• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RSC Raptor GT – 2800 pk, 600 km/u. Echt waar.

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 augustus 2011 om 22:39 – 106 Reacties

RSC Raptor teaser


Beep beep beep!! Wat is dat? Oh dat is onze bullshit-detector die af gaat. De Duitsers van Rotary Super Cars (RSC) komen weer met wat nieuws aanzetten. Naast de 1.200 pk sterke Predator GT hebben ze hun Raptor ook weer afgestoft. En hij krijgt *proest* 2.800 pk. Wat een clowns.

Ik heb de heren achter RSC nog nooit gezien, maar ik vermoed dat het Star Trek-liefhebbers zijn. Een gebrek aan fantasie hebben ze in ieder geval niet. Hun Raptor heeft volgens hun eigen specificaties een 5,2 liter grote, quad-turbo, 8-Rotor wankelmotor aan boord die 2.800 pk en 3.500 Nm levert. Alleen bestaat hij alleen nog maar op papier. Gelukkig hebben ze een teaserplaatje onthuld, dus nu hoeven we alleen nog op het productiemodel te wachten.

Een gokje wagen over wanneer we kennis mogen maken met de Raptor kan in de comments. Degene die er het dichtste bij zit wint een bordje gebakken lucht. En hoever zouden ze met de Predator zijn? (Rotary Supercars, via WCF)

Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Ford Bronco Raptor is 400 pk sterk topmodel
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'

Nieuwste artikelen

  • Dikke Volvo S60 Polestar op Marktplaats heeft de enige juiste kleur
  • Investeren in een auto met 30.000 euro, wat kan je kopen? #aankoopadvies
  • Duitse onderzoekers slopen betrouwbaarheid van Tesla’s
  • Polestar protesteert op ludieke manier tegen de verbrandingsmotor in de EU
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, Supercars, wankelmotor

Vorig bericht: « JMS geeft je Astra J een Racelook
Volgend bericht: Vergaap je aan de Bentley Room in Londen »

Lees Interacties

Reacties

  1. kees66 zegt

    25 augustus 2011 om 22:41

    Ik zou zeggen “Zodra Duke Nukem Forever uitkomt” maar helaas gaat die grap niet meer op :S

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 augustus 2011 om 22:43

      Zat inderdaad nog op een dergelijke vaporware-grap te zinspelen, maar dat gaat niet meer helaas!

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        26 augustus 2011 om 15:59

        @sir_smokalot:
        Diablo III dan maar? ;)

        Login om te reageren
  2. Dakana zegt

    25 augustus 2011 om 22:41

    Het grappige is dat als ze een betrouwbare 5.2 liter 8rotor voor elkaar krijgen dat die 2800pk zo idioot nog niet eens is… helaas wel een stevig technische uitdaging

    Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    25 augustus 2011 om 22:42

    -=edit: check=-

    fototje doet me denken aan zonda ? leuke cijfers, maar eerst zien dan geloven..

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      26 augustus 2011 om 01:44

      @dennisr: o mij aan een gallardo

      Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    25 augustus 2011 om 22:43

    wat is een wankelmotor en wrm zou die meer dan 1000 pk’s moeten kunnen leveren danzij al dat gefluit onder hun motorkap….??

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      25 augustus 2011 om 23:10

      @bigcar: zoek eens naar 787B op youtube.. Dat is een wankelmotor, 800pk uit die race-engine.

      Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        25 augustus 2011 om 23:20

        @jzaero: en dat was met begrenzer.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          26 augustus 2011 om 00:02

          @rotarypowah: enkel door de 787B hebben wankelmotoren al bestaansrecht! Echt wat een geluid, niets overtreft dat !

          Login om te reageren
        • Captain zegt

          26 augustus 2011 om 01:11

          @rotarypowah:
          en ook ‘slechts’ een 4-rotor

          Login om te reageren
      • bigcar zegt

        27 augustus 2011 om 00:51

        @jzaero:
        http://www.youtube.com/watch?v=ox2wgHqrNy0

        Login om te reageren
    • startech zegt

      26 augustus 2011 om 07:59

      @bigcar:
      klinkt als een F1, hebben die ook wankelmotoren? :p

      Login om te reageren
      • startech zegt

        26 augustus 2011 om 08:00

        @startech:
        was bedoeld @jzaero

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        27 augustus 2011 om 13:16

        @startech: Nee hoor die werken toch met high revving V8’s, maar dit klinkt velen malen beter dan een F1.

        http://www.youtube.com/watch?v=Ymxdps7_Gq8&feature=related

        Waar een F1 dit geluid pas bereikt bij 15.000 toeren plus, haalt deze het al bij 7000-8000 toeren. Max revs die dit monster kan bereiken is 10.000 toeren, moet je nagaan hoeveel pk hij haat uit een relatief laag aantal toeren!

