• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab heeft de eerste flappen van Youngman binnen

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 oktober 2011 om 09:03 – 33 Reacties

La la la, geld


Zie je nou wel, allemaal bangmakerij, die berichten van gisteren. Youngman heeft gewoon netjes, zoals beloofd, met geld geschoven. Dit meldt eigenaar Swedish Automobile zojuist in een persbericht.

Gisteravond laat verschenen hier de eerste berichten over: Saab zou 100 miljoen SEK (11 miljoen euro) hebben ontvangen van de Chinezen, als onderdeel van de bridge loan ter waarde van 70 miljoen euro. We verwachtten al dat Saab voorbeurs met een PB zou komen, en ze stelden ons niet teleur.

Overigens wordt in het persbericht nergens een bedrag van 11 mln euro vermeld, alleen dat “a first payment by Youngman [..] was received“. Het zou dus maar zo kunnen dat de Chinezen 5 euro hebben overgemaakt, of iets tussen deze bedragen in. Maar dat weten alleen Saab en Youngman.

In het persbericht zegt de maker van de Car of the Year verder:

Further payments under the amended and final bridge loan agreements signed between Youngman and Saab Automobile are expected to be made during this week and by October 22 of this year. It is the intention to repay the bridge loan with the proceeds of the EUR 245 million equity investments by Youngman and Pang Da, which are still subject to approval by relevant authorities and parties which Swan expects to receive during the next weeks.

Prima de luxe, we zullen zien hoe de zaak zich de komende weken zal ontwikkelen.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan
    Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Saab, youngman

Vorig bericht: « Cadillac laat de ATS uit op de Nürburgring [video]
Volgend bericht: Wat doet Red Bull Racing in de Himalaya? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mazdarx8 zegt

    13 oktober 2011 om 09:16

    dit is een goed teken.

    Login om te reageren
  2. anakiet zegt

    13 oktober 2011 om 09:17

    11 miljoen, dat is ongeveer het verlies van SAAB de afgelopen 1 a 2 weken….

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 oktober 2011 om 09:32

      @anakiet: +1 :lol:

      Login om te reageren
  3. veyronlover zegt

    13 oktober 2011 om 09:19

    Ik hoop echt dat ze het redden !

    Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    13 oktober 2011 om 09:27

    victor muller is eindbaas

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2011 om 12:05

      @ferrari94tr: de kans is inderdaad redelijk groot dat hij de laatste baas van Saab is. Een echte eindbaas dus.

      Login om te reageren
  5. Sm0keGun zegt

    13 oktober 2011 om 09:29

    er zit daar iets achter … saab is niet slecht maar hoe kan het daar nu car of the year zijn ? …

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      13 oktober 2011 om 10:23

      @Sm0keGun:
      wel eens een (beetje leuke versie van de) nieuwe 9-5 in het echt gezien?

      Ik vind het een indrukwekkende en onderscheidende auto. Als er niet zo veel te doen zou zijn om Saab zou deze auto best goed moeten kunnen verkopen.

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      13 oktober 2011 om 10:44

      @Sm0keGun:

      Car of the year is meer uitgereikt aan saab, om het merk wat op te vijzelen en om het vertrouwen terug te krijgen van de consumenten. In werkelijkheid is dit niet de car of the year. Simpelweg omdat elektrische auto’s er zijn die veel beter presteren kan een benzine of diesel nooit meer in aanmerking komen voor zo’n titel.
      OT: Van 11 nu naar 5 miljoen pegeltjes. De rente blijft anders oplopen van de restschulden die saab heeft. Het enige wat mogelijk is, is dat de crediteuren de rente laten vervallen zodat saab in de komende 5 jaren snel het geleende bedrag kunnen aflossen. Of tegen een lagere rente dan nu.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2011 om 11:25

      @Sm0keGun: alleen in Singapore he ;)

      Login om te reageren
  6. jelmer zegt

    13 oktober 2011 om 10:04

    Ik weet dat Victor Muller door sommigen op handen wordt gedragen, maar ik heb geen flauw idee waarom dat terecht zou zijn. Saab heeft nauwelijks wat gebouwd sinds zijn aantreden, maakt (dus) enorm verlies (224 miljoen in eerste halfjaar 2011) en elke lening om dat te financieren wordt als overwinning gevierd.

    Waar wil Victor Muller naar toe met Saab? Alle doelstelling zijn niet uitgekomen, elke richting ben ik kwijt.

