Het zou niet mogen , maar als ik zo’n wagen zou hebben en tegen een muur aanlopen bij de dealer , fix ik het zelf.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      24 september 2016 om 12:34

      @Bartholomeo: maar je hebt de auto pas 3500 km? Dan ga je er toch niet zelf aan sleutelen als je ney 85k hebt uitgegeven

      Login om te reageren
    • dsdh zegt

      24 september 2016 om 12:40

      @Bartholomeo: ondanks je dat zou kunnen denk je op het moment van sleutelen toch echt wel ff waarom je vieze handen hebt na het spenderen van 80.000 eu

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 september 2016 om 13:39

      @Bartholomeo: probleem zit dan ook niet in de hardware als ik het zo begrijp, anders pak je wel een schijf van een andere fabrikant.
      Maar thuis in je schuurtje die crappy sperfunctie aanpassen, dát is best een uitdaging :)

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      24 september 2016 om 21:03

      @bartholomeo:

      Iedere week? Want om de 3k km je schijven zelf afdraaien gaat je ook niet in je kouwe kleren zitten voor en wagen van ruim 80k euro is dat toch wel te veel moeite.

      Het probleem is wel interessant. Lanceert de software de remmen telkens op hetzelfde punt, is de ophanging (mcpherson met zulk een vermogen) niet toerijkend, …

      Login om te reageren
  10. crisisfour74 zegt

    24 september 2016 om 11:28

    Pon heeft er schijt aan de tdi’s 2.0 met Siemens verstuivers werden in Duitsland onder coulance vervangen.ik denk dat ze het over de grens moeten proberen

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      24 september 2016 om 12:56

      @crisisfour74: dus als je bijvoorbeeld in Amsterdam woont moet je eerst een paar uur rijden voor een paar nieuwe blokken +schijven? Ik was bij mercedes of bmw dan gaan kijken voor een auto.

      Login om te reageren
      • carman6 zegt

        24 september 2016 om 14:05

        @ronaldddvos: als dat er voor zorgt dat je zonder mokken het probleem zou op kunnen lossen zou ik er zelfs 1000 km rijden voor over hebben. Maar goed, zelfs als ik het geld had voor een rs3 zou ik hem niet kopen…

        Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      29 september 2016 om 18:41

      @crisisfour74: in januari 2012 hebben we hier in NL ook nieuwe goede verstuivers gekregen hoor…

      Login om te reageren
  11. hollandsemarokkaan zegt

    24 september 2016 om 11:29

    Het ligt niet aan de auto, maar aan de beleving van de bestuurder? Hoe durf je zo iets in hemelsnaam te zeggen als dealer tegen je klant? Ik zou dan echt tot 10 moeten tellen en alle bovennatuurlijke krachten moeten oproepen om mezelf te beheersen. Man man man.

    Login om te reageren
  12. frederik zegt

    24 september 2016 om 11:30

    Misschien gewoon je geld aan een fijne achterwielaandrijver besteden?!

    Login om te reageren
  13. spylegion zegt

    24 september 2016 om 11:31

    Hoe verzin je het ook om een sperwerking na te gaan bootsen dmv wielen te gaan remmen.. Op hothatches met 350 pk plus…

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      24 september 2016 om 11:48

      @spylegion: Lekkere goedkope oplossing toch.
      Voor de fabrikant dan, want als eigenaar betaal je je scheel aan remblokken.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 september 2016 om 13:40

      @spylegion: ik kan t ook echt niet rijmen met sportief rijden; je remmen worden zónder daadwerkelijk te remmen al lekker opgewarmd…

      Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      24 september 2016 om 23:52

      @spylegion: Bij je eerste rijles krijg je te horen. Nooit gas geven en remmen tegelijk. Op de kartbaan hoor je altijd. Nooit gas geven en remmen tegelijk.

      Wat doet Audi. Een sper na bootsen door een wiel dat wordt aangedreven af te remmen…..

      Login om te reageren
  14. mopar zegt

    24 september 2016 om 11:32

    Voorsprong door techniek was het toch…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 september 2016 om 13:40

      @mopar: voorsprong door minder remmen…

      Login om te reageren
  15. wimlex zegt

    24 september 2016 om 11:33

    Heb zelf een rs3 uit juni 2015. Na 6 maanden enorm piepende remmen. Nu 5 x teruggeweest en uiteindelijk zwaardere trillingsdempers gemonteerd. Nu probleem opgelost. Heeft een hele hoop ergenis gekost. Of ik volgende x weer een audi koop? Gewoon weer BMW!

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      24 september 2016 om 12:57

      @wimlex: mercedes!!!

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 september 2016 om 13:41

      @wimlex: wat voor trillingsdempers dan?

      Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      24 september 2016 om 15:28

      @wimlex: waarom geen Kia ?