        Dit is deze auto stationair

        http://www.youtube.com/watch?v=9675TKafw3g

        En wanneer hij voorbij komt

        http://www.youtube.com/watch?v=s0DNpG8xAK4&playnext=1&list=PL15938F5FD225AC12

        Login om te reageren
    • mout zegt

      26 augustus 2011 om 11:05

      @bigcar: wikipedia is your friend. Geen cylinders. Geen kleppen. Geen distributie. Zo je wilt een 1-takt motor. Al is 2-takt beter te verdedigen.
      Een schijf die veredelde achtjes draait in een verbrandingskamer.
      Kortom, veel anderserlijkerder dan wat er verder rondrijdt. Tot vorige maand in serieproductie als RX8.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        26 augustus 2011 om 18:38

        @mout: *cilinders, cylinders is Engels.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          26 augustus 2011 om 19:43

          @SimonMc: I stand korrektud! :P

          Login om te reageren
  5. glenn141 zegt

    25 augustus 2011 om 22:43

    Ag joh lekker laten gaan xD

    Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    25 augustus 2011 om 22:48

    Als ze dit werkelijk voor elkaar krijgen, en dan ook nog eens de mensheid zo gek krijgen dat dit veilig de weg op kan.. dan ben ik benieuwd waar Buggati mee komt, die wouden immers wederom de snelste auto bouwen..

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      26 augustus 2011 om 01:14

      @dennisr: met een nieuwe poster denk ik!

      Login om te reageren
  7. henkbobsjon zegt

    25 augustus 2011 om 23:07

    Ik gok dat ie op 1 april uitkomt (ha. ha.)

    2800 pk’tjes zijn er wel heel veel he? Ongeveer 1600 meer dan een Veyron Supersport. Dus flink meer dan het dubbele. Ik zie het niet gebeuren. In ieder geval niet in een auto

    Login om te reageren
  8. Supra1981 zegt

    25 augustus 2011 om 23:10

    Tegen de tijd dat ze dat voor elkaar hebben denk ik dat we toe zijn aan de Golf XIII, al zal die waarschijnlijk wat betreft uiterlijk veel lijken op de huidige Golf VI :-)

    Login om te reageren
  9. maxx1 zegt

    25 augustus 2011 om 23:18

    krijgt niet eens bevoegdheid om op de weg te komen. hopelijk wel 4wd anders heb je toch hele erge kans op wheelspin in 7de versnelling xd

    Login om te reageren
    • mout zegt

      26 augustus 2011 om 11:06

      @maxx1: Misschien wel 10Wheel Drive!
      En bovenleiding
      En rails

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        26 augustus 2011 om 17:15

        @mout: haha of vleugels

        Login om te reageren
        • mout zegt

          26 augustus 2011 om 17:20

          @maxx1: Nee, da’s Always

          Login om te reageren
  10. Matthijs zegt

    25 augustus 2011 om 23:20

    Ik ben wel benieuwd hoe dat ding dan zal klinken, ALS die ooit gemaakt wordt natuurlijk.

    Login om te reageren
  11. jermir zegt

    25 augustus 2011 om 23:22

    pfff wat een debielen.
    alleen al die acceleratietijden op hun website.
    ik denk dat bij elk stoplicht sprintje jeknockout gaat door de g krachten want van 0 naar 100 gaat in 0.9 sec en van 0 naar 600!!! gaat in 7 sec…..
    poe poe, misschien is dit wel een geschikte auto voor de ghostrider mocht hij ooit verongelukken en in een rolstoel belanden.
    kan hij voortaan in deze vierwieler knallen. rotterdam/amsterdam in 5 min????

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      30 augustus 2011 om 14:43

      @jermir:

      De ghostrider is al dood…

      Login om te reageren
  12. adyton zegt

    25 augustus 2011 om 23:23

    Denken die ingenieurs eigenlijk wel deftig na als ze dit claimen? Ze hebben blijkbaar ook geen schrik voor gezichtsverlies.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      25 augustus 2011 om 23:50

      @adyton: theoritisch ook :) in praktijk kan het niet

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        26 augustus 2011 om 00:03

        @KaCh1ng: Als ze het bedoelen zoals bij de Veyron dat hij theoretisch zoveel levert, maar de helft of zo (weet het niet meer precies) aan warmte verloren gaat. Ja natuurlijk. Zo gaat het dan wel. Maar zo wordt nu eenmaal niet gerekend he. Het is wat je onder je voet hebt dat telt. Niet wat hij doet in optimale omstandigheden in een lab.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          26 augustus 2011 om 11:18

          @adyton:

          Als student ingenieur kan ik je vertellen dat onze kennis van de natuur verre van toerijkend is om iets perfect te kunnen uitrekenen.

