RUF laat de ultieme Porsche 964 zien in Geneve

Auteur: , 52 Reacties

Hij heet dan ook heel toepasselijk de RUF 964 Ultimate.

Dat er genoeg tsjoeners zijn die Porsches compleet verzieken weten we allemaal. Gelukkig is er RUF nog, die het zo af en toe wel snapt. Wat ze laten zien is hun kijk op een Porsche 964, maar dan eentje die een stuk sneller is.

Hij beschikt over een twin-turbo 3.6 boxermotor met in dit geval 590 pk bij 6.800 toeren en 720 Nm koppel bij 4.500 toeren per minuut. Niet misselijk, maar helemaal belangrijk hierbij is het gewicht. Door overal carbon te gebruiken heeft men het gewicht onder de 1200 kg weten te houden. Als dat geen leuk (en listig) weggedrag oplevert weten we het ook niet meer.

Ook belangrijk: ziet het er nog een beetje om aan te gluren uit? Het antwoord is ja. RUF heeft zich gedragen en het resultaat mag er zijn. Sterker nog, is dit uiterlijk in combinatie met deze prestaties niet gewoon beter dan het origineel?



52 reacties

Dat is geen speelgoed voor onervaren coureurs! Ziet er erg strak uit.
@deora: Jawel joh. Goed voor de exclusiviteit van de auto.
via Android app
Dead in 60 seconds :+)
Absoluut een prachtige verschijning. Hij klopt gewoon, is volledig in proportie. Mooie velgen, goed interieur, goed bodykitje er omheen en een prachtige kleur. Ja, dit kan ik erg waarderen. @gtwillem hand uit de broek houden!
Wat is zo’n whale tail toch een brute spoiler. 😊 Deze auto heeft een hoge ‘hebben’ factor.
Wauw, simpelweg schitterend. Waar Singer gaat voor historisch perfectie, RWB gaat voor brute breedheid, gaat RUF gewoon voor moderne techniek technieken toegepast op de oude leest (carbon etc.). Ik houdt hier wel van. Nu alleen nog keizen tussen wat me meer aanstaat, de meer op historische basis gebaseerde Singer, of de met moderne technieken geperfectioneerde RUF. Moeilijk.
via iPhone app
@MrHyde: Deze is nauwelijks breder dan 964 RCT waarop ie is gebasseerd. Ruf maakt zijn auto’s bijna nooit bruut breed. Gaat namelijk ten koste can de topsnelheid.

De RGT 4.2 met zijn GT2-esque body is het breedste tot nu toe.

Daarbij is Singer geen Historische perfectie. Erg mooi hoor! Maar meer een gruwelijk uitgebreide update om je 964 er uit te laten zien als een 60’s Porsche met de techniek van nu: Navi, Clima, Carbon body: zit ook allemaal op een Singer.
@gtwillem: Hij had het daarom ook over RWB ;) slecht geslapen?
@bouwvakkert: zoooo…. Zeg dat wel. Excuses @MrHyde ;-).
@MrHyde: 100% Singer voor mij, maar dit is ook prachtig. (afgezien van dat licht wat ergens verdwaald is op naast de normale achterlichten).
@MrHyde+@gtwillem: Een Singer of deze RUF. Tough choice?
@nestas: Ik twijfel er ook nog steeds over. Weet je wat, ik ga ze maar weer eens beiden uitgebreid vergelijken.
Niet dat ik er dan wel uitkom, maar is wel leuk om ze nog eens allebei te bekijken en bestuderen.
Laten we het houden op een Remise: twee tactieken, waarvan moeilijk te zeggen is wat nu beter is.
@MrHyde: Ik snap je punt heel goed. Eigenlijk moet je ze gewoon alle drie hebben. RWB voor als je echt wilt opvallen. Ruf voor als het super snel moet, en Singer voor als het er gewoon geniaal uit moet zien en voor puur rijplezier.
Waarschuw de volgende keer ff als jullie weer zo’n NSFW artikel plaatsen
RUF for president!
Blijkbaar was het interieur van de 964 die ze als donor gebruikt hebben nogal versleten want ik zie geen andere reden om het helemaal met alcantara te beplakken. Dit ziet er eigenlijk voor knullig uit van binnen.
Ja dat is een pareltje voor iedere collectie erbij. Goede kleur ook . Pak maar in . In mijn geval de miniatuur versie dan.
Soort opvolger van de Yellowbird lijkt dit wel, fantastisch ding
Gelukkig zijn die Halfords velgen verwisselbaar, verder top.
@harrie: Ga je mond eens spoelen! Halfords velgen? Niet vloeken Harrie ;)
Werkelijk waar een schitterende verschijning. Echt 100% af. Daarnaast heb ik toch meer een zwak voor de CTR Yellowbird (930). Dat was/is een icoon.
Als ik Porsche was, zou ik me toch eens achter de oren krabben. Het kan toch niet dat een “tuner” zowaar lekkerdere producten op de markt zet dan jezelf. Hetzelfde geldt voor Alpina en BMW M.
@berlinetta: als porsche meer kan verkopen door dit soort auto’s te bouwen dan bouwen ze dit soort auto’s. Helaas is de markt dusdanig klein hiervoor dat het niet loont om een vergelijkbare auto nieuw te maken, en een restomod past niet bij een fabrikant van nieuwe auto’s natuurlijk.
@berlinetta: Ik denk niet dat Porsche zich nog gaat bekommeren om de 964. persoonlijk vind ik het aantal PK’s totaal niet geschikt voor deze auto. ze kunnen zich beter richten op 590 pk en het gewicht onder 1200 kg van een 991.
@berlinetta: Als je ze Porsche-af zo zou kunnen kopen, moet je ze ook in je dealer hebben staan. Deze extra updates zijn een stuk duurder dan de normale optie lijst. Dus dat zal wel niet worden. Ook lijkt het me ene beetje raar om als Turbo S eentje van 580 pk (of zo iets te hebben) en dna nog een model erboven: Turbo-Tuned met 800pk.
Lekker laten doen door een gerenomeerd bedrijf.
Ik kan me zelfs een keer herinneren dat ik een stukje beeld had gezien waar Porsche werd gevraagd wat ze nou van bedrijven as RUF vinden (zou zomaar op AB kunnen hebben gestaan). Volgens mij zeiden ze dat, mits het goed gebeurd, ze dit alleen maar aanmoedigen.
@gregorius: als ik mij niet vergis, heeft RUF ook als eerste die bak met stuurflippers als optie gekregen, omdat Porsche het zelf niet aandurfde.
Ruf=zoals een porsche hoort te zijn
Zet hier de nieuwste porsche naast. Je schrikt je dan pleuris Hoe lelijk die nieuwe zijn. Dit echt gave wagen.
@lekbak @jorden: Ik doelde eigenlijk ook meer op RUF in het algemeen. Dat Porsche zich niet meer richt op deze 964 begrijp ik goed. Maar RUF bouwt altijd hele lekkere creaties. Het is meestal net dat beetje extra wat de 911 nodig heeft en dan doel ik met name op het uiterlijk. Qua prestaties en techniek zit het bij een standaard Porsche wel goed.
@berlinetta: dat is heel simpel te verklaren. Porsche moet zich aan bepaalde regeltjes houden. Een tuner kan die regeltjes net ff wat vrijer interpreteren.
@berlinetta:
Tsjoh, het USP van RUF is juist de technische aanpassingen….
Zitten best wat knappe techneuten daaro heb ik het vermoeden. (ze kunnen immers een V8 boxer ontwikkelen!) Die vinden “wel goed” niet goed genoeg.

