• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab V6 Turbo – The story continues

Auteur: autoblogger, gepost 22 februari 2007 om 13:12 – 34 Reacties

Saab 96 V6 Turbo


Meer fotomateriaal van de utterly amazing Saab 96 met twin turbo…

Saab 96 V6 Turbo
Saab 96 V6 Turbo
Saab 96 V6 Turbo
Saab 96 V6 Turbo
Saab 96 V6 Turbo
Saab 96 V6 Turbo
Saab 96 V6 Turbo
Saab 96 V6 Turbo

(via trollhattansaab.net)

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

96, Saab

Vorig bericht: « Renault werknemers plegen zelfmoord
Volgend bericht: G*dver, het bier wordt duurder! »

Lees Interacties

Reacties

  1. C30CDIAMG zegt

    22 februari 2007 om 13:13

    tsja, de een gaat er 3 weken van de zon opzoeken en de ander gaat klussen aan z’n auto

    Login om te reageren
  2. Phils zegt

    22 februari 2007 om 13:19

    Wat steekt die kerel hier in z’n koffer???? Die witte buizen zien er toch niet zo stevig uit. Enig idee waarvoor dit boeltje dient?

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    22 februari 2007 om 13:20

    Filmpje?

    Login om te reageren
  4. SugarFree zegt

    22 februari 2007 om 13:22

    Hahaha, die kofferbak :)
    Tsja, vind zoiets toch sneu. Écht niks beters te doen dan dit aan de wereld te showen?

    Login om te reageren
  5. Jellert zegt

    22 februari 2007 om 13:25

    Origineel is ie wel.

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    22 februari 2007 om 13:29

    @Phils.
    Is dat niet de bass reflex van z’n woofer systeem?

    Login om te reageren
  7. MartijnGizmo zegt

    22 februari 2007 om 13:30

    Ik dacht aan een wasdroger in de kofferbak. :p

    Login om te reageren
  8. Phils zegt

    22 februari 2007 om 13:31

    @Armada,

    Daar heb ik ook al aan gedacht, maar wat verklaart dan die soort tankdop bovenop met n zwart rubberen darmpje, en ook nog die rode buis links, die eruit ziet als degelijk metaalwerk…

    Login om te reageren
  9. C30CDIAMG zegt

    22 februari 2007 om 13:32

    Deze saab komt trouwens uit finland geloof ik. Deze is geloof ik voor het eerst gepubliceerd in het blad GTI uit Finland. Voor de liefhebbers onder ons van de 96 is dit misschien wel een leuke site

    http://www.vsaab.com/Thor/thor_index.html

    Login om te reageren
  10. aldert zegt

    22 februari 2007 om 13:32

    dat ding in de kofferbak en die geluidsinstallatie hadden van mij niet gehoeven .. kan ook wel wat minder.. verder leuke auto

    Login om te reageren
  11. RenJie zegt

    22 februari 2007 om 13:36

    @Phils

    of hij wil gewoon duidelijk maken dat hij een twin turbo heeft ;)
    beetje rare plaats maar goed :)

    Trouwens wel een wrede bak!!

    Login om te reageren
  12. El Toro zegt

    22 februari 2007 om 13:48

    Beetje over the top moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    22 februari 2007 om 13:53

    @Ejay: Nee, nog steeds niet gevonden…

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    22 februari 2007 om 14:09

    Technisch vind ik dit erg leuk, maar optisch spreekt het me niet aan…
    (Kevski, ik weet wel dat die spoilert misschien nodig is, maar hij ‘spoilt’ het uiterlijk wel)

    Login om te reageren
  15. jasper zegt

    22 februari 2007 om 14:43

    vet man

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    22 februari 2007 om 14:44

    is dat een trend aan het worden ofzo daar? Saab v6 turbo’s, het zijn wel 2 verschillende autos:

    Login om te reageren
  17. Robin zegt

    22 februari 2007 om 15:00

    Wat een bruut gave wagen!!

    (oke muziek had iets minder gemogen, om gewicht te besparen en nog harder te gaan dan he, dat vind ik de enige goede reden. In de plaats van die subwoover dan een mooie rolkooi, chroom)

    Login om te reageren
  18. Eric zegt

    22 februari 2007 om 15:04

    Het lijkt me dat het bij die onderste foto om een show kentekenplaat gaat aangezien het een Saab 96 betreft.