          Onze modellen zijn echter wel goed genoeg om vrij nauwkeurig te kunnen berekenen wat er waar gebeurt.

          Als je genoeg tijd hebt of een krachtig genoege computer kan je tot op de milijoulles gaan berekenen wat de W16 van de veyron aan warmte verliest en wat z’n vermogen is.

          Over een wankel is wel iets minder bekend dus ik heb zwaar m’n twijfels bij de claims die ze hier maken. Maar geef ze een paar miljoenen en laat ze wat tests doen en van die claims kan je zeker zijn.

          Of het ook effectief een goed ontwerp blijkt te zijn weet je dan nog niets. Een computer houd alleen rekening waar je zelf rekening mee houd. Vergeet je ergens uitzetting door warmte of compressieverlies door slijtage ofzo mee te rekenen,… Dan is de werkelijkheid iets anders (maar 5minuten 1000pk ofzo, waarna alles ontploft) maar je kan toch verdomd veel nauwkeurig uitrekenen vandaag de dag.

          Login om te reageren
          • adyton zegt

            26 augustus 2011 om 17:11

            @Hupke: Ik doe ook ingenieursstudies hoor. Wel beginnend, dus heb er ook wat verstand van. Maar deze cijfers zijn puur theoretisch. Niet praktisch.

            Login om te reageren
            • random zegt

              27 augustus 2011 om 12:00

              @adyton: Ik geloof dat we maar een clubje moeten beginnen hier op AB, tenzij je IO doet ;)

              0,9 0-100 kan eenvouding qwa vermogen… alleen jammer dat de banden dat niet houden. Het voorspelde vermogen is ook niet eens zo gek, heb net even snel lopen rekenen en ze hebben de “kappa’s” best aannemelijk gekozen alleen een redelijke compressie verhouding :S

              maar ik wens de jongens succes en dan zie ik deze in 2050 wel rijden

              Login om te reageren
        • zounds010 zegt

          26 augustus 2011 om 13:07

          @adyton: Bij de Veyron verschijnen wel degelijk ca 1000 pk aan de krukas. Er zijn wat transmissieverliezen, maar het zou me verbazen als daar aan de wielen minder dan 900 pk van overblijft.
          Warmteverlies is er, maar die zie je niet in het opgegeven vermogen terug.
          Als je uitrekent hoeveel energie er (als brandstof) de motor ingaat, dan zie je ca. 30% daarvan terug als vermogen aan de krukas. 30% wordt als warmte via de radiatoren afgevoerd, en 30% via de uitlaat.

          Login om te reageren
          • adyton zegt

            26 augustus 2011 om 17:13

            @zounds010: Ja inderdaad 1000pk aan de krukas maar de motor produceert theoretisch eigenlijk veel meer. Maar ik heb de aflevering van Bugatti op National Geographic gezien en daar claimden de ingenieurs dat de motor in labo omstandigheden rond de 3000 pk levert, maar slechts 1000pk overblijft door warmteverlies. Dat is iets dat weinigen blijkbaar weten.

            Login om te reageren
          • adyton zegt

            26 augustus 2011 om 17:17

            @zounds010: http://www.youtube.com/watch?v=t2OHLqDXfIs

            Kijk rond 8:40. De motor levert weldegelijk 3000pk. en 2/3 gaat verloren aan warmte.

            Login om te reageren
            • zounds010 zegt

              26 augustus 2011 om 20:20

              @adyton: Uhuh. Dat is dus precies wat ik zei. 30% van de energie die erin gaat wordt omgezet in beweging (1000 pk aan de krukas), 2/3 verdwijnt als hitte.
              Niemand in de autowereld zegt dan dat de motor 3000 pk produceert, dat is een bedenksel van die NG-programmamakers.

              Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              30 augustus 2011 om 19:49

              @adyton: Wist ik niet…

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              30 augustus 2011 om 19:57

              @adyton:

              regelrechte onzin ..
              denk dat de commentator niet het verschil weet tussen peekaa en energie ..
              en jij waarschijnlijk ook niet ..

              Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              30 augustus 2011 om 20:05

              @adyton: AAAAAAAAAAAAAARGH! Niet dit weer!!!

              Zoals lincoln zegt, pk en energie is niet hetzelfde. Die motor heeft nooit 3000pk gemaakt en zal ie ook nooit gaan doen. Marketingbullshit.

              En zelfs al zou het kloppen, dan geldt het voor elke auto. Dus je suffe diesel Passat heeft dan ook opeens “330” pk. Dan heb je dr nog niks aan.

              Maar het klopt gewoon niet. Pk is vermogen, vrijkomende energie is NIET vergelijkbaar/omzetbaar naar vermogen.

              Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              30 augustus 2011 om 20:07

              @adyton: En serieus gast, dat jij als student ingenieur dus niet weet dat je energie niet zomaar kan omrekenen naar een totaal ander begrip zegt een heleboel.

              Je hebt nog tijd voor een carriereswitch.

              Login om te reageren
  13. Vanquish zegt

    25 augustus 2011 om 23:24

    Ik had het met een dubbele Veyron SS motor gedaan. Maar dan zou de auto waarschijnlijk nog groter worden dan een Exelero.. :P

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    25 augustus 2011 om 23:31

    Wanneer? Vast en zeker met Sint-Juttemis.

    Wat heb ik nu gewonnen?

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      26 augustus 2011 om 00:04

      @SimonMc: Jammer je bent niet de eerste :-)

      Login om te reageren
  15. norge zegt

    25 augustus 2011 om 23:58

    Komt tie met vleugeltjes ?

    Login om te reageren
  16. germancarsftw zegt

    26 augustus 2011 om 00:00

    Ja hoor… van 0-100 in 0,9 seconden… moet je dan een straaljagerpilotenpak aan ofzo?

    Login om te reageren
  17. adyton zegt

    26 augustus 2011 om 00:06

    Trouwens als Bugatti al zoveel problemen hadden om de Veyron te ontwikkelen. Hoeveel gaat dit dan kosten, willen ze dit waarmaken? Dat is voor zo een klein bedrijfje nooit mogelijk.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      26 augustus 2011 om 00:11

      @adyton: Inderdaad een goede redenering. Achter Bugatti zit VAG, een van de meest succesvolle autobedrijven met de modernste technologieën. Vergeleken met hen is RSC een stel amateurs die een go-kart maken in hun garage…

      Login om te reageren
      • amateur zegt

        26 augustus 2011 om 00:15

        @xilver: Apple is ook in een garage begonnen….

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          26 augustus 2011 om 00:21

          @amateur: Een pc bouwen is 1 ding… een auto vergt al veel groter budget, maar toegegeven er zijn uitzonderingen op de regel.

          Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          27 augustus 2011 om 10:22

          @amateur: ja, en na hoeveel jaar waren ze succesvol? Spojker is ook in een garage begonnen

          Login om te reageren
    • tborre zegt

      26 augustus 2011 om 10:14

      @adyton: en welke bandjes gaan ze hier voor moeten ontwikkelen.. denk dat die het na enkele seconden al begeven.. totaal onzin.. tenzij ze de wagen laten zweven … en aan de realiteitszin van de heren te lezen denk ik dat ze dat ook wel geloven ….

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        26 augustus 2011 om 17:21

        @tborre: Van banden heb ik weinig verstand. Maar die wagen daar op de zoutvakte die meer dan 600km/h reed toch ook op speciale rubberen banden. Maar die zijn niet straat legaal waarschijnlijk? Tja dat zal ook een moeilijke opdracht worden dan.

        Login om te reageren
  18. xilver zegt

    26 augustus 2011 om 00:10

    Zulke lui moeten minder praten en meer bouwen… trekt een beetje op die mensen van de Venom GT … veel praatjes maar nog altijd niets laten zien. Koenigsegg en Bugatti die zeggen niets maar die bouwen gewoon, en het resultaat mag er zijn. Kunnen die anderen wel iets van leren. Op het eerste dacht ik dat het weeral Amerikanen zouden zijn met grootheidswaanzin, maar blijkbaar hebben Duitsers hier ook soms last van.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      26 augustus 2011 om 00:26

      @xilver: Koenigsegg blijft toch een ongelofelijke verbazing he. Zij leveren tenminste resultaten. En dat op een relatief korte tijd. Ik wil gerust nieuwe bedrijven een kans geven, zolang ze realistisch blijven.
      Toegegeven. Ik heb er wel meer vertrouwen in een Duits bedrijf dat hoge cijfers claimt dan een Amerikaans bedrijf

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        26 augustus 2011 om 00:31

        @adyton: Dat is een feit, Duitsers zijn over het algemeen iets meer vastberaden en bovendien zotter ;-).