      Login om te reageren
    • Rhyo zegt

      24 september 2016 om 17:02

      @wimlex: Prima auto en leuk voor de stoplicht sprintjes, maar ben zelf ook weer terug bij BMW. Heerlijk sturen en geen last van onderstuur.

      Login om te reageren
      • wimlex zegt

        24 september 2016 om 22:19

        @rhyo: heb vorige week een 1m gekocht. Mijn God wat een auto. Luister naar mij. Mooier is er NIET. Echt…

        Login om te reageren
  16. redbee5 zegt

    24 september 2016 om 11:35

    Als je er nou Brembo remmen onder zet, ben je er dan vanaf?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      24 september 2016 om 12:30

      @redbee5: nee uiteindelijk niet. Het gaat om het systeem dat de problemen veroorzaakt en indirect krijg je dan last van de remmen

      Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    24 september 2016 om 11:40

    Dat een probleem als dit zich voor kan doen is nog tot daar aan toe. Maar hoe er in de meeste gevallen vervolgens mee omgegaan wordt is ronduit onbeschoft.

    De klant proberen wijs te maken dat het bij hem tussen de oren zit, dat is lef hebben.

    Of per gratie Gods onder coulance een nieuwe set schijven monteren, maar dat is dan wel gelijk de laatste keer. Right, ook al zijn remschijven een slijtageonderdeel, die moeten veel langer meegaan dan een paar duizend kilometer. Tenzij er op het circuit mee geraced wordt, dan wordt het een ander verhaal. Aan alle eigenaren die afgescheept worden, laat je niet overbluffen door de praatjes van de dealer of importeur. Want daar zijn ze op uit, dat kost het minste pegels. Juridisch sta je gewoon heel sterk.

    Opmerkelijk dat de Belgische dealer wel zijn best doet. Ook die kan het probleem op dit moment niet oplossen, maar is in ieder geval bereidwillig en is in ieder geval transparant naar de klant. Hopelijk komt die definitieve oplossing er snel voor deze en de andere eigenaren.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      24 september 2016 om 12:32

      @moveyourmind: constant het gevolg aanpakken heeft geen nut. De oorzaak moeten ze aanpakken. 1x en het probleem met de remmen is verholpen. Maar Pon staat niet bekend als Prettige importeur

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        24 september 2016 om 13:03

        @lekkerlinksrijden: Dat is waar, er moet een definitieve oplossing komen. En als koper kan je die oplossing ook binnen een redelijke termijn eisen.

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 september 2016 om 12:58

      @moveyourmind: Precies. Ik vraag me af hoe lang Audi nog volhoud een premium merk te zijn. Hoe lang kun je mensen door middel van marketing miljoenen wijsmaken dat je product goed is, terwijl dat het gewoon niet is. Hoe lang kun je auto’s blijven verkopen, terwijl je ruk service verleent. Hoogmoed komt voor de val…

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        24 september 2016 om 13:50

        @svenska_aeroplan_ab: ik denk dat de service meer aan Pon ligt en niet aan Audi zelf. Maar blijft de vraag dat als je als fabrikant een groot probleem ontdekt in je product je misschien wel een terugroep aktie moet doen om het probleem voor alle kopers op te lossen. Hetzelfde zoals we hebben gehad met de airbags in voornamelijk Japanse modellen

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          24 september 2016 om 19:07

          @lekkerlinksrijden: misschien, maar alleen op product niveau is het natuurlijk al diep triest! TSI, TDI, distributie kettingen, DSG bakken, werkelijk alles gaat stuk! Dus óf Audi mag zich per direct niet meer premium noemen óf we moeten de definitie van premium aanpassen…

          Login om te reageren
      • slickrick zegt

        24 september 2016 om 14:32

        @svenska_aeroplan_ab: man, zodra zeer weer en setje nieuwe led lampjes op een oud model plakken wil iedereen een nieuwe Audi

        Login om te reageren
  18. trustmeiamanengineer zegt

    24 september 2016 om 11:46

    Het is toch ook geen oplossing om steeds die schijven en blokken te vervangen?! Puur symptoom bestrijding. Ben we heel erg benieuwd hoe hier vanuit de fabrikant op gereageerd wordt, aangezien het er gewoonweg op lijkt dat het systeem faalt. En bij zulke lage kilometerstanden moet het bij elke test naar voren zijn gekomen. Verder is de importeur natuurlijk gewoon een pure oplichter.

    Login om te reageren
  19. cpp1 zegt

    24 september 2016 om 11:50

    Er is slechts 1 oplossing voor Audi rijders….emigreren naar België…

    Login om te reageren
  20. E34M5Touring zegt

    24 september 2016 om 11:51

    Gewoon een budplatform dat met trucage nog wat moet lijken. En als eigenaar krijg je de rekening gepresenteerd. 80-90k uitgegeven aan een TT-RS of RS3 en dan zo behandeld worden. Schofterig.

    Login om te reageren
  21. balboni zegt

    24 september 2016 om 11:53

    Erg zuur voor de bezitters. Ideetje om er een remspecialist naar te laten kijken en hem nieuw remmateriaal te laten installeren?

