
*Naar koelkast loopt, biertjes pakt en aan redactie uitdeelt, in makkelijke stoel ploft en benen op tafel gooit, verder kijkt naar deel 92 uit de Saab-soap.*
Saab probeert geruchtmakende geruchten in de media ditmaal voor te zijn en komt zojuist zelf met het bericht dat ze even geen geld hebben om het kantoorpersoneel (white-collar employees) uit te betalen. Ze zitten in Trollhättan ietwat op zwart zaad omdat geld dat door investeerders was toegezegd niet op tijd is overgemaakt aan Swedish Automobile. Ze doen er momenteel alles aan om het geld bij elkaar te harken en zijn nog steeds met een aantal partijen in gesprek. We zijn benieuwd of die gesprekken in het Russisch of in het Chinees verlopen….
In ander Saab-nieuws. Bij de Zweedse Debt Enforcement Agency (staats-schuldeisers) hebben inmiddels acht van de 104 onbetaalde toeleveranciers gemeld dat ze geld willen zien en of zij die Zweedse Kronen even kunnen innen bij Victor Muller en Co. Daar zal over een aantal dagen mee worden begonnen, tenzij Saab er voor die tijd nog uitkomt met, bijvoorbeeld, een betalingsregeling.
Da’s minder :( Hopelijk komt het toch nog goed…maar het ziet er niet best uit.
Saab personeel is zo loyaal dat ze ook wel zonder salaris werken ;)
Lekker dan. Kun je wel het geld naar je collega’s gaan overmaken terwijl je weet dat je zelf niks krijgt.
Ik wacht met smart op deel 93 (9-3) van deze soap…. :(
Maar eerlijk gezegd heb ik er al een tijdje geen vertrouwen meer in dat Saab nog succesvol kan worden. Ben zelf ex 9-3 rijder, dus vind het persoonlijk wel erg jammer!
-edit: linkjes spammen doe je maar ergens anders!-
Best wel een leuk deel van de soap…
Ging er niet ook een nieuwe 92 komen? Ik herinner mij iets dat Muller dat zou gezegd hebben?
@Esprit_de_Flandre: Hopelijk komt die er maar ik denk van wel ik heb er nog alle vertrouwen in!
@Esprit_de_Flandre: geen 92, wel een 9-1:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/07/04/optimist-muller-kondigt-nieuwe-saabs-aan-9-1-9-6-9-7
Als we Muller kunnen geloven ;)
@robbie: 9-2, of 92, heeft hij ook al eens vermeldt…
http://www.motorauthority.com/news/1044019_victor-muller-new-saab-9-2-on-the-drawing-board
@Esprit_de_Flandre: Die “plannen” bestaan dus niet meer. Ebb overigens lag er toen ook nog geen naam vast. De naam “92” moest alleen maar aangeven dat het een model onder de 9-3 moest worden.
blijft spannend, ik heb geen idee wat er met saab gaat bebeuren.. of het nog goed komt.. of dat het fout afloopt.. volgens mij kan het nog beide kanten op :) ik hoop eigenlijk dat het weer goed komt.. saab 93 en 95 vind ik 2 mooie auto’s :mrgreen:
Ah, nu alweer een nieuwe aflevering in de soap. Zelfs in de zomervakantie (lees zomerstop) van Saab is het onrustig, het is net een schildpad die op zijn rug ligt en niet meer op zijn potjes terecht komt maar ook niet sterft.
Verder gaand op die 92, dit is iets voor @Svenska_Aeroplan_AB…
http://hooniverse.com/2010/04/21/2-stroke-swedish-meatball-the-saab-92h-camper/
@Esprit_de_Flandre: :lol:!
@Esprit_de_Flandre: Zo’n 92h camper maar dan met 300pk tuning pack (dat ik erin wil stoppen) is toch ultra-fout, ultra-cool. En de hele familie kan mee.
@Esprit_de_Flandre: Niet gelukt de vorige keer, dus nog maar eens proberen, want ik wil echt @Svenska_Aeroplan_AB mening horen…
Wanneer kan saab wel iets betalen?
Het lijkt wel of SAAB te weinig geld heeft om normaal te functioneren maar net te veel om te sterven.
Voor GM kon ik de SAAB wel waarderen daarna wat minder, het eigenzinnige was er een beetje vanaf.
@rufctr01: nou, noem dat maar nirt eigenzinnig ;)
Dus het productiepersoneel dat thuis zit te wachten op een telefoontje (Bjorn hier met Lars, je Saab chef weet je wel, je mag morgen weer komen werken) krijgt nog wel betaald?
@mashell: het productiepersoneel heeft idd wel geld gekregen. En de ironie is das die sinds april nauwelijks iets gedaan hebben voor hun geld terwijl de mensen die nu niet betaald krijgen wel al die tijd aan het werk zijn.
@robbie: Kan me niet voorstellen dat die mensen op het kantoor veel gedaan hebben. Het is vooral wachten tot de hoge piefen het wel of niet oplossen.
@joosthoeve:
Met dozen schuiven is ook erg vermoeiend, hoor! En ze hebben nogal wat dozen te verschuiven gekregen…En een enkele boze leverancier aan de telefoon, die hun tot op het bot uitschold omdat hij het zat is om te wachten op zijn geld…
*dacht ik even hardop*
@joosthoeve: het zijn niet alleen mensen die achter computers zitten hoor ;) Je hebt ook nog zoiets als R&D etc. Een autofabrikant doet namelijk meer dan auto’s alleen maar in elkaar zetten.
Triest en erg jammer, dat je zo’n ‘Automerk’ naar de knoppen ziet gaan, maar ‘k blijf hopen dat ze het op een of andere_manier toch weten klaar te spelen, om te blijven bestaan !!!
Hmm, mijn subsidie van 50 Zweedse Kronen heeft niet geholpen, wel heb ik daar 2 speldjes voor gehad. :P
Dit is toch wel het einde van het einde voor Saab. Op een gegeven moment zal de stekker er toch uit gaan. Doet me een klein beetje aan Fokker denken. Je kan niet eindeloos geld in een onderneming blijven stoppen.