        Als Koenigsegg beweert dat zijn wagen (Agera R) sneller is dan een Veyron SS, hoewel ze geen track hebben om het te testen, dan lijkt mij dit heel aanneembaar (en ik ben een Veyron-fanboy ;-)), als een Amerikaan dit zegt dan kijk ik al niet meer om.

        Login om te reageren
        • adyton zegt

          26 augustus 2011 om 17:23

          @xilver: Ik hoop dat ze eens de kans krijgen. En dat ze het dan ook zullen waarmaken. Anders zou het ook jammer zijn van de grootsprekerij. Maar dat ligt niet echt in de aard van Scandinaviërs, dus ik heb er ook wel vertrouwen in.

          Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          26 augustus 2011 om 20:26

          @xilver: Koenigsegg is Zweeds vriend…

          Login om te reageren
          • heiligehandgranaat zegt

            27 augustus 2011 om 11:42

            @Svenska_Aeroplan_AB: Schaam je hard…..

            Login om te reageren
  19. DennisS65B40 zegt

    26 augustus 2011 om 00:29

    Leuk zo’n idee, maar waarom niet gelijk de straalmotor van Batman? 10.000 pounds of thrust, ook heel exclusief… Wacht ik schrijf het uit op papier, maak een zwarte foto met 2 ikea ledjes en hoppa! Eeuwige roem op AB!!

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    26 augustus 2011 om 01:10

    Performance:
    0-100 km/h < 0.9 sec
    0-200 km/h < 2.7 sec
    0-300 km/h < 3.6 sec
    0-400 km/h < 4.8 sec
    0-500 km/h < 6.1 sec
    0-600 km/h < 7.0 sec

    Over onmogelijk gesproken… Dit lijstje zegt genoeg, dit is een fictioneel bedrijf.

    Login om te reageren
    • tss68nl zegt

      26 augustus 2011 om 07:48

      @Cantago:
      Inderdaad. Hoe willen ze de kracht op de weg brengen om de auto in 0.9 seconden van 0 naar 100 te brengen? Er is geen band ter wereld, ook niet met quattro, die dat gaat trekken.

      Er is namelijk ook geen enkele auto die van 100-0 gaat in 0.9 seconden. Als er al ABS op je auto zit knalt die er in, en anders eindigt het hele verhaal in 1 grote spin.

      Lekkere engineers die daar al niet eens over nadenken. Wat een fantasten.

      Login om te reageren
      • av_diver zegt

        26 augustus 2011 om 08:02

        @tss68nl: ABS komt erin als je remt, niet als je optrekt.
        Een top-fuel dragster rijdt dat soort tijden.

        Er bestaat een auto die in 1 seconde van 0-100 gaat, dit is een “Lotus7/donkervoort”-model met 2x Kawasaki ZXR-1200 motorblokken voorin. Tiff Needell heeft er ooit in gereden.

        Login om te reageren
        • tss68nl zegt

          26 augustus 2011 om 09:05

          @av_diver:
          Joh. Ik had het toch ook over 100-0? Dat doe je meestal met je remmen hoor ;)

          Dat vergelijk trek ik, omdat remschijven doorgaans meer remkracht hebben dan de banden aan kunnen, en je dus uit die cijfers af kan leiden wat je banden maximaal aan versnelling (positief of negatief) op de weg kunnen brengen.

          Ter vergelijk…een Atom 2 doet er 3.8 seconden over 100-0…

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            26 augustus 2011 om 18:44

            @tss68nl: Een iets of wat Atom doet 0-100 in 2.8 seconden.

            Red Victor One is ’s werelds snelste straatlegale auto, en doet 0-100 in 1 seconde. Die heeft 2200 pk.

            Login om te reageren
        • clubbtraxx zegt

          29 augustus 2011 om 03:36

          @av_diver: Klopt ja, caterham achtig ding met 2x een ZX-12R motorblok voorin. Leuk bakkie.

          Login om te reageren
      • mout zegt

        26 augustus 2011 om 11:11

        @tss68nl: Er doen er zoveel 100-0 in 0,9 seconden!
        Youtube staat er vol van – onder ‘Euro NCAP’…
        Crashen tegen een boom lijkt me gezonder dan sprinten in een voertuig met zulke cijfers.