    En is dat ding in de koffer niet de radiateur met aanzuigbuizen? Aangezien hij er voorin niet een heeft, althans daar lijkt het op. Misschien was er wel te weinig ruimte onder de kap om die radiateur voorin te plaatsen en hebben ze het daarom in de koffer gedaan. Die witte buizen moeten dan de lucht aanvoeren dacht ik zo.

    Login om te reageren
  19. Fuego zegt

    22 februari 2007 om 15:08

    @ Phils: Ik geloof dat er een nos (Nitro Oxyde System) installatie in de koffer zit.
    ——————————————————————————————
    N.O.S. staat voor Nitro Oxyde System, m.a.w. een systeem dat lachgas inspuit in motoren. Het resultaat van een N.O.S. systeem is dat de motor een injectie van lachgas krijgt waardoor er enorm veel vermogen vrij komt.

    Login om te reageren
  20. OJ zegt

    22 februari 2007 om 15:09

    Waarschijnlijk zijn die speakers en die wasdroger achterin ook voor de ideale gewichtsverdeling van 50-50…

    Login om te reageren
  21. sjal zegt

    22 februari 2007 om 15:19

    die buizen zijn inderdaad verbonden aan een radiateur, de invoer zit aan de zijkant net voor de achterwielen (zie eerste foto), die witte buizen zijn dus voor de afvoer van de warme lucht.

    het kleine buisje is een overloop van koelvloeistof….

    Technisch gezien is het echt een leuk project lijkt me!!!!

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    22 februari 2007 om 16:02

    Wat zal daar een geluid uit komen zeg! Wel een heel vet project zeg.

    Login om te reageren
  23. Pieter zegt

    22 februari 2007 om 17:54

    Ronduit geweldige auto’s. Oud model, beetje updaten, betere motor erin maar wel in zijn waarde laten. Geweldig dus.

    Login om te reageren
  24. Fons zegt

    22 februari 2007 om 18:05

    Achterin ziet er een beetje warmtewisselaarachtig uit.
    Compleet met luchtaanvoer, wateraanvoer en een overdrukventiel.

    Je hebt zo wel lekker centrale verwarming door je auto heen met die buizen.

    Login om te reageren
  25. Romeo zegt

    22 februari 2007 om 18:56

    Haal die lelijke blauwe plaat van de voorkant af!!!
    Ik vind de auto zelfs mooi voor zon oud ding.

    En zoals RenJie zegt: het zijn 2 verschillende auto’s….
    Toch liever die eerste denkik, als daar niet van die gare kutspeakers inzitten.
    Zo’n ding bouw je om hard te gaan en niet om muziek te luisteren.

    Login om te reageren
  26. Kevski-Style zegt

    22 februari 2007 om 19:19

    Ik blijf hem mooi vinden. Zo te zien is het een ford blok wat erin hangt. Granada? Blijft in ieder geval mooi in de stijl van de V4 zo (was ook een ford blokje).

    @ Klassiekerrally: Ik vind hem juist mooi zo. Beter als het origineel. Daarin zou ik eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden. Maarreh, volgens mij wil je dan ook echt niet weten wat ik allemaal met de clubman van plan ben….

    Login om te reageren
  27. Florijn zegt

    22 februari 2007 om 22:27

    toch niet echt elegant allemaal een beetje een bijelkaar geraapt zootje geworden de man had het hele audio gebeuren er nooit in moeten laten komen

    Login om te reageren
  28. B-RS4™ zegt

    22 februari 2007 om 22:28

    waarom ligt er een afzuigkap achterin?

    Login om te reageren
  29. Boz zegt

    22 februari 2007 om 22:45

    Geef die man aub andere velgen, want het vertieft het hele uiterlijk van die prachtbak.

    Login om te reageren
  30. Hilgert zegt

    22 februari 2007 om 22:53

    koeling…de radiateur zit achterin en krijgt door die twee witte buizen z’n lucht aangevoerd….voorin was niet zoveel ruimte meer voor de radiateur ;)

    Login om te reageren
  31. dude db zegt

    22 februari 2007 om 23:30

    nitro tank met super grote toevoerslangen moet toch ergens de pk’s vandaan halen:P:P

    Login om te reageren
  32. Snoepie zegt

    23 februari 2007 om 01:38

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  33. heidekonijn zegt

    23 februari 2007 om 06:15

    Radiator aparte oliekoeler achterin lijkt me.

    Login om te reageren
  34. Tombnolz zegt

    24 februari 2007 om 15:29

    Wel een héle grote stofzuiger!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North