    Login om te reageren
  22. maxidyne zegt

    24 september 2016 om 11:54

    Mijn broer heeft een 8P RS3, heb hem nog nooit horen klagen over trillende remmen. Altijd naar Duitsland gaan als je problemen hebt. Zo had de 8P van mijn broer vocht in koplampen, dealer en PON: kan gebeuren, vervangen we niet. Dealer in Duitsland: dit hoort niet meneer, zelfde dag nog 2 nieuwe koplampen!

    Hoop dat dit probleem word erkend en opgelost, dit is natuurlijk te zot voor woorden op zo’n dure wagen. VAG moet zich eens achter de oren krabben en het kwaliteitsniveau opschroeven. Ik koop in elk geval geen modern VAG product.

    Login om te reageren
  23. e1000bmw zegt

    24 september 2016 om 11:58

    Okee @autoblogger, en nu een cameraploeg naar PON sturen om daar ff die Autoblog-rode microfoon onder de neus te douwen van de woordvoerd(st)er en om een reactie te vragen… Telefonisch krijg je toch een “geen commentaar”…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 september 2016 om 12:14

      @e1000bmw523i: Dat vind ik meer iets voor PowNed. Je kan zeggen over ze wat je wilt, maar soms doen ze akelig goede dingen en weten veel zaken aan de aandacht te brengen.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        24 september 2016 om 12:16

        @viezefreddyw: Juist Freddy. Niet aan de aandacht, maar onder de aandacht.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          24 september 2016 om 12:22

          @viezefreddyw: Klopt, maar dit is automotive. Dat is meer in het straatje van Autoblog. Zeker ook omdat Autoblog er al twee artikelen aan gewijd heeft (en er is nog meer te vinden in het archief).

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            24 september 2016 om 12:27

            @e1000bmw523i: Daar ben ik het met je eens. Met alle respect, maar ik zie Wouter of Casper niet met een microfoon in hun hand en een cameraploeg om zich heen de nodige deuren opentrappen en voeten tussen de deuren zetten.

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              24 september 2016 om 14:11

              @viezefreddyw: nee precies,
              Dan krijgen zij de komende 5 jaar ook geen demo’s meer mee daar.

              Login om te reageren
  24. taxman zegt

    24 september 2016 om 12:00

    Wel fijn plastiek op het dash maar goede onderdelen? Vorsprung durch billige technik!

    Login om te reageren
    • draragon zegt

      24 september 2016 om 12:37

      @taxman: en dat dashboard komt notabene van Peugeot-Citroen (Faurecia). Die overigens wel een echte sper monteren onder hun DS-Performance karretjes.

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      24 september 2016 om 13:09

      @taxman: Voorsprong door plastiek…

      Login om te reageren
  25. toempf zegt

    24 september 2016 om 12:01

    Waarom geen juridische stappen ondernemen? Met een groep van 11 man sta je behoorlijk sterk in je schoenen, lijkt me.

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      24 september 2016 om 12:30

      @toempf: dat lijkt mij ook ja, je hebt het zomaar over €900.000 aan auto’s

      Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    24 september 2016 om 12:01

    Er reed gisteren een RS3 door de straat (dat is hier gebruikelijk) en ik dacht eigenlijk alleen maar “arme knul..”

    Login om te reageren
  27. ThomasBol zegt

    24 september 2016 om 12:08

    Wat een hypocrieten zeg. Iedereen weet toch gewoon dat je niet aan PON-producten moet beginnen? No offence, maar bizar dat het mij niet verbaasd dat de diverse firma’s zich er niets van aantrekken.

    Login om te reageren
  28. e1000bmw zegt

    24 september 2016 om 12:10

    VAG, het is als een junk op het destructieve pad; Is van God los (Kettingbreuk), rookt als een ketter (dieselgate), zuipt als een bootwerker (olieverbruik) en is niet te stoppen (remgate)…

    Login om te reageren
  29. kennone zegt

    24 september 2016 om 12:12

    En als ze dat torque vectoring gewoon achter wegen laten en er een sper onder klappen? Of gewoon gaan rond zoeken voor een mooie 2e handse M1?