        Login om te reageren
  21. Dev zegt

    26 augustus 2011 om 01:14

    Dit is wel bullshit, bij zo’n grote wankel motor mag je ondertussen een olietank meenemen groter dan de benzinetank.

    Login om te reageren
  22. mightymike zegt

    26 augustus 2011 om 01:24

    Als je nou 3 V6 motor aan elkaar bouwt kom je rond de 7 of 8 liter uit en dan 12 turno’s op knalt dan heb je toch ook 3000 pk? Waarom zou een auto willen die dit heeft? Kan je toch ook niet op de weg kwijt, ja launch control en 4×4 met 490mm18 inch jetsers er onder ofzo?

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      26 augustus 2011 om 01:33

      @mightymike: 18 inch is nie zo groot hoor

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      26 augustus 2011 om 01:36

      @mightymike: het is trouwens 21″ voor en 22″ achter zie ik net

      Login om te reageren
  23. CBR600rr zegt

    26 augustus 2011 om 01:28

    Dus ze bouwen eenntop fuel dragster die straatlegaal is… Leuke service intervallen krijg je dan: twee stoplichtsprints = revisie

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      26 augustus 2011 om 01:51

      @CBR600rr: lol

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      26 augustus 2011 om 10:10

      @CBR600rr: hahaha

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      26 augustus 2011 om 12:42

      @CBR600rr: top fuel dragsters hebben meer dan 2x zoveel vermogen ;)

      Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        26 augustus 2011 om 17:07

        @NLBUURMAN: Je moet wel een beetje om je CO2 uitstoot denken, vriend ;)

        Login om te reageren
        • NLBUURMAN zegt

          26 augustus 2011 om 21:00

          @CBR600rr: nee, dit wordt een zuinige auto :) rotaries willen nog wel eens een slok olie, laat staan benzine :P gemiddeld meer toeren = (meestal) meer verbruik

          Login om te reageren
  24. Benz65 zegt

    26 augustus 2011 om 04:50

    100% / 50 quinquagintaquadringentilliard ^ 14 googolplex = de kans dat deze auto werkelijk in productie gaat en de beloofde prestaties zal gaan leveren.

    Login om te reageren
  25. kungfupanda zegt

    26 augustus 2011 om 05:59

    Gewoon een sarcastische grap.

    Maar de vraag is aan wie die grap gericht is?

    Login om te reageren
  26. Nico94 zegt

    26 augustus 2011 om 07:51

    Dit geloof je toch niet? Wanneer hij komt? Nooit!

    Login om te reageren
  27. Artijn zegt

    26 augustus 2011 om 09:47

    RSC heeft zijn doel al bereikt… kijk iedereen er over praten…. STOPPUH laat RSC maar eerst bouwen en dan gaan wij oordelen want dit is allemaal gratis promotie voor nix… en dus voor ons ook verspilde moeite zo net voor het weekend!

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      26 augustus 2011 om 10:00

      @Artijn: ja idd want hier zitten ook echt potentiële klanten van dit soort auto’s…… Welcome to the u s of a

      Login om te reageren
  28. mashell zegt

    26 augustus 2011 om 10:20

    Verfrissend tussen alle hybride, electrowaggies, CO2 kampioenen etc wat we de laatste tijd zien.

    Login om te reageren
  29. raoulkroes zegt

    26 augustus 2011 om 10:38

    Laat me raden, wanneer zullen we hem zien? NOOIT!

    Login om te reageren
  30. zdev zegt

    26 augustus 2011 om 10:40

    Mooi man. In een kwartiertje van Bunde naar Bottrop.
    Als die Nederlanders en Ossies niet links blijven plakken.

    Login om te reageren
  31. vale46 zegt

    26 augustus 2011 om 10:42

    Lachwekkend :D
    Maar als je er even bij stilstaat, nog niet zo gek!
    De inhoud van een wankelmotor X2, kan je vergelijken met die van een gewone benzine-motor. Race-wankels zelfs X3.
    Dus Veyron Quadturbo 1200pk/8L.
    Dus kan die RSC Raptor ongeveer 2400pk er uit halen.
    Koppel weet ik niet hoe dat te vergelijken valt.

    Het enigste dat ik weet is dat ze véél warmte-issue’s gaan hebben! +-2500pk & 3500Nm, dat produceert véél wrijving en hitte.

    Als ze tot het bouwen komen, en ze halen 1700pk, dan mogen ze al een gat in de lucht springen.

    Wegens gebrek aan identiteit en dus ook aan bekendheid en geld, verklaar ik dit project gedoemd om te mislukken.

