• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RS4 met supercharger

Auteur: Wouter, gepost 28 maart 2006 om 21:31 – 30 Reacties

" align=

Persoonlijk ben ik wat teleurgesteld in de Audi RS4. De Autoblog redactie komt nog maar moeilijk zijn bed uit voor minder dan 500 pk en onbegrensd loopt het hok slechts 282 km/u. Ik ken Omega’s die dat ook halen.

Gelukkig dacht de Franse Duitse tuner MTM er hetzelfde over. 420 pk is tegenwoordig gewoon niet genoeg meer en dus is MTM druk bezig het V8 FSI blok wat op te peppen.

Als we de geruchten mogen geloven, wordt er een supercharger op gemonteerd. Moet goed zijn voor minimaal 500 pk en een top die hopelijk boven de 300 ligt (via: GermanCarBlog).

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Audi Q3 is PHEV-only in Nederland
  • Kia klopt weer wat extra geld uit je zakken
  • Autoblog Onderzoek: welke rijbewijzen heb jij?
  • Oh mijn hemel. Het wordt weer een ENORME chaos op de weg
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mtm, RS4, tuning

Vorig bericht: « Audi A7 vierdeurs coupe
Volgend bericht: Audi R8 op de ring »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    28 maart 2006 om 22:11

    er bestaat toch ook een 600pk versie?

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    28 maart 2006 om 22:17

    Euh??MTM ( motoren technik mayer )een franse tuner?
    Ik veronderstelde een Duitse tuner, of ben ik mis?

    Login om te reageren
  3. Wouter (autoblog) zegt

    28 maart 2006 om 22:44

    @SimonMC: kinderbedtijd voor deze blogger. Je hebt gelijk! :-)

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    28 maart 2006 om 22:45

    ligt dat gebrek aan topsnelheid niet aan een meer rally-overbrenging? het gaat bij de rs4 toch vooral om comfort en agiliteit… evt acceleratie

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    28 maart 2006 om 23:02

    oja, nog iets;ze hebben de motorkap van kevlar gemaakt om zo een betere gewichtsverdeling te hebben
    als je dit ziet opduiken in je spiegel je mag nog een ferrari hebben je weet dat je eraan bent voor de moeite

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    28 maart 2006 om 23:07

    (of de moterkap in carbon kweet het eigenlijk niet meer)

    Login om te reageren
  7. JeffreyG zegt

    28 maart 2006 om 23:13

    500pk uit een V8
    dat is zekers niet verkeerd :)

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    28 maart 2006 om 23:28

    @Dekster : Ik denk dat je gelijk hebt met kevlar, want een carbon motorkap plooit niet bij een aanrijding, maar breekt, en is zo levensgevaarlijk bij een aanrijding omdat die auto niet berekend is op zo’n motorkap.

    Carbon motorkap is trouwens verboden, en ik denk dus alleen legaal voor auto’s die op meetings staan.

    Waarom zou men anders het dak van de M3 csl uit carbon maken, en de motorkap uit allumium?

    Je hebt dan natuurlijk ook wagens met een full carbon body, zoals de supersportwagens ( zonda, f40, enz…) maar die zullen misschien daarop wel berekend zijn, omdat men hier niet spreekt over verbouwen van een motorkap.

    Login om te reageren
  9. Ejay zegt

    29 maart 2006 om 00:07

    Carbon is veel sterker en lichter dan alluminium. Alleen soms is het geen echt carbon wat ze bij die nep NFS autotjes erop bouwen.

    Het lijkt de trend wel de laatste tijd van tuners: turbo erop en klaar is kees, beetje jammer. Vroeger werden gewoon onderdelen vervangen zoals nokkenas e.d. om de boel sneller te laten gaan, maar die moeite neemt men niet meer helaas tegenwoordig.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    29 maart 2006 om 00:31

    het zal idd kevlar zijn en geen carbon, omdat carbon breekt en splintert endat is idd te gevaarlijk. Donkervoort gebruikt overigens een combinatie van de twee, Carbon voor de stevigheid en kevlar voor de taaiheid

    Login om te reageren
  11. Mpower zegt

    29 maart 2006 om 02:19

    @Ejay, NA-Tune is duurder te duur zelfs als je ver wilt gaan, maar wel puur, ben ik ook een liefhebber van. Maar ja het zijn ook de consumenten die daarvoor zorgen.. meer vermogen&koppel voor minder geld dan maar een turbo

    Login om te reageren
  12. lu zegt

    29 maart 2006 om 12:20

    600 pk versie, ja van de oude… die zag ik ooit op de snelweg

    Login om te reageren
  13. Sir Smokalot zegt

    29 maart 2006 om 14:07

    @WOoOdy
    En als je je M6 dan op zijn dak legt op de ring, heb je dan een probleem??