    Login om te reageren
    • klaasjevaak zegt

      24 september 2016 om 12:55

      @kennone: Een M1 is een hele andere klasse en ondertussen ook alweer 35 jaar oud…

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        24 september 2016 om 14:13

        @klaasjevaak: m135i of (wat hij bedoeld) 1M

        Login om te reageren
  30. Capibaro zegt

    24 september 2016 om 12:19

    Lijkt op het probleem dat mijn auto had (156 GTA), daar hadden sommige last van ‘warped’ schijven. Daarbij was een upgrade naar grotere schijven een blijvende oplossing. Kan gebeuren, probleem is meer de manier waarop de dealer/importeur ermee omgaat

    Login om te reageren
  31. JanJansen zegt

    24 september 2016 om 12:21

    Audi probeert van een voorspelbare (ondersturende) auto een sportief model te maken. He auto is zo zwaar in de neus en heeft door de 4×4 meer onderstuur. Dit hadden ze oa moeten oplossen door mechanisch differentiëlen toe te passen. Het systeem met de elektronische rem aansturing is echter veel goedkoper te maken en kost meer onderhoud. En daar verdienen ze lekker aan.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 september 2016 om 13:36

      @janjansen: Ik weet het niet hoor. Het zou wel erg onnozel zijn om te stellen dat de klanten zomaar alles pikken wat op hun pad komt qua onderhoud. Van elke auto mag je toch wel verwachten dat je met de gestelde onderhoudsintervallen zeker 100.000 km probleemloos kunt rijden?

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 september 2016 om 14:26

      @janjansen: Heeft door de 4×4 meer onderstuur…. Meer onderstuur dan een voorwielaandrijver?

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      24 september 2016 om 14:35

      @janjansen: tja de vorige rs3 had voor bredere banden dan achter, dat zegt eigenlijk wel genoeg

      Login om te reageren
  32. ds3thp zegt

    24 september 2016 om 12:21

    Maar dan de vraag; wat gaat Autoblog ondernemen voor deze gedupeerde eigenaren? Of gaat het hier alleen om een stukje nieuws en berichtgeving waar iedereen zijn mening over kan geven?

    Login om te reageren
    • Author zegt

      24 september 2016 om 13:12

      Wat zouden we er volgens jou tegen moeten ondernemen?
      Die vraag bedoel ik niet lomp hoor, maar suggereer je nu dat je (juridische) stappen van ons verwacht?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        24 september 2016 om 13:34

        @mauritsh: Ja, en draag gelijk ook even alle kosten, mauritsh!

        Login om te reageren
        • Author zegt

          24 september 2016 om 13:37

          @jochempie: prima! Zullen we ons dan ook meteen maar effe verkiesbaar stellen voor de Tweede Kamer? ;)

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            24 september 2016 om 13:45

            @mauritsh: De antifa-partij: king of the handouts!

            Login om te reageren
            • Author zegt

              24 september 2016 om 13:47

              @jochempie: Geen gezeik, iedereen rijk!

              Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            24 september 2016 om 18:42

            @mauritsh: https://www.youtube.com/watch?v=ERCavLvCJT4

            Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        24 september 2016 om 13:44

        @MauritsH: zijn natuurlijk best wat opties zonder dat AB hierin zelf veel hoeft te doen / ondernemen.
        Bijvoorbeeld alle gedupeerden aan elkaar koppelen om zo wellicht samen actie te kunnen ondernemen!

        Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        24 september 2016 om 13:52

        @MauritsH: Wouter of Casper een keertje richting Pon sturen met een camera zou wel leuk zijn. Of zijn jullie bang dat je dan nooit meer een VAG wagen mag testen?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          24 september 2016 om 14:25

          @trustmeiamanengineer: Zo werkt dat met de wereld, je blijft afhankelijk van de gewilligheid van de producent.

          Login om te reageren
        • blo3to3t zegt

          25 september 2016 om 11:21

          @trustmeiamanengineer: die worden gewoon weggelachen… Komop, 10 eigenaren op al die rsjes die aan de man zijn gebracht..

          Login om te reageren
    • vorsprungdurchbetrug zegt

      24 september 2016 om 15:15

      @ds3thp:
      Het is heel goed van Autoblog dat zij deze misstand aandacht geven, waardoor andere RS3 rijders met hetzelfde probleem samen kunnen werken om het probleem waar PON, dealers hun laat stikken.
      Het zou zo moeten zijn dat wekelijks eenzelfde topic over VAG mobielen hier zoveel aandacht krijgt, bijvoorbeeld over olieverbuik, DSG, en tig andere problemen die niet opgelost worden zoals het hoort.

      -edit: en we houden het verder vriendelijk-

      Login om te reageren
  33. ds3thp zegt

    24 september 2016 om 12:27

    Gelijk een vraag / opmerking;
    Waarom worden de schijven vervangen en niet de klauwen?

    Er staat in het artikel dat een Leon Cupra met PP dezelfde remmenset heeft, echter heeft de Leon niet de “wave disc” schijven zoals een RS3

    Dus; andere schijven maar exact hetzelfde probleem?!
    Zou je toch gaan denken dat het aan de klauwen en blokken ligt is het niet?!

    Off-topic: iedereen die nog eens zeurt over Franse producten / Auto’s….. De Peugeot 308 GTI heeft remmen van hetzelfde formaat als die van een Leon Cupra met PP maar zonder al deze problemen….

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      24 september 2016 om 13:29

      @ds3thp: Omdat die hondermiljoenmiljard kosten. En het lijkt mij ook niet dat daar het probleem in zit, en zo wel dan betwijfel ik of de nieuwe klauwen niet gewoon weer het zelfde probleem hebben.