    Login om te reageren
  32. dunhozzie zegt

    26 augustus 2011 om 10:55

    Toch zou ik graag een supercar zien met een rotatiemotor. Lijkt me alleen voor het geluid al gaaf!

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      26 augustus 2011 om 10:56

      @dunhozzie: En ja, de Mazda LM auto is gaaf

      Login om te reageren
  33. F1Tim zegt

    26 augustus 2011 om 11:17

    Bij de Veyron hadden ze er 200 pk bij gedaan voor een snelheidswinst van nog gen 10 km/u. Dat 600 km/u-gedoe is dus pure onzin.

    Login om te reageren
  34. barryb zegt

    26 augustus 2011 om 11:48

    Hier alvast een teaser van mijn nieuwe auto, de Barry Broezer 9.0.

    Hij bestaat alleen op papier maar heeft 9.000 pk en een topsnelheid van 880 km/h. Verwacht binnen kort een teaser filmpje!!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      26 augustus 2011 om 12:13

      @barryb:

      Waaauw!!! Waar kan ik investeren? Dit word gewoon het van het. :lol:

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        26 augustus 2011 om 18:14

        @Hupke: Ik denk dat mijn project geloofwaardiger is en impressionanter: een halfmiljoen PK, god knows hoeveel Nm/koppel en een topspeed van 1,9^12 km/sec. Laat die centjes komen!

        Login om te reageren
  35. NLBUURMAN zegt

    26 augustus 2011 om 12:40

    2800 pk? lol! hoor ik daar 5000 pk’s in de verte? ja echt! (ik woon vlakbij de dragstrip/vliegveld Drachten, waar momenteel NK-dragraces zijn), jammer dat de EK-rijders er niet bij zijn, anders was er 8000pk per auto ongeveer. daar verbleekt dit bij.

    is er overigens al eens een keer zo’n grote rotary engine gemaakt?

    Login om te reageren
  36. feije zegt

    26 augustus 2011 om 14:50

    Het grappige is dat wij het er hier nu wel over hebben. Ik zeg dus: gebakken lucht of niet, missie geslaagd!

    Login om te reageren
  37. nexje zegt

    26 augustus 2011 om 14:55

    ik denk mss in 20 jaar

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    26 augustus 2011 om 21:48

    Aangezien dit 4x een RX8 motor is (qua inhoud en rotors) zou je verwachten dat je uitkomt op 4 tot 5 keer het maximale vermogen van een RX8. De straatuitvoeringen komen zelden boven 300pk uit.. maar er is wel een drift RX8 met 530pk en er zijn meerdere projecten voor de straat die ruim 360pk ophoesten. 2800pk lijkt me heel erg veel. 1800pk zie ik misschien nog wel gebeuren. Anyway we’ll see.

    Login om te reageren
  39. Woestijnridder zegt

    26 augustus 2011 om 21:56

    Voor de verandering maar eens een serieuze opmerking:
    Volgens de Mazda Motor Museum site zou de Mazda 787B motor maximaal 930pk leveren en het maximale aantal toeren is 10.500. EN dat uit 2616cc. Vergeet niet dat we praten over begin jaren negentig. De techniek staat niet stil lijkt me. Hoe onrealistisch is dan een 2800pk anno 2011?

    Als we kijken naar acceleratie: een huidige Formule 1 auto gaat van 0 naar 100km/u in iets van 1,7 seconden als ik me niet vergis en BAR Honda heeft in het verleden over de 400km/u gereden met hun F1 op Bonneville. OK, die Honda F1 heeft geen wankelmotor maar toch….
    Om naar de 0,9 seconden te gaan zal je uiteraard wat meer moeten doen dan alleen wat extra pk’s. Onder andere veel downforce en een laag gewicht zijn van groot belang. In theorie moet een F1 ook onder de 1 seconde naar de 100km/u kunnen maar het fenomeen “grip” is ook van vrij groot belang :-)

    In minder dan 1 seconde naar de 100km/u zie ik ook niet ZO snel gebeuren maar het vermogen is best haalbaar lijkt me. Of je met dat vermogen vervolgens een motorblok hebt wat je op een bruikbare en betrouwbare manier in een auto kwijt kan, DAT is andere koek.
    Kijk naar het vermogen van Top Fuel Dragsters: 7000+ pk’s en die gaan nog sneller naar de 160km/u (ja: 160!) dan 0,9 seconden :-) Helaas is dat ook het enige wat ze kunnen: op een recht stuk weg even heel snel optrekken tot dik 500km/u en dat is het dan wel. Langer dan 10 seconden op volle power houden die Dragsters het ook niet vol: overhitting is het gevolg en dat is hier al vaker aangekaart. Een groot probleem is warmte of meer hoe je warmte aanpakt.

