• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saleen gaat Chinees

Auteur: autoblogger, gepost 11 juni 2007 om 19:49 – 18 Reacties

Chamco Landmark

Steve Saleen, oprichter van het supercar-merk Saleen, heeft het bedrijf verlaten en gaat zich richten op de import van Chinese auto’s naar Amerika. De man die verantwoordelijk is voor auto’s als de 1000pk sterke Saleen S7 zal directeur worden van ZX Automobile Company North America, een dochter van Chamco (China America Cooperative Automotive).

De auto’s zullen afkomstig zijn van Zhongxing Auto (spreek uit: jong shing), ZXNA heeft namelijk de exclusieve rechten op import en distributie van dit merk. Qua modellen zal het gaan om een pickup en een SUV met de naam Landmark, deze laatste zal voornamelijk in Mexico worden verkocht. ZXNA hoopt binnen een jaar zo’n 150 dealers te hebben, op dit moment zouden er reeds 30 dealers zijn (via motorauthority.com).

Ook interessant!

  • Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
    Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
  • Cupra speedboat
    Cupra speedboot met 400 pk gaat 75 km/u
  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

China, saleen

Vorig bericht: « Subtiele facelift voor ASMA CLS
Volgend bericht: Volvo Amazon en vrouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1CK3D zegt

    11 juni 2007 om 19:54

    :O

    Login om te reageren
  2. Julian zegt

    11 juni 2007 om 19:58

    deze man heeft dus zijn ziel aan de duivel verkocht…. ze zullen hem wel echt grof geld geboden hebben.

    Login om te reageren
  3. PieterA zegt

    11 juni 2007 om 20:00

    Wat een lozer zeg, je moet goesting hebben… (zelfs voor veel geld)

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    11 juni 2007 om 20:05

    Wat een fantasie… Landmark, Landwind…

    Login om te reageren
  5. Mr. R zegt

    11 juni 2007 om 20:08

    @Julian: Zijn ziel aan de duivel verkocht? Lijkt me dat ie gewoon een nieuwe uitdaging zocht. Bij supercars is de uitdaging niet zo groot, je beschikt over zo veel geld dat weinig niet mogelijk is. Bij normale personenauto’s moet je op de centen letten en creatief zijn: veel grotere uitdaging!

    Login om te reageren
  6. El Loco zegt

    11 juni 2007 om 20:10

    Valt dit onder landverraad? :P

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    11 juni 2007 om 20:15

    Dat je de normale personenwagen industrie is natuurlijk niet erg, maar om dan bij een (ongetwijfeld) waardeloos Chinees merk te gaan werken?

    Wat een sukkel.

    Login om te reageren
  8. LJ zegt

    11 juni 2007 om 20:21

    neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    Login om te reageren
  9. Julian zegt

    11 juni 2007 om 20:23

    @Mr. R

    en daarom al je principes, de dingen waarvoor JIJ staat in de wereld, overboord gooien?

    Login om te reageren
  10. Willem zegt

    11 juni 2007 om 20:35

    wat is dit nou voor een gelul over principes enzo. de man heeft laten zien dat hij een supercar kon bouwen! en heeft daar vast zijn geld mee verdiend! hij richt zich nu op een andere doelgroep een ander autosegment en hij is meteen een lozer! ik denk dat je voor zo’n man juist respect moet wekken! kennen jullie de eerste mitsubishi’s niet! dat waren echt geen geweldige auto’s maar doordat ze de kans kregen om in europa enzo rond te rijden zijn het nu steeds betere auto’s aan het worden zoals de lancer grandis en Outlander! ik waardeer de zet die deze man gaat doen en wens hem alle succes met zijn nieuwe uitdaging!

    Login om te reageren
  11. Opiuté zegt

    11 juni 2007 om 20:45

    Ik ga nog liever werken int Chinees restaurant hahahahaa wie niet heee!

    Login om te reageren
  12. Tedje zegt

    11 juni 2007 om 20:48

    Zeer merkwaardige move. Saleen is een coureur in hart en nieren, totaal geen ondernemer (Saleen Inc is al twee keer doorgestart met behulp van extern kapitaal en extern management) en nu gaat hij een handeltje in vuilnisbakken opzetten??

    ONbegrijpelijk…

    Login om te reageren
  13. nichos zegt

    11 juni 2007 om 21:07

    goeie post Tedje! Zo denk ik er ook over..
    Misschien betalen ze gewoon voor zijn naam, kwestie van het imago wat sportiever te houden he.
    En aangezien enzo Ferrari reeds de pijp aan maarten gaf.. :)

    Login om te reageren
  14. nichos zegt

    11 juni 2007 om 21:07

    Enzo dus

    Login om te reageren
  15. glenne zegt

    11 juni 2007 om 21:09

    zonde zeg moest ik de baas van saleen zijn zou ik voor geen geld op de wereld mijn eigen merk verkopen die auto’s zijn gewoon gek die saleens

    Login om te reageren
  16. Robin zegt

    12 juni 2007 om 09:42

    Ha! Ach die man heeft vast zelf wel een s7 op zijn oprit staan en van die getunede focus zal niemand echt heel geil worden. Maar goed, het is wel een aparte keus en niet echt wat je verwacht.

    Blijkbaar is het toch al for the money alhoewel ik de lol van het opzetten van een merk met dealernetwerk in de V.S. ook wel in zie… mits het lukt

    Login om te reageren
  17. Mel zegt

    14 juni 2007 om 23:36

    LOL die mensen denken zij slimmer zijn dan Saleen

    HAHAHA

    Login om te reageren
  18. Mel zegt

    14 juni 2007 om 23:41

    ZXNA bouwt een auto fabriek in Mexico en daarna auto’s verkopen in N.America

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North