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        24 september 2016 om 13:47

        @reistje: als jij koper zou zijn zou het jou dan een worst wezen dat zo’n remklauw honderdmiljoenmiljard zou kosten om het probleem te verhelpen?!
        Ik zou zeggen; lekker boeiend, als het een ondeugdelijk product is heb je als consument gewoon recht op vervanging en op een wel deugdelijk product!
        Kosten uiteraard voor dealer / PON / Audi

        Login om te reageren
        • slickrick zegt

          24 september 2016 om 14:39

          @ds3thp: ja in een land als de VS wel, hier in Europa en vooral NL kan je vrij weinig claimen….kost je klauwen met geld, en die gast bij PON en VAG hebben diepe zakken

          Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            24 september 2016 om 22:26

            @slickrick: klauwen met geld… I see what you did there

            Login om te reageren
    • timberleek zegt

      24 september 2016 om 19:09

      @ds3thp: Het probleem zit zo te zien helemaal niet in de remmen, maar in het torque vectoring systeem dat de werking van een sperdifferentieel simuleert door de remmen te bedienen. Dat betekend nu dus dat de remmen continu happen om de stabiliteit te bewaren. En dus slijten je blokken als de ziekte en worden de schijven kokend heet (en trekken krom).

      Gewoon een kutsysteem om goedkoop te scoren bij het koperspubliek.

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        25 september 2016 om 08:46

        @timberleek: ja hoe verzin je z’n goedkoop systeem zeg, echt premium kan je dit niet noemen.

        Login om te reageren
  34. Nerekop zegt

    24 september 2016 om 13:05

    Goed bezig Autoblog!! Wat een ontzettende bout opstelling van de importeur/dealers (uitgezonderd hen die wel behulpzaam waren)

    Kan iemand trouwens ook even een rondje bellen langs de ingenieurs en even melden dat die quasi-ik-heb-geen-sper-maar-ik-doe-net-als-of-troep netjes op het stapeltje ‘leuk idee maar het werkt voor ginne gulden’ kan!

    Login om te reageren
  35. ablogjunk zegt

    24 september 2016 om 13:21

    Iets met een ezel en een steen als het probleem bekend is en je al de ervaringen hebt gehad met een voorgaand model.

    Login om te reageren
  36. kobus1967 zegt

    24 september 2016 om 13:26

    Commentaar van de importeur, RS3 staat voor: remmen en schijven slijten 3 maal zo snel. Dus men had dit kunnen weten.

    Login om te reageren
  37. thomasthomas zegt

    24 september 2016 om 13:48

    Is er geen race aftermarket schijfrem / blokken te koop dan is het toch opgelost.

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      24 september 2016 om 19:12

      @thomasthomas:

      Nee dat helpt niet. Zoals seat meneer had geprobeerd.

      Het probleem lijkt juist het torque vectoring systeem te zijn dat steeds remmen aanspreekt om de auto stabiel te houden (ipv een sperdifferentieel). continu slepende remmen laten je blokken wel slijten en je schijven wel oververhitten (en kromtrekken). Dat zal bij aftermarket spul niet anders zijn

      Login om te reageren
  38. cthijs zegt

    24 september 2016 om 13:48

    Hebben ze nog geen sjoemelsoftware om dit probleempje op te lossen?

    Login om te reageren
  39. alfablog zegt

    24 september 2016 om 13:51

    Logisch dat Pon de remschijven niet vervangt of maximaal 1 keer. Wordt veel te duur, uitgaande van 100.000 km zijn dat 30 nieuwe setjes schijven. Dat kun je in alle redelijkheid niet verlangen van Pon….

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      24 september 2016 om 14:18

      @alfablog: nee maar Pon zou wel bij Audi kunnen aankloppen in Ingolstadt en aldaar druk kunnen uitoefenen op deze problemen. Vervolgens een actieplan opstellen waarmee de problemen verholpen in de vorm van een terugroepactie. Volgens mij is de diagnose dat die torque vectoring je remmen opvreet dus daar kan je best wat aan doen lijkt me.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 september 2016 om 14:43

      @alfablog: Ze verkopen toch en product dat deugdelijk moet zijn? Daar staan ze toch voor garant, ook volgens de wet?

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      24 september 2016 om 19:15

      @alfablog:

      Onzin, dan hadden ze geen importeur moeten worden. Wel de lusten niet de lasten zeker?

      Ze leveren een duidelijk ondeuglijk product. Dat mogen ze lekker oplossen dan. Snap niet zo goed dat de bovengenoemde eigenaren daar schijnbaar zo laks in zijn. Laat de dealers icm pon en audi het maar lekker uitzoeken.

      Login om te reageren
  40. reistje zegt

    24 september 2016 om 14:08

    Ik ben ook nooit fan geweest van het torque-vectoring door remmen. Het is toch een beetje een goedkope beunoplossing voor een normaal sper. Wat mij tot de vraag brengt, hoezo heeft de allerduurste hatch geen sper?