Een RUF kopen om de kekke bodykit, daar doe je ze toch wel een beetje tekort mee.
@Rob: Nee, het is zeker knap wat ze doen bij RUF. Er lopen daar zeker knappe koppen rond. Wat mij betreft ook de enige tuner die een Porsche echt verbeterd. Maar ik bedoel dat een Porsche van zichzelf al snel genoeg is voor mij. De creaties van RUF zijn vaak wel extreem.

Daarnaast is het ook een van de weinige tuners die het uiterlijk daadwerkelijk weet te verbeteren.
@berlinetta: als je de bodykit op je porsche zet zonder de technische Ruf ‘go’ heb je het mijn inziens niet helemaal begrepen.
@Rob: een V8 boxer kunnen ontwikkelen is inderdaad wel erg knap!
@Rob:

180° V8 bedoelt u denk ik?
@carmasterr:
Ja, dat dus, scuse ;-)
@carmasterr: @Rob:
Eeeuuh. Graden gebruiken bij een V motor slaat altijd op de hoek van de cilinders. De V8 waar jullie het over hebben is gewoon een V, dus geen 180 graden. Dat slaat in dit geval op de krukas. (zgn. flatplane)
@baasbas:

Mijn beurt om sorry te zeggen.
Het is dus inderdaad een normaal V8 blok, en niet een platte zoals vroeger met de 908.
Doe mij maar met een halve motor! Scheelt weer een dodelijk ongeluk en nog lichter.
Overgewaardeerd handtasje
Kijk Mansory, Kahn, TechArt etc. Zo doe je dat!
RUF snapt het meestal wel. Eigenlijk is alleen die 9FF niet zo mooi. En de velgen die ze hier ook weer gebruiken zouden niet mijn keuze zijn.
@mrB: de 9ff is toch van een andere tuner of heb ik dat mis? De CTR3 lijkt wel op die 9ff
Hier moet je een wapenvergunning voor hebben! Wat een beest
Ik vind deze eigenlijk nog net even wat mooier, vooral die achterlichten en achterbumper:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216725622
@escort77: jammer dat ie 80k te duur is.
Die RUF’s zijn er altijd zo lekker simpel en clean uit, mede door die velgen. Heerlijk, ook omdat het gewoon brute machines zijn
hebben!!!
Ruf heeft weer iets mooi neergezet, topklasse!
ben niet kapot van die velgen die ze ook onder die andere porschede hebben gezet
Degene die ernaast staat, de Oranje SCR met multilink achterwielophanging, 7cm langere wielbasis en 4.2 watergekoelde atmosferische boxer is mijn inziens nét iets specialer jongens.
Zo hoort het! Daar kunnen vele anderen nog wat van leren.
Prachtauto!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).