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    29 maart 2006 om 14:27

    Tja, datis een goeie vraag.Wellicht zit er een laagje op dat splinteren tegen gaat? Een dak is natuurlijk geen onderdeel van de kreukelzone, dus zal niet snel extreem vervormen… een motorkap wel….

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    29 maart 2006 om 15:39

    ik denk niet dat je een probleem hebt want het dak zelf zit nog tussen de omlijsting en ik denk niet dat het zo gevaarlijk is als het versplintert

    Login om te reageren
  16. HLK zegt

    29 maart 2006 om 15:49

    @Ejay, wat wilde jij gaan ’tunen’ aan een motor die af fabriek al een specifiek vermogen van 100pk en een specifiek koppel van meer dan 100Nm/liter levert? Even een nokkenasje vervangen? Een K&N filtertje monteren?

    Ik ben geen motorenbouwer, maar ik vermoed dat de cylinderkoppen en nokkenassen van een RS4 redelijk in de buurt van perfect zijn, al helemaal als je zaken als betrouwbaarheid en ‘driveability’ (koppel onderin voor het slome dagelijkse verkeer) mee neemt in de vergelijking.

    Er staat trouwens nergens dat MTM klakkeloos een supercharger erop schroeft. De standaard compressie van het blok is met 12,5:1 aan de hoge kant…

    Login om te reageren
  17. !¿!Mats!¿! zegt

    29 maart 2006 om 20:33

    je bent niet goed wijs.

    Login om te reageren
  18. Joost zegt

    29 maart 2006 om 21:04

    Ik vind de RS4 geweldig zoals hij is, meer vermogen is nooit weg, maar dit is ook genoeg.

    Login om te reageren
  19. Kwarkiemodo zegt

    31 maart 2006 om 11:13

    Standaard heeft het monster al 420pk..Met een supercharger moeten ze dit wel tot 600 pk kunnen persen..Of nog wel meer..Kijk maar wat andere V8 blokken presteren zonder supercharger en daarna met..100PK erbij op is niet het maximale..

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    31 maart 2006 om 11:15

    met een Turbo zou rond de 600pk wel haalbaar zijn, maar veel meer niet. Dan kom je op een specifiek vermogen dat te hoog ligt. Veel meer dan 150pk per liter is echt niet realistisch voor een productiemotor zonder (ingrijpende) aanpassingen

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    31 maart 2006 om 11:32

    de versie met supercharger heeft volgens hun eigen website maar 450pk maar haalt de 300km/u wel. Onder het nieuws staat een stukje over de B7 Avant met wat aardige foto’s. Niet lelijk in zwart :-)

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    31 maart 2006 om 11:35

    foto’s

    en nog één

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    1 april 2006 om 11:43

    mooi alleen zijn de achterlampen wat te groot

    Login om te reageren
  24. slinefreak zegt

    13 april 2006 om 17:06

    Ik heb laatst in een Rs4 gereden op duitse autobahn met 318 km/h. vertel mij niet wat ze kunnen.

    we hebben een ferrari modena helemaal stront gereden.

    het enige wat ons voorbij kwam was een carrera gt met 330.

    Login om te reageren
  25. slinefreak zegt

    13 april 2006 om 17:11

    En nog iets wacht maar tot het rs6-je komt. Ik ken de mensen van de dealers goed en die garanderen mij dat de pk’s van 450 het oude naar zeker 520 het nieuwe zal gaan.

    Login om te reageren
  26. Rick zegt

    12 juli 2006 om 23:13

    @ Slinefreak

    De nieuwe RS6 krijgt iets meer dan 550 pk, dus net nog even iets meer ;)
    Het de 5.2 liter V10 FSI uit de S6 maar dan met een Biturbo erop, wel iets om naar uit te kijken dus :D

    Login om te reageren
  27. RS4 rijder zegt

    7 december 2006 om 14:39

    Niet snel genoeg een RS4, heb je der zelf wel eens in gereden!??

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    7 december 2006 om 14:40

    Check: http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/02/rijtest-audi-rs4

    Login om te reageren
  29. Cremel zegt

    23 april 2007 om 10:23

    Voor de mensen hierboven die zeggen dat een RS4 niet voldoende vermogen hebben heb ik een advies……rijd er zelf eens in en, en kom dan terug en zeg dan nog eens hetzelfde!

    Login om te reageren
  30. audi_boy zegt

    15 mei 2007 om 19:25

    –edit: wat een verrassing!–

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North