    Verder lijkt een groot deel van het probleem door de garantie problemen te komen. Als het waar is dat PON hun auto’s zonder garantie importeert lijkt het mij dat daar het probleem zit. Dealers krijgen geen/weinig support vanuit PON/VAG waardoor ze vaak moeten kiezen, lossen we het op uit eigen kosten? Of poederen we de klant af? Vervolgens komt het probleem snel weer terug en weet de dealer ook niet zo goed wat ze moeten, en word het wel heel duur. Helaas word de klant daar de dupe van.

    Dit is iets wat bijvoorbeeld ook gebeurde bij het distributie kettingen drama. Een aantal dealers is op eigen kosten kettingen gaan vervangen omdat de fabriek/pon maar niks deed. In sommige gevallen gebeurde dit ook stiekem tijdens bijvoorbeeld een beurtje.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 september 2016 om 14:42

      @reistje: Technisch gezien was de Mk2 Focus RS een veel meer geavanceerde auto dan deze Audi RS3, met z’n sperdiff en z’n revo-knuckle wielophanging.

      Login om te reageren
  41. 47cars zegt

    24 september 2016 om 15:00

    En nu is het zeker nog wachten tot het moment, dat er een artikel komt; Audi rs3 8V “crasht” naar onbekende oorzaak. “Uit onderzoek blijkt dat……” vult u zelf maar in wat de oorzaak is.

    Login om te reageren
  42. hans75 zegt

    24 september 2016 om 15:09

    Eigenaar 5 is echt dom…
    Dat één Audi Rs3 kopen niet zo slim is weten we inmiddels… maar als je er dan 2 koopt.. dan vraag je er om..

    Login om te reageren
  43. jackass266 zegt

    24 september 2016 om 15:11

    En maar zeiken over audi slecht dit audi slecht dat. Heren, de rs3 vertegenwoordigd well percentage van audi’s verkocht? Niet alles van audi is slecht. Rijd zelf zeer regelmatig in de 2014 s3 van mijn vrouw en fantastische auto om te rijden. Onlangs voor 2 weken een x5 gehuurd om mee op vakantie te gaan en moet zeggen nog steeds pijn in mijn rug van die stoelen. 100 manieren om deze in te stellen behalve de juiste. Wel blij dat ik deze gehuurd had, kan de x5 van het lijstje van opties om te kopen. Dan toch maar de cayenne.

    Login om te reageren
  44. erwh zegt

    24 september 2016 om 15:59

    De kern van het probleem ligt niet zozeer bij de remmen, maar bij de hele technische architectuur van Audi’s. De neiging tot onderstuur is zo sterk bij de “sportieve” modellen met veel vermogen dat men met kunst en vliegwerk het probleem probeert weg te engineeren. Helaas is dat alleen symptoombestrijding en ontstaan er nieuwe problemen. De echte oplossing is de aandrijving achterwiel georiënteerd te maken en vooral de gewichtsverdeling meer evenredig te verdelen over de assen (die twee gaan hand in hand). Als dat niet gaat is aanzienlijk minder vermogen het enige wat rest.

    Login om te reageren
    • bluebear zegt

      24 september 2016 om 19:40

      @erwh: Mijn S6 is toch echt eerder overstuurd dan onderstuurd. Maar leuk dat jij, zoals zoveel mensen hier (welke waarschijnlijk nog nooit van hun leven een echt snelle Audi of überhaupt een écht snelle auto in bezit hebben gehad) alles over één kam scheren. Ik lees hier veel “hear-say” of na-praterij. Dat PON (en hun dealers) een schandalig arrogante organisatie is mag duidelijk zijn. Dat is niet echt nieuws. En dat deze generatie RS3 een serieus probleem heeft is ook duidelijk. Maar er zijn hier, ook zoals gewoonlijk, een hoop reacties hier welke puur ongefundeerde anti VAG propaganda zijn.
      Ik denk niet dat de benadeelde eigenaren daar werkelijk wat aan hebben, en word autoblog op dit moment gedegradeerd tot een automotive versie van de roddel bladen “Story” of “Weekend”

      Ik geniet iedere kilometer van mijn auto met de vier ringen. Omdat ze “Premium” is? Geen idee wat dat betekend! Omdat ze “status” uitstraalt? Ik kan je verzekeren dat ik een auto voor me zelf koop (!! Koop ja, geen lease slet of auto van de zaak) en niet voor wat ” de buurman er van denkt. Nee, gewoon omdat het een heerlijk auto is, met dito motorisering en uitrusting. Voor dagelijks gebruik en met mijn gezin een betrouwbare wagen welke, op afroep, iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht weet te toveren. En daar gaat het toch om? Niet wat voor een badge ze op de kont heeft? Of ben ik dan té veel autoliefhebber?