    Het is allemaal bijzonder mager in ongeveer twee jaar tijd.

    Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    13 oktober 2011 om 10:20

    En draait de produktielijn alweer of ligt die nog steeds stil?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2011 om 11:28

      @VeniVidiVici: die ligt nog stil. Dit jaar worden er sowieso géén Saabs meer gebouwd.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        13 oktober 2011 om 11:48

        @robbie: de dealer beweerde vorige week nog dat er intern net wél werd van uit gegaan dat ze voor ’t einde van het jaar terug in productie zitten.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 oktober 2011 om 12:08

          @BaRa: die dealer mag lekker dromen. De leveranciers (en daar hangt het vanaf) hebben aangegeven dat ze vanaf het moment dat ze geld hebben ontvangen (150 miljoen) ze 6 tot 8 weken nodig hebben om weer te kunnen leveren aan Saab.

          Saab verwacht pas half november het benodigde geld uit China te ontvangen. Er word dit jaar géén Saab meer gebouwd. Ook de productie van de 9-4X ligt stil.

          Login om te reageren
  8. deepep zegt

    13 oktober 2011 om 10:33

    Mooi en nu reorganiseren, en fuseren met Volvo, dan heb je meteen best of both.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 oktober 2011 om 10:51

      @deepep: Hoe zie je dat gebeuren? Volvo is van Indiers en Saab (binnenkort) van Chinezen. Een fusie tussen die twee lijkt me verder weg dan ooit.
      Bovendien zal de Zweedse monopoliewaakhond zo’n fusie niet goedkeuren, want dan heeft dat bedrijf 99,5% van de Zweedse automarkt in handen.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        13 oktober 2011 om 11:26

        @potver7: Volvo is van Geely, Geely is Chinees

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        13 oktober 2011 om 11:27

        @potver7: Volvo is ook van Chinezen (Geely). Wel je huiswerk doen he!

        Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    13 oktober 2011 om 10:47

    1 zwaluw maakt nog geen zomer.
    Oud Hollands gezegde, is geen woord Chinees bij!

    Login om te reageren
  10. sir_smokalot zegt

    13 oktober 2011 om 10:58

    Beleggers houden er in ieder geval van: +25% op dit moment

    Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    13 oktober 2011 om 10:59

    ’t Is net watertrappelen. Als die Chinezen elke keer precies zoveel overmaken dat Saab net met z’n mond boven water blijft, dan zullen ze nooit de armslag hebben om naar de kant te zwemmen.
    Die 11 miljoen is natuurlijk zo op, het is te hopen dat ze inderdaad voor 22 oktober echt over de brug komen.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 oktober 2011 om 11:52

      @potver7: hele goede comment. helaas hartstikke waar… Er worden op dit moment gewoon veel rare spelletjes gespeeld met mn mooie merk. Bah

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        13 oktober 2011 om 12:02

        @Svenska_Aeroplan_AB: Misschien maar vriendelijk aan Victor Muller vragen of hij z’n eigen ‘spulletjes’ wilt liquideren voor Saab?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 oktober 2011 om 13:28

          @kaasboerin: welke eigen spulletjes? Muller heeft al zijn geld van Antonov geleend.

          Login om te reageren
  12. glashelder zegt

    13 oktober 2011 om 10:59

    Volgens mij is de eigenaar van het concern die de boel op de been houdt EINDBAAS en is VM bedrijfsleider.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2011 om 11:29

      @glashelder: en wie is die eigenaar dan volgens jou?

      Login om te reageren
      • petermb zegt

        13 oktober 2011 om 12:42

        @robbie: dat is toch (glas) helder?

        Login om te reageren
  13. glashelder zegt

    13 oktober 2011 om 12:40

    @robbie: Dat wordt dus spannend. Voor Saab. Nu bepalen de schuldeisers de toekomst.

    Login om te reageren
  14. jaguarsaab zegt

    13 oktober 2011 om 15:34

    mocht tijd worden ;o

    Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    13 oktober 2011 om 16:42

    nou super voor saab.. maar ze moeten het nog maar bewijzen..

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    13 oktober 2011 om 16:53

    Kan VM nog lekker een bonusje aan zich zelf uitkeren voor kerst .Verdiend ook hoor ,voor al dat harde werk.

    Login om te reageren
  17. Flatfour zegt

    13 oktober 2011 om 20:34

    Sapperdeflap zeg wat zullen die Zweden blij zijn Ole Ole.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North