• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RSC Raptor GT wordt Predator GT + nieuw uiterlijk

Auteur: ricardo, gepost 7 juni 2011 om 17:56 – 18 Reacties

RSC Raptor GT wordt Predator GT

Kennen we het Duitse Rotary Super Cars (RSC) nog? Een ambitieuze firma met plannen voor een lichtgewicht supercar met 1.200 peekaatjes. Alleen was het design van deze Raptor GT ordinair steelwerk. De shops die ze de wereld instuurden waren gebaseerd op foto’s van de Ferrari 599XX. Foei, dat mag je niet doen, want dan begint Ferrari zachtjes te huilen.

Het moest het helemaal gaan worden. Een auto van 1.100 kg met een wankelmotor met vier rotors aan boord. Jep, net als de 787B. Dit blokje met een inhoud van 2.6-liter zou in drie varianten beschikbaar komen: 500 pk, 800 pk (met turbo) en 1.200 pk (met twee turbo’s). Dat zag er op papier lekker uit, maar het design, daar was het laatste woord nog niet over gesproken. In nota bene de eerste comment onder het vorige artikel was het al raak en werden de heerschappen achter RSC als inspiratieloze fotojatters ontmaskerd.

Deze pr-fail heeft er wel voor gezorgd dat ze het oude ‘design’ en de typenaam ‘Raptor GT’ overboord hebben gegooid en nu met een nieuw supercar-ontwerp komen aanzetten. Alhoewel, nieuw, het lijkt als ze nu in de persfoto’s van Lamborghini hebben gesnuffeld naar wat verse inspiratie.

Anyway, dit nieuwe ontwerp is omgedoopt tot Predator GT en de specs blijven hetzelfde. Schakelen gebeurd nog steeds met een sequentiële achttraps automaat en het Teutoonse verzinsel moet onder de drie tellen naar een snelheid van 100 km/u kunnen sprinten. Op papier dan. Het bedrijf heeft ook alvast een aantal nieuwe modellen aangekondigd, die verzonnen zijn tijdens een trip door het Sprookjesbos: Predator GT-S, Predator GT-RS, Predator GT-RSR en Predator GT Clubsport. We zijn benieuwd welke modellen jullie in DIT ontwerp zien.

Ook interessant!

  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Lichtgewicht, Supercars, wankelmotor

Vorig bericht: « Productie Aston Martin stort in?
Volgend bericht: Audi S8 krijgt camouflage-behandeling van FibraFoil »

Lees Interacties

Reacties

  1. fctwente zegt

    7 juni 2011 om 17:57

    Hah

    Login om te reageren
  2. amg77 zegt

    7 juni 2011 om 17:59

    Dit lijkt op een speelgoedauto

    Login om te reageren
  3. love4sportcars zegt

    7 juni 2011 om 18:05

    wankelmotor….ik zou niet weten hoe dat klinkt ten opzicht van een cilinderblok.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      7 juni 2011 om 20:07

      @love4sportcars: zoveel love 4 sportscars heb je dus niet. En te lam om de link in het artikel aan te klikken?

      Login om te reageren
      • rubenp zegt

        7 juni 2011 om 21:10

        @rotarypowah:haha
        Idd

        Login om te reageren
  4. likeaboss zegt

    7 juni 2011 om 18:11

    Welk nut hebben die hoeken in de zijkant van de deur nou weer? Ziet er werkelijk niet uit…

    Login om te reageren
  5. Entwicklung88 zegt

    7 juni 2011 om 18:24

    Dan issie onzichtbaar voor de radar..?

    Login om te reageren
  6. jobh zegt

    7 juni 2011 om 18:35

    Geen ferrari 599XX meer maar een lambo aventador, ik heb 1 tip voor de duitsers KOPIEEREN MAG NIET!!! BEDENK JE EIGEN AUTO

    Login om te reageren
  7. 750i zegt

    7 juni 2011 om 19:06

    Is het een echt bestaande firma of is het één of andere koekebakker die voor de lol wat Photoshopt en doet alsof ’tie spreekt namens een firma. Volgens mij komen dit soort “zogenaamde” firma’s nooit verder dan wat schetsjes of shopjes.

    Login om te reageren
  8. rodger zegt

    7 juni 2011 om 19:10

    Voorkant 599, zijkant achterruit van een Gallardo, kont van een LFA en een spoiler van de Halfords

    Login om te reageren
  9. baasbas zegt

    7 juni 2011 om 19:12

    Let op, ik ga nu een schokkende uitspraak/voorspelling doen:
    Was niks, is niks, gaat niks worden.

    een nieuwe producent die uit het niets de know how + financiële middelen heeft om from scratch een onderstel carrosserie en motor te bouwen? Een rotatiemotor nb. yeah right

    Login om te reageren
  10. sportsline zegt

    7 juni 2011 om 19:13

    LoL Rodger… je hebt helemaal gelijk, vooral overduidelijk een LFA kont….
    Spoiler zullen ze ook echt ongetwijfeld ergens vandaan gejat hebben….

    Login om te reageren
  11. stationcar zegt

    7 juni 2011 om 19:21

    hahahahahahahahahahahahhaha, weer zo’n garageknutsel project, wat een grap hé? 1200pk, dream on…..
    Ik ga binnenkort ook mijn eigen superauto bouwen, 1500 pk, plaatje zien? Lamorghini.nl, daar staatie al op!

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      7 juni 2011 om 19:49

      @stationcar: vergeet niet dat het een wankel is daar is vermogen veel gemakkelijker te behalen , er halen zelf knutselaars dat uit een rx7 maar om van nul een motor te ontwikkelen ,lijkt inderdaad erg onrealistisch

      Login om te reageren
  12. saba zegt

    7 juni 2011 om 20:04

    en het thema is, THUNDERRRRRRRRR, valt nog mee dat ie niet iets met thunder heet,…

    Login om te reageren
  13. baasbas zegt

    7 juni 2011 om 20:14

    Overigens moet ik even kwijt over de stealth aanpak; onzichtbaar voor radar? Doen! :D

    Login om te reageren
  14. kloogdroot zegt

    7 juni 2011 om 21:11

    Ik denk dat de heren van RSC in ieder geval even deze blog van Michiel Van den Brink aandachtig moeten doorlezen: http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/08/de-stance
    En als ze toch bezig zijn ook al zijn andere boeiende columns.
    Wat ik hier namelijk zie is een onsamenhangend geheel met een gemis aan congruente vormentaal…..
    Misschien moeten ze Michiel benaderen of hij in staat is om iets op papier te zetten wat naast vernieuwend is, ook de historie van de 4 schijfs wankelmotor eer aan doet.

    Login om te reageren
  15. geertje123 zegt

    7 juni 2011 om 22:39

    Ben ik de enige die hier een achterkant van een ferrari/lambo en een voorkant van een ferrari/corvette in ziet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North