      Login om te reageren
      • TimD zegt

        24 september 2016 om 20:40

        @bluebear: +1 je hele artikel klopt

        Login om te reageren
  45. ahs1979 zegt

    24 september 2016 om 16:31

    En hebben Mercedes en BMW voor dezelfde “premium” oplossing gekozen voor hun vergelijkbare modellen? Of kan Audi beter gaan adverteren met “Voorsprong door Marketing levert veronderstelde voorsprong door techniek op”? (Of wordt dat te lang)

    Login om te reageren
  46. marinepower zegt

    24 september 2016 om 17:36

    Maakt niet uit wat er via PON wordt geleverd, van Gazelle tot Caterpillar, de service is bedroevend.

    Login om te reageren
  47. mrxsara zegt

    24 september 2016 om 19:46

    Iets met Duitse kwaliteit???

    Login om te reageren
  48. rubberducky zegt

    24 september 2016 om 20:12

    Remmen = angst

    Login om te reageren
  49. pinut187 zegt

    24 september 2016 om 20:23

    Ach het is dus een fout. Gelukkig maken ze wel de beste interieurs..

    Login om te reageren
  50. TimD zegt

    24 september 2016 om 20:37

    Hallo!!! Hier Audi RS4 B8 ook … *zwaai zwaai* ik heb al maanden geen wilde nacht beleeft met mijn vriendin!! Die trilling is killing voor je relatie !!

    Login om te reageren
  51. Hupke zegt

    24 september 2016 om 20:45

    Met al die RS3 eigenaren kan er me dan iemand eens uitleggen waarom je ooit, maar dan ook ooit een RS3 zou kopen? Als je dat geld te besteden hebt en per se een audi wil waarom dan zo’n kleintje. Als je dat geld ertegen aan gooit waarom geen S5 of (R)S4? O

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      24 september 2016 om 21:18

      @hupke: Ik kan me dat dus wel voorstellen, ik heb zelf een aantal auto’s met 5 cilinder turbo gehad en ongeacht het merk zijn die dingen allemaal geweldig.

      Ook zijn de huidige snelle Audi’s allemaal nogal groot en de RS3 is de kleinste, dat vinden sommigen ook leuker.
      Hoe dan ook, als liefhebber van 5 cilinders ergert dit mij behoorlijk. Een probleem kan, dat gebeurd bij alle fabrikanten.. maar los het dan goed op!
      Overigens is dat torque-vectoring ook een surrogaat oplossing en dus niet geschikt voor een RS, of het nu een Audi is of een Ford!

      Login om te reageren
  52. mrrallycross zegt

    24 september 2016 om 21:16

    Eigenaar 9? Hij heeft geen Audi?

    Login om te reageren
  53. mrmiyagi1982 zegt

    24 september 2016 om 22:37

    Als je een RS wil rijden koop je een ford en zeker geen audi. Probleem opgelost

    Login om te reageren
    • bluebear zegt

      25 september 2016 om 13:22

      @mrmiyagi1982: Je bedoelt, een Focus RS, net als “eigenaar 9” in het verhaal hier boven. Zo te lezen is het verhaal dan verre van “opgelost”……
      Moeilijk hé, eerst lezen waar het over gaat voor je reageert…

      Login om te reageren
    • bluebear zegt

      25 september 2016 om 14:32

      @mrmiyagi1982: Net als “eigenaar 9” een Ford Focus RS bedoel je? Volgens mij is zijn probleem inderdaad opgelost, hij heeft zijn Focus al na 1 maand weer weg gedaan. Misschien de volgende keer eerst het artikel lezen?

      Login om te reageren
      • bluebear zegt

        25 september 2016 om 14:33

        @bluebear: Sorry, dubbel post. De app reageerde iets traag.

        Login om te reageren
  54. volvoturbo zegt

    24 september 2016 om 23:22

    Ik zeg allemaal n rechtszaak beginnen. We zijn veel te laks hier in NL. Autofabrikanten komen overal mee weg. Pas als er serieuze veiligheidsissues zijn, komt er n terugroepactie…

    Login om te reageren
  55. hartphotography zegt

    24 september 2016 om 23:26

    Zou dit probleem dan ook niet onstaan bij de S3? Het lijkt mij logisch dat het systeem op dezelfde manier onderstuur voorkomt door rem ingrepen. Zelf ben ik over maandje of 6 in de markt voor een s3 oid, maar als dit een veel vorkomend probleem wordt kijk ik liever naar iets anders.

    Login om te reageren
  56. hansiehansie zegt

    25 september 2016 om 15:35

    @hartphotography ik heb een S3, model 8v met 50.000 km op te de teller. Ik heb geen remproblemen. Ik vermoed dat mijn auto dat rare rem-torque-vectoring niet heeft en dus geen vreemde remslijtage kent.

    Gelukkig.