    Al met al is er voor RSC nog wel wat werk aan de winkel denk ik ;-) Maar wie dacht er in de jaren ’80 dat er jaren later een auto als de Bugatti Veyron op de markt zou komen voor particulieren? Een auto met 1000+ pk die meer dan 400km/u haalt EN op de openbare weg mag rijden? Sterker nog: een auto die juist niet voor het circuit is ontwikkeld!

    Ik zeg: voor nu zijn de plannen van RSC nog wat te enthousiast maar over 10 jaar zou het best eens realiteit kunnen zijn :-)

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      27 augustus 2011 om 17:48

      @Woestijnridder: Mooi stukje tekst. Maar dit blijft toch een heel moeilijke zaak. Vooral als het de bedoeling is dat deze Raptor een goede racer of laat staan straat legaal moet zijn. Tot 400km/h geraken is 1 ding, 600 is nog iets helemaal anders. Zoals je zegt is een laag gewicht heel belangrijk. Deze motor zal waarschijnlijk veel te groot en te zwaar worden. Als je elk onderdeel apart bekijkt, zou het mogelijk kunnen zijn. Het is zeker mogelijk zo een vermogen te leveren, het is zeker mogelijk 600km/h te rijden, het is mogelijk zeer snelle acceleratie te hebben, maar al deze factoren hebben ze tot nu toe nog niet kunnen combineren in een goede sportieve 2-zits wagen die goed bochten kan nemen.
      Deze cijfers zijn gewoon iets te extreem en is voor zo een bedrijf niet haalbaar. De kosten voor onderzoek en ontwikkeling zijn enorm.
      Dus het is een combinatie van factoren dat dit project heel onwaarschijnlijk maakt.

      Login om te reageren
  40. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    26 augustus 2011 om 22:43

    Op zich heb je wel gelijk, en ik snap je redenering. Maarrrrr, met alleen theorie kom je nergens! En dit bedrijfje heeft nog niks gepresteerd en komt met de ene na de andere wilde theorie… Ook Bugatti, en Koenigsegg zijn op eem gegeven moment gewoon begonnen met de praktijk. Dan mag je meepraten!

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      26 augustus 2011 om 23:28

      @Svenska_Aeroplan_AB: de motor lijkt me niet onrealistisch , maar hoe gaat zo een klein bedrijfje geld vinden, voor het ontwikkelen van 600 km/h (als dat al mogelijk is, straatlegale banden die dat kunnnen) ,versnellingsbak , remmen , ophanging , chassis ,koppeling, carroserie,… en na de ( in mijn ogen onmogelijke voor een bedrijfj zo groot als je lokale kruidenierszaak ) ontwikkeling, moete ze ng winst kunnen halen uit dat ding ook ! , komaan zeg , van de andere kant kan ik nieuwe wankels alleen aanmoedigen en ik hoop dat deze er komt.
      ik hoop dat rsc hier over 3,4 of 5 jaar kan posten bpc , jij omhooggevallen zatlap , we hadden ,gelijk ,
      maar ik vrees dat ze dit nooit zullen kunnen doen …

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        27 augustus 2011 om 18:00

        @bpc: Inderdaad. Eigenlijk haalt iedereen hier steeds dezelfde argumenten aan.
        Al die zaken moeten de ingenieurs van RSC toch ook weten. Het feit dat ze dit durven in de wereld sturen moet toch zijn dat ze er sterk in geloven. Anders is het een domme bende fantasten bij elkaar. Zowiezo ziet hun project geen levenslicht, want ze gaan nooit investeerders vinden gek genoeg om dit te financieren. Dit wordt gewoon een put waar al je geld in verdwijnt.
        Voorlopig hou ik het ook op mijn veronderstellingen, maar zou blij zijn het tegendeel bewezen te worden.

        Login om te reageren
  41. AudiQuatro zegt

    27 augustus 2011 om 17:47

    hmmm wie wil er eigenlijk in 0,9 naar de 100?? Als je dat zonder hoofdsteun doet ligt je hoofd op de achterbank! Laatst meegereden met een R8V10 en geloof me 3,9 is al killing!

    Login om te reageren
  42. Esprit_de_Flandre zegt

    30 augustus 2011 om 19:45

    Donkere foto… Zouden ze hem veranderd hebben zodat ie niet meer zo op een Ferrari lijkt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North