    Login om te reageren
  57. mrmiyagi1982 zegt

    25 september 2016 om 15:35

    @bluebear ik had alles gelezen…. voelde je je aangesproken omdat jij ook een audi rijd?
    Vag is niks als problemen…. als jij geen problemen hebt buiten de normale slijtage aan een auto, Dan heb jij net de enige audi (s6) die goed is. Mooi toch?

    Login om te reageren
    • bluebear zegt

      25 september 2016 om 17:52

      @mrmiyagi1982: Nee, maar jij suggereert een Ford RS te nemen terwijl er duidelijk in het verhaal hierboven te lezen is dat er ook al een Focus RS eigenaar zich gemeld had met ook dergelijke problemen met de remmen. Dus óf je heb het verhaal niet gelezen en reageert om maar (negatief) te reageren, óf je heb het verhaal wêl gelezen en ben gewoon zo dom dat je toch een auto suggereert die ook al in het rijtje “probleem auto’s” staat. Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Heeft niets met mijn eigendom, voorkeur of “aangesproken voelen” te maken.

      Login om te reageren
  58. mrmiyagi1982 zegt

    25 september 2016 om 18:04

    @bluebear
    dus als er 1 ford hetzelfde probleem heeft als een complete modellenlijn van audi dan moet je zeker geen ford kopen….. ja idd ik ben hier dom.

    Login om te reageren
    • bluebear zegt

      25 september 2016 om 19:17

      @mrmiyagi1982: Zie je nu zelf niet wat je schrijft? Jij beweerd dat ALLE audi’ s slecht zijn vanwege de problemen op één uitvoering van één model. (Behalve die ENE Audi die ik toevallig getroffen heb, dat schrijf jij zelf, niet ik) Dat zit bij Ford dan anders? Hoezo? Jij schrijft ook dat je beter een Ford RS kunt nemen die OOK in het lijstje van auto’s hierboven staat die deze problemen met de remmen heeft. Neem me niet kwalijk, maar echt slim kán ik jouw beweringen en conclusies niet vinden. Ik dacht dat het gewoon was omdat je het verhaal hierboven niet écht gelezen had en alleen maar anti-VAG wilde reageren, maar het blijkt echt dieper te zitten. Succes met je verwerkingsproces.

      Login om te reageren
  59. incoplan zegt

    25 september 2016 om 19:07

    Als je de naam van importeur PON omdraait geeft dat: NOP
    Simpele constatering maar de RS3-eigenaren worden kennelijk ook simpel het bos ingestuurd.
    Ik ben met Audi al jaren helemaal klaar. Er zijn genoeg andere merken die in ieder geval minder duur zijn en niet een vermogen aan bizar onderhoud kosten.

    Login om te reageren
  60. mrmiyagi1982 zegt

    25 september 2016 om 19:28

    Lees het zoals je het wil lezen…. en waar staat precies dat de ford rs problemen heeft met trillende remmen…. het gaat over het systeem waar die beste man niet tevreden over is…
    en maak je maar niet druk over mijn verwerking. Ik zou lekker in je audi stappen en een rondje gaan rijden dan kun je weer een beetje afkoelen. Succes fijne vriend.

    Login om te reageren
    • bluebear zegt

      25 september 2016 om 21:18

      @mrmiyagi1982: ” Deze eigenaar was na een ritje door de Alpen in niet meer dan 3.000 kilometer door een set remblokken heen”
      Trillen niet, maar dit is dus geen probleem? Genoeg voor de man om al na 1 maand afscheid te nemen van de auto die jij als alternatief opperde. Afkoelen hoef ik niet, net als een cursus “begrijpend lezen”. In tegenstelling tot sommige hier.

      Login om te reageren
  61. mrmiyagi1982 zegt

    25 september 2016 om 23:07

    Het probleem bij de remmen van de rs3 is het trillen….. en de ford is weggedaan omdat de remblokken op waren na 3000km…. dus dan is het probleem van de ford niet hetzelfde als van de rs3…. wie kan er hier nou niet begrijpend lezen…..
    jij reageert op mijn reactie. ‘Als je een rs wil koop je een ford rs. probleem opgelost’
    Dus ik heb heb het denk ik nog niet zo slecht gelezen als jij.
    jij leest wat je wil lezen.

    Login om te reageren
  62. japeape zegt

    26 september 2016 om 09:40

    Bekijk net de review van de nieuwe Audi TT RS en die lijkt hetzelfde principe te gebruiken als “electronisch sper diff” en op het onderstel van de RS3 te staan.

    De toekomstige eigenaren daarvan gaan hetzelfde schuitje in?

    Vond het met dit artikel in het achterhoofd opvallend dat de reviewer aanraadde om de keramische remmen te bestellen vanwege het “snelheids potentieel” vd auto.

    Moet ik daarin lezen dat Audi denkt dat ‘ie het lang genoeg volhouden om het richting klant als normale slijtage af te kunnen doen als die kapot gaan :-)?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North